Dopravný podnik po Vianociach ruší linku 901 (od 28.12.2019)

Dopravu do Hainburgu zabezpečí v limitovanom rozsahu a za zvýšené cestovné Slovak Lines.

Ako sme už informovali, hlavné mesto a Dopravný podnik Bratislava sa rozhodli ukončiť prevádzku na komerčnej medzinárodnej linke 901 do rakúskeho Hainburgu z dôvodu nezáujmu dotknutých strán o jej financovanie. Posledným dňom premávky linky 901 bude 27. december 2019.

Od 28. decembra 2019 bude dopravu medzi Bratislavou a Hainburgom zabezpečovať dopravca Slovak Lines Express na linke 105801. Zverejnené informácie o premávke potvrdili očakávanú redukciu spojov i nárast ceny cestovného na tejto trase.

Autobusy linky 105801 budú premávať po trase Bratislava, autobusová stanica - Most SNP - Einsteinova - Wolfsthal - Hainburg an der Donau.

Obmedzenie rozsahu premávky

Od pondelka do soboty bude premávať medzi Bratislavou a Hainburgom len 11 párov spojov (oproti súčasným 16 párom) v neatraktívnom intervale 75 - 90 - 150 minút. V nedeľu a počas rakúskych sviatkov budú premávať len 4 páry spojov - ráno, naobed, popoludní a večer. Autobusy budú po novom premávať len do 20:15 z Bratislavy a do 20:50 z Hainburgu, čo je skrátenie dennej premávky o 3 hodiny.

Počas vybraných sviatkov (Nový rok a Vianočné sviatky) autobusy nebudú premávať vôbec. Doteraz linka 901 premávala 365 dní v roku.

Aktualizácia: Po kritike cestujúcej verejnosti sa Slovak Lines rozhodol zrušiť nedeľné obmedzenie premávky počas rakúskych sviatkov. Na Nový rok by mala byť nedeľná premávka. Cestovný poriadok však zatiaľ tieto zmeny neuvádza.

Nárast ceny cestovného

Jednosmerné obyčajné cestovné vzrastie pri kúpe u vodiča v autobuse zo súčasných 1,50 € na 2,50 €, polovičné cestovné pre deti 6 - 15 rokov a študentov 16 - 26 rokov zdražie z 0,75 € na 1,50 €. Deti do 6 rokov, ktoré doteraz cestovali zadarmo, budú taktiež platiť polovičné cestovné.

Po novom budú plné cestovné platiť aj seniori nad 60 rokov a držitelia preukazov ŤZP/ŤZP-S, ktorí doteraz cestovali za polovičné cestovné.

Pes sa bude prepravovať len v prípade, ak bude zatvorený v nejakej schránke a nebude ťažší ako 10 kg (vrátane schránky). Cena za prepravu psa bude 1 €. Doteraz sa zviera v malej schránke prepravovalo zadarmo, pes bez schránky za plné cestovné (s výnimkou vodiaceho psa). O prípadnej preprave batožiny na novej linke sa zverejnené informácie nezmieňujú.

Zľavu 30 centov dopravca ponúka cestujúcim, ktorí si cestovný lístok zakúpia cez internet, alebo jeho mobilnú aplikáciu. Tieto sa ale budú predávať len na konkrétny odchod, pri využití skoršieho spoja (najskôr o 2 hodiny) bude potrebné doplatiť rozdiel v cene vodičovi. Neskorší spoj nebude možné využiť vôbec.

Cena spiatočného lístka bude vo výške dvojnásobku jednosmerného lístka, pričom spiatočný lístok nebude možné zakúpiť u vodiča autobusu.

S linkou 901 sa ruší aj spiatočný zvýhodnený lístok, ktorý umožňoval cestovanie na linke 901 a vlakoch ÖBB do Petronell-Carnuntum a Fischamendu.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Naozaj krásny Vianočný darček pre všetkých ľudí využívajúcich danú linku... 👍
Reakcia na: Max #1:
Ved spojenie zostava zachovane, tak kde je problem?
Reakcia na: kecho #2:
Precitaj si clanok, je tam napisane kde je problem.
Cakal som kadeco, ale ten CP ma dostal😃 😃 😃 . Ludia ked chcu ist domov tak bus z BA 16.30 a potom az 19.00 😃.
Dúfam, že zverejnenia nabudúci rok koľko prepravili na tej linke cestujúcich. Na takéto motivačné ceny a CP sa nachytá určite mnoho ľudí 🙄
Nárast cestovného sa dal čakať, cestovné sa nemenilo od zavedenia linky a bez dotácie bolo ekonomicky neudržateľné
Reakcia na: Maremi #5:
Ja by som si vôbec nebol taký istý, že tá linka prežije rok. Toto masívne vyženie ľudí do áut.
Reakcia na: VLK #6:
A ešte treba dodať, že to cestovné bolo nastavené pre úsek BA-Wolfsthal a nie až do Hainburgu. Na obdobnej dĺžke jazdia dotované rakúske linky za 3,40 €.
Reakcia na: VLK #6:
Samozrejme. Preto prímestské linky bežne nie sú prevádzkované na komerčnej báze. Fail je že BSK strká hlavu do piesku a neobjednáva to. Napríklad Košický kraj využil novelu zákona a od 1.9. objednáva linku Košice - Hidasnémeti.
Vzorný príklad parkovacej politiky a podpory verejnej dopravy. 😞
Reakcia na: 810zssk #3:
Problem v tom, ze DPB dlhodobo odrbaval verejnost, ze trzby kryju najlady, az tomu ludia uverili. A zrazu pride ekonomicke cestovne a su vo vytrzeni. A interval-nedavno som siel v nedelu z Malaciek a kedze vlak a bus isli v rozpati 10 minut, tak dalsi spoj do BA bol az o 1:45 hod. A to dokonca v ramci idsbk.
Takze ak chcu, nech sa dohodnu s BSK na platbach a intervaloch.
Btw. v nejakej diskusii pan z Hainburgu argumentoval za 901 tym, ze je tam elektricenka...
A902 do Kittsee alebo linky do inych dedin nie su potrebne?
Reakcia na: kecho #11:
Problém je v tom že tú linku stále nikto neobjednáva. Ja som sám bol hlasným kritikom toho balkánskeho režimu ktorý tam fungoval doteraz, určite to nemalo pokračovať na tej akože komerčnej báze, keď to reálne bolo stratové. Hranice však nie sú stena a nevidím dôvod aby tam nefungovala normálna regionálna doprava ako kdekoľvek inde. Aj legislatívu už máme prispôsobenú na to aby to BSK mohol objednávať, tak ako objednáva napr. autobusy do Stupavy.

A áno, sú potrebné aj linky do iných dedín. Tak celkovo je žiadúce aby Bratislava mala spojenie s okolitými obcami, ak teda chceme aby ľudia nejazdili autami. Keď im nedáš verejnú dopravu, tak sa majú teleportovať, alebo čo? Čo je ta alternatíva ktorá navrhuješ?
Reakcia na: 810zssk #7:
akekolvek ciele za hranicami, ci praca, ci domov, ci obchody, su primarne dosiahnutelne autom a cezhranicna dotovana doprava je skor bonusom, tak to proste je a s tym musia ludia aj pocitat pri kupe bytu/prijati prace, tiez som si mohla kupit lacnejsie byvanie v rajke, ale nejdem tam, lebo nevlastnim auto a spoliehat sa, ze bude odtial cele roky premavat 801 sa neda
Reakcia na: martinah #13:
Aha, takže už neplatí že chceme podporovať verejnú dopravu? Vraciame sa k tomu źe nespokojným budeme hovoriť "choďte autom" (a nadávať že tým autom chodia)?
Reakcia na: 810zssk #14:
chlapi, co to s vami je? ja tam nikde nehovorim, ze to tak je spravne, clovek zasne ako hned vsetko negativizujete, za tych 14r, co je clovek na tomto fore, sa to tu riadne zanimozitovalo, skoda

