Zmena trasy linky 95 (od 18.7.2016)

Linka 95 bude nadväzovať na električkové linky 13 na Farského.

V súlade s dlhodobým plánom nahradiť autobusovú linku 95 rýchlejšou a kapacitnejšou električkovou dopravou bude po sprevádzkovaní prvej časti električkovej trate do Petržalky linka 95 skrátená. Od pondelka 18. júla 2016 budú autobusy premávať po skrátenej trase z Vyšehradskej po zastávku Farského, odkiaľ pôjdu cez Černyševského ul. na konečnú zastávku Muchovo námestie. Z Muchovho nám. pôjde doterajšou trasou na Vyšehradskú. Prestup medzi linkou 95 a električkami liniek 1 a 3 do centra mesta a opačne bude možný na zastávke Farského.

Po výstavbe druhej časti električkovej trate naprieč Petržalkou do Janíkovho dvora v roku 2020 autobusová linka 95 zanikne a miesto nej budú cez Petržalku jazdiť električkové linky 1 a 3.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Konečná Muchovo nám: I keď z 95 sa stane vnútropetržalská linka (a teda meškanie nik nepredpokladá), na Muchovom bude stav aký? Iba vyčkávacie časy, či aj prestávky? Resp, vozy sa budú dobiehať či iba sám voz tu bude stáť? Ak by sa dobiehali, ostáva nástupište výstupišťom? či sa využije aj stará zastávka l.78 Muchovo námestie, a teda budú tak ako kedysi dve za sebou? (označník tam dodnes visí 😃, vrátane "Mlynarovičovej" zastávky vedľa TPD).
Reakcia na: fanatikmhd #1:
veďla TPD bola pre 78 Vavilovova, nie Mlynarovičova 😉
Reakcia na: fanatikmhd #1:
Staci si pozriet CP L95 od 18teho jula a zistis odpoved ?
Reakcia na: Petto #3:
Bohužiaľ nemám Cp s poradiami po ruke. Takže to vyzerá podľa CP že priebežná konečná, alebo cca 5min prestoje....Alebo kľudne 10 minutové (2 spoje čakajúce)
A hej, zastávka bola Vavilovova 😃 Mlynarovičova bola pri Albere 🙂
Reakcia na: fanatikmhd #4:
Netreba ani CP s poradiami predsa. Staci kuknut sedlo prac.dni. Ked ide 95 napr 11:06 z farskeho smer Muchovo, a 11:13 ide z Muchovho smer Vysehradska, tak je jasne ze su prestoje 5min. Cez vikend zase 10:02 z Farskeho, 10:06 z Muchovho, tak tam zrejme pojdu len na otocku ?
Vie niekto, prečo až od 18.7.? Lebo tento posun medzi sprevádzkovaním električky a skrátením busu je ideálnou živnou pôdou na torpédovanie električiek. Poslanec Kríž už na tom začína naháňať politické body:
http://bratislava.sme.sk/c/20213065/petrzalcania-nechcu-aby-pre-elektricku-menili-trasu-autobusu.html
Obávam sa, aby sa mesto nepotentovalo a neponechalo 95-ku v pôvodnej trase.
No pre niektorých hlavne na koncoch sídliska to znamená další prestup navyše. Tak chápem , že zatiaľ nezdieľajú radosť z električky s obyvateľmi okolia Farského.
Reakcia na: Martin Fundárek #6:
Lebo konecne 10 dni vopred....
Reakcia na: Martin Fundárek #6:
Problem s 95 je ten ze povodny koncept bol ze cestujuci sa dovezie obsluznou linkou na nosnu 95/elektricku, prestupi a ide do mesta kde ho caka druhy, casto treti prestup. Problem ktory vznikol rozetapizovanim elektricky je ten, ze teraz chceme po mnohych ludoch aby najprv prestupili z obsluznej linky na nosnu 95 a potom este raz na elektricku. To mame dva prestupy este predtym ako sa vobec dostaneme cez Dunaj (kde potom mnoho ludi cakaju dalsie prestupy).

