Trať by mala byť postavená do roku 2022.
Do zoznamu národných projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII) sa v decembri dostal projektový zámer trolejbusovej trate Patrónka – Riviéra. Nová trať by v budúcnosti mala cez Mlynskú dolinu spojiť ostrovnú trolejbusovú trať na Dlhých dieloch so zvyškom trolejbusovej siete v Bratislave. Vďaka novej trati bude možné priame spojenie Dlhých dielov s Račianskym mýtom a Trnavským mýtom trolejbusovou linkou. Zároveň táto trať umožní nahradiť autobusovú linku 32, ktorá z väčšej časti premáva pod trolejovým vedením a vykazuje vysokú obsadenosť v oblasti Dlhých dielov a Kramárov. Nahradenie autobusov trolejbusmi zlepší dopravu v oblasti Dlhých dielov, ktoré sú charakteristické veľkým sklonom ciest.
Trolejbusová trať medzi Riviérou a Patrónkou by mala mať dĺžku 6,55 km a mala by byť napájaná z meniarne Karlova Ves. Súčasťou projektu by mala byť aj úprava povrchov zastávok a chodníkov, ako aj vybudovanie informačných systémov na zastávkach. Uvažuje sa tiež s prepojením trolejbusových tratí medzi Hlavnou stanicou a Pražskou ulicou.
Projekt trolejbusovej trate by mal pripraviť Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy. Väčšia časť projektu by mala byť financovaná cez Kohézny fond EÚ prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra. Zvyšok by mal byť spolufinancovaný zo zdrojov štátneho rozpočtu (10 %) a z rozpočtu mesta (5 %). Celkové náklady projektu sa predpokladajú na 6,9 mil. € s DPH. So začatím realizácie projektu sa počíta v 2. kvartáli roka 2020. Samotná realizácia projektu (tzn. projektovanie, získanie všetkých povolení a výstavba) by mala trvať 28 mesiacov.
lostrail
Touto mysterioznou vetou sa mysli dobudovanie prepojenia Patronky a Prazskej ulice?
Dufam, ze nezabudnu k TT v Mlynskej doline doprojektovat aj odbocku trolejbusu z Valasskej do Mlynskej doliny, lebo predpokladam, ze Dlhe Diely budu spadova oblast vozovne Hrobonova a bez dopracovania TT medzi Prazskou a Patronkou chcem videt, ako sa trolejbusy do Mlynskej doliny dostanu. Teda, pokial ich nechcu tocit na kruhaci pod Zeleznou studnickou. A aj pripadne odbocenie z Hrobonovej smerom dolava na Patronku mi pride o dost horsi napad, ako lave odbocenie do Mlynskej doliny, kedze tam aspon je plnohodnotna svetelna krizovatka (na Prazskej by sa musel blokovat aj smer na Patronku, ktory sa dnes neblokuje).