Novú trolejbusovú trať v Mlynskej doline bude možné financovať cez eurofondy

Trať by mala byť postavená do roku 2022.

Do zoznamu národných projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) sa v decembri dostal projektový zámer trolejbusovej trate Patrónka – Riviéra. Nová trať by v budúcnosti mala cez Mlynskú dolinu spojiť ostrovnú trolejbusovú trať na Dlhých dieloch so zvyškom trolejbusovej siete v Bratislave. Vďaka novej trati bude možné priame spojenie Dlhých dielov s Račianskym mýtom a Trnavským mýtom trolejbusovou linkou. Zároveň táto trať umožní nahradiť autobusovú linku 32, ktorá z väčšej časti premáva pod trolejovým vedením a vykazuje vysokú obsadenosť v oblasti Dlhých dielov a Kramárov. Nahradenie autobusov trolejbusmi zlepší dopravu v oblasti Dlhých dielov, ktoré sú charakteristické veľkým sklonom ciest.

Trolejbusová trať medzi Riviérou a Patrónkou by mala mať dĺžku 6,55 km a mala by byť napájaná z meniarne Karlova Ves. Súčasťou projektu by mala byť aj úprava povrchov zastávok a chodníkov, ako aj vybudovanie informačných systémov na zastávkach. Uvažuje sa tiež s prepojením trolejbusových tratí medzi Hlavnou stanicou a Pražskou ulicou.

Projekt trolejbusovej trate by mal pripraviť Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy. Väčšia časť projektu by mala byť financovaná cez Kohézny fond EÚ prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Zvyšok by mal byť spolufinancovaný zo zdrojov štátneho rozpočtu (10 %) a z rozpočtu mesta (5 %). Celkové náklady projektu sa predpokladajú na 6,9 mil. € s DPH. So začatím realizácie projektu sa počíta v 2. kvartáli roka 2020. Samotná realizácia projektu (tzn. projektovanie, získanie všetkých povolení a výstavba) by mala trvať 28 mesiacov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pre Kristove rany, čo na tom chcú robiť 28 mesiacov❓ 😠
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
Ved opierať sa o lopatu jak na DK radiálne.
Mňa by zaujímalo či dôjde k výmene všetkých stožiarov VO - dúfam že áno, keďže neboli stavané ako trakčné a či budú premiestnené z chodníkov na ich vonkajší okraj, nie ako sme toho svedkami na Borskej smer Dúbravka.
Súčasne tu nie je spomínaná spojka cez Habánsky mlyn pre výjazdové spoje, teda jedine cez 2,5 km dlhú zachádzku cez bývalú Voj. nemocnicu. Rovnako nechápem tým 28 mesiacom.
ja len dúfam, že zase nenastanú problémy s meniarňou
Reakcia na: Kotlár #4:
Počas projektovania modernizácie radiály bola podmienka, že v úseku Molecova - Lafranconi sa majú pri výmene stožiarov využiť také, ktoré bude možné využiť aj ako trakčné stožiare trolejového vedenia keďže sa očakávala skorá realizácia tohto projektu.
Vo zvyšných častiach bude potrebné buď vymeniť stožiare VO (aj keď na väčšine trase sú nové stožiare) alebo tam pridať samotné trolejové stožiare, čo dúfam, že touto cestou nepôjdu.
Reakcia na: trolejbus6207 #2:
najprv musia spravit ziadost o nenavratny pristevok so vsetkou dokumnetciou a podat to,potomsa to bude hodnotit,ak to schvalia musia urobit verejne obstaravanie,potom potvrdenia na stavebne povolenie,ked sa vyberie dodavatel a nikto to nenapadne mozu zacat realizovovat 🙂.Medzi tym,ale je Ruizovska radiala Raca a stoji projekt 2.etapy elektricky Petrzalka za 121 mil eur,ktory musi byt hotovy vyfakturovany a sopusteny do 2023.Takze asi tak.... k tejto trati,ktora sa planuje uz tusim kolko 15 rokov???Toto povazujem skor ako PR marketing,kedze meskala mondernizavia Karlovka a ta sa bude dotahovat cely buduci rok.
Reakcia na: lamark #7:
Keby to bolo napísané hneď tak, ako je to teraz, držím zobák 🙂 Ale obsah zátvorky v poslednej vete tam pôvodne nebol, jeho doplnením článok nadobudol k danému termínu úplne iný význam...
fajn, a nemohla by byť odbočka aj na mlyny alebo aspoň riešenie katastrofálneho bariérového prístupu na zastávku na botanickej?
Reakcia na: rini17 #9:
Tie tri nové výťahy, ktoré tam pribudnú budúci rok si myslím, že vyriešia bariérový prístup dostatočne, samozrejme za predpokladu, že ich budú udržiavať funkčné. 😉
Reakcia na: luky133 #10:
No, toho by som sa dosť bál. Výťahy na Moste Apollo sú síce vizitkou aj prechádzajúcich vedení mesta, ale súčasné vedenie rovnako úspešne pokračuje v ignorácii problému. Myslím, že čakajú, kým sa dokončí rozšírenie Eurovey a dúfajú, že to potom vyrieši súkromník.
Reakcia na: rini17 #9:
Ak myslis odbocku do Slavicieho udolia, ma to svoje pre a proti. Odbocka sa postavi a dalej co? Mozno by stalo za zvazenie viest nejake priame spoje od internatov na Hlavnu stanicu a autobusku, ale CP tychto spojov by musel byt dost uzko zviazany s niektorymi vlakmi a dialkovymi busmi, pricom mimo tych casov by tie spoje nepremavali, aby to bolo cele udrzatelne. Ci potom stoji za to viest ich ako trolejbusy, je otazkou. Este ten smerom na autobusku by pokryval velku cast mesta a okrem toho by mohol nahradit L64, ktorej zmysel mi tak trochu unika, ale na Hlavnu stanicu chodi prave L32, takze ti, ktorym to nevadi, sa prejdu a ti ostatni mozu ist tri zastavky L31/39 a potom pomerne pohodlne prestupit. Da sa ist aj L139 a prestupit na Molecovej.

