Dopravný podnik ide experimentovať s elektrobusmi

Zakúpiť plánuje dva malé a 16 väčších elektrobusov.

Dopravný podnik Bratislava vyhlásil začiatkom júla verejné obstarávanie na dodávku 18 elektrobusov. Zakúpiť plánuje dve vozidlá do dĺžky 9 m a 16 elektrobusov do dĺžky 12,2 m. Na ktorých linkách budú tieto elektrobusy nasadené však zatiaľ nie známe.

Menšie elektrobusy by mali odviezť minimálne 40 cestujúcich a väčšie dvojnásobný počet. DPB stanovil podmienku, aby oba typy elektrobusov na jedno nabitie odjazdili aspoň 160 km v bežnej mestskej premávke. Nabíjanie akumulátorov elektrobusov má byť riešené káblom (pomalé aj rýchle), ale i ako rýchle priebežné prostredníctvom pantografu. Nabíjacie miesta pre oba typy nabíjania má v prípade potreby vybudovať dodávateľ elektrobusov.

Predpokladaná hodnota celej zákazky je 11,294 mil. € bez DPH. Nákup elektrobusov má byť spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci výzvy IROP-PO1-SC121-2017-21 - Modernizácia vozidlového parku autobusov mestskej hromadnej dopravy. Uchádzači môžu predkladať ponuky do súťaže do 11. augusta 2017.

Elektrobusy by mali byť dodané do 6 až 12 mesiacov od vystavenia objednávky. Vozidlá budú deponované vo vozovni Krasňany.

 

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
takze sa mozeme "tesit" na SOR EBN 8 a SOR NS12. Mate dakto ponatia kam nasadit 12m voz s dojazdom cca 120km denne ? Delene 80tky a 28cky,37cky ?
Reakcia na: Petto #1:
L32 je taka sikovna. Tam je aj dostatocne husty interval, aby zvladla pravidelne vypadky vozov ?
Reakcia na: TeBeCe #2:
Aké výpadky? Šak na Dlháčoch a Kramároch bude jazdiť s vysunutým zberačom 😃
Reakcia na: TeBeCe #2:
S ohľadom na deponáž v Krasňanoch by som hľadal linku z tých končín, aby z beztak biedneho dojazdu neuberali jalové prejazdy cez pol mesta.
Reakcia na: Petto #1:
Videl by som to možno aj na 67, tam sa testoval.
Reakcia na: Viko #4:
Ak bude to prebežné nabíjanie na konečnej, tak to nejak zásadne nemusí vadiť.
Reakcia na: Andy #6:
V blízkosti železničných staníc by mohlo fungovať rýchlonabíjanie priamo zo železničného troleja. ?
Reakcia na: Viko #4:
L51 ideal. Samá rovina. Vo vozovni počas pauzy sa môže dobíjať...
Reakcia na: mathre #5:
67 zbytocny prepych s 12M vozidlom. Ak to ma byt naozaj deponovane v Kraksnanoch,tak najblizsie su zrejme delene 65tky (zacinaju sice na JD,ale to je cca rovnako blizko ako Tbiliska tj 4km ) i Kollarko je kusok dalej cca 5,6km
Reakcia na: david1 #8:
Ideal je 51 ale zbytocne velke vozidlo a ten midibus je jasna 43tka oba vozidla.
Čo sa podkladov týka, zaujalo ma pár vecí:

1) „Vozidlo musí mať potvrdenie o schválení na prevádzku v premávke na pozemných
komunikáciách.“ - to ešte ENS 12 nemá, či?

2) „Víťazný uchádzač musí rešpektovať požiadavku obstarávateľa, že z dôvodu zachovania
jednotnosti ovládacích prvkov (tlačidiel) v interiéri vozidiel MHD v Bratislave typ tlačidiel,
ich rozmiestnenie a logiku riadiaceho softvéru z hľadiska akustickej a optickej signalizácie
vo vzťahu k cestujúcim stanoví obstarávateľ. Dotyková plocha tlačidiel musí byť vo
vyhotovení s Brailovým písmom.“ - to je tiež novinka pokiaľ viem.

3) „Sedadlá pre cestujúcich budú v umývateľnom vyhotovení - plastová škrupina s
vymeniteľným hladkým textilným čalúnením, odolným proti poškodeniu cestujúcimi (bez
výplne, len potiahnuté látkou).“ - nový trend?
Reakcia na: Viko #11:
ADD1 Nema, ale nieco tam bolo ze musi mat do 6M od objednavky ci vybratia uchadzaca. Co nie je dat problem SORke kedze ich ludia sedia aj na ministerstve.