Ja by som take pripomienky nebral lahkovazne, nejake racio maju.
Reakcia na: Martin Fundárek #6:
Lebo naplánovaná trasa cez Černyševského, Muchovo a Farského má teraz obmedzenie v podobe rozkopaného Muchovho námestia, takže by sa musela zvoliť dočasne iná možnosť otáčania..
Reakcia na: Mike #10:
Akurát, že naplánovaná na "cca. 5 dní" podľa webu dpb... ?
A aj dnes ráno ešte stále zabarikádovaný prejazd...
Btw. na Bosákovej sa nemôže otočiť? Veď na to by stačil jeden dispečer. Zacúva do tej slepej uličky (kedysi tam parkovala tuším vrakosa či čo to bolo).
Alebo ešte pred Farského by odbočila doľava smer Vavilovova, poza TPD a na "Farského" by stála iba v jednom smere (smer Vyšehradská). A ušetríme kopec vzkm nejazdením cez Apollo/Nový most.
Tak dakujem MHD. Po zruseni 95-ky do mesta na uz nacas nedostanem do prace. Prva elektricka pride na Safarikovo o 4:48, odtial peso k Malej scene a 70-ka ide 5:07, vo Vlcom Hrdle je 5:22, co je neskoro. Nie kazdy sa vyvaza autami alebo si chodi ako papalas na osmu hodinu do prace. Riesenim by bolo prvu elektricku vypravit v rovnakom case, ako chodi 95-ka, ktoru chcu do mesta zrusit. Obcas mi to pripada, ze MHD je tu kvoli trzbam a nie kvoli sluzbe verejnosti. Nehovoriac o tom, ze po zruseni sponzorstva od Slovnaftu sa k ich pracovnikom sprava priam macossky. Jeden z mnozstva prikladov - Slovnaft je velky asi ako polovica Petrzalky, takze je samozrejmostou, ze ma vlastnu vnutropodnikovu dopravu. Ked tam pred casom posunuli prve spoje o niekolko minut, pretoze ich pracovnici nestihali, MHD na to pruzne zareagovala a taktiez posunula odchod 87-ky...
Reakcia na: cestujuci_MHD #12:
Vobec nas to nezaujima. Ked chces, tak to napis Dopravnemu podniku. Kontakt najdes na ich strankach.
Reakcia na: cestujuci_MHD #12:
1. Preco z Farskeho cestujete do Vlcieho hrdla s pouzitim elektricky a dlheho pesieho presunu? Ved 87 ide z Ovsista. Tak sa niecim dovezte bud do Ovsista, alebo k EUBA a odtial chodte 87.
2. Urcite DPB neposuval zamerne odchody aby ste nestihali vnutrozavodnu dopravu, resp. opacne. Dovolim si tvrdit ze DPB ani netusi kedy jazdi. Obratte sa na zamestnavatela nech prisposobi odchody vnutrozavodnej dopravy MHDcke, ktora je nadradenym druhom dopravy (nemoze sa MHD prisposobovat vnutrozavodnej doprave).
Reakcia na: 810zssk #14:
Máš samozrejme pravdu, ale za zmienku stojí aspoň to, že na EUBA je prakticky nerealizovateľný prestup z L68 na L87, nakoľko majú v tom čase odchod v rovnakú minútu, takže je nutné doviezť sa tam s L98, čo môže (a nemusí, neviem kde presne ten dotyčný býva) naozaj komplikovať cestu niekomu, kto býva popri L95. Je to škoda, stačilo by posunúť odchod L87 o dve - tri minútky
Reakcia na: cestujuci_MHD #12:
Veď na Farského si teda nastúpte na N80 o 4:15 a na Hlavnej stanici si prestúpte na 74 o 4:35. Vo Vlčom hrdle ste 4:49. Skoré ranné spojenie pre tých, ktorí nechodia "ako papalas na osmu hodinu do prace." A tým pádom už neplatí, že sa načas nedostanete do práce.
Reakcia na: Rubber38 #15:
Moze byt a napr. poziadavka na tento posun (pripadne vzhladom na skory ranny cas aj garantovanu prestupnut nadvaznost) by bola na mieste.
Reakcia na: Rubber38 #15:
Tam by sa inak mozno hodila aj nejaka skorsia ranna 99, povedzme len v casti trasy (ako navoz na 87). Teoreticky by to mohol robit priamo voz co potom ide na 87, cim by sa zabezpecilo garantovanie prestupu (teoreticky by ani nemusela byt povinnost v Ovsisti vystupit).
Reakcia na: 810zssk #18:
To zase ja považujem za plytvanie vzkm, L68+88+98+výjazdové spoje myslím poskytujú dostatočnú ponuku návozných spojov na L87 a pokrývajú dostatočne väčšinu Petržalky (okrem Kopčian), akurát teda zabezpečiť samotný ten prestup ?
Mimochodom, otázka do pléna ohľadne prepravnej kapacity na Petržalskej električkovej radiále...
Existuje nejaký reálny plán prep prípad, že terajšia prepravná kapacita nebude postačovať? Po skrátení L95, najmä po letných prázdninách... respektíve po sprevádzkovaní druhej etapy? Viem, že nejaké štúdie o intenzite prepravných prúdov existujú, ale rád by som skôr vedel, či má DPB nejaké záložné riešenia. Svojho času som niekde čítal, že v hre by mohli byť aj ďalšie nové električky z eurofondov zakúpené - dlhšie verzie 30T (42 m?). Respektíve by tu bola možnosť prevádzkovať súpravy 2x30T. Neviem, ako je na tom naša legislatíva ohľadne dĺžky električkových vozidiel (vlakov)... (v Budapešti jazdia aj 54 m dlhé súpravy..., v Košiciach svojho času jazdili 3xT3 a neviem či nie aj 2xKT8...). Ďakujem za informácie.
Reakcia na: Juro_BA #20:
1.) V súvislosti s výstavbou 2. etapy PE trate až do Janíkovho Dvora sa skutočne plánuje nákup ďalších vozidiel, či to ale bude od Škodovky ukáže súťaž
2.) Bratislava nie je v pozícii Budapešti, tu nevidím dôvod na nasadzovanie extra dlhých súprav. Ak by mala Petržalská radiála po dostavaní kapacitný problém, tak je možné tam zaviesť/predĺžiť tretiu linku (L7 Vinohrady-Špitálska-Šafko-Technopol-(Janíkov Dvor) ako posila L3?), interval 2-3 minúty je stále z hľadiska kapacity tratí v poriadku, tak ako to neni problémom napr. na Račianskej radiále, práve naopak - pre cestujúceho je atraktívny, keďže mu šaliny chodia naozaj jedna za druhou
Bez toho aby som poznal miestne pomery v Petrzalke, zaujimalo by ma, co si myslite o linke 50.
Ma aj nedalej premavat polookruzne cez Most SNP?
Nebolo by lepsie, keby premavala z Auparku obojsmerne cez Farskeko, Bosakovu, most Apollo a dalej po svojej trase?
Na Farskeho by tym vznikol prestupny uzol s moznostou prestupu do viacerych smerov.
Reakcia na: Petik #22:
Nie, L50 pomaha znacne spojeniu (aspon jednosmerne) Most SNP - ASMN,ktore sa dlhe roky neriesi a je riesene len biednou vecne meskajucou L70. Dobre by bolo keby sla obojsmerne L50 pod Most SNP prip. po Nove PKO ked uz sa tu splieta nazor, ze sa do obratiska Most SNP nezmesti dalsia linka
Reakcia na: Petik #22:
Odbocenie z Mosta Apollo na Bosakovu nie je mozne.
Reakcia na: Petto #23:
Veru, podme bez nahrady zrusit vytazeny usek linky. Sme vyriesili.

50 by sa praveze mala presmerovat obojsmerne cez Stary most k Auparku, je nezmysel aby nadalej jazdila po vylukovej trase. Tymto sa vyriesia relacie Petrzalka - Ruzinov, Petrzalka - Aupark a ciastocne Petrzalka - ASMN + zostane zachovana povodna funkcia linky.

Nedostatocnu kapacitu relacie Novy most - ASMN mozno riesit napr. posilnenim linky 70 v relevantnom useku.

Liniek by sa pod most zmestilo milion keby DPB netrval na tom ze tam s vodicom bude prestavkovat aj vozidlo.
Reakcia na: 810zssk #25:
A je vobec este taky mozny variant ? L50 obojsmerne cez Stary most? AK ano, som za.
Reakcia na: Petto #26:
Nie je možný, lebo povrch na trati nie je dimenzovaný na pravidelnú premávku autobusov.
Reakcia na: Andy #27:
Toto ale nie je pravda 🙂
Reakcia na: 810zssk #14:
Práve ranné 87 spolu s 74 DPB nastavuje podla potrieb Slovnaftu. Tie aj ako jediné sú vypravované počas vian.sviatkov ked je posunutý ranný rozjazd.

Určite existuje prípoj do Ovsišta k prvej či druhej L87.
Buď výjazdami alebo N99 .

