Dopravný podnik odpredáva ojazdené autobusy a trolejbusy

Spolu ponúka na odpredaj 95 pojazdných i nepojazdných vozidiel.

Dopravný podnik Bratislava vyhlásil 20. júla 2018 obchodnú verejnú súťaž na odpredaj ojazdených vozidiel MHD. Dopravca odpredáva 95 autobusov a trolejbusov, z ktorých časť je ešte v pojazdnom a zachovalom stave, ďalšie vozidlá sú nepojazdné a čiastočne rozobraté.

Vyhodnotenie súťaže bude prostredníctvom elektronickej aukcie, záujemci sa môžu prihlásiť do aukcie do 7. septembra 2018. Vyhodnocovanie ponúk bude prebiehať pre každé vozidlo zvlášť, pričom kritériom bude najvyššia kúpna cena za každé vozidlo. Jeden uchádzač tak môže byť úspešný aj pri viacerých vozidlách. Obhliadky vozidiel sú možné v termínoch stanovených v súťažných podkladoch.

Medzi odpredávanými vozidlami sú nasledujúce typy vozidiel:

Autobusy

  • Ikarus 435: #4806
  • SOR B 9.5: #3501, 3508, 3509, 3518, 3521, 3526 (všetky nepojazdné), 3529 - 3533
  • SOR BN 9.5: #3534, 3536 -3546, 3551
  • SOR BN 10,5: #3402 - 3405, 3407, 3408, 3410, 3412, 3415, 3421
  • Tedom C12 G: #1101 - 1109, 2104, 2107, 2108, 2114, 2121, 2123 - 2126, 2127 (havarovaný)
  • Mercedes-Benz Citaro CNG: #2020
  • Mercedes-Benz Sprinter: #1900
  • Iveco Daily: #1902, 1903, 1904, 1906 (posledné dva havarované)
  • Karosa B 741 CNG: #1620, 2607, 2652 (všetky nepojazdné, rozobraté)
  • Solaris Urbino 15 CNG: #1201 (zhorený skelet)

V prípade autobusov ide väčšinou o pojazdné vozidlá, ktoré ešte donedávna jazdili v premávke. Zvyšné vozidlá sú havarované, alebo neopraviteľné.

Trolejbusy

  • Škoda 14 Tr: #6258, 6262, 6264, 6266, 6268, 6272, 6278, 6279, 6285, 6287, 6288, 6292, 6307, 6308
  • Škoda 14 TrM: #6261, 6267
  • Škoda 15 TrM: #6618, 6622, 6623, 6625, 6626, 6627, 6629, 6630, 6631, 6633, 6634, 6635, 6636, 6637, 6638

Z trolejbusov dopravca uvádza ako pojazdné iba vozidlá Škoda 14 Tr #6278 a 6285, zvyšné vozidlá sú nepojazdné a v prípade vozidiel 14 Tr a 14TrM aj zväčša nekompletné. Väčšina kĺbových trolejbusov 15 TrM je kompletná, ale pre dlhodobú, približne 4-ročnú, odstávku nepojazdná. Nedlho pred odstavením prešli trolejbusy generálnymi opravami. 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
No počkať, tou #4806 myslia "historickú" pôvodnú #4804?
1201 zhoreny skelet ? Really ?
Reakcia na: Petto #2:
Čo je na tom divné? Myslíš, že šrotári nevedia spracovať ten kovový skelet?
Reakcia na: N/A #3:
Nebolo by lepsie a vyhodnejsie keby si to dal DPB sam do srotu ? Ved tych vozidiel na srot uz ma dost.
Reakcia na: Petto #4:
Ved DPB si to sam do srotu dava - je predpoklad ze tie nepojazdne vozidla zakupia prave take subjekty.
Tie 10 ročné BNká nemohli nechať ako studenú zálohu? Ako chápem, že prídu elektrobusy a prišli aj krátke Urbany, ale vzhľadom na plánované výluky sa tieto vozy ešte mohli nechať.

Alebo sú na tom tak zle? To už by potom mali plánovať aj obstarávanie na nové 18M vozy miesto prvých NB18 takýmto štýlom.
Reakcia na: mathre #6:
Studená záloha pre aké prípady? Na hradenie kapacitnej električkovej dopravy hrbáčmi 10,5 m, Namiesto jednej električkovej súpravy by išiel vláčik troch hrbáčov? Ako keď chodili kulisy (tušim SND?) že traktor a za nim viacero prívesov?
Tú 6626 by som aj bral, ale dám za ňu najviac 66,26€ ?
Ale 15 TrM nie sú všetky kompletné ?
Reakcia na: mathre #6:
Tie BN su dobre akurat tak na X4 v useku ZST NM ( Vozovna JD) - ZP ked sa raz rozhodne drazny urad ze STOP elektrickam skrz havarijny stav . Plus ani len ako bariera pri zhromazdeniach nie su vhodne, lebo su lahke,male ?.
Reakcia na: mathre #6:
Nic ti nebrani to kupit, dat babke na dvor ako studenu zalohu, a ked bude vyluka, tak ich zo ziskom prenajmes DPB ?
Niektoré vozy by mohli teoreticky darovať aj mestským častiam, ktoré o ne prejavia záujem 😉
Reakcia na: Mike #7:
Tak ked na najvacsiom sidlisku na NADke za elektricku stacia Citelisy, tak preco nie? 😉