Kazdopadne aj Solaris sa vie prihlasit (skonci samozrejme ako 2.) s vozidlami Solaris 8,9 LE Electric a Solaris 12 Electric.
A je podmienka, ze kurenie a klima ma byt z baterii autobusu alebo diesel-elektrickeho generatora??
Reakcia na: MatejBA #13:
Ziaden diesel , 100% ebus, ale tomu zodpoveda aj vykon klimatizacie potom . Midi vozidlo s 10 kW klimou a 12M s 15kW. Midi vozidlo s usporiadanim dveri 1-2 a 12M vozidlo 2-2-2
MANUÁL:
1. Otestujte technológiu.
2. Zistite že je do vašich podmienok nevyhovujúca.
3. Nakúpte technológiu vo veľkom množstve.

Im už totálne hrabe..
Reakcia na: 810zssk #15:
4. Vymyslite takú organizáciu MHD, aby bola technológia zdanlivo využiteľná.
Reakcia na: Ike #16:
Takže výsledok je poradie bodov: 3 - 2 - 4. ?
Reakcia na: Petto #10:
V špičke ani nie.
hura , nemame dostatok klbovych vozidiel. ale podme kupit male prdy ktore su este drahsie s mensim dojazdom?
Reakcia na: 810zssk #15:
Skôr takto:

1. investujte peniaze do podnikov a politických strán
2. rozdeľte eurofondy do projektov
3. uplatnite vo vašich podnikoch špecifické technológie
3. k jednotlivým projektom zrealizujte verejné súťaže pre vaše podniky s použitím špecifických technológií za peniaze europrojektov
4. dodajte objednávky
5. vyberajte zisk
Reakcia na: david1 #8:
51, 52, 54, 56, 57, 58, 151, 153, napríklad.
Reakcia na: Solider #22:
Môže byť. Len čo potom s toľkými 10,5 metrovými vozmi, ktorých tu bude kopa. A tým pádom sa asi vyradia aj BN 9,5? ...
Reakcia na: Petto #14:
Všetci ste sa vytešovali z 33 kW klímy v Urbanwayoch a aj tak je nefunkčná. Keď do 10,5-metrového vozidla stačí 12 kW, tak do o jeden a pol metra dlhšieho vozidla bude stačiť aj 15 kW, hlavne s ohľadom na to, že klíma so zbytočne veľkým príkonom by znižovala dojazd vozidla.
Reakcia na: Solider #24:
Nefunkcna by som netrvdil, nie je len nastavena na moc velky vykon v Urbanoch. Samozrejme davat vykonnu klimu a nedajboze ju este zapnut aj dakde na ceste dokopca by bola samovrazda v elektrobuse.
Reakcia na: Mike #23:
Ved bol plan vyradit B,BN 9.5 pripadne ich odpredat. Cckove medzimestske uz maju tiez nad 1 mil.km odjazdene tak mozno aj tie budu nahradene ked tak aspon BN10,5 alebo novym asi urbanwayom 10,5.
No tento rok to nevidim na ziadne posilnenie na L20,53 kde ostanu BN10.5 aj po dodani NB12.
ak by spravili na Tbiliskej nabíjacie miesto, tak by väčšinu využili na 52, 56 a 65
Reakcia na: Mike #23:
Je mozne, ze zmluva s vitazom MIDI sa nepodpise?
Reakcia na: jandro #27:
A je na Tbiliskej vôbec možné postaviť nabíjacie miesto. Nebude tam potrebné rozkopať pol sídliska, aby sa tam dotiahli káble s dostatočným prúdom? Lebo nabíjačka, to nie je len krabica s káblom a rýchlonabíjanie je dosť energeticky náročné.
Reakcia na: jandro #27:
Tbiliska je podla mna uplne nerealna. Uz dnes je kapacitne na hrane a ked by sa tam este mali nabijat elektrobusy (ktore by navyse museli stat na presnej pozicii), tak je to uplny koniec. Navyse na 52 a 56 je solo zbytocne (a mini zas malo).

