Počas výstavby zastávky Mariánska pôjdu električky obojsmerne po Obchodnej ulici.
Z dôvodu výstavby staronovej zastávky Mariánska na Špitálskej ulici v smere do centra mesta v termíne od 4. do 17. augusta 2018 budú električkové linky 3 4 6 7 a 9 presmerované na obchádzkové trasy cez Obchodnú ulicu.
- Linka 3 bude premávať obojsmerne cez Nám. SNP, Obchodnú a Radlinského.
- Neobslúži zastávky Kamenné nám., Mariánska a Americké námestie.
- Na obchádzke zastaví na zastávkach Nám. SNP, Poštová, Vysoká a STU.
- Linka 4 bude premávať obojsmerne cez Nám. SNP, Obchodnú, Radlinského, Blumentál a Vazovovu.
- Neobslúži zastávky Kamenné nám., Mariánska a Americké námestie.
- Na obchádzke zastaví na zastávkach Nám. SNP, Poštová, Vysoká, STU a Blumentál.
- Linka 7 bude v centre premávať okruhom ... - Blumentál - Radlinského - Obchodná - Nám. SNP - Jesenského - Nám. Ľ. Štúra - nábrežie - tunel - Kapucínska - Obchodná - Radlinského - Blumentál - ...
- Neobslúži zastávku Americké námestie a zastávku Nám. SNP obslúži v protismere.
- Na obchádzke zastaví na zastávkach STU, Vysoká, Poštová, Nám. SNP, SND, Nám. Ľ. Štúra, Most SNP, Chatam Sófer a Kapucínska.
- Linka 9 bude premávať obojsmerne cez Obchodnú, Radlinského, Blumentál a Vazovovu.
- Neobslúži zastávky Kamenné nám., Nám. SNP, Mariánska a Americké námestie.
- Na obchádzke zastaví na zastávkach Poštová, Vysoká, STU a Blumentál.
- Výjazdové a dojazdové spoje linky 6 budú taktiež premávať cez Vazovovu, Blumentál, Obchodnú a Nám. SNP.
Miesto neobsluhovaných zastávok Kamenné nám., Mariánska a Americké nám. odporúčame využiť zastávky Nám. SNP, Poštová, Vysoká a STU.
Valec
To poradie je vlastne jedna električka za 2,5 mil. €. Nech má životnosť 30 rokov, takže ročné náklady len na jej vlastníctvo sú 83.000. € ročne.
Keďže nepoznám pomery na linke 4, pre porovnanie si vezmem linku 5, ktorá je porovnateľná (čas jazdy je o 2 min. kratší). Vo výpočte pre jednoduchosť budem počítať len so školským rokom, výsledok by teda bol o čosi nižší).
Na linke 5 je v pracovný deň 17 poradí a v "špičkách" tam vypomáha 6 striedačov. Na konečnej v Dúbravke je prestoj 9 minút, v Rači 16 minút. Aby bola vodičom zachovaná rovnako dlhá prestávka (38 min.) na konečnej v Rači, museli by byť aspoň na tieto "špičky" vypravené ďalšie 3 súpravy.
Striedači na L5 odpracujú za deň spolu 45 hod. za deň, tzn. 945 hod / mesiac (pri 21 pracovných dňoch). Pri priemernej hrubej mzde vodiča 5,50 € / hod. je náklad DPB, vrátane odvodov (35,2 , 7.027 € / mes., t.j. 84.300 € za rok.
Na linke 5 tak DPB nasadením striedačov ušetrí ročne 165.000 €.
Zo starších pokladov (február 2017) mi vyplýva, že na L4 bolo 16 vozov a 6 striedačov, dnes je bez striedačov treba 18 vozov. Striedači odpracovali denne 46 hod, teda náklady boli približne rovnaké, avšak naviac vypravené vozy boli len dva. Takže ročná úspora so striedačmi na L4 bola 82 tis. €. Suma sumárum... zrušením striedačov sa náklady podniku celkom slušne zdvihli. Kiež by vám tie peniaze radšej rozdelili do odmien. ?