Možno jej na to Author aj tu odpovie. Prípadne by stačil dotaz na dispečing.
Reakcia na: Juro_BA #20:
Nové električky pre druhú etapu budú musieť byť zakúpené, pretože by tam nemalo čo jazdiť. Dúfam však, že to nebudú Škodovky, ale naozajstné vozidlá. Pokiaľ ide o dĺžku vlaku, tá nie je limitovaná, jediné obmedzenie je, čo sa týka dĺžky nástupíšť, keďže niektoré majú dĺžku len do 40 metrov, čo sa však dá jednoducho prerobiť.
Reakcia na: Solider #28:
To ale hovoril priamo riaditeľ stavby, keď sme tam boli na ekurzii, keď sme sa na to pýtali.
Reakcia na: 810zssk #25:
Ako posila 70ky by sa mohla k Mostu SNP predĺžiť linka 78. Tá má prestávky na Čiližskej, teda by pod mostom nezavadzala prestávkovaním (vyrovnávací čas by mohla mať aj na nástupišti). Keďže linka 50 nemôže jazdiť cez Starý most, najlepšie asi bude nechať súčasný variant, lebo buď by zaniklo spojenie k Auparku (tu by možno bolo dobré urobiť nejaký prieskum, či je naozaj tak potrebné) alebo by sa museli navýšiť vzkm.
Reakcia na: Solider #30:
A mozem vediet, co je na Skodovkach 29T a 30T zle? Lebo mne sa zda, ze ich praveze vsetci tunajsi chvalili 🙂
Reakcia na: TomJ #32:
A neslo by dat L50 obojsmerne cez Apollo (od Auparku cez Krasovskeho, Jantarovu cestu, Bosakovu, Cernyvskeho) a L78 predlzit k Mostu SNP s tym, zeby zachadzala k Eurovea? 🙂
Reakcia na: MatejBA #33:
Odfláknutá robota. A ešte nejaké „detaily“, o ktorých sa už viackrát hovorilo. Tým však nechcem povedať, že pre cestujúceho alebo pre vodiča to je zlé vozidlo, len to, že za 2,5 milióna eur by malo, myslím si, prísť vozidlo na primeranej úrovni zhotovenia.
Reakcia na: Andy #31:
Možno bol pod omertou kvôli eurofondom ?
Reakcia na: Solider #36:
Chápem, čiže o 5 rokov sa môžme o tej 50ke pobaviť. ?
Reakcia na: MatejBA #34:
Ak by 78 prebrala úsek Malá Scéna - Most SNP, tak možno by mohla ísť 50 obojsmerne cez Apollo, ale z hľadiska prepravných prúdov by sa hodila 50 skôr obojsmerne cez Most SNP, len tam je problém ten, že k Auparku by musela ísť okľukou okolo Sadu Janku Kráľa alebo by sa muselo vymyslieť iné ukončenie.
Reakcia na: MatejBA #34:
Akurát, že mesto už 11 rokov nedokáže vybudovať odbočku z Apolla na Bosákovu, o ktorej sme tu hovorili už v 2005... Najjednoduchšie a asi najlacnejšie z ľavého pruhu z Apolla stočiť popod nadjazd...
Reakcia na: Solider #35:
A čo by bolo podľa teba lepšie? Koľko ľudí, toľko chutí no. Faktom je, že napríklad v Prahe vsadili na tohto istého výrobcu. Škodovka tu má historicky už vybudované zázemie a tradíciu. Nemyslím si, že by boli horšie ako napríklad Siemens Combino, CAF alebo ULF.
Reakcia na: kecho #39:
Tak keď už sme pri Apolle... omnoho väčšia škoda je, že do dnešného dňa nebola vybudovaná trolejbusová trať do Ovsišťa, ktorá je už dlhé roky v plánoch. Neviem či dokonca aj na Most Apollo pri jeho stavbe neboli osadené trakčné stožiare... a výsledok? Akurát sa preinvestovalo viac peňazí.
Reakcia na: Solider #30:
A nebol náhodou nejaký administratívny problém s dĺžkou súprav, keď sa uvažovalo o súpravách 3xT3?
Reakcia na: david1 #29:
Preto som nikde nenavrhoval posuvat rannu 87.
Reakcia na: Juro_BA #40:
Tradiciu tu mali aj dvojosaky vlastnej vyroby, ale to neznamena ze ich teraz zacneme znova vyrabat.
Reakcia na: Juro_BA #41:
Najvacsi realitny agent (durkovsky) pri otvarani mosta tvrdil, ze je pripraveny pre Tbusy. Vysledok? 11 rokov bez jedineho natiahnuteho dratu...

Btw. kvoli vacsej spadovej oblasti by urcite bolo lepsie, keby slu do Ovsists cez Bosakovu/Sustekovu a nie cez euba...
Reakcia na: kecho #45:
Skôr by mali za takéto riešenia lobovať komunálni politici... a nie za zachovanie dočasnej L95...
Reakcia na: kecho #45:
Už som počul aj teóru, že do Ovsišťa sa na námestí drôty pod tú budovu nezmestia.. Tak či tak, komu by pomohol ten kúsok? Nebolo by lepšie to natiahnuť niekde hlbšie do Petržalky?
Reakcia na: Mike #47:
Taká teória je aj o podjazde pri ZOO. A nakoniec to nevadí...
Reakcia na: Mike #47:
Suhlasim, v sucasnom stave si ani velmi neviem predstavit co by tam jazdilo (povodne koncepcie ratali napr. s 209, alebo 210 - ani jedna mi dnes nepride vhodna). A robit paskvily kde zas ludom osekame obsluhu v mene trolejbusov by sme uz nemuseli 🙂 Osobne by sa mi pozdavalo zatrojovanie 68 - jedina otazka zostava kde to v meste otocit (ci zatrolejovat aj usek Krizna - Trnko, alebo vymysliet nieco ine).
Reakcia na: 810zssk #49:
Potiahnut ju iba po Jelacicovu by asi bola blbost co? (a myslim tym aj vypratat auta a urobit miesto pre trolejbusy) 🙂
Reakcia na: Juro_BA #42:
Kedysi dávno bola stanovená maximálna dĺžka električkovej súpravy na 40 alebo 45 metrov. Toto ale už cca 10 rokov neplatí.
Reakcia na: 810zssk #49:
A čo takto L207? Na tom zvyšnom úseku by si ani nik nevšimol, že tam nejazdí. Inak, aj tá 209 by možno nebola na škodu - spojenie Petržalky s prestupom na hrane na Apolle k biznis centrám na Mlynských nivách a zároveň posila L201 od nich smerom na stanicu.
Reakcia na: MatejBA #50:
Jelacicka mi napadla, ale to by vynechala Trnavske myto, co sa mi moc nepozdava.
Reakcia na: Valec #52:
Noooo, to by slo.
Reakcia na: MatejBA #50:
Neblazni o scifi tbuse L68 uz aj ty ? . Radsej bojuj za 32tku ?