Jasnym kandidatom je pre mna Cilizska, ktora ma oba zakladne predpoklady: Je tam more miesta a uz je tam dotiahnuta elektrina. Vsetko co treba spravit je postavit jednu stopu na nabijanie elektrobusov. Nasledne mozno elektrobusy nasadit na 65, kde su kapacitne vhodne a ktora navyse konci pomerne blizko Krasnan. Na 65ke je mimo nocnych poradi celkovo 10 vozov (z toho dva len rano), cize vacsina 12 metrakov sa tam da elegantne "upratat" + je mozne predpokladat nutnost navysit vypravu kvoli dobijaniu.

Elektricky minibus by zas z Cilizskej mohol jazdit na 79 (i ked neviem ako tam vychadzaju prestavky). Druhy minibus by mohol jazdit bud na 58, alebo 151 (58 je lepsia, kedze pri ZST Nove Mesto uz je elektrika, navyse ten vykon je tak maly a po rovine, ze mozno by pocas sluzby ani nebolo treba dobijat).

Kazdopadne si myslim ze tie elektrobusy su strasna strela vedla. Je to drahe, sposobi to zrejme narast prevadzkovych nakladov a este aj prinesie podstatny diskomfort pre cestujucich (klimatizacia). Fakt by ma zaujimalo kolko si vedenie DPB ulialo do vacku vymenou za realizaciu tohto kolosalneho nezmyslu. Ovela perspektivnejsie su pre Bratislavu parcialne trolejbusy.
Reakcia na: daposSK #21:
-este jazdi 37 vrakos
- na mnohych linkach sa kapacitne nestiha, zahustovanie intervalu nehrozi lebo malo vodicov
-kupuju sa male busy ako nahrady, intervaly sa nebudu menit cize celkova prepravny kapacita sa znizi
-a kupuju sa este elektricke, ktore nevieme co dokazu (a nedokazu) a kde kus stoji viac ako Capacity.
Reakcia na: omg123 #31:
- pripravuje sa parkovacia politika (hoci je otazne ci sa jej dozijeme) ktorej cielom je presunut viac ludi do MHD

Caka nas kolaps, priatelia.
Reakcia na: 810zssk #32:
ak to bude taka blbost ako podpora bicyklov tak dovidenia.nikto sa nebude tlacit do nejakych midibusov tam kde ani solaris by nestacil, radsej posei vo vlastnom aute v tej zapche.
Reakcia na: omg123 #33:
inak kukam dnesnu vypravu jazdi 44 ks 31Tr, kupene celkom 70 ks. to akoze 26 ks stoji?
Reakcia na: omg123 #34:
Kedze namiesto 7.5 intervalu je cez prazdniny 10 minutovy, tak ano, stoji 🙂

Inak je pekne, ze 25% odchodov na L33 nie je vypravenych ? (len 3 poradia zo 4)
Reakcia na: omg123 #34:
Sak su prazdniny , kam ich chces nasadit ? Ak by to bola spicka skolske dni,tak mame problem,ale v oslabenej letnej premavke podla mna ok.
Reakcia na: Ámos #28:
Vzhladom na vitaza, o ktorom sa sepka ze vyhral by sa ani nemusela ?
Reakcia na: MatejBA #35:
33/4 nejazdi nahodou zase 6702 ktora nema stale vysielacku GPS pokazenu ?
Reakcia na: Petto #36:
aha OK, som kukol 8.jun 60 vozidiel, ale az 16 na 212?
Reakcia na: Petto #38:
oprava 33/3
Reakcia na: omg123 #39:
inak sa tesim na 4.september ako budu davat na 75/78 vrakosy a budu odchadzat po piatich zastavkach
Reakcia na: 810zssk #30:
L65 večne mešká kedže ide cez problémové upchaté úseky. Ráno je absolútne nespolahlivá pri ceste na Panty keď už L59 nejazdí.
Tam čas na konečných pre dobíjanie určite nie je.

