Dopravu do Hainburgu zabezpečí v limitovanom rozsahu a za zvýšené cestovné Slovak Lines.
Ako sme už informovali, hlavné mesto a Dopravný podnik Bratislava sa rozhodli ukončiť prevádzku na komerčnej medzinárodnej linke 901 do rakúskeho Hainburgu z dôvodu nezáujmu dotknutých strán o jej financovanie. Posledným dňom premávky linky 901 bude 27. december 2019.
Od 28. decembra 2019 bude dopravu medzi Bratislavou a Hainburgom zabezpečovať dopravca Slovak Lines Express na linke 105801. Zverejnené informácie o premávke potvrdili očakávanú redukciu spojov i nárast ceny cestovného na tejto trase.
Autobusy linky 105801 budú premávať po trase Bratislava, autobusová stanica - Most SNP - Einsteinova - Wolfsthal - Hainburg an der Donau.
Obmedzenie rozsahu premávky
Od pondelka do soboty bude premávať medzi Bratislavou a Hainburgom len 11 párov spojov (oproti súčasným 16 párom) v neatraktívnom intervale 75 - 90 - 150 minút. V nedeľu a počas rakúskych sviatkov budú premávať len 4 páry spojov - ráno, naobed, popoludní a večer. Autobusy budú po novom premávať len do 20:15 z Bratislavy a do 20:50 z Hainburgu, čo je skrátenie dennej premávky o 3 hodiny.
Počas vybraných sviatkov (Nový rok a Vianočné sviatky) autobusy nebudú premávať vôbec. Doteraz linka 901 premávala 365 dní v roku.
Aktualizácia: Po kritike cestujúcej verejnosti sa Slovak Lines rozhodol zrušiť nedeľné obmedzenie premávky počas rakúskych sviatkov. Na Nový rok by mala byť nedeľná premávka. Cestovný poriadok však zatiaľ tieto zmeny neuvádza.
Nárast ceny cestovného
Jednosmerné obyčajné cestovné vzrastie pri kúpe u vodiča v autobuse zo súčasných 1,50 € na 2,50 €, polovičné cestovné pre deti 6 - 15 rokov a študentov 16 - 26 rokov zdražie z 0,75 € na 1,50 €. Deti do 6 rokov, ktoré doteraz cestovali zadarmo, budú taktiež platiť polovičné cestovné.
Po novom budú plné cestovné platiť aj seniori nad 60 rokov a držitelia preukazov ŤZP/ŤZP-S, ktorí doteraz cestovali za polovičné cestovné.
Pes sa bude prepravovať len v prípade, ak bude zatvorený v nejakej schránke a nebude ťažší ako 10 kg (vrátane schránky). Cena za prepravu psa bude 1 €. Doteraz sa zviera v malej schránke prepravovalo zadarmo, pes bez schránky za plné cestovné (s výnimkou vodiaceho psa). O prípadnej preprave batožiny na novej linke sa zverejnené informácie nezmieňujú.
Zľavu 30 centov dopravca ponúka cestujúcim, ktorí si cestovný lístok zakúpia cez internet, alebo jeho mobilnú aplikáciu. Tieto sa ale budú predávať len na konkrétny odchod, pri využití skoršieho spoja (najskôr o 2 hodiny) bude potrebné doplatiť rozdiel v cene vodičovi. Neskorší spoj nebude možné využiť vôbec.
Cena spiatočného lístka bude vo výške dvojnásobku jednosmerného lístka, pričom spiatočný lístok nebude možné zakúpiť u vodiča autobusu.
S linkou 901 sa ruší aj spiatočný zvýhodnený lístok, ktorý umožňoval cestovanie na linke 901 a vlakoch ÖBB do Petronell-Carnuntum a Fischamendu.
cestujúcaBA
Staré autobusy, ktoré tu premávali, mali síce malú kapacitu, ale na tak krátku cestu ten "komfort" postačoval úplne.
901 využíva moja rodina, nakoľko chodí za nákupmi do Galleria Danubia raz za dva týždne. Určité potraviny sú kvalitnejšie a lacnejšie. 901-tkou chodia prevažne slovenskí dôchodcovia. Tie staré autobusy, ktoré tam premávali, mali malú kapacitu miest a konkrétne dni a časy boli vyťažené tak, že ste sa do autobusu, ktorý chodí spod mosta SNP, ani nedostali, prípadne ste stáli v uličke úplne natlačení. Naopak v iných dňoch a časoch sa nezaplnili ani všetky miesta. Sám Dopravný podnik Bratislava (DP BA) si mal urobiť analýzu, v ktoré dni a ako často je potrebné tieto spoje vypraviť. Za tie roky, čo linka 901 funguje, sa čudujem, že teraz operuje jej nerentabilitou. Koľko liniek MDH v Bratislave chodí väčšinu času poloprázdnych? To už asi nikomu nevadí.
Neviem, kto má legislatívne prevádzkovať takéto prihraničné spoje, ale ak to doteraz robil DP BA, tak snáď neobhádzal legislatívu.
Nie každý má vlastné auto, a túto linku si dôchodcovia ako aj iní občania Bratislavy obľúbili, či už kvôli nákupom, či prechádzkam na Braunsberg a zrúcaninu hradu, či kúpalisku. Ak teda 901-tku neobnovíte, nech je už dôvod akýkoľvek, tak SLE by mal prehodnotiť (znížiť) cenu lístka, prípadne na túto trasu dať starší autobus, ktorý na taký krátky čas cesty úplne postačuje.