Zakúpiť plánuje dva malé a 16 väčších elektrobusov.
Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom júla verejné obstarávanie na dodávku 18 elektrobusov. Zakúpiť plánuje dve vozidlá do dĺžky 9 m a 16 elektrobusov do dĺžky 12,2 m. Na ktorých linkách budú tieto elektrobusy nasadené však zatiaľ nie známe.
Menšie elektrobusy by mali odviezť minimálne 40 cestujúcich a väčšie dvojnásobný počet. DPB stanovil podmienku, aby oba typy elektrobusov na jedno nabitie odjazdili aspoň 160 km v bežnej mestskej premávke. Nabíjanie akumulátorov elektrobusov má byť riešené káblom (pomalé aj rýchle), ale i ako rýchle priebežné prostredníctvom pantografu. Nabíjacie miesta pre oba typy nabíjania má v prípade potreby vybudovať dodávateľ elektrobusov.
Predpokladaná hodnota celej zákazky je 11,294 mil. € bez DPH. Nákup elektrobusov má byť spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci výzvy IROP-PO1-SC121-2017-21 - Modernizácia vozidlového parku autobusov mestskej hromadnej dopravy. Uchádzači môžu predkladať ponuky do súťaže do 11. augusta 2017.
Elektrobusy by mali byť dodané do 6 až 12 mesiacov od vystavenia objednávky. Vozidlá budú deponované vo vozovni Krasňany.
810zssk
Jasnym kandidatom je pre mna Cilizska, ktora ma oba zakladne predpoklady: Je tam more miesta a uz je tam dotiahnuta elektrina. Vsetko co treba spravit je postavit jednu stopu na nabijanie elektrobusov. Nasledne mozno elektrobusy nasadit na 65, kde su kapacitne vhodne a ktora navyse konci pomerne blizko Krasnan. Na 65ke je mimo nocnych poradi celkovo 10 vozov (z toho dva len rano), cize vacsina 12 metrakov sa tam da elegantne "upratat" + je mozne predpokladat nutnost navysit vypravu kvoli dobijaniu.
Elektricky minibus by zas z Cilizskej mohol jazdit na 79 (i ked neviem ako tam vychadzaju prestavky). Druhy minibus by mohol jazdit bud na 58, alebo 151 (58 je lepsia, kedze pri ZST Nove Mesto uz je elektrika, navyse ten vykon je tak maly a po rovine, ze mozno by pocas sluzby ani nebolo treba dobijat).
Kazdopadne si myslim ze tie elektrobusy su strasna strela vedla. Je to drahe, sposobi to zrejme narast prevadzkovych nakladov a este aj prinesie podstatny diskomfort pre cestujucich (klimatizacia). Fakt by ma zaujimalo kolko si vedenie DPB ulialo do vacku vymenou za realizaciu tohto kolosalneho nezmyslu. Ovela perspektivnejsie su pre Bratislavu parcialne trolejbusy.