Skôr by som ju videl na vnútromestských linkách , motákoch L51,52, 56 nie kvôli Barónke, 66...
Na 58, 151 stačí Iveco... skôr minimálne L151 znova rozšíriť prevádzku na celý deň + doplniť víkendy.
Reakcia na: Petto #38:
Lenze aj tak by mala byt vo vyprave, nie? Kolkokrat je na L32 Solaris ci Tedom bez GPS/Radia (neukazuje sa na VZT) a aj tak je vo vyprave.
Reakcia na: MatejBA #43:
Napriklad aj 6808/1 sa neukazuje na VZT a pritom je vo vyprave (6819 a 6706 sa zobrazuju).
Reakcia na: david1 #42:
Preto som pri 65 predpokladal navysenie vypravy, aby sa predlzil pobyt na Cilizskej a umoznilo dobijanie. Na Cilizskej ma dnes cca 40 minutove pobyty, ak ich este predlzis o dlzku jedneho intervalu (pridanim jedneho vozu do vypravy), tak uz je tam dostatocny cas na to aby sa aj pri istom meskani voz stihol dobit na dalsie kolo. Zas nenabijas po kazdom kole celu kapacitu baterie.

Na 51, 52 a 66 je solo nadbytocne (ok, 66 je este diskutabilna). Detto 56 (neviem aky je problem s Baronkou). Navyse dobijanie by bolo problematicke, okrem tej 51 kde si ten elektrobus viem predstavit skrz tu vozovnu.

Na 58 a 151 staci Iveco, preto tam navrhujem ten krpaty elektrobus do 9 metrov, ktory je ekvivalentom. Neviem kde inde ho chces dat ako na Ivecove linky.

Ja by som to teda videl takto:
SOLO - 11 vozov na 65 (dnesna vyprava okrem nocakov + 1 voz navyse) + 2 vozy na 51 + 3 vozy rezerva.
MINI - 1 voz na 79, 1 voz na 58, alebo 151.

Nabijacie miesta by boli v Kraksnanoch a na Cilizskej. 58/151 by sa snad vyjazdila aj bez dobijania.
Reakcia na: MatejBA #43:
Manualne zadava admin imhd vozidla do vypravy na imhd ako aj Tudomy aj 6702 ak maju kaputt vysielačky. No na virtualke vozidla s kaputt vysielackou nikdy neuvidis.
Reakcia na: 810zssk #45:
Resp. tu 58/151 by som vyhodil a namiesto toho dal na 79 dva vozy, ktore by v spicke jazdili v useku Cilizska - MiU PB v intervale 30 minut, cim by sa vykompenzovalo nasadzovanie mensieho vozidla a zatraktivnila ponuka.
Reakcia na: 810zssk #45:
Ono L51 je v špičke v relácii Nobelova - Polus plná aj na sólo a hlavne by sa v tých uličkách nemotal diesel. Tam by sa aspoň ranná špička mala posilniť na 20 min. Na hrane do cca. 7:00 - 7:30 ešte bez zápchy by to aj vyjazdili dva vozy. Cez deň má výdrž vo vozovni na kolo 25 min.


L56 Barónkou som myslel kopec . Neviem aké sú jazdné vlastnosti v kopcovitom teréne vs.výdrž batérií.

L66 zase vylúčiť diesel na tomto vymetáku.

L65 ok pokial sa zväčší rezerva na obidvoch konečných. Je to strašne dlhá trasa cez problémové úseky.
Reakcia na: david1 #48:
Ak to bude skutocne mat dojazd 160 kilometrov, tak staci dobijat na Cilizskej.
Reakcia na: 810zssk #30:
"Kazdopadne si myslim ze tie elektrobusy su strasna strela vedla. Je to drahe, sposobi to zrejme narast prevadzkovych nakladov a este aj prinesie podstatny diskomfort pre cestujucich (klimatizacia). Fakt by ma zaujimalo kolko si vedenie DPB ulialo do vacku vymenou za realizaciu tohto kolosalneho nezmyslu. Ovela perspektivnejsie su pre Bratislavu parcialne trolejbusy."

Bez nadsázky si myslím, že takáto investícia (bez ohľadu na to, kto ju platí) by mala byť predchádzaná trocha sotisfikovanejším rozhodnutím, prípadne nejakou in-house analýzou. To nie je ako keď si ráno vyberám, ktoré trenky si oblečiem.

