Počas slovenského predsedníctva v Rade EÚ bude od júna do polovice októbra 2016 vylúčená električková doprava na Jesenského a Mostovej ul.
Slovensko bude v druhom polroku 2016 predsedať Rade EÚ, vďaka čomu sa stane jedným z hlavných miest Európskej únie. S touto dočasnou úlohou Slovenska súvisia aj bezpečnostné opatrenia, medzi ktoré bude patriť aj vylúčenie električkovej dopravy z ulíc Jesenského a Mostová od júna do polovice októbra 2016.
„Budova Reduty bude počas slovenského predsedníctva v Rade EÚ (SK PRES) hlavným konferenčným objektom pre ministerské zasadnutia a konferencie. Celkovo sa v nej uskutoční 20 podujatí na vysokej úrovni, za účasti ministrov členských krajín EÚ, vysokých predstaviteľov európskych inštitúcií, ministrov partnerských krajín a zástupcov medzinárodných agentúr a inštitúcií. Podujatia budú trvať 2 – 3 dni a v priemere sa na jednom zasadnutí zúčastní cca 40 delegácií. Okrem toho bude v Redute umiestnené tlačové centrum pre domáce a zahraničné médiá,“ uvádza ako dôvod vylúčenia električiek ministerstvo zahraničných vecí. Okrem toho budú na Nám. Ľ. Štúra parkovať prenosové vozidlá domácich a zahraničných televízií.
Otázka bezpečnosti nabrala nový rozmer po marcových teroristických útokoch v Bruseli, bezpečnostné opatrenia v Bratislave vrátane vylúčenia električiek však boli naplánované už pred útokmi. „O miere a rozsahu týchto obmedzení rozhodujú bezpečnostné zložky. Budú však realizované tak, aby čo najmenej obmedzovali bežný život v centre mesta,“ uviedlo ministerstvo zahraničných vecí. Prečo však bolo rozhodnuté o takom mieste podujatí, ktoré zasiahne do prevádzky nosného systému MHD, nie je známe.
Presmerovanie liniek s otáznikmi
Zatiaľ nie je zrejmé, ako budú presmerované električkové linky, pretože neexistuje odpoveď na otázku, či sa do začiatku výluky podarí sprevádzkovať trať do Petržalky a hlavne trať na Štúrovej ulici. Ak by bola sprevádzkovaná aspoň trať na Štúrovej ulici, električky by jednosmerne mohli premávať po nábreží a cez Šafárikovo nám. V smere do Karlovej Vsi a Dúbravky by šli cez tunel. Ak nebude do začiatku výluky sprevádzkovaná ani Štúrova ulica, električky pôjdu cez tunel v oboch smeroch.
AAA
2. A keby aj o uzávierke rozhodlo mesto v správnom konaní, najprv treba v odvolacej lehote podať odvolanie na okresný úrad. Len tak mimochodom, rozhodnutie druhostupňového správneho orgánu (v tomto prípade okresný úrad) je právoplatné a vykonateľné, pokiaľ súd nerozhodne o jeho zrušení, prípadne takéto rozhodnutie sám nezmení (zväčša veci správnych deliktov). Jediná možnosť, aby rozhodnutie nebolo počas súdneho konania vykonateľné je využitie §250c Občianskeho súdneho poriadku: "Žaloba nemá odkladný účinok na vykonateľnosť rozhodnutia správneho orgánu, pokiaľ osobitný zákon neustanovuje niečo iné. Na žiadosť účastníka môže predseda senátu uznesením vykonateľnosť rozhodnutia odložiť, ak by okamžitým výkonom napadnutého rozhodnutia hrozila závažná ujma. Ak predseda senátu nevyhovie žiadosti, upovedomí o tom účastníka." BTW: Ktorý sudca by riskoval, že akýkoľvek násilný čin by šiel v čase pozastavenia vykonateľnosti rozhodnutia de facto na jeho triko? A ešte k tomu, aby si sa do toho správneho/súdneho konania mohol zapojiť, musel by si preukázať, ako sa zasahuje do tvojich práv/právom chránených záujmov. A ak na tej ulici nebývaš, vidím to blede. (pomôcka: Pri povolení rozkopávky tiež nie je účastník konania každý človek na svete, hoci by mohol tvrdiť, že po danej ulici chodí do práce).
Teda keď už, treba sa obrátiť na prokuratúru, alebo napísať sťažnosť na magistrát, resp. PZ SR. Najmä v prípade sťažnosti o úspechu pochybujem.