v tomto state jednoducho verejna doprava dostava na frak, vsak to vidime kazdy den, ked nou cestujeme, takze opakujem, spoliehat sa na dotovanu prepravu, ak mam ciele za hranicami, sa jednoducho neda, nech je aj pripravena legislativa, atd., to riziko si berie na seba kazdy, ked si tam kupuje byvanie alebo chodi do prace, vola sa to predvidanie
Reakcia na: martinah #13:
to sa ale rovnako potom mozme pozerat aj na obytnu zonu Slnecnice (za ktoru ak som si dobre vsimol dost casto bojujete), kedze ta sa tiez nachadza az za hranicou suvislo zastavaneho uzemia obce - oficialne su stale pozemky na ktorych sa stavia a byva v tejto oblasti extravilanom....
takze ziadne zastavovanie L91 a pod., ziadne posilnovanie verejnej dopravy ale pekne pesi az za hranicu suvisle zastavaneho uzemia...
Reakcia na: si #16:
ahjaj, skoda reagovat, ak si si nevsimol, obyvatelia tam maju tp, platia dane a mc dostava za nich podielove, nepodstatny detail?
Reakcia na: martinah #17:
a to ako z tých čo bývajú za hranicami mesto nemá nič? no má lebo tu majú prácu denne tu dochádzajú, používajú MHD (niektorí) míňajú tu peniaze, pracujú v budovách z ktorých má mesto tiež príjem atď... bohužiaľ v tomto meste vznikla realitná bublina a to až tak veľká že sa rozšírila do značného okolia. Ak mesto sa nechce zahltiť autami z tohto okolia musí ukázať spôsob ako týchto ľudí dostať do MHD. napríklad aj tým, že bude obsluhovať aj prihraničné a zároveň zahraničné oblasti ak je takýto dopyt.
Reakcia na: Minko #18:
statistiky v tomto nepoznam, ako to vyzera s nahlasenymi tp a danami za nehnutelnost ludi, byvajucimi za hranicami, nevies nahodou? tie su stabilnym prijmom mesta
Reakcia na: martinah #19:
myslel som skôr tých ktorí majú TP mimo mesta ale aj tak tu dochádzajú. A trávia tu nemalo času. MHD sa nemôže obmedzovať iba na obyvateľov v zmysle TP pretože mesto dokážu dokonale upchať aj výlučne autá dochádzajúcich z okolia. A samozrejme som zabudol na veľkú skupinu ľudí, ktorí síce majú TP v meste ale žijú mimo BA, a tie dediny na ne doplácajú lebo ich podielové dane idú BA. A nie je ich málo, všetky dediny v okolí BA to vidia. A čo horšie, zavedením parkovacej politiky ich bude ešte viac. Prinesie to len problémy okolitým dedinám a zbytočnú nevraživosť medzi starousadlíkmi a novoprisťahovanými, ktorí si ten TP v dedine nenahlásia lebo parkovacia politika v BA.
Reakcia na: martinah #15:
Predpokladám že väčšine ľudí vadí ten výrok že verejná doprava je len nejakym bonusom. Práve naopak, verejná doprava je jednou zo základných služieb samosprávy. Obzvlášť ak sa tá samospráva tvári že chce podporovať verejnú dopravu. Takto to proste nemôže fungovať.

K ďalšej debate o daniach len jedna poznámka: Kompetenciu objednávať prímestskú dopravu má kraj, nie obec. Takže neviem či je tam daň z nehnuteľnosti relevantná.
Slovak Lines práve na FB uviedol že obmedzenie počas rakúskych štátnych sviatkov ruší, takže bude normálny CP pre pracovné dni.

Zároveň uviedli že nedeľný režim sa bude týkať mimo nediel už len 1.1. a 6.1., čo znamená že zrejme upustili od úplného zrušenia prevádzky na Nový rok. Aj keď ono je asi jedno či to ide 4 alebo 0 krát za deň, v praxi je to to isté.

Za zmienku inak stojí že kým DPB sa niekedy nevedel dokopať k zmene CP 901/801 aj celé roky, Slovak Lines to rieši takto promptne.. tu sa ukazuje, aký je rozdiel medzi tým keď sa chce a keď sa nechce.
Reakcia na: Minko #20:
pisal si o prijmoch mesta, bavime sa o specifickej skupine zijucej za hranicami, tam je predpoklad, ze neodvadzaju dane sem ale domovskej krajine, predpokladam, ze aj preto nie je vola ziadnej strany objednavat a dotovat, pre istotu opakujem, nepovazujem to za stastne, ale realita je taka aka je, a ked vidim s akymi tazkostami sa bori samotne mesto, tak mi je jasne, ze je toto pre nich skor marginalne
za mna by sa mali v prvom rade z rozpoctu riesit doprava, skoly a zdravotnictvo, realita je taka aka je
Reakcia na: 810zssk #21:
ako vidis sam, v nasich realiach to je skor bonusom nez realitou...jedno je teoria, druhe je kazdodenna prax

nie je relevantny ani trvaly pobyt?
Reakcia na: martinah #23:
lenže mesto nemá príjmy iba z tých čo majú v BA trvalý pobyt, to si treba uvedomiť. Ale v podstate každá bežná denná činnosť každej osoby na území mesta prináša priamy či nepriamy, menší či väčší príjem do mestskej pokladnice. A tak je na mieste otázka, stojí nám to, že to nie sú "naši obyvatelia" za to, aby sme ich odstrihli od prostriedkov MHD a nahnali ich do áut a skomplikovali si tak dopravnú situáciu v meste? kapišto? Druhý bod: Ak odstrihneme ľudí od prostriedkov verejnej dopravy lebo veď nie sú z nášho mesta nás nezaujímajú a zavedieme parkovaciu politiku čím ich síce najprv vyženieme do áut a potom zinkasujeme za parkovanie, nepôsobí trochu viac ako farizejsky? Aký vzťah si títo ľudia vybudujú k tomu mestu asi? máme EÚ, otvorené hranice (už neplatí socialistické: hranice nie sú korzo), preto treba rozmýšľať aj ďalej ako po špičku svojho nosa. Verejná doprava má ľudí z áut vytiahnuť, nie ich tam natlačiť.
a dodam, ze ak bsk voli prioritne projekty vnutrostatnej prepravy nez cezhranicnej, tak je to pochopitelne, kedze prijmy nema od ludi zijucich za hranicami, kludne ma opravte v tomto, ako to vlastne vyzera s podporou tejto linky zo strany rakuska, bol tam zaujem?
Reakcia na: Minko #25:
a ja ze mesto je naopak podhodnotene, pretoze sa nereflektuje pocet realne tu byvajucich
skus mi prosim vymenovat z akych cinnosti na uzemi mesta ma mesto prijem, seriozna otazka zo zvedavosti, DPH je statna, cestne dane su tiez statne, dan FO je, predpokladam, delena poctom TP, dan z nehnutelnosti je prijem mesta, prijmy z hazardu myslim mesto, co este ine?
jedno je co by sme si priali, druhe su financie/prijem mesta, a ako to vyzera s mhd v samotnom meste, to neobhajujem, len hovorim z kazdodennej reality, ked vidim ako sa v rannej spicke ludia na jasovskej nenarvu do autobusu, a takychto dram rano je neurekom po celom meste, a toto je lvl mesta, dalsie je bsk, a tych dram na stanici cestou do prace/skoly je tiez kvantum, toto su vsetko ludia zijuci tu, zahlaseni s tp tu, a platiaci dane tu, a nedostava sa im ani toho zakladu, vid aj spominane malacky cez vikend, obyvatelia zijuci/pracujuci za hranicami tahaju este za kratsi koniec
Reakcia na: martinah #26:
Bohužiaľ, BSK sa momentálne musí spoľahnúť na firmu, ktorá je len paródiou na prepravcu - je to stále len dcérska firma realitného agenta. Pokiaľ chceme, aby tu fungoval reálny integrovaný systém verejnej hromadnej prepravy osôb, tak ho nesmú realizovať Červené Lajná, ale niekto, kto tomu ozaj rozumie.
Reakcia na: gejza #28:
cize vlastne bsk je objednavatelom, vykonavatelom je slovak lines, a listok je ciastocne dotovany zo strany bsk?
par otazok, kedze nie som na tomto fore stale, ospravedlnujem sa, ak bola diskusia k tomu inde

a, kto vlastne financoval spojenie hainburg-wolfstahl-bratislava? spolupodielala sa aj rakuska strana? ide o cezhranicny projekt, logicky by sa mali podielat obe krajiny ako sluzbu pre svojich obcanov

b, preco vlastne linku odmieta dpb/mesto prevadzkovat, a nestacilo dorovnat cenu tak, aby nebola stratova? pri zachovani intervalov a 365d prevadzky?

b, existuje ekvivalent z rakuskej strany alebo zabezpecuje prepravu medzi hainburg-wolfstahl-bratislava iba slovenska strana?


