Evidenčné číslo: | 2881II | ||||
Typ: | Ikarus 280.08 | ||||
Výrobca: | Ikarus Budapest | ||||
Výrobné číslo: | 280 08 701 87 | ||||
Číslo motora: | D2356 HM6U 101.287.102 | ||||
Štátne evidenčné číslo vozidla (EČV/ŠPZ): | BAA 57-08
BA-466HI (od 3/2003) BA-28OIK (od 2024) | ||||
Rok výroby: | 1987 | ||||
Sprevádzkovanie: | 5.3.1987 | ||||
Nadobúdacia cena: | 856 239 Kčs | ||||
Depo: | Jurajov dvor
Krasňany (depozitár HV, 2011 - 2017) | ||||
Domovská linka: | 105 | ||||
Rekonštrukcie a úpravy: | Renovácia do pôvodného stavu (3/2022 - 2023, dokončovanie detailov aj v roku 2024) | ||||
Informačný systém: | BUSE BS 100 (1999 - 2003) | ||||
Doplňujúce informácie: | historické vozidlo | ||||
Iné údaje: | Vozidlo bolo po odstavení z prevádzky v roku 2003 (oficiálne vyradený 6.5.2004) zachované do zbierky historických vozidiel DPB s cieľom budúcej renovácie. Vozidlo dlhodobo chátralo pod holým nebom vo vozovni Jurajov dvor. V rokoch 2011 - 2017 sa nachádzalo pod strechou v hale vozovne Krasňany, po zrušení depozitára historických vozidiel v Krasňanoch sa opäť vrátilo do Jurajovho dvora.
Od marca 2022 do jari 2023 bola vykonaná renovácia autobusu do pôvodného stavu v budapeštianskej firme Lanta-Consulting Kft. za cenu 92 800 € bez DPH. Renováciu viacerých komponentov, najmä interiérových, zabezpečil DPB. Pri renovácii bolo vozidlo vybavené pôvodným nepreplňovaným motorom (bez turbodúchadla). Príležitostná prevádzka autobusu po renovácii začala 20. apríla 2024. | ||||
Posledné záznamy o vypravení: |
|