Ďalšie rozvojové plány

Mesto vo svojich strategických materiáloch predpokladá významný rozvoj MHD. Má ísť o menej nákladné riešenia ako napríklad vyznačenie jazdných pruhov pre MHD alebo preferenciu MHD, ale aj veľké investičné projekty ako sú nové električkové trate a trolejbusové trate. Len na malý počet zámerov však existuje reálny projektový plán a financovanie. Projekty v pokročilejšom štádiu prípravy a väčšie projekty sú preto uvedené na samostatných stránkach a v nasledujúcom zozname projektových zámerov sú uvedené ostatné projekty.

Vozidlá

Názov projektu Stav Termín dodania
Nákup 10 obojsmerných veľkokapacitných električiek s dĺžkou do 32,5 m

Koncom roka 2021 vybraný dodávateľ, objednanie vozidiel v 3/2022.

Financovanie cez OP Integrovaná infraštruktúra, schválený zámer národného projektu.

do mája 2024
Nákup 30 jednosmerných veľkokapacitných električiek s dĺžkou do 32,5 m

Koncom roka 2021 vybraný dodávateľ, objednanie 20 vozidiel v 3/2022.

Financovanie cez OP Integrovaná infraštruktúra, schválené zámery národných projektov (1, 2).

20 vozidiel do konca roka 2023
Nákup 16 veľkokapacitných 24-metrových trolejbusov

V roku 2021 vybraný dodávateľ, objednanie vozidiel v 5/2022.

Financovanie cez OP Integrovaná infraštruktúra, schválený zámer národného projektu

v priebehu roka 2023
Nákup hybridných batériových trolejbusov - 11 sólo vozidiel a 23 kĺbových vozidiel

V roku 2021 vybraný dodávateľ, objednanie v roku 2022.

Financovanie cez OP Integrovaná infraštruktúra, schválený zámer národného projektu

v priebehu roka 2023

Električková doprava a infraštruktúra

Názov projektu Stav Termín realizácie
Modernizácia údržbovej základne - 3. etapa

Modernizácia ťažkej údržby E, A a T a zastrešenie odstavných plôch pre T a E vo vozovni Jurajov dvor, modernizácia vozovne Krasňany.

V roku 2020 prebehla verejná súťaž na spracovanie projektovej dokumentácie. Súťaž vyhrali spoločnosti Dopravoprojekt a Valbek&Prodex. V marci 2021 získal DPB nenávratný finančný príspevok z OP Integrovaná infraštruktúra na vypracovanie projektovej dokumentácie.

Financovanie cez OP Integrovaná infraštruktúra.

Vypracovanie projektovej dokumentácie a získanie stavebných povolení do 3/2023

Realizácia od 2023

Predĺženie Ružinovskej radiály k plánovanej železničnej zastávke Ružinov a na letisko

Prvý úsek po plánovanú železničnú zastávku Ružinov je reálny. Druhý úsek vedúci na letisko súvisí s otázkou, či na letisko bude prevádzkovaná trolejbusová alebo električková doprava.

V roku 2022 bola spracovaná technickej-ekonomickej štúdia predĺženia trate k železničnej zastávke Ružinov (TIOP Ružinov). Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie.

N/A
Električková trať do Podunajských Biskupíc V rokoch 2018 - 2019 bola vypracovaná Technicko-ekonomická štúdia Vrakunsko-biskupickej radiály na objednávku J&T Real Estate. Začiatkom roka 2023 bola vypracovaná štúdia darovaná magistrátu hlavného mesta. Následne bude potrebné spracovať EIA a projektovú dokumentáciu pre územné rozhodnutie. N/A

 Trolejbusová doprava

Názov projektu Stav Termín realizácie
Brnianska – Patrónka – Tesco Lamač Otázna realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A
Miletičova – Košická – Most Apollo – Bosákova Otázna realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A
Trnávka – Zlaté piesky Otázny dopyt a realizácia, trať neumožní nahradiť ucelenú autobusovú linku trolejbusmi, zatiaľ neprebehli žiadne kroky vedúce k realizácii. N/A

Železničná doprava

Názov projektu Stav Termín realizácie
Záchytné parkoviská pre IDS Bratislavského samosprávneho kraja v dopravných bodoch: Ivanka pri Dunaji, Nové Košariská, Pezinok a Zohor

Prvé dve záchytné parkoviská pre osobné vozidlá a bicykle pri železničných staniciach zrealizovali v rokoch 2019 a 2020 - Pezinok (291 áut +30 bicyklov) a Ivanka pri Dunaji (158 áut + 80 bicyklov).

V príprave sú v súčasnosti aj záchytné parkoviská v Nových Košariskách (165 áut + 50 bicyklov) a Zohore (207 áut + 50 bicyklov).

V marci 2021 ŽSR začali obstrávať zhotoviteľa projektovej dokumentácie pre parkovisko Nové Košariská.

Financovanie cez OPII.