Reakcia na: martinah #30:
Bolo to celé v réžii DPB čiže Bratislavy.
Reakcia na: martinah #30:
a) Dopravný podnik ako verejnú osobnú dopravu na podnikateľské riziko dopravcu. Rakúska strana sa nespolupodielala a popravde ani neviem, či niekedy bola oslovená.

b) Mesto Bratislava od 1.4.2019 ani nesmie prevádzkovať takúto linku. Mesto Bratislava je v zmysle zákona č. 56/2012 Z. z. objednávateľom verejnej osobnej dopravy na základe zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme. Verejným záujmom je v zmysle výkladu Ústavy SR doprava za zamestnaním, lekárskou starostlivosťou a vzdelaním. Niekedy sa objednávatelia alebo dopravcovia vyjadrujú v tom duchu, že dopravný záujem objednávateľ vytvorí a ruší - to je však ilúzia, verejný záujem existuje a vždy existuje zákonom jasne stanovený orgán verejnej správy, ktorý má povinnosť (nie možnosť) tento verejný záujem uspokojiť. Obec (kam spadá aj HMB) musí uspokojiť verejný záujem na území mesta. Od 1.4.2019 po novele zákona 56/2012 Z. z. (dovtedy bola diera v zákone) je táto povinnosť v prípade zákona implicitne udelená samosprávnemu kraju. Áno, v 7 krajoch SR to zmysel dáva (prevažne radiálová doprava do krajského mesta sa predĺži do priľahlého zahraničia), ale v BSK je tá smola, že takáto doprava sa z geografického hľadiska javí nekoncepčne.

c) Pokiaľ viem, tak iba slovenská strana.
Reakcia na: Ike #32:
a) Rakúska strana bola oslovená, stretnutí bolo minimálne 5 (len čo ja viem), ani na jednom neprejavili záujem o spolufinancovanie.

b) Do 31.3.2019 to nebola legislatívna diera, proste to nebolo možné. Ani od 1.4.2019 nie je povinnosťou kraja takúto dopravu objednať, má len takú možnosť. Zákon totiž hovorí o "záujmovom území kraja", takže záleží, kto si ako vysvetlí ten pojem.
Reakcia na: martinah #27:
Prijmy z hazardu su podla zakona prijem obce len z casti - z binga, z tipovania, z herni v percentach a rocne po 800eur/ks za vlt terminal, 1000eur/ks za ruletu a 1500eur/ks za vyherny automat.
Staci niekde vyhladat, kolko ks strojov je v ba

Zo sportky (a detivatov) a z dostihov nema nic, z herni a kasin, kde hraju proti sebe karty, tiez 0.

Reakcia na: Ike #32:
A veľa slovákov z Hainburgu cestuje za prácou, vzdelaním do BA, čiže 901 spĺňa túto úlohu. Lebo čo je lepšie.m? Podporiť cezhraničnú linku aj keď nemusím, alebo sa na to vy... a potom nadávať, že v meste je plná prdel áut? Pre pána Valla aj napriek snahe o zavedenie parkovacej politiky vyhovuje možnosť B lebo si neuvedomuje, že takýmto spôsobom to reálne nastane. Ale až sa tak stane, potom už bude neskoro vyplakávať.
Bte. Slovak Lines na FB tvrdí, že CP robili na základe dát vyťaženosti jednotlivých spojov, ktoré im poskytol DPB. Otázka znie, či dostali zámerne také dáta, alebo v podniku nemajú ani páru o skkutočnej, reálnej vyťaženosti linky 901 a tým pádom aj jej renrabilute.🤔
Reakcia na: Trolley #36:
Tak ja myslím, že aj z korektných dát o reálnej vyťaženosti sa dá urobiť CP, ktorý nakoniec zverejnili po zapracovaní „interných požiadaviek“ Slovak Lines.

Ako, že v noci nejazdia keby čo bolo, lebo v noci všetci spia alebo prípadne celkový priemerný počet cestujúcich za deň vydeliť počtom cestujúcich koľko chcú mať minimálne na jeden spoj a potom náhodne určiť časové polohy pre takto vypočítaný počet plánovaných spojov.

Prípadne časové polohy takto vypočítaného počtu spojov priblížiť pôvodným najvyťaženejším odchodom. Dúfajúc, že cestujúci sa prelejú do spojov, ktoré im nevyhovujú (rozumej budú čakať hodiny), lebo nemajú inú možnosť ako sa dostať do Bratislavy, respektíve z Bratislavy.

Aj takýto postup by sa dal označiť ako „CP vytvorené na základe dát vyťaženosti jednotlivých spojov “...
Reakcia na: Trolley #35:
Smeruj svoj hejt adekvátne. Vallo je štatutárom objednávteľa PAL vo verejnom záujme? Odkedy?
Reakcia na: Viko #38:
Všimni si, že pán Trolley sa dlhodobo profiluje ako Frešozrovnalovec.
Reakcia na: S499.1023 #39:
901 prežila Ďurkovského, Ftáčnika aj Nesrovnala. Pochoval ju až Vallo. A pokiaľ naeážaš na záhorské lokálky, tak ani Ftáčnik ich nechcel.zrušiť a myslím si, že ani pán Kusí by ich nezrušil.
Reakcia na: Trolley #40:
Ešte raz, z akého titulu by bratislavkí primátori rušili niečo, čo N I E J E v ich kompetencii???
Reakcia na: Trolley #36:
To vyjadrenie by som považoval za výhovorku. Je zrejmé, že CP do veľkej miery vychádza z toho ako vyšli obehy a prestávky, nie z nejakej potreby v konkrétnom čase.
Reakcia na: Trolley #40:
901 nemala nič s Ďurkovským, Ftáčnikom, Nesrovnalom, ani Vallom. Išlo o komerčnú linku a mesto ju nikdy v histórií neobjednávalo.

Kompetenciu objednávať prímestské linky má žumpa.
Reakcia na: Trolley #35:
Ešte raz: orgán verejnej správy nemôže (prosím, podčiarkni si to) vykonávať činnosť, ktorú zákonne nemá v kompetencii. Potom by tu bola anarchia.

Ani tebe občiansky preukaz nevydáva ministerstvo zdravotníctva. Ani tebe nevyrubuje daň za psa kraj, ale mestská časť. A takto by som mohol ísť do aleluja. Mesto Bratislava nesmie financovať prevádzku linky vo verejnom záujme mimo svoje územie. V určitom rozsahu, ktorý je definovaný v nariadení 1370/2007 si však môže bez súťaže dopravné služby vo verejnom záujme aj iný objednávateľ, napr. susedná obec a linka do Bratislavy môže byť spolufinancovaná.

Ono úplne košér nie je ani tá račianska priobjednávka električiek, pretože sa neriadila zákonom č. 514/2009 Z. z. o doprave na dráhach:
https://dpba.blob.core.windows.net/media/Default/Dokumenty/Zverejnen%C3%A9%20dokumenty/Zmluvy/img214-5e31.pdf
Reakcia na: 810zssk #43:
Netreba zabúdať na to, kto je jediným akcionárom DPB...
Reakcia na: 810zssk #43:
Vobec nic nemala spolocne s Durkovskym. Urcite nemal ani sajn, co robi jeho namestnik. 😁

“ Wolfstahl a Hainburg považujem za 18. a 19. časť Bratislavy," zdôvodnil Cílek.”

https://ekonomika.sme.sk/c/3574205/z-bratislavy-do-hainburgu-hromadnou-dopravou.html
Reakcia na: 3pa3ck3 #45:
Chceš snáď tvrdiť, že BSK?
Reakcia na: kecho #46:
Funkčná negramotnosť? Linka na KOMERČNEJ báze má slúžiť na prepravu občanov medzi Bratislavou, Wolfstahlom a Hainburgom.
Reakcia na: martinah #27:
Veľa ľudí bývajúcich v Hainburgu má stále nahlásený trvalý pobyt na Slovensku väčšinou v Bratislave okrem toho, že majú trvalý pobyt aj v Rakúsku. Taký Martin Daňo napríklad, pokiaľ viem, býva(l) v Rakúsku, no pobyt mal zrejme (aj) na Slovensku, keďže to je podmienka na prezidentskú kandidatúru. Teda tvoj argument, že nemajú pobyt, tak nech sú ticho, nesedí.
Reakcia na: S499.1023 #48:
Linka magistratu, nie dopravneho podniku.

“ magistrát navrhoval cenu jedného lístka 1,5 eura, rakúska strana až 4,5 eura.”
Takze nie DPB, ale mesto navrhlo cenu listkov. Zaujimave, ze komercni Rakusania uz vtedy operovali so sumou 4e.
Takze uz tu vidno, ze mesto uz vtedy islo do toho s tym, ze dotuje linku na “komercnej baze”.
Busy na komercnu linku tiez boli kupovane z prostriedkov mesta BA.
Reakcia na: navstevnik9 #49:
A vela ludi byvajucich v BA ma trvaly pobyt od Senca po Uzhorod a nevidim nikde, ze by mesto Kosice ci obec Ubla vysielalo do BA pravidelne linky kvoli takym ludom.

Ked sa odstahujem do Bruselu a necham si trvaly pobyt tu, tiez mi bude chodit BA bus do Belgicka kazdu hodinu?

Ved ked maju pobyt v Hainburgu, nech tlacia na miestnych poslancov, aby im spravili spojenie do BA. Preco to neriesia najprv “u seba”?
Reakcia na: kecho #51:
No mesto Košice také linky nevypravuje najskôr kvôli tomu, že ich už vypravuje štát a tuším aj nejakí súkromníci. Ubľa nesporne má záujem na tom, aby boli vypravené nejaké spoje, aby nebola odrezaná od sveta a tie by mali takým ľuďom stačiť na dopravu do BA. Podobne v prípade Belgicka, by mohlo mesto v prípade, že by vás bolo viac, zabezpečiť aspoň verejnú dopravu na letisko. Do Hainburgu nie je z Bratislavy rozumné spojenie.