L39 a L31 nikdy plne trolejbusove nebudu, navyse v ich pripade sa da povedat aj to, ze vedenie nad sebou nemaju na vacsine trasy.
"Uvažuje sa tiež s prepojením trolejbusových tratí medzi Hlavnou stanicou a Pražskou ulicou."

Touto mysterioznou vetou sa mysli dobudovanie prepojenia Patronky a Prazskej ulice?

Dufam, ze nezabudnu k TT v Mlynskej doline doprojektovat aj odbocku trolejbusu z Valasskej do Mlynskej doliny, lebo predpokladam, ze Dlhe Diely budu spadova oblast vozovne Hrobonova a bez dopracovania TT medzi Prazskou a Patronkou chcem videt, ako sa trolejbusy do Mlynskej doliny dostanu. Teda, pokial ich nechcu tocit na kruhaci pod Zeleznou studnickou. A aj pripadne odbocenie z Hrobonovej smerom dolava na Patronku mi pride o dost horsi napad, ako lave odbocenie do Mlynskej doliny, kedze tam aspon je plnohodnotna svetelna krizovatka (na Prazskej by sa musel blokovat aj smer na Patronku, ktory sa dnes neblokuje).
Reakcia na: lostrail #13:
Nie, touto celkom jednoducho napísanou vetou sa myslí, že sa vybuduje trolejové vedenie medzi Hlavnou stanicou a traťou na Pražskej.
Reakcia na: Solider #14:
OK, takze ide len o kusok vedenia na Sancovej a mozno este pre odbocovak od stanice, chapem. Skor by ma potesilo to prepojenie Prazskej a Patronky, ale aby mohla byt L32 trolejbusova, tento kusok bude treba podobne, ako to odbocenie z Valasskej.
Reakcia na: lostrail #15:
Nie, prepojenie Prazske a Patronky sa nema preco riesit v tejto stavbe. Az pri predlzeni do Lamaca, dovtedy tam nema co jazdit.
Reakcia na: shaggy #11:
no na rekonštrukciu výťahu na moste Apollo je na budúci rok v rozpočte vyčlenených 100tisíc EUR, takže dúfajme že ho teda sprevádzkujú
Reakcia na: lostrail #13:
Spojenie vozovne Hrob. s Mlynskou dolinou bude cez ulicu Pri Hab.mlyne.Z Valasskej sa nedá odbocovat vľavo a myslím ani ísť rovno do Kauflandu. Aj dnes tade chodia výjazdy L33 hoc na agregát.
Reakcia na: Petto #18:
Co ja viem, ci bude lepsie, ked trolejbus odtial nebude moct vyjst alebo ked sa upravi CSS pri Kauflande, aby MHD mohla odbocit aj vlavo (system by vozidlo zaradil do najblizsieho cyklu)... Aktualne je CSS na krizovatke s ulicou Pri Habanskom mlyne odstavena, resp. v rezime blikavej oranzovej. Mat potom dve aktivne svetelne krizovatky takto za sebou bude skor na skodu.
Doplnenie: Na Valasskej uz trolejove vedenie je, na ulici Pri Habanskom mlyne vobec. OK, je to 2x 350m trolejov, ale mozno by mohol niekto z timu, co to bude projektovat prezradit, co je v plane. Doplnit CSS, zmenit znacenie a upravit signalny plan sa mi zda stale lacnejsie.
Reakcia na: lostrail #19:
Skôr je problém úzka valasska a urobiť z 1 prúdu 3 smery vľavo, rovno, vpravo. CSS nie je asi problém upravit.
Reakcia na: lostrail #20:
Zrejme sa bude musieť prerábať oporná stena, keďže pri jej výstavbe neplánovali s trakčnými stĺpmi: https://goo.gl/maps/Yo77yzNDoma4vEdE6 ,to si vyžiada určite nemalé financie, v minulosti som zachytil, že pri výstavbe trolejbusovej trate sa bude prerábať aj križovatka pri Habánskom mlyne aby sa konečne mohla skolaudovať svetelná križovatka, ktorú preto nebolo možné doteraz spustiť. Plus určite treba rátať s úpravou meniarne.
Reakcia na: luky133 #22:
Tak cisto teoreticky sa nemozu trakcne stlpy "nalepit" na stenu/nad stenu? Nieco ako maju vlaky napriklad v tuneloch?
Reakcia na: MatejBA #23:
Možností je viacero, otázne čo bude preferovať mesto/DPB, teoreticky je možné spraviť aj stĺpy ako sú na Pražskej, že sú vysoké asi 1/3 klasického stožiaru. https://goo.gl/maps/JeUnYzVQq4u54NdX7
Reakcia na: luky133 #24:
Kotvenie stožiarov do steny majú napr. v Košiciach (https://goo.gl/maps/TuYTZ1dynG3nJpQb7), teoreticky sa to samozrejme dá, v praxi bude potrebné tú stenu staticky posúdiť. Zaujímavé bude tiež riešenie trate v podjazde popod diaľnicu (viackrát na fóre diskutované). Ale to sú detaily, najmä som rád, že je tá trať konečne reálna 🙂
"Do zoznamu národných projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) sa v decembri dostal projektový zámer..." To je výsledkom čoho? Vláda, mesto, alebo ako sa tam dostal. Vďaka. Zaujíma ma to či by ak iné mestá mohli (PO, BB...)
Reakcia na: kvorka #26:
A co by si chcel na Slovensku este zaradit tohto OP ? 🙂
Reakcia na: kvorka #26:
Dostal ho tam opravneny prijimatel v spolupraci s riadiacim organom. To znamena, ze mesto/DP musi vediet co chce. A presvedcit riadiaci organ. Zmeny zoznamu schvaluje riadiaci vybor.