ADD2 zatrolejovavat celu L68 je cisty nezmysel, ked vidim tempo stavby trati v BA. To skor vyvinu plnohodnotne elektrobusy ako my postavime x km dlhu trat. Staci ked vidim progres u trati Mlynska, Avion, Brnianska atd - nula celá nula - trolejbus L68 by bol kedy ? 2100 ?
Skor sa mi pacila myslienka 2.vetvy elektricky v Petrzalke - od Kauflandu to slo akoby po trase L68 cez zastavky markova, svaby, smolenicka, holicska a napojila sa na hlavnu elektrickovu trat.
Reakcia na: Petto #55:
V prvom odseku sa zmienujes o "scifi projekte" zatrolejovania 68 a v druhom snivas o druhej vetve elektricky v Petrzalke. Je ti zrejmy rozdiel v projekcnej a investicnej narocnosti stavby elektricky a trolejbusu?
Reakcia na: 810zssk #56:
Jasne,ze je. ? Kto vie co by bolo lacnejsie.
Pri tej L68 by bolo treba aj nove vozidla , pri elektrickovej vetve by sa len odklonila 1 alebo 3 tipujem, tak hadam by to vyslo aj lacnejsie. Ale to len moj typ. ?
Reakcia na: Petto #23:
Tak ak je 50 uzitocna v useku Most SNP - ASMN, mohla by premavat cez Novy Most obojsmerne, nezachadzat az dole k Auparku, ale zastavovat pri Auparku na Panonskej s tym, ze by sa otocila cez krizovatku Panonska x Einsteinova. A prestavku by mala len na druhom konci.
?
Reakcia na: Petik #58:
Problem je znacne problematicky pristup do Auparku zo zastavky Aupark na Panonskej ceste v smere do Petrzalky a taktiez problematicky obrat tak ako ho navrhujes - vozidlo sa nema kde odstavit. Prestavka len pri OD Slimak to neriesi, lebo:
a) Linka 50 je vzhladom ku svojej trase extremne citliva na meskania, t.j. nemozes ju obracat bez akehokolvek vyrovnavacieho casu.
b) Pri OD Slimak je nedostatocna kapacita obratiska (ale toto je mensi problem, vozidlo na rozdiel od vodica prestavkovat nepotrebuje)
Reakcia na: 810zssk #59:
Rozumiem problemu s vyrovnavacim casom. Ale pristup z Panonskej nie je problem, cestujuci by predsa mohli vystupit az potom, ako by sa linka otocila, teda v smere do mesta.
Reakcia na: Petik #60:
To maju potom na rovnako - bud sa trepat dookola ako hotentoti, alebo sa vyvazat ako mongoli 🙂
Reakcia na: Petik #60:
To si predstavit viem. Ale kazdopadne, kvoli tej vyrovnavacke je to nerealizovatelne.
Reakcia na: 810zssk #62:
Tak ono keby sa moc chcelo( ? ), tak by nebol problém predĺžiť niku zast. Aupark v smere do mesta tak, aby tam min. jeden voz mohol prestávkovať. Nika, resp. výstupište by mohlo začínať hneď za odbočkou na zjazd z Panónskej, a miesta by tam bolo aj pre prípadný 18m bus, celkový využiteľný priestor je aspoň 60m, čo je dostatočné

Vyriešil by sa tým ako problematický prístup do Auparku od MHD z mesta (síce krkolomne, ale časovo stále kratšie, ako sa motať cez Most Apollo), tak i, v súčasnosti nedostatočná, obsluha nábrežia, resp. relácie AS MN - Most SNP
Reakcia na: Juro_BA #40:
Zase argument 'Lebo Praha'? Ja môžem také zázemie okašľať. Stadler, ktorý bol v súťaži druhý v poradí a prehral len kvôli tomu, že Škodovka to mala vopred dohodnuté, by za rovnakú cenu vedel dodať kvalitatívne vozidlo na inej úrovni.
Reakcia na: Juro_BA #42:
Ako vozidlo 3xT3/T6 pristavíš celým vlakom do 35 metrov dlhej zastávky?
Reakcia na: Rubber38 #63:
Aj ja to vravim. V predlzenej nike by bolo vystupiste a zaroven odstavna plocha , no a nastupiste by bolo sucasne s linkami 83,84,atd smer mesto. Sucasne by stala predtym aj L50 na zastavke Aupark smer Petrzalka a ludia si prestupia aj tam napriklad.
Reakcia na: Solider #64:
Tak hlavne sa nejako príliš rýchlo zabudlo, aké hromadné prúsery sa museli prvé roky riešiť na 15T, prípadne aké otrasné boli (a sú) 14T ? Ale hlavne, že Praha kúpila Škodovice, tak to musí byť naj výrobca na svete
Reakcia na: Petto #55:
Zatrolejovať celú linku 68 určite nie je nezmysel, práveže naopak, zatrolejovať iba časť 68, ako pôvodne niekto uvažoval, je čistý nezmysel. Tempo prác je primerané politickému záujmu o tieto veci. Či už projektant nakreslí 4 kilometre trate alebo 5,5 kilometra trate, je v konečnom dôsledku nepodstatné. Pokiaľ ide o cenu, tak výstavba a projekčné práce trolejbusovej trate sú značne nižšie, než pri električkovej trati. Minimalizujú sa zemné práce iba na pokládku spätných káblov, osadenie stĺpov TV, takisto aj potreba betónovania, štrkovania.
Reakcia na: Mike #47:
Pri 15 Tr bola minimálna výška troleja 3 700 mm. Podjazd má výšku 3 800 mm. Takže zmestia. Vetva do Ovsišťa by bola dobrá v tom, že by umožňovala napríklad priame spojenie Ovsišťa s centrom mesta.
Reakcia na: Solider #69:
1) Aký význam má ťahať celé to nákladné TV len kvôli 2 zastávkam na Petržalskej strane?
2) Aké využitie by asi mala linka, čo rieši len 2 PE zastávky? Asi ako stará L78 na Muchovo nám.?
3) Do úplného centra sa dá z Ovsišťa dostať behom 15 minút cez Farského
4) Ak je teda taký dôležitý dopyt po relácii Ovsište - AS NM/Cintorínska, tak sa tam môže pokojne zaviesť linka už dnes. Len teda čím to asi bude, že zatiaľ taká linka nikomu nechýba?
Reakcia na: Solider #64:
Ty niečo vieš o električkách Stadler? Evidentne nie, lebo inak by si takú hovädinu netresol. Len pre zaujímavosť - v Mníchove nie sú 8 rokov po dodaní Stadlery definitívne schválené, niekoľkokrát boli odstavené z prevádzky na závažné závady a skončilo to tak, že Mníchov neuplatnil opciu a kúpil Aveniá. Tango je zase preliezačka ako VarioLF.
Reakcia na: Solider #69:
Vetva do Ovsišťa by mala význam iba vtedy, ak by bolo vedenie potiahnuté zároveň aj hlbšie do Petržalky, a síce pre špičkovú linku, kapacitne vypomáhajúcu "tej dlhšej z hĺbky sídliska" v preklade
Reakcia na: Juro_BA #40:
Škodovka nemá ani v Prahe ani v Bratislave historicky žiadne zázemie ani tradíciu. Pred 14T v Prahe a 29/30T tam žiadne električky nikdy nedodávala. Škodovka totiž v histórii električky nevyrábala (ani len pre Plzeň nie!), na tie sa začala orientovať až po revolúcii, keď jej skrachoval trh na shitné lokomotívy v ex-ZSSR.
Reakcia na: S499.1023 #71:
Technickú špecifikáciu a sumár závad z Nemecka prenechám na Teba, ja som vychádzal len z toho, že Pesa a CAF boli vylúčení a reálne sa rozhodovalo, v jednom z tendrov, medzi Stadlerom a Škodovkou. Ak však ani jeden z týchto výrobcov nevie dodať vozidlo, s ktorým nebudú problémy, tak potom je to v prvom rade smutné a v druhom rade tomu akosi nerozumiem. Ja osobne som mal z Bombarďáka lepší pocit, ale neviem teraz povedať, či to je technicky vhodné vozidlo do BA pomerov.
Reakcia na: Rubber38 #70:
Ako si si mohol všimnúť, hovorím o celej 68 a vetve do Ovsišťa, takže to nie je o dvoch zastávkach v Petržalke. Ak sa pýtaš na prioritu, tak podľa mňa až po Mlynskej, Lamači a centre mesta.
Reakcia na: Solider #75:
Tak potom pardon, ničmenej som si v tejto diskusii nevšimol náznak toho, že by niekto spájal myšlienku vedenia trate do Ovsišťa ZÁROVEŇ s traťou v trase L68, mal som za to, že sa bavíme viac-menej o alternatívach 1 trate smerom od Mosta Apollo.