"U nich" je dokonca aj jeden poslanec z radu slovenských prisťahovalcov a aktívne sa zasadzoval o to, aby bola 901 zachovaná ako je, ale niekedy tlak nefunguje. https://www.webnoviny.sk/nasadoprava/bratislavska-mhd-posuva-linku-901-do-hainburgu-sukromnemu-prepravcovi-doplatia-na-to-cestujuci/

Pointa môjho príspevku bola ale, že za mnohých tých ľudí dostáva mesto rovnaké podielové dane ako za iných, takže majú rovnaké právo ako ostatní za to žiadať protislužby.
dakujem za objasnenie, potom je moja otazka, preco nie je zaujem rakuskej strany poskytovat zakladne sluzby obcanom?

Reakcia na: navstevnik9 #53:
Fantasticky clanok a kopec egoistickych kecov
“ veľmi intenzívne ju podporujú starosta Wolfstahlu Gerhard Schödinger, starosta Hainburgu Helmut Schmid aj starostovia ostatných okolitých obcí.”
Preco ju nespolufinancovali?

“ Zároveň sa obáva, že zmenou prevádzkovateľa cestovný lístok zdražie. ”
Preco si rakuske obce nevytvorili samotne linku, ktora bude za taku cenu vozit ludi?

“Pavlík navyše zdôraznil, že ak linka vypadne zo systému MHD, stratia cestujúci prepojenie napríklad na systém električeniek.”
Na 901 platili pcl? Nepocul som o tom. Ved im nic nebrani kupit si elektricenku aj nadalej.

“ Nebude teda finančne dotovaná žiadnym partnerom zo štátnej či verejnej správy. Výška cestovného bude odzrkadľovať reálne náklady na prevádzku linky. ”
Ked ju dotovala BA, to poslancovi nevadilo, ale keby do toho mali dat peniaze aj rakuske obce, to by ho miestni roztrhali na cucky.

Taky typicky smeracky pristup-chcem dopravu, ale platit to nebudem. Nieco na sposob vlakov “zadarmo”.
Reakcia na: navstevnik9 #49:
ale ved nech ostane zachovana linka, nevidim na tom nic zle, zvysi sa cena tak, aby nebola stratova a zachovali by sa aj intervaly a 365d prevadzka
nemozes predsa ziadat od bsk, aby suploval aj rakusku stranu, profitoval z nej v nemalej miere aj rakusky stat, nemyslis ze by bolo ferove rozdelit cast nakladov medzi obe krajiny?
Reakcia na: navstevnik9 #53:
Este k tomu vypravovaniu liniek - preco teda tuto minoriadne dolezitu trasu neobsluhuje “stat alebo aj nejaki sukromnici”?
Teraz sa do toho nejaky sukromnik pustil (presne podla toho vyhadrenua) a uz vsetci prskaju. Preco im to tak vadi? Ked bude vysoky dopyt, sukromnik predsa zvysi ponuku (frekvenciu spojov).
Reakcia na: Viko #41:
Vallo sa na FB sám priznal, že sa dohodol s DPB na ukončení tejto linky.
Reakcia na: Trolley #58:
Pozícia mesta voči DPB je dvojaká:
1) je objednávateľ dopravy vo verejnom záujme a
2) je akcionárom.

Je to úplne v poriadku, ale na slovensku máme aj iné príklady:

RegioJet na trati BA - KN:
1) objednávateľom dopravy vo verejnom záujme je ministerstvo
2) akcionárom je Radim.

Ak sa RJ rozhodne, že začne prevádzkovať dopravu na komerčnej báze na trati Gyor - Budapest (alebo niekde inde zruší komerčnú dopravu), bude musieť začať licenčné konanie v Maďarsku a predpokladám, že Radim na to dá súhlas. Voči MDV SR nemá v tejto veci žiadne povinnosti.

DPB komunikoval s primátorom ako s akcionárom, nie ako s objenávateľom.
Reakcia na: kecho #51:
k tomu Bruselu sa pripájam - takže, šup-šup, zaintegrujte mi lnku na Schwechat, spojenie VIE-BRU (Star Alliance Group), linku 12 na Schumann a odtiaľ na Ambiorix sa už prejdem pešo
Reakcia na: navstevnik9 #49:
Takýto argument je irelevantný, pretoze argumentuje nezákonným stavom.
Reakcia na: navstevnik9 #53:
Ty si myslíš, že ak má niekto v rozpore se zákonom dva trvalé pobyty, idú zaňho podielové dane v dvojnásobnej výške?
Každopádne je tej linky škoda, Hainburg ( an der Donau ) a okolie je pekné výletné miesto a aspoň cez víkendy tam chodilo i dosť ludí a naopak, z rakúskeho príhraničia dosť ludí chodilo do Bratislavy. Slovak Lines tam mohli zaviesť aspoň pavidelný interval, hoci i dvojhodinový a hlavne cez tie víkendy. To , pri tom nepravidelnom intervale sa im na to už skoro každý vykašle.
Reakcia na: Mirtschi #64:
+ Po novom tie spoje velmi nebudú ani nadväzovať na vlaky ÖBB.
Reakcia na: Mirtschi #65:
Slovak Lines nepatrí medzi spoločnosti, ktoré majú záujem na spokojnosti cestujúceho. V zmysle hesla: Ak chcete cestovať, čakajte a pôjdete vtedy, kedy Vám my ponúkneme! (Po starom ČakajSomárAutobusDôjde)
Na rozdiel od DPB, kde sa CP v roku 2008 robil ako intervalový a hlavne zladený s vlakmi S7 z/do Wien a v preklade s linkami do Wien, kým ešte jazdili po B9.
Reakcia na: Mirtschi #64:
Plný súhlas... Aj mnohí rakúšania zaparkovali auto v Hainburgu pri obchodnej zóne a pokračovali do BA, pričom nešli iba na výlet či za nákupmi, ale často aj do divadla, a využívali posledný odchod o 23:20.
Reakcia na: Mirtschi #65:
Namiesto lepšieho intervalu do Hainburgu budú radšej voziť vzduch na Nivy.

Ak bol problém s rentabilitou, pýtam sa prečo doteraz na tejto linke nebolo zvýšené cestovné. I keď s tou rentabilitou je to diskutabilné, lebo DPB doteraz nezverejnil presné čísla.

Najkomickejšie na tom je, že ešte 29. augusta sa tou linkou chválili - odvezieme Vás za nákupmi do Hainburgu a 28. decembra už bude prevádzku zabezpečovať iný dopravca s nepoužiteľným CP.
Reakcia na: Trolley #68:
29.8. bol dankoficoidny den bez nakupov v SR, 28.12. sa da nakupovat bez zakazu zakonom. 🙂
Reakcia na: kecho #69:
prečo práve dankoficoidny deň?🤔
Reakcia na: Minko #70:
Pretože práve kapitáň s opitou vlastnou hlavou rozhodli, že v týchto dňoch majú predavači, na rozdiel od pracovníkov so zvarkami, právo na oddych.
Reakcia na: S499.1023 #71:
akí pracovníci so zvarkami?

btw. ja toto rozhodnutie iba kvitujem (aj keď tú dvojku nemôžem vystáť) ale fakt nevidím dôvod na to, aby boli obchody na sviatky otvorené. Ľudia od hladu nepomrú a v iných krajinách majú takto tiež bežne dokonca zatvorené aj v nedele a stalo sa niekomu niečo? Tu sú, žijú.
Reakcia na: Minko #72:
skus ist do obchodu den pred sviatkom, pokial pojdes po pracovnej dobe, casto uz nekupis zrovna zakladne potraviny.... ludi v obchode ako keby robili neviem aky vypredaj a jediny kto na tom ziska(l) je obchodnik ktory preda mozno este viacej ako keby mal stale otvorene ale usetri na platoch+priplatkoch za pracu pocas sviatku pre zamestnancov (predavacov) ktori si to ten den predtym mozu asi aj hodit....
Reakcia na: si #73:
ale za to si môže "hlúpa slovač" (bez toho aby som chcel niekoho uraziť) sama, že zrazu keď má mať na 1-2-3 dni zatvorené potraviny má pocit že nastane koniec sveta a nakupuje aj úplne zbytočnosti, ktoré po tých dňoch aj tak putujú do koša lebo ich nestihli skonzumovať. Neviem čo ich vedie k tomu nakupovaniu, ale s výnimkou toho, že max kúpim chlieb naviac ale pár kusov pečiva naviac som nikdy pred takýmito dňami nepotreboval nakúpiť viac než iné bežné dni. 🙂
Reakcia na: Minko #74:
samozrejme myslím sviatky ako 1.5,8.5. či iné lebo napríklad pred Vianocami je pochopiteľné že každý nakupuje viac (štedrá večera a tak takže veľké nákupy sú spôsobené skôr týmto faktorom)
Reakcia na: Minko #74:
No tak asi logicky keď sa nákupy z troch dní rozložia len do dvoch (lebo jeden je zatvorené) tak v tých obchodoch bude zhruba o polovicu plnšie. Reálne pritom väčšina nákupov spadne do dňa predtým, keďže ľudia ktorí už na toľko dni nemajú zásoby si nakúpia vopred.