Ale vazne, mozes dat hrbace na nejaku dnes solo linku, na klbovu linku (napr. 50) zas sola a klby nasadit na NAD.
Reakcia na: Mike #7:
Nie, ja som to myslel tak, že v prípade nedostatku autobusov by sa to poposúvalo tak, že na Xku by dali kĺby z nornálnych poradí liniek, na kĺbové odkiaľ by to stiahli by dali 12m a miesto tých 12m by boli tieto.

Vzhľadom na údržbu vozidiel v DPB a kvalitu najstarších NB18 to v BA nie je nemožné, že sa stane, že nebude dostatok vozov.

Vo vozovni je miesta dosť, vraky nech sa odpredajú ale tieto 10ročné vozy si myslím, že mohli ešte chvíľu ostať.
Reakcia na: jandro #12:
Ani to nie je zlý nápad. V podstate je to majetok mesta.
Reakcia na: mirec240 #1:
Tak to by bola dosť zlá správa. To ho potom zasa pár rokov budú žobrať zo šrotoviska? Alebo sa rezignovalo na nejakú historickú sekciu už úplne?
Reakcia na: mathre #14:
OK, ak si máme ponechať nejaké 10 ročné vozy tak to už radšej Tedomy.
Reakcia na: Mike #17:
Kľudne aj tie, ak sú na tom dobre tak prečo nie.
Reakcia na: Viko #16:
veď ešte im zostal historičák #4827.
Reakcia na: Viko #16:
Už sa to rieši, aby #4806II nikam nešla.
Reakcia na: Oli61 #19:
Tak ak z jedného busu budú vedieť o 5-10 rokov vyskladať jeden historičák, prosím. Stačí sa pozrieť na príbeh okolo Ik280 - 2881, levický kus, do toho ešte diely z autobusky... A aj tak to bude umenie po tých rokoch dať dohromady.

4827 mi ale v závere premávky prišla, že už melie z posledného (keď som ju tesne pred vyradením náhodou odchytil, motor sa už úplne inak správal, než som mal zažité...)
Reakcia na: Viko #21:
Legenda hovorí, že niekedy okolo rokov 2005-10? sa našlo v nejakom sklade viacero nových nerozbalených hodín, čo má RTO-čka vpredu na prístrojovke.
Každopádne ešte cca 3-4 roky dozadu boli viaceré sklady v areáloch DPB plné fungl nových dielov na ŠM-ky a vlani nebol problém nájsť nové nerozbalené nepoužité diely na tambusy, či ikarusy radu 2xx. ...O 400vkových hádam písať netreba.
Reakcia na: Viko #21:
Lenže Ik280 a Ik435 sú úplne iné príbehy. Od plnohodnotného historického Ik280 má ten levický ďaleko. A #2881 to ani nehovorím. Keď si zoberieme ako dlho trvá, kým sa dá do kopy Sanos, tak si myslím že historický Ik280 je aj tak v nedohľadne. Je to najmä o financiách... #4806 je kompletný, tam sa nič vyskladať nemusí. Síce momentálne je nepojazdný, ale k spojazdneniu nechýba veľa. Samozrejme by sa k nemu zišiel zdroj ND ale ideálne voz z rovnakej série, keďže niektoré diely sú iné ako má napr. #4827. Žiaľ, niekto inteligentný sa rozhodol tento zdroj ND zlikvidovať... A to ako išla #4827 nič nehovorí o jej technickom stave, tiež by veľa nechýbalo aby mohla opäť jazdiť (akurát z nej vykradli niektoré súčiastky). Lenže dva historické Ik435 tu zrejme mať nebudeme.
A minimalna cena je? Lebo kto da viac.. Ehm.. Teda ak budme jediny kto ponukne.. Ja neviem... Za bars co 10e...tak ak budme ejdiny daju to za 10e? Vacsinou byva minimalna kupna cena... Povacsinou cena srotu...
bral by som 6638
Reakcia na: fanatikmhd #24:
Však ponúkni tých 10 a uvidíš. Pri najhoršom to obratom odvezieš do šrotu za dostaneš niekoľkonásobne viac.
Reakcia na: Valec #26:
Alebo sa uplatní 8 (a).
Reakcia na: Peter6607 #9:
Určite nie sú.
Reakcia na: tbusabustram6609 #28:
Peter6607 sa nepýtal, dal tam niektorý emotikon, ktorý je dnes už neaktuálny a zobrazuje sa ako otáznik...