Inak za predpokladu, že by sa staval naozaj celý projekt naraz, má toto podľa mňa vyššiu prioritu, ako Lamač, ktorý je síce v kopcovitom teréne, ale generuje len zlomok dopytu. Názor by som zmenil, ak by sa naozaj realizovali tie Weiglove minipredĺženia po Brnianskej a po TESCO Lamač, potom by som považoval za potrebné tú vetvu zmysluplne dokončiť, keď už sa začala (a skončila v polke)
Reakcia na: Valec #52:
Je otázne, či potrebuje Eurovea expresné spojenie na HlSt rovno spod okien, lebo ak nie, tak vzľadom k tomu, ako bude vyzerať nová AS a ako sa vyvíja brownfield Nivy/Apollka, by som nič nenamietal proti tomu, aby L210 obsluhovala trasu HlŠť - Karadžičova - Dostojevského rad - Landererova - Košická - Mlynské Nivy - Karadžičova - HlŠť, s využitím TV na Košickej. Rastúca oblasť okolo Chalupkovej by získala spojenie na Šancovú a Hlavnú stanicu
Reakcia na: 810zssk #53:
V koho vlastníctve je to parkovisko pred Istropolisom? Ak patrí mestu/MČ, bol by taký problém potiahnuť 150m pavučiny tam, aby sa tam mohla TBus 68 točiť? Využiteľné by to bolo tiež ako výlukové obratisko pre prípad uzávierky Šancovej, v prípade vzniku regiostanice Filiálka/TrMy (čo reálne hrozí), tiež ako obratisko pre linku "od perónu k perónu" medzi HlŠť a TrMy
Reakcia na: Solider #74:
Podľa môjho neskromného názoru je aktuálne najlepšie električkové vozidlo Siemens Avenio napriek tomu, že tú firmu nemám rád, prípadne by som ešte zniesol Solaris Tramino Jena/Braunschweig. A Pesa a CAF boli vylúčení kvôli tomu, že ponúkli vozidlá, ktoré bratislavskému zadaniu nevyhovovali, keďže to zadanie bolo napísané s jasným cieľom, že to má Schadefabrik Bierfernetstadt vyhrať.
Reakcia na: Rubber38 #76:
Trať do Petržalky iba do Ovsišťa alebo iba na Farského k električkám je, ako som zdôraznil v inom príspevku, nezmyselná. Treba ísť podľa môjho názoru cestou zatrolejovania kompletne celej linky a k tomu ešte pribaliť aj krátku, možno kilometrovú vetvu do Ovsišťa. Pokiaľ sa nenájdu finančné prostriedky na kompletné zatrolejovanie, tak nech sa radšej ani nič na etapy nerobí. Cestujúcim to objektívne škodí. Rovnako by to škodilo aj v prípade, ak by sa zatrolejovala Brnianska, Tesco Lamač a Avion, surovo by skrátili 63 po Tesco a donútili by cestujúcich zbytočne prestupovať, čo ja osobne považujem za šikanovanie. A či vygeneruje len zlomok dopytu, tak takúto otázku si treba položiť po reforme linkového vedenia v západnej časti mesta, keďže Lamač dodnes nemá vytvorenú nosnú linku, ktorá by sa mohla eventuálne po zatrolejovaní zmeniť na trolejbusovú linku. Podľa môjho predbežného odhadu však Lamač, spolu s Avionom, vygenerujú väčší počet cestujúcich, než Hroboňova s Trenčianskou dohromady, čo boli projekty financované z fondov EÚ a rovnako nad nimi visí pomyselná gilotína o počte prepravených cestujúcich.

K #77: Myslím si, že áno. Dokonca sa domnievam, že zaujímavé by bolo aj prepojenie oblasti Eurovey cez Lazaretskú ulicu, Dunajskú a Námestie SNP do oblasti Hodžovho námestia a prípadne ďalej na stanicu, prípadne do západnej časti mesta. Spojenie oblasti Eurovey, oblasti okolo Lazaretskej a CMO ukázalo vyťaženie X13 a má tendenciu narastať vzhľadom na výstavbu v lokalite okolo Eurovey.
Reakcia na: Solider #80:
Otázne je, či by priame spojenie na HlŠť zo zastávok Šafko, Twin City, Panorama City a ešte aj Prístavná, bolo nedostatočné. Ja si myslím, že nie, všetky tieto zastávky sú do 500m od Eurovey
Reakcia na: Solider #80:
Ziadne dalsie trate stavat netreba. Nie na to, aby sa nahradili troflami linky, kde dnes aspon 50% trate jazdia pod drotmi. A uz vobec nie, ak su obe konecne pod prudom (L32)
Kvoli tomu vyhadzovat mega za 1km trate netreba.

Na to stacia trofle s plnohodnotnym bateriovym pohonom, napriklad take nieco ako jazdi vo Viedni v centre.
Pocas jazdy pod dratmi sa budu baterie dobijat, mimo dratov sa pojde na baterie.
Siemens je schopny svoj system zabudovat do trolejbusu akejkolvek dlzky.
Reakcia na: Rubber38 #81:
Dôležitá nie je konečná zastávka, ale priebeh trasy. Ľudia necestujú iba z konečnej na konečnú alebo z Petržalky na konečnú.
Reakcia na: Ámos #82:
S týmto nemôžem vôbec súhlasiť. Však práve preto, že je súbeh autobusovej linky pod trolejovými drôtmi, je logické chýbajúce úseky prepojiť tak, aby boli dostupné pre 80% vozového parku trolejbusov v Bratislave a aby odpadli také veci, ako sťahovanie a zdvíhanie zberačov a nutnosť kvôli tomu obstáravať zbytočne nové vozidlá. Mlynská dolina sa vykryje z existujúceho počtu vozov. Mínus 150-tisíc autobusových vozokilometrov, mínus 153 ton znečisťujúcich látok v ovzduší.
Reakcia na: Ámos #82:
Uz raz sme tu mali specialne trolejbusy pre specialnu trat, a ako to dopadlo 🙂