Keď ste chceli zatvárať obchody, tak všetci argumentovali že však "nakúpiť sa dá aj v iný deň" a teraz keď ľudia nakupujú v iný deň tak zas sú "hlúpa Slovač" lebo nechcú pokapať od hladu.

A áno, niektorí nakupujú viac ako bežne, lebo bežne majú možnosť si v prípade potreby chýbajúcu vec dokúpiť. Keď im tú možnosť blbou legislatívou vezmeš, tak logicky sa budú snažiť predzásobiť. Čo je na tom akože divné?
Reakcia na: Minko #72:
Zatvorme obchody od štvrtka do utorka, však ľudia od hladu nepomrú. Raz týždenne nakupovať stačí, fakt nevidím dôvod aby boli obchody otvorené vo štvrtok, piatok, sobotu, nedeľu, pondelok a utorok.

A hej, Rakúšania tu sú. Konkrétne v Auparku a Eurovei kde ich je v nedeľu plno. A nechci vidieť ako vyzerá Billa Praterstern v nedeľu keď je to jeden z mála otvorených obchodov vo Viedni. Mimochodom, nedeľný zákaz predaja sa v ostatnej dobe v dosť veľa štátoch Európy zrušil. Napr. v Škandinávií už dnes prakticky neexistuje. To že máme za rohom rurálnu perifériu západnej Európy neznamená že to je štandard a niečo nasledovaniahodné.

Apropo, keď už sa oháňaš Rakúskom, tak odporúčam napr. Spar v Salzburgu na Hauptbahnhof ktorý bol minulý rok otvorený všetky tri vianočné dni do 23:00.
Reakcia na: Minko #74:
no ale problem je ze ten chleba alebo par kusov peciva po pracovnej dobe den pred sviatkom v mnohych obchodoch uz nenajdes (a ono to ma tiez 2 dovody - jednym je ten ze ludia toho skrz na dalsi den zatvorenu predajnu skupia viacej a druhy ten, ze obchodnik nechce riskovat ze mu ostanu tovary s kratkou dobou spotreby na obdobie ked je zatvorene a nasledne by ich musel vyhodit....

PS: a nezabudni na to ze predavaci (vsetcia) v konecnom dosledku zarobia menej pretoze pridu o priplatok za pracu vo sviatok....
Reakcia na: 810zssk #76:
strávil som dosť času v obchode v exponovaných dňoch (rozumej deň pred štátnym sviatkom) aby som videl, že nenakupujú len na deň či dva dopredu do zásoby ale nakupujú ako pred koncom sveta košíky vrchovato plné s množstvom jedla čo by mala priemerná rodina minimálne na týždeň 🙂
Fakt skús sledovať čo nakupujú som toho názoru že ani polovicu toho čo nakúpia za tie dni voľna nespotrebujú aj keby sa prejedali 🙂
Reakcia na: Minko #74:
Pre pár rokmi som bol na veľkú noc v Hamburgu (v Nemecku) a tiež tam boli plné obchody "hlúpej slovače".
Reakcia na: Minko #79:
a nemyslis napriklad ze funguje to, ze nakupit mnohi idu nieco chyba... avsak ak z administrativnych dovodov hrozi ze narazia na to ze nieco chyba a obchody budu zatvorene, tak idu nakupit preventivne, aj ked je teoreticky mozne a dokonca dost vysoko pravdepodobne ze za "normalnych" okolnosti; teda v povodnom rezime kedy bolo otvorene kazdy den; by do toho obchodu nepachli ani den pred sviatkom a ani v ten sviatok.... ?
Reakcia na: Valec #80:
ono to je chyba aj spoločnosti celkovo, nehovorím, že toto choré abnormálne nakupovanie je priamou vlastnosťou Slovákov. Iba sa nechali opantať mediálnym drístami, ktoré robia haló z toho, že obchody budú deň či 2 zatvorené. A tak človek nepoužívajúc zdravý úsudok so vsugerovaným pocitom preboha umriem od hladu, nedostanem zajtra čerstvé rožky nakupuje hordy jedla a kdečoho. Úplne zbytočne. Preto hovorím hlúpa Slovač- s istotou viem že ak by boli obchody otvorené cez sviatky, drvivá väčšina týchto ľudí by pravdepodobne aj tak "nepáchla" do obchodu a nakúpili by podstatne menej. Ľudia otupievajú a začínajú sa správať živočíšne.

Btw. tých pár eur mesačne v čistom (koľko to za jeden deň príplatkov môže v hrubom vyjsť- no spasonosná suma to nebude) si myslím, že racionálne uvažujúcemu človeku nebude stáť za to. A koľko je sviatočných dní do mesiaca? v niektorých mesiacoch ani jeden.
Reakcia na: Minko #79:
vianoce su zrovna cas, kedy sa medzi sviatkami nechce velmi behat po obchodoch, cize mnohi kupuju nie na 1-2 dni dopredu, ale az do noveho roka, lebo komu sa chce behat po tolkych kolacoch a v zime (aj ked tento rok slabej) pre par veci, keby existovali cisla navstevnosti obchodov medzi sviatkami, mohli by ukazat ako sme na tom
Reakcia na: martinah #83:
jakze nie??? VYPREDAJEEEEEE!!!!
Reakcia na: IBBI #84:
kontext, kontext
keby nevypredali vsetky tie predzasobene zasoby, tak by mozno doslo aj na vypredaje v potravinach 😃
Reakcia na: Minko #82:
Etatista.
Reakcia na: Minko #82:
spasonosna suma to urcite nie je, ale skus si uvedomit, ze cim menej dany clovek zarobi, tym viac sa mu aj taka mala suma navyse zide....
PS: nie kazdy svati vsetky kalendarove sviatky (a naopak tie co svati v kalendari byt nemusia) + tiez nie kazdy ma rodinu....
Reakcia na: si #87:
a čo s tými čo sviatky slávia? spravodlivosť v tomto nenájdeš, ale myslím, že v prípade sviatkov, ktoré štát prijal za svoje je správne, aby bolo voľno. Ak by to bolo na zamestnávateľoch vieme ako by to dopadlo. Ideálny stav pre nich by bol aby si chodil do práce a ideálne zadarmo. Lebo veď žiješ zo vzduchu predsa, či? 🙂

#86: Ja mám od etatistu rozhodne poriadne ďaleko. Bohužiaľ ale mentalita nášho národa, ktorá vyplýva aj z historického vývoja požaduje u nás aj reguláciu v oblastiach, kde by sme ju za normálnych okolností nemali potrebovať. Bohužiaľ, najbližších pár desiatok rokov sa to ani nezmení.
Reakcia na: Minko #88:
Každý etatista tvrdí, že nie je etatista, aj Kapitáň.
Reakcia na: S499.1023 #89:
nechcem tu ťahať politiku ale keďže sa ma bytostne dotklo prirovnanie k plagiátorovi, tak ti uvediem že najbližšie sympatie v politickom spektre u mňa majú strany, ktoré hlásajú menej štátu. Bohužiaľ ale napríklad menej štátu v pracovnoprávnych vzťahoch v prípade slovenska by znamenalo akurát tak zdieranie svojich zamestnancov v podaní zamestnávateľov vo veľkom meradle. Teraz nemyslím nejaké fakt otročenie ale veci ako nízka mzda ale očakávaná nadľudská výkonnosť, "tresty" za maródovanie resp. navštevovanie lekárov (a niektorí to vo "firemnej tajnosti" majú aj dnes) nepohodlnosť (v preklade vyhadzov) za uplatnenie napríklad výhrady vo svedomí a podobné srandy. Bohužiaľ čím viac na východ republiky, tým nižšia zamestnávateľská kultúra. Už teraz sa robí veľa černoty v pracovnoprávnych vzťahoch akurát, že tí ľudia to bohužiaľ neprezradia (z obáv o vlastnú prácu).
Reakcia na: Minko #82:
Všade, kde som robil a pracovalo sa tam aj cez víkend bol problém dostať zmenu, nie dostať ľudí do práce. To asi o niečom svedčí.

