Električky zastavia v tomto uzle aj pri jazde smerom k Štúrovej ulici.
Od stredy 7. decembra 2016 bude zriadená nová zastávka Námestie SNP pre linky 1 a 8 v smere jazdy z Hlavnej stanice do Petržalky resp. z Ružinova na Nám. Ľ. Štúra.
Od rovnakého dátumu bude linka 4 pri jazde do Dúbravky zastavovať aj na zastávke Kamenné nám. na Špitálskej ul., na ktorej doteraz zastavovala len linka 3 pri jazde do Petržalky.
lostrail
Jedine, co sa zlepsi pre cestujucich do KV a Dubravky, bude mierne skratenie vzdialenosti zastavky Nam. SNP a Jesenskeho. Pri sucasnom "docasnom" rieseni su tieto dve zastavky ovela blizsie (a tym padom aj zvladnutelnejsie - da sa dobehnut). OK, L4 tam (zatial) nezastavuje, ale po zruseni, resp. presunuti Jesenskeho by zacala.
Mame teda vela argumentov pre aj proti obidvom rieseniam, o ktorych sa tu diskutuje, napr.:
1. Mozeme namietat, ze Petrzalka je vacsie sidlisko ako KV a Dubravka dohromady, cize prednost riesenia vyberieme podla toho, kto je viac "massive".
2. Na druhej strane, KV a Dubravka dohromady su postavene v relativne dobrej dostupnosti k trati, no Petrzalkou sa bude tiahnut jedna centralna trat, t.j. tangencialne vzdialenosti k nej budu ovela vacsie (aj preto budu mnohi stale volit autobusy smer Most SNP / Staromestska) v porovnani s obyvatelmi KV a Dubravky.
3. Vela cestujucich do Dubravky tiez voli autobusy, napr. L83, ktore beru cast cestujucich z elektriciek.
4. Elektricka v Petrzalke bude postavena v zelenom koridore, ktory bol rezervovany pre metro, t.j. nepojde najhustejsie zastavanym uzemim, ktore je obsluhovane autobusovymi linkami, ako napr. 93. Ludia zo spadovej oblasti tejto linky asi tazko zacnu vyuzivat elektricku, kedze je vyrazne dalej. Navyse zastavky elektricky v dosledku trasovania budu relativne daleko pre velky pocet obyvatelov (musia sa dostat k zastavke napr. od najblizsej bytovky, ktora je dalej v porovnani s husto zastavanym uzemim, kadial chodi L93). Ked to aj porovnam s L95, ktora ma v sucasnosti zastavky blizsie, zasa sa najdu argumenty pre aj proti vyuzivaniu elektricky. Nejaku cast tychto ludi, ktorym sa zhorsi dostupnost, poberu blizsie autobusove linky.
5. Niektorym ludom sa naopak dostupnost k Petrzalskej elektricke zlepsi a preto do nej presadnu z autobusu.
6. Pribudnu novi cestujuci z Petrzalky, ktori si zvolia elektricku namiesto vlastneho auta, kedze nebudu musiet stat v zapche.
Nejde mi o to, aby som dokazal, ci Petrzalka ma alebo nema vyssiu prioritu v porovnani s KV a Dubravkou, ale jednoducho o to, aby som ukazal, ze pri navrhovani uzla na Kamennom nam. to nie su len cestujuci do Petrzalky, ktori ho vyuzivaju a preto nemozeme vseobecne povedat, ze zastavka pod Manderlakom je "jedine prijatelne riesenie" pre vsetkych.
Aspon dufam, ze ked uz tu zastavku zriadia, tak to nedopadne ako s Blumentalom. Svetelna signalizacia s cervenou pre auta a zelenou pre cestujucich pri prichadzajucej elektricke nie je az tak nekonecna investicia, ked sa uz vodici nevedia spratat do koze. Po pravde, v inych mestach so zastavkami tohto typu nemam problem, ale tu clovek moze lahko prist k urazu a pritom nechce nic, len nastupit na svoj spoj.