To radsej dobudovat tie troleje a nemusi sa zbytocne kupovat horsie (jazdnymi vlastnostami a mensim vnutornym priestorom) a drahsie vozidlo s nutnou castou vymenou baterii.
Reakcia na: Solider #69:
Ja by som urobil iba jednu zakladnu vetvu elektricky v petrzalke a to tu v janikovom dvore dolava smerom na juzne mesto a slnecnice a tam by bola dalsia uvratova konecna. Dost sa to tam rozmaha vystavbou, ale niekedy mozno budu nad tym uvazovat, rovnako ako postupne predlzovali aj ine radialy v meste podla vystavby domov.
Reakcia na: Ámos #82:
Vieš, aké problémy sú s tými pseudobusmi vo Viedni? Vieš akurát, že je to marketingovo dobre predané a ty to žerieš ako ovca.
Reakcia na: pharel #86:
Petržalka je príliš veľká a rozsiahla na jednu jedinú trať. Predstav si Petržalku ako samostatné mesto.
Reakcia na: Solider #74:
Pri veľmi zbežnej návšteve Ženevy som mal ako cestujúci z Bombardierov lepší dojem ako zo Stadlerov -- zdali sa mi menej hlučné a komfort jazdy sa mi zdal minimálne porovnateľný. To ma trochu prekvapilo, lebo som myslel, že vďaka tým Jacobsovým podvozkom bude Tangami kmásať čosi menej ako Flexity Outlookmi. (Podvozky na nich majú tuším pár stupňov vôľu, majú to tak aj predné podvozky na Tangách?) Ale moje dojmy museli byť nutne len veľmi povrchné. Ak máte niekto viac podrobností, budem rád, ak doplníte a/alebo postnete relevantné odkazy.
Viem, možno od veci, ale čítam to tu už nejakú chvíľku vrátane komentárov na starom čase (čítaj "najnečítanejší denník v Banánovej republike") a strašne sa šudia dušujú o jeden prestup z 95 na električku (ktorý odo dňa skrátenia má byť "garantovaný" teda že električka vyčká na Abus (a vďaka semaforom aj musí 😃 ) To že tento prestup donedávna museli aplikovať na zastávkach Landererova, Malá scéna či NámLStura, to je všetko Ok, akonáhľe to musia spraviť už v PE, už je zle 😃 Druhá banda sa sťažuje že im bol zrušený prestup 95-Most SNP...WTF? kým bolo šafko, ako ste tam drahí chodili? 😃 ĎAĽŠÍM PRESTUPOM? 😃 😃 och.... Tento variant je výborný. A - V ešte priestoroch Petržalky sa dá zvoliť linka mestská + HLST (1) alebo najvyťaženejšia (podľa slov cestujúcej verejnosti linky 59...) (3). Nosný spoj ostáva dochovaný. 95 končí tu, čím síce nezachádza do mesta, do asi ako prvá linka bude schopná sa držať celú trasu v 0min meškaniach... Takže presnosť bude stúpať. Otváraním úseku celej elebimbam v Petržalke bude krásne uvoľnenie vozidiel autobusov, a so štastím pri správnych presunoch bude môcť byť vyradené všetko čo tu už dávno nemalo byť medzi nami (vrátane znovuvzkriesenej 2607 či ktorá mrcina to je). Navyše pri súčasnom stave starého obratiska autobusov na šafku a pri veľkom chcení ak by sa čokoľvek stalo na električkách (výkoľaj, skokan, MU-Nehoda) sa dá viesť "X95" v trase pôvodnej 95 aj cez most (nábehy na električkovú trať sú) a pekne počas signálov na šafku prejsť cez staré obratisko...
Fakt by som nečakal že toto všetko bude možné v tejto republike naraz spraviť.
A na záver, koľkati ste si povšimli tusím prvý krát použitú značku "Bezpečnostné Zastavenie" ? 🙂 🙂 Niekto sa bojí Košíc 1978? 😃
Reakcia na: S499.1023 #87:
Ten system nemusi byt od Siemnsu. Skodofka predsa dodavala tiez nejake trofle s dojazdom 30km na baterky..
Reakcia na: ceres #89:
1) Tango ale veľa tých Jacobsových podvozkov nemá.
2) Krajné podvozky Tanga sú klasické "plne" otočné.
Reakcia na: Ámos #91:
U všetkých baterkobusov je to rovnako na hovno - aj indukčne nabíjané Primove fungujú prijateľne len v Braunschweigu, kde sa nabíja na každej zastávke, nielen na konečných.
Reakcia na: Ámos #91:
K úspešnosti prevádzky Škodováckych elektrobusov sa stačí pozrieť do Plzne - podľa miestnych však na tej linke je vyššia pravdepodobnosť stretnúť SOR-ku ako jeden z 2 ks 26BB... ?
Len tak zo zvedavosti - koľkí si ráno nevšimli a boli "šokovaní" (titulok á la NČ), že 95 nejde do mesta? ?
Tato zmena ma vobec nepotesila. Cestujem kazdy den na trase Bradacova - Namestie Ludovita Stura a spat. Akym sposobom mam teraz cestovat? Preco nie je pri Pravnickej fakulte autobusova zastavka, ktora by nadvazovala na elektrickovy spoj a naopak? Takto sa musim vratit na Malu Scenu, cakat na autobus a pokracovat odtial.
Reakcia na: borichimitu #96:
To je 1 z minusov novej elek.trate ? . Mala scena zostala tam kde je.
Reakcia na: borichimitu #96:
Po skončení predsedníctva v EU prestúpite na Šafku na hrane z električky z Petržalky na 6tku.
Reakcia na: Mike #98:
No len aby jej/mu to vyhovovalo. Ak bude podobny CP ako bol pred pred.EU ...tak posledna L6 sla z Safka smer NLS/KV cca 8:20 ?
Reakcia na: borichimitu #96:
Ako ste cestovali pred presmerovaním 95 zo Starého mostu a Šafka?
Čo takto skúsiť 83/92+91/191?

Malou Scénou a jej presunom treba v jednom kuse mesto a JeTi-ho Euroveu...
Reakcia na: borichimitu #96:
Akým spôsobom chcete cestovať z Bradáčovej na Nám. Ľ. Štúra cez Malú scénu?
Reakcia na: Mike #98:
A co ti ktori chodia na zastavky Panorama city alebo Apollo?
Reakcia na: kecho #100:
Pred presmerovanim 95 som necestovala tymto smerom. Je to cca pol roka co takto chodievam a nepaci sa mi predstava ze namiesto toho aby som sa dostala priamo nejakym autobusom na miesto budem teraz musiet 2 krat prestupovat.
Reakcia na: Valec #101:
Doteraz velmi jednoducho. Priamym spojom 95. Odteraz, neviem.
95tka mohla aspon po Nove snd otoči sa okolo podniku spat do petrzalky a neobsluhovat iba muchovo namestie.moj nazor
Reakcia na: Infinity #105:
Neblazni uz aj ty. ? Potom by sa zase pytali ze preco to nejde aj pod Most SNP a Aupark ?
Kazdopadne ked sa postavi cele twin shity a okolite budovy tak som za.
Reakcia na: borichimitu #96:
Hore mate planovac cesty. Tam sa dozviete ako je pre vas najvyhodnejsie cestovat.
Reakcia na: Petto #106:
myslel som iba na zastavky apollo a panorama city..
Reakcia na: Infinity #105:
Alebo naspäť 78čka cez Muchovo a vyjde to rovnako, však? ?
Reakcia na: 810zssk #107:
No ano, skusala som to a planovac cesty mi stale ukazuje len 95tku, nic ine. Takze mi to velmi pomohlo.
Reakcia na: kecho #109:
? ? ?
Reakcia na: kecho #109:
dobre ty ? ?
Reakcia na: 810zssk #107:
Už som to niekde písal - ľudia sú dnes tak zblbnutí všetkými navigáciami, plánovačmi atď., že používanie zdravého rozumu je na ústupe... ? Nehovoriac o sledovaní značenia, značiek a pod.

