Linka 95 bude nadväzovať na električkové linky 1 a 3 na Farského.
V súlade s dlhodobým plánom nahradiť autobusovú linku 95 rýchlejšou a kapacitnejšou električkovou dopravou bude po sprevádzkovaní prvej časti električkovej trate do Petržalky linka 95 skrátená. Od pondelka 18. júla 2016 budú autobusy premávať po skrátenej trase z Vyšehradskej po zastávku Farského, odkiaľ pôjdu cez Černyševského ul. na konečnú zastávku Muchovo námestie. Z Muchovho nám. pôjde doterajšou trasou na Vyšehradskú. Prestup medzi linkou 95 a električkami liniek 1 a 3 do centra mesta a opačne bude možný na zastávke Farského.
Po výstavbe druhej časti električkovej trate naprieč Petržalkou do Janíkovho dvora v roku 2020 autobusová linka 95 zanikne a miesto nej budú cez Petržalku jazdiť električkové linky 1 a 3.
Juro_BA
Existuje nejaký reálny plán prep prípad, že terajšia prepravná kapacita nebude postačovať? Po skrátení L95, najmä po letných prázdninách... respektíve po sprevádzkovaní druhej etapy? Viem, že nejaké štúdie o intenzite prepravných prúdov existujú, ale rád by som skôr vedel, či má DPB nejaké záložné riešenia. Svojho času som niekde čítal, že v hre by mohli byť aj ďalšie nové električky z eurofondov zakúpené - dlhšie verzie 30T (42 m?). Respektíve by tu bola možnosť prevádzkovať súpravy 2x30T. Neviem, ako je na tom naša legislatíva ohľadne dĺžky električkových vozidiel (vlakov)... (v Budapešti jazdia aj 54 m dlhé súpravy..., v Košiciach svojho času jazdili 3xT3 a neviem či nie aj 2xKT8...). Ďakujem za informácie.