PO teda moze, pri BB je to v sucasnej konstelacii hviezd utopia. Viac informacii o projektovych zameroch je tu: https://www.opii.gov.sk/projekty/zamery-narodnych-projektov

V dalsom stadiu musi prebehnut priprava projektu (ziadost o nenavratny financny prispevok) a jeho schvalenie. To je opat formalita, len tie projekty treba zacat realizovat skor, ako sa vycerpaju dostupne zdroje v OP II.
Reakcia na: Petto #21:
Pokojne bude stacit, ked sa umozni trolejbusu z Valasskej odbocit vlavo, pricom taku sekvenciu na CSS si vyjedna pomocou preferencie. Ak vozidlo nepride, svetelna krizovatka bude fungovat rovnako, ako funguje dnes. Ostatni budu mat toto odbocenie jednoducho zakazane tak, ako doteraz (pribudne len navestidlo pre MHD). Nemusia sa tam budovat ziadne dalsie pruhy. Co sa tyka vedenia, miesta na dve vyhybky a odbocky je tam dost, opacny smer by bolo treba na kratkom useku posunut kusok blizsie k chodniku, ale nevidim v tom vaznejsi problem. Zvladlo sa to na podobne uzkych komunikaciach inde v meste.
Samozrejme pocitam, ze husty porast pojde prec a stena sa bude musiet kompletne prerobit, ale k tomu by doslo aj tak, cize nejde o investiciu vyvolanu samotnou upravou smerov na Valasskej.

Vyhybanie / cakanie vozidiel z dovodu uzkej ulice a aut, co tam parkuju, sa deje uz dnes. Nemyslim, ze navozy z vozovne odrazu sposobia nejaku nezvladnutelnu zataz, kedze casovo sa to da vsetko vymysliet tak, aby nedoslo k zhlukovaniu vozidiel na tejto ulici.
Aj ked by som rad videl TT na ulici Pri Habanskom mlyne, trapi ma skor to, ze dve svetelne krizovatky takto blizko pri sebe zasa vytvoria zbytocne zdrzania.