Tieto elektrobusy majú viac problémov ako úžitku, pre cestujúcich budú diskomfort a budú stať násobne viac ako normálne. To fakt niekomu prejde?
Reakcia na: 810zssk #49:
Myslel som aj pre vyrovnávanie meškaní.
Btw, mňa by zaujímalo, či sa ,,odborníci´´ z DPB aspoň informovali o skúsenostiach s takýmto vozidlom u Dopravního podniku Praha. Tu totiž už niečo vyše roka jazdí EBN11, ktorá je na obratisku Želivského nabíjaná z električkovej siete, urobili tam špeciálnu trolej pre nabíjanie. Dokonca tu bol istú dobu zapožičaný aj Rampini z Viedne a testoval sa aj ten. Toto je podľa mňa riešenie, najskôr rok-dva testovať, mať plnohodnotné údaje z dennej výpravy v lete aj zime a potom nakúpiť húfne vozy. Podľa mňa toto nie je dobré riešenie, že po mesačnom testovaní jedného busu ich tu rovno objednali a to v dokonca inej koncepcii, kedže sa to ma nabíjať z pantografu cez deň. Aj keď to je asi jedno, z čoho sa to nabíja.
Reakcia na: Valec #7:
To by bolo skôr rýchlozuhoľnatenie.
Reakcia na: Ike #50:
Ako vies, ze takato analyza neprebehla?

Podla nedavno zverejnenych info zo Sale, udrzba elektrobusov je 1/3nova. Vyrovna to vyssiu obstaravaciu cenu.

Jeden dotycny sa tu do mna teraz urcite pusti, ale obcas treba byt aj Keyness. Pohybujeme sa v oblasti kde drvivu vacsinu obratov tvori verejny sektor a ten musi investovat aj do slepych uliciek. Kedze dopredu nevieme ci sa o slepu ulicku jedna a povedal jne su vsetci generaly. Mozno nou budu elektrobusy a mozno nie.
No bez investicii to asi nepojde a investicie su motorom ekonomiky.
Reakcia na: mathre #52:
Podla toho co som nagooglil:
Cez den prebieha rychlonabijanie a to sa vacsinou udeje do takych 80-90% kapacity.
V noci prebieha pomale nabijanie do 100%, baterie sa zaroven "formatuju"/regeneruju.

Krasnany su zvolene zrejme z dovodu nocneho deponovania v hale, kedze cez zimu by ich pri minusovych teplotach nedokazali plne nabit a vyznamne by sa znizoval dojazd.
Reakcia na: Ámos #55:
* - po vojne su vsetci generali.
Za toto by si zasluzilo cele vedenie DPB vymenit, ze s tymto suhlasi. Ako vidim, nepomohol ani suvisiaci clanok tu zverejneny, ake rizika su spojene s prevadzkou elektrobusov. Vo Viedni zanechali LPG a presli komplet na naftu. Preco asi, ze. A Rakusania su znami tym, aki su to ekoteroristi. A uvedomili si, ze MHD je z principu najekologickejsia tym, ze odvezie vzhladom k tym emisiam najvacsie mnozstvo ludi a vzhladom k sucasnym prisnym normam na dieselove motory a k poctu prepravenych osob ekologicky aspekt nie je treba viac riesit.

Bratislava opat raz neostala nic dlzna svojej povesti jedneho maleho velkeho testcentra pre autobusy vsetkych znaciek a typov. My sme zrejme strasne bohati, ze si mozeme takto prachsprosto dovolit vyhadzovat peniaze. Mimochodom, som zvedavy, ci toto nejake medium napadne.

Nehovoriac o tom, ake obrovske problemy toto sposobi v prevadzke - tie autobusy nebudu moct ist na vsetky linky, vodici musia absolvovat nove skolenia, v dielnach sa s tym budu musiet vysporiadat....

Hlavne ze DPB si nevie posvietit ani na kvalitu uz pri sucasnych klasickych autobusoch - ci uz pri obstaravani, alebo klasickej prevadzke. A oni idu riesit elektrobusy, ktore su este stale velkou neznamou :-DDD

Za toto by mal byt niekto postaveny na jasnu zodpovednost. Bolo by fajn, keby bola celkovo verejnost citlivejsia na taketo vystrelky, lebo inak si to kompetentni budu dovolovat nadalej.
Jedine, co by to este mohlo ospravedlnit, je to, ci by tie peniaze inak prepadli, pokial by sa nekupili vyslovene elektrobusy.
Reakcia na: Zvero #59:
Pokiaľ mám ja info, tak aj vedeniu DPB to bolo nanútené ...
Reakcia na: Ámos #56:
Áno, je to tak. Cez deň sa z pantografu nabíja v obratisku Želivského a v noci je v garáži napojený na štandardnú pomalú nabíjačku aby sa udržala životnosť batérie.