Inak, za mojich študentských čias som nemal problém prísť do práce 24, 25 a 26.12, a neznášal som 31.12. a 1.1. Nemyslím, že dnes sú študenti iní.
Reakcia na: Minko #88:
tak ale ked uz chces regulovat, tak co s tymi co sviatky slavia a robia niekde inde a nie ako predavaci v obchodoch ? taky vodic MHD, rusnovodic, policajt, poziarnik, dispecer v elektrarni, lekar a kopa inych potom preco nema mat tiez sviatok ? v com je tato praca ina ze je potrebne specialne legislativou robit volno tym predavacom a ti ostatni pracovat mozu/musia ?
Reakcia na: si #92:
spomaaaaľ, už si tu primiešal verejné služby 🙂
Reakcia na: Minko #93:
dobre, tak ked nechces verejne sluzby (aj ked napriklad rusnovodici robia aj v sukromnych spolocnostiach bez majetkovej ucasti statu a jazdia aj cez sviatky), tak skus napriklad takych zamestnancov slovnaftu.... proste ludi ktori musia robit aj cez sviatky je vela, ak idem robit do profesie a firmy kde sa cez weekendy bezne robi tak s tym pocitam; dokonca sa potesim priplatkom za sviatok a naozaj nepovazujem za vhodne aby to stat nejak zasadne reguloval napriklad zakazom predaja....
Reakcia na: Minko #93:
A preco by zamestnanci verejnych sluzieb mali mat mensie pravo na rodinny zivot ako zamestnanci obchodov?
Reakcia na: 810zssk #95:
len krátke vysvetlenie: dobre dajme im voľno ale keď ťa vykradnú alebo ti zhorí dom, nevyplakávaj v TV, že kde boli policajti, resp. hasiči. Chápeš kam smerujem?
Reakcia na: Minko #96:
Verejné služby sú napríklad aj verejná doprava, alebo odvoz smetí. Keď môže byť na sviatok zatvorený obchod, tak nemusí ani jazdiť MHD, ani ti nemusia odvážať smeti... odviesť sa môžeš aj deň pred/po a vysypať doma koše tiež.

A keď sme pri tých komerčných službách, ja by som zavrel aj benzínové pumpy... natankovať si môžeš aj vopred a keď ti to nestačí, kúp si zo tri kanistre. Benzín a nafta je predsa rovnaký tovar, ako napríklad mlieko alebo minerálka.
Reakcia na: Minko #90:
Takže hlásaš "menej štátu ale len tam, kde sa mi to hodí". Takže máš pravdu, nie si etatista, si oportunista.
Reakcia na: Valec #91:
Celý čas, čo som bol zamestnaný u DPB, som musel bojovať o sviatočné smeny s davmi brigádnikov najmä z úradníckeho prostredia DPB.
Reakcia na: Minko #96:
Neviem, kam smeruješ ale skrúcaš sa pritom ako hadica.
Reakcia na: S499.1023 #98:
nie, vravím, že sú oblasti, kde to menej štátu sa nedá uplatniť, lebo by to bolo viac na škodu ako na osoh.
Treba vychádzať z toho čo štát znamená (resp. prečo niečo ako štát vzniklo), aké má mať funkcie v spoločnosti dbať na to, aby sa štát dôsledne venoval tým oblastiam, kde je jeho intervencia nevyhnutná, resp. intervenoval v nevyhnutnej miere.
Reakcia na: Minko #96:
Nie všetky verejné služby sú zachranné zložky.

Je bazilión ľudí čo pracuje vo sviatky a ich povolenie nijak nesúvisí s ochranou zdravia a majetku. Ľudia v doprave, zábave, zákazníckom servise, pracovníci vo fabrikách a dalo by sa pokračovať. Prečo títo chránení byť nemusia, ale len chúďatká predavačky v obchodoch?
Reakcia na: Minko #101:
To znamená že si za viac štátu, lebo si myslíš že vieš ľuďom lepšie zorganizovať život ako oni sami.

Moje skúsenosti sú podobné ako u disktujúcich nižšie - cez sviatky bol skôr problém službu dostať, než že by museli robievať chúďatka čo nechcú. Ak chúďatku taká služba vyšla, v rade bola kopa ľudí ktorá si ju s ním rada vymenila.
Reakcia na: 810zssk #103:
možno je taká stuiácia v BA, ale garantujem ti, že nie je tomu tak na celom území SR. Zákony sa robia pre územie SR, nie výsostne pre BA.
Reakcia na: S499.1023 #99:
Dnes je situácia mierne opačná, brigádnici (minimálne tí z externého prostredia) s výnimkou 5.7., 29.8., 24.12 a 25.12. sa nemajú šancu dostať k službe, lebo prednosť majú kmeňoví zamestnanci = vodiči na stálo.
Reakcia na: Minko #104:
Tak nech má Bratislava výnimku. Vybavené.
Reakcia na: 810zssk #106:
Inak by možno vôbec nebolo zlé toto nechať na obce, alebo kraje namiesto riešenia na štátnej úrovni. Napokon, už dnes obce do určitej miery regulujú otváracie hodiny.
Reakcia na: 810zssk #107:
myslim, ze ak je v obci jeden obchod, ktory ma v nedelu aj tak zatvorene, tak niet co velmi regulovat 😃
Reakcia na: Minko #104:
Tolko budu ludia ako ty vymyslat az to dopadne ako vo Svajci ci kde - obchody budu zavrete a z benzinovych stanic sa stanu supermarkety (tak, ako zacina Lukoil a Delia 😉 ) a na nich sa uz ten perverzny zakon nevztahuje.
Reakcia na: Mike #105:
A oni si nechcú odpočinúť? Čo na to Miňko?
Reakcia na: Minko #104:
A preto to tak vyzera - musime mat KDH gastrolistky (vdaka, sudr. Hrusovsky, rok 2011), lebo inak by sme nejedli, musime mat SNS poukazky, lebo inak by sme nesli na dovolenku (plgr. poznaju aj bez menovania), este chybaju namiesto vyplaty listky na osatenie, listky na najomne, pripadne podobne nezmysly... Hlavne, aby ich emitovali ti spravni ludia.
Reakcia na: kecho #111:
vidím, že väčšine ľudí tuto by namiesto štátu vyhovovala anarchia, nech si každý robí čo uzná za vhodné. lenže v tom prípade by ani tá MHD neexistovala taká aká existuje, a to tu bolo na týchto stránkach aj priznané. Ba dokonca pridané príklady zo zahraničia prečo v niektorých veciach musí existovať niečo ako regulačný orgán. A zase nemiešaj tu k nevyhnutnej miere štátneho zásahy opatrenia typu čo sa plagiátorovi chcelo, to sa plagiátorovi prisnilo. bohužiaľ SNS má za sebou silný lobing hotelierskeho segmentu, preto všetky ich opatrenia sú také aké sú (nechcem byť vulgárny)🙂
Reakcia na: Minko #112:
Kamo ty si fakt spickovy demagog... ludia tu hovoria o tom, ze je blbost aby bolo statom nariadene zatvaranie obchodov v nedelu a ty tu zacnes splietat o anarchii 😃 Co sa tyka regulacie, tak si asi zabudol, ze si na webe fanusikov MHD, ktorym pojmy ako regulovane cestovne a zmluva o vykonoch vo verejnom zaujme nieco hovoria, ty priklad zo zahranicia 😃
Reakcia na: martinah #56:
No veď áno, aj rakúska strana by mohla niečo prispieť, ale pointa bola, že aj tá slovenská.
Reakcia na: S499.1023 #62:
Nie je dovolené mať dva trvalé pobyty vrámci Slovenska a dva trvalé pobyty vrámci Rakúska, ale neviem o tom, že by bolo zákonom zakázané mať jeden pobyt v Rakúsku a jeden na Slovensku. Pokiaľ viem, tak toto žiadna legislatíva ani slovenská, ani rakúska a ani európska nerieši. Prípadne ak aj rieši, tak bez toho, aby ustanovila nejaké sankcie za porušenie a autoritu, ktorá by tieto sankcie udeľovala, teda de facto ako by taká legislatíva ani nebola. Ale pokojne ma poučte, ak sa mýlim.
Reakcia na: S499.1023 #63:
Na Slovensku tí ľudia majú iba jeden pobyt, a teda vrámci Slovenska idú za nich podielové dane len v jednonásobnej výške. Ich ďalšie trvalé pobyty v zahraničí sú predsa pre slovenský systém podielových daní irelevantné.
Reakcia na: Minko #112:
Cize bez gastracov, dankokovych poukazok a zavretych obchodov nastane anarchia. 😁 To je uz lepsie ako Dunco a Marcelololova trasa v plytkom tunelY dokopy.😁
Reakcia na: navstevnik9 #114:
A neprispela slovenska strana za tych x rokov uz dost oproti rakuskemu prispevku rovnajucemu sa nule?
Reakcia na: navstevnik9 #115:
A nie si na zaklade pobytu danovym rezidentom danej krajiny? Ako dokazes byt 186 dni pocas roka na 2-3-4-10tich trvalych adresach?
Reakcia na: kecho #119:
Obvyklý pobyt (reálna prítomnosť 186+ dní v roku) a trvalý pobyt (evidencia v databáze) sú dve rôzne veci. Na európskej úrovni trvalý pobyt neexistuje a vo veľa členských štátoch žiaden taký inštitút nemajú.
Reakcia na: 810zssk #120:
A v krajinách bez trvalého pobytu kam ľuďom chodia úradné zásielky (napr. zo súdu), keď nie sú nikde evidovaní?
Reakcia na: navstevnik9 #114:
ved linku od jej samotneho zriadenia hradi iba slovenska strana, o com pises? pointa je, ze rakuska strana nema zaujem o jej spolufinancovanie, vsetko financuje iba slovenska
Reakcia na: martinah #122:
Záujem by aj bol, len ju doteraz nikto neoslovil. Podľa toho čo som ****l sa aktuálne čaká na nové programové obdobie z ktorého to môžu podporiť. Navyše, rakúska strana navrhovala reálne cestovné 4 - 4,50 €, ale mesto si presadilo 1,50 €, ktoré nikdy nezvýšilo.
Reakcia na: Andy #121:
Predpokladám že na poslednú známu adresu.
Reakcia na: navstevnik9 #114:
Ja by som žiadne financovanie z rakúskej strany nečakal. VOR funguje takým zvláštnym spôsobom, že tam kde jazdí vlak je dopravná obsluha super, ale mimo železnice sú spoje veľmi slabé.