Veď najjednoduchšie si pozrieť odkiaľ a kam idem a čo tam chodí - a potom použiť rozum a nohy... A prípadne si to 2-3x otestovať naživo, ktorá trasa je ideálna.
Reakcia na: borichimitu #110:
Aha, tak to je potom chyba v planovaci. O tom som nevedel. Bude snad coskoro opravene 🙂
Reakcia na: kecho #113:
Prepac, ale to je totalny blud. Planovac cesty ti vie cestu naplanovat spravidla lepsie ako si ju vies naplanovat sam, pretoze zvazuje vsetky moznosti - aj take ktore by ti samemu nenapadli. Aj ja ako clovek co tu siet MHD pozna dobre si casto radsej pozriem co mi poradi planovac a casto najde kombinacie ake by mi nenapadli - navyse casto existuju viacere moznosti a planovac na rozdiel odo mna vie ktora je v danom konkretnom case najrychlejsia.

Pri "beznom" cestujucom to plati patnasobne.
Reakcia na: 810zssk #115:
Čo píšeš o plánovači je pravda, ale kecho naráža na to, keď práve nefunguje nejaká aplikácia (ako napr. v tomto prípade plánovač) a treba použiť svoj rozum. Vtedy sa pre niektorých pomaly zrútil svet a zas sa dostávame do situácie keď porovnávame s minulosťou, ako tí ľudia pred 15 rokmi dokázali vôbec bez plánovačov cestovať.
p.s Tým nechcem povedať, že sa nemajú používať nové technológie, ale netreba sa tváriť, že sa bez nich sa nedá žiť (vyhľadať spojenie, ísť s kočíkom do VP vozidla 😃 a pod.)
Reakcia na: S499.1023 #92:
Ach jaj, tak to fakt neviem, kde som nechal oči a hlavu... Žeby potom efekt "vodiča na otočnom podvozku", kedy s vozom ide do oblúkov ostrejšie ako keby mal pod sebou pevný? Každopádne, v Mníchove majú Variobahny, nie Tangá, ak sa nemýlim. S Tangami sú tiež vo svete problémy?
Reakcia na: Technopol #116:
Ale to je prirodzene ze ak si zvyknes na nejaku metodu, tak casom tie ostatne zabudnes 🙂
Reakcia na: borichimitu #102:
z bradacovej 95 na namestie hraniciarov, prestup na 88, ta stoji priamo apollo/panorama city, dokopy 1 prestup
nie vzdy sa da spolahnut na planovace, dobre je aj pozriet si, ktore linky su na zaciatocnej a cielovej zastavke a hladat zastavky, kde sa stretavaju, chce to trochu vsimat si trasy, ktorymi clovek chodi
Reakcia na: Technopol #116:
stale je moznost zavolat na infolinku a spytat sa na trasu a spojenia.. snad by nezlozili,.
Gratulujem. Zo sedemminutovej cesty do roboty cesty do roboty (malá scéna - zst petrzalka - pri danovom) ste mi spravili tristvrtehodinovu zalezitost. Ako mam by o najneskor 4:50 pri danovom? Halo. To, ze deti maju prazdniny, neznamena, ze dospely nemusia chodit do roboty. Laskavo zabezpecte nejaku normalnu dopravu. Dakujem.
Reakcia na: borichimitu #104:
Ako písal kolega nižšie, môžete cestovať 83/92 na Dvory a odtiaľ 91/191 pod Nový Most. Nám. Ľ. Štúra máte odtiaľ asi 5 minút pešo.
Reakcia na: TessiaIrwin #121:
Ako my? Skuste sa zaregistrovat este raz a citajte aj podmienky registracie 😉
Reakcia na: TessiaIrwin #121:
taka otazka, a ako si cestoval tuto trasu, ked 95 koncila este na safku?
Reakcia na: martinah #119:
Ale stale je to o desat minut viac ako to bolo predtym ...
Reakcia na: borichimitu #126:
chapem, no treba si uvedomit, ze to bola iba nahradna trasa 95 po uzavreti stareho mostu s tym, ze bude neskor skratena/zrusena
Reakcia na: martinah #119:
Na planovace sa ma dat spolahnut, inak ide o chybu. To ze v DPB je zvykom nerobit napr. vylukove data a nasledne vznika u ludi zvyk nespoliehat sa na ne je bratislavsko-balkansky stav, nie standard. MHD vyuziva kopa ludi ktori nie su z mesta, alebo cestuju do oblasti ktoru nepoznaju. Planovac cesty je zakladny nastroj, je to prva vec s ktorou sa zakaznik stretne ak zvazi ze vyuzije sluzby podniku.
Reakcia na: borichimitu #96:
Prepáčte mi impiťulentnú otázku: Vy ste telesne postihnutá?
Reakcia na: ceres #117:
Áno, v Mníchove majú Variobahny. O problémoch s Tangami neviem ale je to preliezačka typu VarioLF (na ten Jacobsov podvozok sa lezie tuším po ŠTYROCH schodoch) a nemá žiadne výhody predpokladaných lepších jazdných vlastností vozidla s otočnými podvozkami. Tangá odmietol po skúškach bazilejský BVB, Curych, Krefeld. Flexity Outlook má výrazne lepšie jazdné vlastnosti ako iné vozidlá s pevnými podvozkami, dá sa priamo porovnať napr. v Bazileji alebo v Aušpurku. Efekt vodiča na otočnom podvozku je najstrašnejší v Kolíne (nad Rýnom) vo vozidlách NF8 a NF10, čo sú vozidlá rovnakej koncepcie ako bratislavské 29/30T a už sa to prejavuje aj na stave vozidiel, ktoré sú z takejto techniky jazdy "vyklepané".
Reakcia na: TessiaIrwin #121:
V akej fabrike pri daňovom úrade sa začína o piatej? Ostatné viď Valec.
Reakcia na: 810zssk #128:
hej, cezpolni su jedna vec, i ja v inom meste pouzivam planovac, druha, ak sa niekto pohybuje denne medzi domovom a pracou, tak by mal ovladat trasy a linky, ktorymi chodi, nie iba sadnut do spoja, zrusia mi ho a zrazu som strateny, prestupujem do aleluja a nadavam, zbytocne sa jeduje
Reakcia na: S499.1023 #131:
Tipujem pumpa,stanica alebo sbs...
Reakcia na: martinah #132:
Ak niekto pravidelne pouziva jednu trasu, preco by mal poznat ostatne? Podla mna je prave to ked niekomu zrusia doteraz vyuzivane spojenie dovod na pouzitie planovaca. Vacsinou sa totiz stava ze ked si po zruseni nejakeho spojenia ludia hladaju nove, maju tendenciu sa drzat povodnej trasy, aj ked nejaka ina moze byt optimalna. To sa ukazalo najma v 2005 kedy viaceri ludia prstom po mape hladali kombinaciu iducu presne po trase ich ex-priamej linky a skoncili pri 5 prestupoch namiesto jednoducheho spojenai s jednym.