Podľa toho čo som ja čítal je projekt tak úspešný, že testovanie predĺžili o ďaľší rok a teraz upravovali nadstavenie klimatizácie a vykurovania a idú to porovnávať s údajmi z predošlého roka. Navýšili obom jednotkám výkon a zisťujú aký to bude mať vplyv na dojazd. Mimochodom, uvádza sa. že celý deň je ten bus schopný odjazdiť 365 až 450km v závisloti od toho, akú linku jazdí a aké má linka parametre.

Na druhej strane, ak by toto mala byť taká istá koncepcia toho, čo tu bude jazdiť a súdruhovia v DPB tomu prispôsobia výkony na linke/linkách, tak tie vozy by možno vedeli odjazdiť aj iné linky ako tie, ktoré tu boli vymenované.

Mňa len zaujíma, či si DPB overil aj plusy aj mínusy, respektíve výsledky z reálnej premávky u iných dopravných podnikov keď sa do toho pustil alebo im stačilo len to krátke testovanie tej boSORky, čo jazdila v BA.
Vieme ako rychlo prebieha rychlonabijanie? Pripadne aky dojazd sa ziska z napr. 30 minut rychlonabijania?
Reakcia na: 810zssk #62:
Perun - 100% kapacity za 50 minut pri rychlonabijani.

Hradec Kralove vdaka rychlonabijaniu nasadil SOR EBN11 na linku s priemernym dennym najazdom 250km.
Inak tie dva 8 metrove su tam len na to, aby sa Skodovka nemohla prihlasit s Perunom? Kedze ta tuto dlzku nevyraba.
Zaujímalo by ma kto sa vôbec prihlási do výberového konania. Na to, že je to len testovacia séria je tam podľa mňa pomerne veľa autobusov, mohli ubrať z počtu 12m vozidiel a skúsiť tam pridať dva kusy ako náhradu za Iveca Daily i keď je otázne aký by mali dojazd takéto mini busy. Čo sa týka tu spomínaného nového NS 12 tak akurát koncom apríla bol predstavený druhý prototyp, ktorý už má aj integrovaný pantograf a duálne vykurovania - dieselové a aj čisto elektrické na porovnanie, len ako som študoval tlačovú správu tak nespĺňa podľa mňa kritérium dojazdu. Výrobca síce deklaruje 150 km +20% rezerva (tipujem, že dôvodu ochrany batérii) , ale predpokladám, že to je bez využitia klimatizácie a vykurovania a DPB v podkladoch píše, že dojazd 160 km vrátane využitia klimatizácie resp. vykurovania. Sám čo som jazdil na elektromobile pri pustení klimatizácie resp. vykurovania zrazu dojazd prudko klesol. http://www.mhdzive.cz/data/czechbus2016/Tiskova-zprava-SOR-Libchavy-spol-s-r-o.pdf
Reakcia na: Ámos #63:
Dakujem.
Reakcia na: luky133 #65:
EVC-Rošero First sa tu testoval, všade sú s ním vcelku spokojní, šiel aj za hranice... Papierový dojazd činí cca 150km (vo Švédsku jazdia 7h denne dáke pendle čo viem). Len kúri naftou.
Reakcia na: Ámos #64:
To, že nevyrába neznamená, že nemôže - Solaris ponúkal pri III. generácii malé elektrické Urbino (pozdravujeme do Klagenfurtu), dosadiť to do karosérie IV by nemal byť problém...
Reakcia na: luky133 #65:
V DPB ale mas aj mikrobusove linky ktore jazdia len v spicke 35,151,58 cize tam ten mikrobus kludne moze ist a podla mna vydrzia celu spicku
Prihlasi sa urcite podla mna Solaris a SOR , oba maju nato vozidla.
Reakcia na: Dispecer #68:
Vzdy je lepsie ked sa prihlasia traja zaujemcovia ako dvaja.
Ale mozno skoda ma riesenie aj pri 8m kategorie.
Sam som zvedavy na cele riesenie.

Z doteraz nastudovanych clankoc mam pocit, ze efektivne riesenia su uz dostupne a to aj v prostredi CSR. Problem nastane pri nekompetentnosti stredneho manazmentu DPB.
Reakcia na: 810zssk #45:
Až na to, že tá cesta do Lieskovca je v takom stave, že ten elektrobus môžeš po roku premávky týmto smerom zahodiť. ?
Reakcia na: frenky #71:
O to lepsie ?