Počas výstavby zastávky Mariánska pôjdu električky obojsmerne po Obchodnej ulici.
Z dôvodu výstavby staronovej zastávky Mariánska na Špitálskej ulici v smere do centra mesta v termíne od 4. do 17. augusta 2018 budú električkové linky 3 4 6 7 a 9 presmerované na obchádzkové trasy cez Obchodnú ulicu.
- Linka 3 bude premávať obojsmerne cez Nám. SNP, Obchodnú a Radlinského.
- Neobslúži zastávky Kamenné nám., Mariánska a Americké námestie.
- Na obchádzke zastaví na zastávkach Nám. SNP, Poštová, Vysoká a STU.
- Linka 4 bude premávať obojsmerne cez Nám. SNP, Obchodnú, Radlinského, Blumentál a Vazovovu.
- Neobslúži zastávky Kamenné nám., Mariánska a Americké námestie.
- Na obchádzke zastaví na zastávkach Nám. SNP, Poštová, Vysoká, STU a Blumentál.
- Linka 7 bude v centre premávať okruhom ... - Blumentál - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - nábrežie - tunel - Kapucínska - Obchodná - Radlinského - Blumentál - ...
- Neobslúži zastávku Americké námestie a zastávku Nám. SNP obslúži v protismere.
- Na obchádzke zastaví na zastávkach STU, Vysoká, Poštová, Nám. SNP, SND, Nám. Ľ. Štúra, Most SNP, Chatam Sófer a Kapucínska.
- Linka 9 bude premávať obojsmerne cez Obchodnú, Radlinského, Blumentál a Vazovovu.
- Neobslúži zastávky Kamenné nám., Nám. SNP, Mariánska a Americké námestie.
- Na obchádzke zastaví na zastávkach Poštová, Vysoká, STU a Blumentál.
- Výjazdové a dojazdové spoje linky 6 budú taktiež premávať cez Vazovovu, Blumentál, Obchodnú a Nám. SNP.
Miesto neobsluhovaných zastávok Kamenné nám., Mariánska a Americké nám. odporúčame využiť zastávky Nám. SNP, Poštová, Vysoká a STU.
si
lebo:
1. lavy kratky jazdny pruh pred krizovatkou by nebol na elektrickovej trati, auta a elektricky by si vzajomne nezavadzali
2. dlzka toho laveho pruhu pred krizovatkou je taka, ze ak vsetcia v nom rozbiehaju rozumne plynulo a nepospavaju, tak v polkde zelenej z tohto smeru je uz prazdny a nevyuzije sa tym celkova kapacita v krizovatke na prejazd; pokial by si ho predlzil, tak aj pri podla predpisov sa spravajucich vodicoch aut zas nastane situacia ze elektricka by nepresla cez krizovatku na jeden krizovakovy cyklus (a realita je taka ze tam stoja auta aj tam kde by uz podla sucasneho znacenia nemali)
3. popoludni to tam byva pravidelne upchate (co vedie o to viac vodicov aut k pojazdovaniu trate aj tam kde to povolene nie je), ostava vdaka tomu zablokovana krizovatka s vazovovou a nie zriedka stoja auta aj v priestore zastavky blumental a cestujuci sa musia medzi ne premotat; pri kompletnom dvojpruhu by si jednak mierne zvysil priepustnost krizovatky na racianskom myte a okrem toho by sa pred krizovatku vedelo naskladat viac aut (kedze by boli v 2 jazdnych pruhoch), takze by k zablokovaniu krizovatky s vazovovou pravdepodobne pri sucasnej hustote premavky nedochadzalo a elektrickove vlaky by vedeli prechadzat bez zbytocneho zdrzania...