Nečakal by som teda, že VOR bude investovať do bratislavskej linky, keď poriadne nefinancuje ani linky v rámci VORu. A už vôbec by som nečakal že bude dotovať cenu ktorá by bola prijateľná pre ľudí cestujúcich na danej linke. Bežná cena Wolfsthal - Hainburgje 2,30, čiže tá cena do Bratislavy ktorú ma SL by určite neklesla.

Záujem tu má najmä a takmer výlučne slovenská strana, pretože my si odnesieme tie autá. Wolfsthal a Hainburg to zvládnu, tam to nejak zásadne nekolabuje.
Myslím, že je potrebné prehodnotiť zrušenie linky 901, prípadne prehodnotenie výšky cestovného lístka na linke Bratislava-Hainburg Slovak Lines Express (SLE) pre dôchodcov. 2,50 eur za cestu, ktorá trvá menej ako 25 minút, je veľa, a klimatizované autobusy, ktorými sa oháňa SLE sú na tejto linke úplne zbytočné.
Staré autobusy, ktoré tu premávali, mali síce malú kapacitu, ale na tak krátku cestu ten "komfort" postačoval úplne.
901 využíva moja rodina, nakoľko chodí za nákupmi do Galleria Danubia raz za dva týždne. Určité potraviny sú kvalitnejšie a lacnejšie. 901-tkou chodia prevažne slovenskí dôchodcovia. Tie staré autobusy, ktoré tam premávali, mali malú kapacitu miest a konkrétne dni a časy boli vyťažené tak, že ste sa do autobusu, ktorý chodí spod mosta SNP, ani nedostali, prípadne ste stáli v uličke úplne natlačení. Naopak v iných dňoch a časoch sa nezaplnili ani všetky miesta. Sám Dopravný podnik Bratislava (DP BA) si mal urobiť analýzu, v ktoré dni a ako často je potrebné tieto spoje vypraviť. Za tie roky, čo linka 901 funguje, sa čudujem, že teraz operuje jej nerentabilitou. Koľko liniek MDH v Bratislave chodí väčšinu času poloprázdnych? To už asi nikomu nevadí.
Neviem, kto má legislatívne prevádzkovať takéto prihraničné spoje, ale ak to doteraz robil DP BA, tak snáď neobhádzal legislatívu.
Nie každý má vlastné auto, a túto linku si dôchodcovia ako aj iní občania Bratislavy obľúbili, či už kvôli nákupom, či prechádzkam na Braunsberg a zrúcaninu hradu, či kúpalisku. Ak teda 901-tku neobnovíte, nech je už dôvod akýkoľvek, tak SLE by mal prehodnotiť (znížiť) cenu lístka, prípadne na túto trasu dať starší autobus, ktorý na taký krátky čas cesty úplne postačuje.
Reakcia na: cestujúcaBA #126:
Uvedená linka fungovala čisto na komerčnom princípe a bola v strate resp. fungovala na úkor rozvoja dopravy v Bratislave.
Slovak lines nastavil cestovné , aby sa mu tam oplatilo jazdiť.
Pokiaľ bude vôľa zadotovať dopravu Bratislavským krajom podobne ako ju dotuje na Slovensku a Rakúskou stranou určite príde k navýšeniu spojov a možno aj k úprave cestovného pre dôchodcov pokiaľ im tú zľavu budú preplácať podobne ako na Slovensku..

Žiaden dopravca nie je charita.
Reakcia na: david1 #127:
Slovak Lines ešte v tomto roku ponúkal tú istú trasu (BA-Hainburg), kde cestovný lístok do Hainburgu bol za prijateľnejšiu cenu. Túto linku zrušil z dôvodu nevyťaženosti v 01/2019. Nevyťaženosť bola preto, že stále premávala aj linka 901.
Cena spomínaného jednosmerného lístka Slovak Lines v 01/2019 bola 1,5 eur, dôchodcovia za 0,75 eur. Cestujúci si mal možnosť kúpiť aj karnetový lístkov (lístok na 10 jázd), pri ktorom cena jednej jazdy vychádzala 1,20 eur, pre dôchodcu 0,60 eur.
Zrazu ten istý lístok o 11 mesiacov (12/2019) narástol pre dôchodcu o 333%, u karnetového lístka je ten nárast ešte väčší. Tak neviem čo si tou charitou myslel... Pre mňa je toto zdieranie dôchodcov!
Spomínané fakty tu:
https://touchit.sk/slovak-lines-vylepsil-ponuku-cezhranicnej-linky-do-hainburgu/114317
https://bratislava.dnes24.sk/moznosti-ako-sa-dostat-z-bratislavy-do-hainburgu-ubudlo-cezhranicna-linka-slovak-lines-je-zrusena-321102
Reakcia na: cestujúcaBA #128:
Mesto linku dotovať nesmie. Komerčne sa to DPB neoplatilo. Slovak Lines zmenilo ceny tak, aby sa mu to oplatilo. Treba sa sťažovať Slovak Linesu.
Reakcia na: cestujúcaBA #126:
“prípadne ste stáli v uličke úplne natlačení.”

Otazka na znalejsich - v medzistatnej preprave je povolena preprava stojacich? Ci povinnost sediet je iba v nejakych typoch dialkovych?
Reakcia na: kecho #130:
základný faktor - počet miest na státie v technickom preukaze vozidla
druhotný faktor - neviem či je povolené voziť na diaľnici stojacich cestujúcich
Reakcia na: kecho #130:
Zákon to nerieši. Rieši to až dopravná licencia.
Reakcia na: Ike #132:
Dakujem obom.

Tuto vtedy asi kintrolovali len pocty stojacich “nad” kapacitu?
https://bratislava.sme.sk/c/4362058/rakusania-vykladali-cestujucich.html

Zaujimave, vtedy bol interval asi 2 hodiny a dochodcovia cestujuci do Hainburgu nefrflali 😉
Reakcia na: cestujúcaBA #128:
Dôchodca je pre dopravcu bežný cestujúci. Zľavy pre nich dotuje štát.
Linku do Rakúska nedotuje nikto.
Tato linky nikdy nešla po dialnici na uzemi Rakuska

Ci možu stáť cestujuci rieši dopravná licencia /správne/ kde su uvedene podmienky dopravy na trase v uvedenom uzemi
Velmi som zvedavý či Slovak Lines uvedie kolko cestujucich /nie tržbu / prepravil za 1 mesiac resp.3 mesiace či to bude aspon 50 percent zo čo previezol DPB😂

Tiež je tam potreba 1 autobus a obsluhovať to budu 2 vodiči denne / okrem nedele asi / /celkovo bude potreba 3 vodičov/🙃 🤑❗

Kapacita autobusu sa už v poslednych časoch vobec neriešila skor boli obcasne kontroly ohladne moznej nelegalnej migracie na uzemie Rakuska
Reakcia na: D555.3008 #135:
Slovak Lines nemá dôvod tie čísla zverejňovať, keďže je to súkromná firma (a nič čím by sa mohli chváliť to nebude).

Tá turnusová potreba vodičov je na tom celom najzaujímavejšia. Reálne budú potrebovať toľko isto vodičov a vozidiel ako mal DPB, ale vyjazdia s tým oveľa horší interval a to len preto aby to jazdilo do centra SADistického vesmíru, teda na Nivy.

