Proti vyhodnoteniu súťaže boli podané námietky.
Bratislavský dopravný podnik (DPB) zrealizoval v uplynulom roku verejnú súťaž na dodávku kĺbových autobusov. Časť súťaže na dodávku 11 kĺbových autobusov s rozšírenou prepravou batožiny a na dodávku 1 autoškolského autobusu prebehla bez problémov a autobusy už boli objednané u víťaza týchto častí súťaže, poľského výrobcu Solaris Bus & Coach.
V decembri 2019 bolo zverejnené aj vyhodnotenie súťaže na dodávku 70 štandardných nízkopodlažných kĺbových autobusov, kde sa úspešným uchádzačom stal turecký výrobca Otokar. Celkovo boli predložené štyri ponuky, okrem Otokaru sa tejto časti súťaže zúčastnili aj firmy SOR Libchavy, Solaris Bus & Coach a Mercedes-Benz Slovakia. Pred podpisom zmluvy DPB túto časť súťaže predložil na kontrolu Úradu pre verejné obstarávanie. „DPB, a. s. túto zákazku na 70 ks autobusov pre vylúčenie všetkých pochybností pri procese verejného obstarávania predložil z vlastnej iniciatívy Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) na kontrolu. V záujme transparentnosti výberu a nakladania s verejnými financiami, ako aj vylúčenia akýchkoľvek pochybností, preto bude podpis zmluvy s dodávateľom mierne pozdržaný,“ uviedol vtedy DPB.
Proti vyhodnoteniu súťaže však niektorý z neúspešných uchádzačov predložil námietky, ÚVO preto začal na konci decembra 2019 konanie o týchto námietkach. ÚVO vydal 20. februára 2020 rozhodnutie, v ktorom dva body námietok zamietol a v ďalších dvoch bodoch nariadil DPB odstránenie protiprávneho stavu. V prvom bode úrad nariadil opraviť informáciu o vyhodnotení ponúk doplnením informácie o charakteristikách a výhodách prijatej ponuky a v druhom bode zrušiť vyhodnotenie splnenia podmienok účasti v prípade jedného z uchádzačov a opätovne vyhodnotiť splnenie podmienok účasti tohto uchádzača do 30 dní od nadobudnutia právoplatnosti uvedeného rozhodnutia.
Proti vydanému rozhodnutiu sa dňa 2. marca 2020 začalo odvolacie konanie. Kedy bude známy definitívny výsledok súťaže tak ešte nie je známe, rovnako ani to, či nové autobusy budú dodané ešte v tomto roku.
juraj76
1. DP dával na kontrolu celý tender. Úrad pre verejné obstarávanie však kontroloval len vyhodnocovanie ponúk, na základe námietky jedného z uchádzačov? Takže tender ako taký neposudzoval?
2 Zvláštna mi príde formulácia: Úrad nariadil "zrušiť vyhodnotenie splnenia podmienok účasti v prípade jedného z uchádzačov a opätovne vyhodnotiť splnenie podmienok účasti tohto uchádzača". Lenže keď si pozrieme vyhodnotenie ponúk, žiaden uchádzač pri tomto tendri vylúčení nebol! A to ani SOR, ktorý bol druhý. Takže asi aj on splnil podmienky. Takže námietka proti čomu? Alebo jednotlivé uchádzači vedeli o tom, čo ponúkli iní a podľa nich Turci mali byť vylúčení?
Vylúčení boli len uchádzači pri tendri na autobusy do 8m, ale tam vraj nikto nenamietal.
A otázka: má DP nejaký scenár pre prípad, že n ebude úspešný. Veď už aj tak tento tender je až neúmerne naťahovaný, A to aj zásluhou DP,m ktorá donekonečna predlžoval lehotu na podávanie ponúk. A aj pri vyhodnotení dostali prednosť ponuky na ostatné tendre! Vaari čakať, že keď príde 10 autobusov s rozšírenou prepravou batožiny, tak časť SORIEK bude z Petržalky presťahovaná do Juráku, aby sa ešte znížila potreba Karos do premávky?