V tomto roku by sa tak mohli opraviť aj električkové trate v Rači a na Americkom námestí.
Mestské zastupiteľstvo Bratislavy bude na svojom májovom zasadnutí dňa 30. mája 2019 schvaľovať návrh na zmenu rozpočtu hlavného mesta na tento rok. V rámci tejto zmeny plánuje mesto navýšiť kapitálový transfer dopravnému podniku (DPB) na rok 2019 o 6,4 milióna €. V prípade schválenia navrhovanej zmeny rozpočtu mesto poskytne DPB kapitálové prostriedky na tento rok v celkovej výške 15,250 mil. €. Navýšené kapitálové prostriedky by mali byť použité na rekonštrukciu a modernizáciu dopravnej infraštruktúry, konkrétne:
- na rekonštrukciu električkovej trate Americké námestie - Blumentál (2,8 mil. €),
- na rekonštrukciu električkovej trate Detvianska - Záhumenice (3 mil. €),
- na výmenu a modernizáciu označníkov zastávok MHD (600-tisíc €).
Predkladaný materiál obsahuje aj návrh na zmenu investičného plánu DPB na rok 2019. Aktualizovaný plán obsahuje okrem vyššie uvedených akcií medzi inými aj nasledujúce nové položky:
- nákup nových autobusov (4 mil. €),
- projekt pre rekonštrukciu električkovej trate na nábreží (70-tis. €),
- autoumyvárne pre vozidlá MHD (300-tis. €).
Tieto majú byť financované presunom prostriedkov pôvodne určených na spolufinancovanie niektorých europrojektov, ktoré tento rok nestihnú byť realizované. Z položiek na spolufinancovanie europrojektov po zmenách na tento rok vypadlo financovanie projektovej dokumentácie pre modernizáciu vozovne Krasňany a výstavbu novej vozovne v Dúbravke (momentálne sa pripravuje opakovanie súťaže na zhotoviteľa projektovej dokumentácie), financovanie ďalšej etapy modernizácie vozovne Jurajov dvor a nákupu nových električiek. Znížené bolo aj spolufinancovanie projektov nákupu informačných tabúľ (pripravuje sa opakovanie verejného obstarávania) a nákupu kĺbových ekobusov (o projekte zatiaľ nie sú bližšie informácie).
Doplnené: Mestské zastupiteľstvo dňa 30. mája 2019 predložený návrh na zmenu rozpočtu schválilo.
lostrail
Ak sa toto vsetko tohto roku podari, bude radost sledovat, kolko prac sa zapocne (a dufajme, ze aj dokonci).
Zladit KV s Racou nie je mozne, to skor bude mat zmysel v KV a na nabrezi zaviest BUS pruhy po dokonceni obratiska, no a do Race osadit kalifornana. Mozno to casovo vyjde tak, ze ked bude Raca pred dokoncenim, akurat zacne prvy usek v KV, pricom NAD bude premavat akurat na useku medzi obratiskom a napr. Molecovou. Ked sa Raca ukonci, moze sa kalifornan aj 30T presunut do Karlovky. Ale nevidel som poslednu zmenu harmonogramu prac.