Komerčne to nedáva absolútne žiaden zmysel. Z jazdenia na Nivy nebude ani cent tržby navyše, pričom zlý interval ich bude stáť dosť veľa zákazníkov (prakticky likvidujú svoj vlastný trh). Je zaujímavé, že na Viedni dôležitosť kvalitnej ponuky chápu, ale na Hainburgu nie. Keď už účtujú pomerne vysoké cestovné, tak by tam mala byť zachovaná aj nejaka kvalita.
Reakcia na: 810zssk #136:
Logiku Slovak Lines doteraz ešte nikto nepochopil. Oni majú svoj vlastný svet.
Ten vyškrtnutý text môžete obnoviť, zmena cestovného poriadku schválená (zatiaľ) nebola. Takže minimálne 1.1.2020 sa jazdiť nebude.
Ohladne turnusovej potreby vodičov
pracovny čas vodiča autobusovej ako aj nakladnej dopravy nad 3,5tony určuje zakon nariadenie Europskej komisie kde su presne stanovene max.limity času vedenia vozidla vodičom ako max.nepretržite vedenie vozidla /4,5hodiny/ kolko hodin služby za den za tyžden atd a prestavky ktore sa musia dodržat v praci a medzi smenami a pod.
Okrem vozidiel MHD resp. do 50km trasy musi byt vozidlo vybavene tachografom a vodic tam vklada vlastnu kartu vodiča ktoru može kontrolovat policia/ prestavky rychlost jazdy a pod./
Zachadzka na Nivy s časom 7 min. z Mosta SNP je v čase špicky uplna fantazmagoria 😫 a obrat 8 min na Nivoch to iste a spat 7 min❓ ❓ to uplne rozvratim nasledujuci odchod / to všetko ak robim jednym autobusom a nie viacerymi vozmi/
DPB zvernejnil počet prepravenych cestujuch / tu v článku/ tak nevidim dovod prečo by to nemohol urobiť aj Slovak Lines 😎
Nič v zlom, ale táto zmena s prečíslovaním, zvýšením tarify, zriedením intervalov vytvorilo podmienky pre postupný zánik tejto, čím ďalej obľúbenejšej, linky.
Viem, ze dnesok nie je moc reprezentativny ale videl som "901" do Hainburgu (12:30 ASMN) a bola totalne prazdna - ani jeden cestujuci - ak to tak je aj na inych odchodoch, tak dlho ta linka nepozije 🙂
Reakcia na: MatejBA #141:
Teda odchod bol 12:30, ja som ju videl trochu neskor na nadjazde ponad D1 pri Inchebe smer Rakusko 🙂
Reakcia na: MatejBA #141:
Vsak kto by tym cestoval v takejto podobe...
Reakcia na: MatejBA #142:
Hej, Silvester popoludní je vyslovene referenčný deň.
Reakcia na: S499.1023 #144:
Mas pravdu ze dopyt je iny, ale to nevyhnutne neznamena ze nejak zasadne pada. Urcite je vacsi ako v bezny vikend (a v soboty SL jazdi totozny CP ako dnes). Ja som dnes isiel niekolkymi dost plnymi spojmi, ci uz MHD, alebo vlakmi (Metropolitan bola uplna zoo).

Urcite nebolo standardom mat v taketo dni 0.
Reakcia na: S499.1023 #144:
Vsak hovorim, ze to nie je moc reprezentativne, som si toho sam vedomy. 🙂

Ale zas v mnohych firmach/na uradoch pustali dnes ludi domov okolo 12. To chces povedat ale ze ANI JEDEN (inym slovom nula) cestujucich nevyuzil spoj, po ktorom nic 90 minut neslo?
Reakcia na: MatejBA #146:
Mňa OSOBNE by ani nenapadlo na Silvestra poobede niekam cestovať. Takže takýto spoj by v mojej predstave mohol byť obsadený ak tak nejakými Rakúšanmi, vracajúcimi sa domov.
Čím ale, upozorňujem výslovne, NECHCEM tvrdiť, že tento SAD-istický model je dobrý. Ten to zabíja definitívne.
Teraz ma ukamenujte ale 12 vodicov najst a je to vyjazditelne 😃
Take male scifi
Reakcia na: on-line #148:
Ospravedlnujem sa za preklepy v druhej strane pdf ale urcite sa chapeme ze tam mali byt 45 😃
plus nejazdit to jednym vozom ale rovno 3 neviem ako maju tie setry co im dosli primestske kam maju ist ale takto by sme to vedeli vyjazdit len ako som hovoril 12 vodicov 😉
Reakcia na: on-line #148:
CP OK. Ale ty musis velmi rad soferov 😃 .. Za kazdym 80minut prestavka na AS ? Zakonna prestavka staci ak maju free kazdych cca 20minut po kazdom kole. Tvoj CP vyjazdia s prehladom aj 4 soferi na 2 vozy. 1.poradie by malo odchody v neparnej hodine z AS (5-21), 2.poradie v parnej hodine (6-22).
Na tych 12 uz badam 5Minut ale netusim jak si to vyratal. 💀 💀 💀 No nie kazdemu ide matika 😆
Reakcia na: on-line #148:
Načo 12 vodičov? Pokojne by tam mohla byť 1 ranná, 1 poobedná a 2 celodenné služby(krátky, dlhý týždeň)
Reakcia na: on-line #148:
Tri vozy na den su moc. Klucom je vyhodit nezmyselnu zachadzku na ASMN. DPB vyjazdil hodinovy takt s jednym vozom, aj ked za cenu dvoch dier. Idealne riesenie by boli dva vozy, s tym ze by bol takt 60 minut bez dier, v spicke zahusteny na 30 (dopyt tam na to je, aj ked s kazdym dnom prevadzkovania tejto SADistickej parodie bude nenavratne klesat).
Reakcia na: on-line #148:
Na tento CP stačí 8 vodičov a pri veľmi dobrej konštelácií 7.
Reakcia na: on-line #149:
Ako si sa dopočítal k potrebe 12 vodičov a troch vozov?
tri vozy a 12 vodičov na tuto linku ❓
Ak to takto bude dajte mi vediet okamžite sa prihlasim🙃
DPB to robil s dvoma a celkovo troma vodičmi / ostatni boli na zaskok len/❗

je to pravda zbytočna zachadzka na Ml.Nivy aspon v takychto nerealnych časoch na obrat /75 min./ v časoch zápch na nabreži a v okoli Ml.Niv.

a po 7,januari bude asi váčsia vyťaženost ,ale ak dosiahnu 1/2 cestujucich ako DP tak to bude zazrak
😇
Hmm, takže na komerčnú linku preradili vozidlo z prímestskej dopravy? To akože prečo nepoužíva vonkajšie ani vnútorné transparenty? Vpredu mal dnes položenú takú tabuľu (aspoň, že nie obyčajný papier).

A to čo za odbavovací systém to tam má? To je asi nejaká nová prenosná pokladnica, písmo na lístku slabo vytlačené / ťažko čitateľné... Je tam aj úplne maličký QR kód (DPH na cestovné do zahraničia ja 0 😵. Na rozdiel od pôvodnej 901-ky nestojí pri Auparku...
Reakcia na: D555.3008 #155:
Včera to okolo obeda išlo pod most celkom slušne naplnené. Kto nemá auto sa musel prispôsobiť akt. ponuke.
Skôr si myslím , že ak to bude jazdiť plné je šanca na pridanie spojov.
Dokumentačne sa podelím o svoju skúsenosť z dnešnej cesty do Hainburgu (posledný deň školských prázdnin):

Autobus z Bratislavy do Hainburgu s odchodom 15:25 z Einsteinovej meškal 14 minút, spoj bol takmer plný, voľných bolo max. 5 sedadiel.

Autobus naspäť do Bratislavy s odchodom od Ungartor o 17:09 meškal 29 minút, na Ml. Nivy sa mu podarilo meškanie o dve minúty skrátiť. V autobuse bolo do 10 voľných miest. Časť cestujúcich vystúpila na Einsteinovej, väčšina pod mostom SNP (zastavili sme na zastávke L50/70 na nábreží), na Ml. Nivy išlo päť cestujúcich.

Lístky som si kupoval cez aplikáciu Slovak Lines (cena 2,20 Eur za jednu cestu) a zaujalo ma, že teraz s odstupom niekoľkých hodín vidím v histórii ciest nie plánovaný, ale reálny čas odchodu (tzn. 15:39 namiesto 15:25 a 17:39 namiesto 17:09 (minúta hore dole)).
PDF lístok, ktorý sa dá v aplikácii stiahnuť, obsahuje plánovaný čas a aj keď som na zastávke nastupoval do autobusu, aplikácia ešte ukazovala plánovaný čas, tzn. k aktualizácii dochádza asi až po ukončení jazdy.
Reakcia na: birch #158:
Tak super, vyzerá, že linka sa uživí. Akurát ma jemne desí to veľké meškanie, ale asi sa to dalo čakať pri tom motaní sa na autobusku. Som rád, že si zrecenzoval novú "901ku", chystal som sa aj ja vyskúšať. 😊