Počas slovenského predsedníctva v Rade EÚ bude od júna do polovice októbra 2016 vylúčená električková doprava na Jesenského a Mostovej ul.
Slovensko bude v druhom polroku 2016 predsedať Rade EÚ, vďaka čomu sa stane jedným z hlavných miest Európskej únie. S touto dočasnou úlohou Slovenska súvisia aj bezpečnostné opatrenia, medzi ktoré bude patriť aj vylúčenie električkovej dopravy z ulíc Jesenského a Mostová od júna do polovice októbra 2016.
„Budova Reduty bude počas slovenského predsedníctva v Rade EÚ (SK PRES) hlavným konferenčným objektom pre ministerské zasadnutia a konferencie. Celkovo sa v nej uskutoční 20 podujatí na vysokej úrovni, za účasti ministrov členských krajín EÚ, vysokých predstaviteľov európskych inštitúcií, ministrov partnerských krajín a zástupcov medzinárodných agentúr a inštitúcií. Podujatia budú trvať 2 – 3 dni a v priemere sa na jednom zasadnutí zúčastní cca 40 delegácií. Okrem toho bude v Redute umiestnené tlačové centrum pre domáce a zahraničné médiá,“ uvádza ako dôvod vylúčenia električiek ministerstvo zahraničných vecí. Okrem toho budú na Nám. Ľ. Štúra parkovať prenosové vozidlá domácich a zahraničných televízií.
Otázka bezpečnosti nabrala nový rozmer po marcových teroristických útokoch v Bruseli, bezpečnostné opatrenia v Bratislave vrátane vylúčenia električiek však boli naplánované už pred útokmi. „O miere a rozsahu týchto obmedzení rozhodujú bezpečnostné zložky. Budú však realizované tak, aby čo najmenej obmedzovali bežný život v centre mesta,“ uviedlo ministerstvo zahraničných vecí. Prečo však bolo rozhodnuté o takom mieste podujatí, ktoré zasiahne do prevádzky nosného systému MHD, nie je známe.
Presmerovanie liniek s otáznikmi
Zatiaľ nie je zrejmé, ako budú presmerované električkové linky, pretože neexistuje odpoveď na otázku, či sa do začiatku výluky podarí sprevádzkovať trať do Petržalky a hlavne trať na Štúrovej ulici. Ak by bola sprevádzkovaná aspoň trať na Štúrovej ulici, električky by jednosmerne mohli premávať po nábreží a cez Šafárikovo nám. V smere do Karlovej Vsi a Dúbravky by šli cez tunel. Ak nebude do začiatku výluky sprevádzkovaná ani Štúrova ulica, električky pôjdu cez tunel v oboch smeroch.
Mischo1
Mohli by to rekonštruovať počas tej uzávierky. V tom prípade by električky chodili cez tunel a pod most by som nechal L133.
Keď sa trať nebude rekonštruovať tak by som znovu zaviedol L6 v úseku Most SNP-Karlova Ves.
Inak len pre info: Električky pôjdu do Petržalky asi až začiatkom leta samozrejme ak sa im to nepodarí spojazdniť skôr.