Ak ma planovac dobry algoritmus (co imhd planovac ma) a dobre data (co vdaka DPB nie vzdy ma), tak dokaze trasy planovat ovela efektivnejsie ako clovek.
Reakcia na: 810zssk #134:
tipujem, ze planovac bude zrejme srdrcovou zalezitostou 🙂 nepopieram jeho uzitocnost ako nastroja, no stale som toho nazoru, ze clovek nie je mulicou a nemal by sa spoliehat iba na system, ale mal by si vsimat aj okolie, trasy, ktorymi denne chodi, zastavky, prestupne uzly, ci je to prilis sci-fi? ved uz len ked cakas na zastavke, vidis ake spoje sa ti nou premelu, akymi smermi priblizne idu, mas ako taky prehlad
Reakcia na: martinah #135:
Prehlad mat mozes, ale nikdy v planovani nebudes tak efektiny ako dobre spraveny SW 🙂 A ak stale jazdis po jednej trase, o inej prehlad logicky mat nebudes.
pokial clovek nema auto a nejazdi vsade bicyklom, je logicke, ze pouziva mhd nielen cestou do prace, ale aj pre ine ciele rovna sa viac tras 🙂
Reakcia na: 810zssk #136:
No neviem, ten planovac cesty obcas hodi aj peknu somarinu, kde miesto 1/2 prestupu ma zenie 5 prestupmi s 2 minutovym presunom medzi zastavkami 🙂

Takze urcite sa spoliehat aj na svoje skusenosti, nie len vyhladavac 🙂
Reakcia na: MatejBA #138:
Planovac, ak je spraveny dobre, by mal hladat trasy ktore su bud casovo najrychlejsie, alebo obsahuju menej prestupov. Napr. cp.sk robi presne to, ze ti poradi prestupit ak je to rychlejsie, ale zaroven ti ako druhu moznost poskytne aj menej prestupovu, hoci dlhsiu cestu.

Prikladom je nocny R Zemplin v noci pred pracovnym dnom, ktory ma v Raci prestoj, preto je rychlejsie prestupit v Trencine na ranny Beckov ci co to je.. ako prve spojenie pri vyhladani ti ponukne trasu s prestupom v Trencine, ako druhe potom priamu cestu Zemplinom az do BA.
Reakcia na: 810zssk #139:
Tak to je možné ....... Vysvetli mi načo ti je dlhšia cesta na menej prestupov.(Možno keď jeden spoj mešká a na druhý nestihneš ) ale inak za normálnych okolností ???
Reakcia na: marpav65 #140:
*nestihneš prestúpiť
Reakcia na: marpav65 #140:
Robíš si srandu alebo to naozaj nechápeš?
Reakcia na: S499.1023 #142:
Seriózne ja radšej prestúpim viac krát aby som rýchlejšie dokončil cestu.
Reakcia na: marpav65 #143:
Nie vsetci su ako ty. Su ludia so slabsim zdravim, s velkou batozinou, atd. Ich potesi, ze nemusia tolkokrat menit vozidlo aj za cenu minut navyse.
Reakcia na: marpav65 #143:
Tak si predstav, že niekto je menej pohyblivý, má palicu, kočík, invalidný vozík, ťažkú batožinu a uprednostní menej prestupov. Už tomu rozumieš? Ten vyhľadávač nie je len pre teba.
Na pár dní som zase v Bratislave a naskytla sa mi možnosť odskúšať nové spojenie električkou z Petržalky do centra mesta a tu sú moje postrehy: Električková trať v popoludňajšej spičke je dobre využívaná a elekričky jazdia slušne naplnené. L1 na stanicu bola naplnená dosť po celej trase a vozy K2S by už ani nestačili. Avšak myslím si, že prínos to má len pre blízke ulice, pre Južnú časť Petržalky stále je atraktívnejšia autobusová L93 s výrazne kratšou jazdnou dobou, ako kombinácia L95 + L1. Snáď po predĺžení elektičkovej trate sa tá jazdná doba skráti.
Pre porovnanie: L95 Vyšehradská - Farského 15minút + L1 Farského - Hlavná Stanica 16minút
celkovo 31 minút
L93 Vyšehradská - Hlavná Stanica 20minút
Skráteniu jazdnej doby L1 by aj pomohlo keby sa znova vybudovala trať po Štefánikovej.
Reakcia na: Viko #144:
Ľudia aj so slabším zdravím vedia pravdepodobne prestúpiť a myslím si že to isté aj ľudia s batožinou. Plánovač cesty dá prestupujúcemu dosť času na prestup a myslím si že by to nemal byť problém.?
Reakcia na: marpav65 #147:
A co ked to niekomu za to nestoji? Opat ako priklad uvediem ten Zemplin. Prestupom cestujuci ziska 6 minut (casto zo 6 hodinovej cesty). Vacsina ludi uprednostni priamy spoj.
Reakcia na: marpav65 #147:
Vieš čo je to sociopat?
Reakcia na: marpav65 #147:
No schvalne, ako napr. budu ludia cestovat z Cilizskej k Twin City? L78 31 minut, alebo podla planovaca rychlejsou variantou s 3 prestupmi L201, 70 - 26 minut ked vie, ze na Cilizskej ked sadne do busu, tak sedi celu cestu?
Reakcia na: piggee #150:
*2 prestupmi
Reakcia na: piggee #151:
len 1 prestup ? ...z 201 na 70
Reakcia na: piggee #150:
išiel by som L 201 a 70 lebo by som ušetril 5 min. vlastne to je tak málo že to je úplne jedno .....
Reakcia na: 810zssk #148:
okrem toho vlak nie je autobus pri vlaku by som aj ja rozmýšlal či sa na 6 min. vykašlať......
Reakcia na: Petto #152:
To je tak, ked clovek pise prispevok a do toho mu kolega rozprava jeho nekonecne zazitky z vikendu ?
Na L95 sa pridali nejake minuty a zbytocne sa caka potom na zastavkach, hlavne cez vikendy. Po dalsie je linka cez vikendy zrela na 12m vozy. Mozno vecer je viac ludi, ale pri tom intervale by to nebol azda problem. Len neviem ako potom riesit prejazdovu L92.
Reakcia na: Marek1978 #156:
Keby velmi silno chceli, prejazdy na 92-ku sa dajú nakresliť aj z L93.
Reakcia na: Jadran #157:
vlastne ano, na to som zabudol. Lebo z L68 a 98 sa to neda, ale z L93 ano.
Reakcia na: Marek1978 #158:
Možno o voz-dva navyše by to chcelo, prípadne striedača na Vyšehradskej aj pre L93. Každopádne išlo by to ?
Reakcia na: Jadran #159:
Mám pocit, že pár rokov dozadu boli prejazdy na 92 robené práve z 93.
Reakcia na: TomJ #160:
Áno, boli z 93