ŽST Nové Košariská ~2023

ŽST Zohor ~2023

Modernizácia železničného uzla Bratislava

Koncom roka 2020 bol zámer projektu pre modernizáciu železničnej trate v úseku Devínska Nová Ves - Bratislava hlavná stanica (vetva Západ) predložený na EIA posúdenie. K 1/2022 stále prebieha proces hodnotenia.

Pre východnú vetvu bol zámer modernizácie predložený na EIA v januári 2022.

Postupne v priebehu najbližších dvoch desaťročiach

Zdroje informácií

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
"Druhý úsek vedúci na letisko súvisí s otázkou, či na letisko bude prevádzkovaná trolejbusová alebo električková doprava."
Vie mi niekto vysvetlit ako suvisia kapacitne uplne odlisne druhy doprav, po uplne inej trase s uplne inym dopravnym vyznamom? Preco to akoze ma byt bud-alebo?

Nechapte ma zle, rozhodne nie som za realizaciu oboch. Podla mna netreba ani jedno. Len nechapem preco preboha sa tu razi dogma ze elektricka a trolejbus sa nejak vylucuju. Okrem toho ze oba su na elektrinu su to predsa absolutne odlisne formy dopravy riesiace ine potreby. Specialne ak idu uplne inym smerom.
Reakcia na: 810zssk #1:
Podľa generelu sa neodporúča ani trolejbus a ani električka na Letisko.
Reakcia na: Solider #2:
Ja osobne som zástanca električkovej dopravy,ktorá je za optimálnych podmienok rýchlejšia ako trolejbus/autobus čiže na Letisko radšej ťahať električku z mesta.Trolejbus keď tak ťahať od Rožňavskej (vozovňa Trnávka/Rádiová) cez Galvaniho k Avionu - zatrolejovanie L63,ale keďže sa nevie či sa vôbec bude realizovať TT od Pražskej dolu k Tescu Lamač a ďalej do Lamača,tak bohvie čo z toho (ne)bude.
Neberte to prosím nikto ako trápny šotosen,len sa prikláňam viac k električke ako k trolejbusu ?
Reakcia na: Solider #2:
To nebola pointa. Sam som napisal ze nie som za realizaciu ani jedneho.
Reakcia na: Solider #2:
Trat k buducej zastavke Ruzinov zmysel rozhodne ma. Rovnako ako ma zmysel rovno ju potiahnut do Avion/Pharos. A tu nastava to, ze asi je blbost ju pre tych par sto metrov ukoncit a nepotiahnut na letisko. Cestujucich by si trasa urcite nasla.
Reakcia na: 810zssk #1:
Rovnakú otázku si kladú zrejme viacerí. Navyše rovnaké s rovnakým odôvodnením neodporúča generel električku po Štefánikovej, pritom to je projekt, ktorý – keď preženiem – je pomaly až nutný.
Informačný systém IDS BK - realizácia v období 06/2016 - 12/2016 (stavba) podľa tohto: http://www.etrhovisko.sk/index.cfm?Module=Item&Page=ItemDetailUvo&TenderID=5014
Reakcia na: Ámos #5:
Za mňa by som ju určite tiež potiahol výhladovo až na letisko. Autobusová /trolejbusová/ doprava má už dnes problémy na Trnavskej a Šancovej. Treba myslieť dopredu na viac ako 10-15 rokov minimálne...
Mne v zozname chýba projekt zastávky Kamenné námestie v smere do Petržalky, ktorý zjavne je riešený zvlášť, ďalej mi tam chýba projekt prepojenia Vajnorskej a Račianskej radiály cez Vajnory s napojením parku CEPIT, prepojenie Nového Mesta s Ružinovskou radiálou po Tomášikovej, električková trať cez Dunajskú a Prievozskú do Podunajských Biskupíc a prepojenie Vajnorskej a Račianskej v priestore medzi Novým Mestom a Vinohradmi.

Naproti tomu je tu spomínaná nerealistická vízia električky do lokality Lamačská brána a Devínskej Novej Vsi, ktorú mesto nemá z čoho postaviť, pretože EÚ nedá peniaze na to aby mesto zatraktívňovalo priestor pre súkromného investora.
Reakcia na: LubomirM #9:
Prepojenie radiál je žiadúce, ale načo preboha cez Vajnory? Aktuálne tam stačí sólo bus na L65 s int. 15/30/20//30, tak načo tam ťahať predlhú=drahú električkovú trať?

Popri prepojení cez predĺženie Tomášikovej ul. by som sa, keď už, zaoberal skôr výhľadovým predĺžením Bojnickej ul (kludne aj bez električiek)
Reakcia na: david1 #8:
Tiez som za elektricku az na letisko. Napriklad konkurencia z Trnavskeho myta L61 to bude, nakolko elektrickou je to menej zastavok a rychlejsie nez tie zapchy na Trnavskej a Ivanskej pred Avionom. Ak sa potiahne ten usek az k tej planovaniej vlakovej zastavke Ruzinov, mohla by sa zrusit zastavka Astronomicka, nakolko s Chlumeckeho su velmi blizko. A to by som teda priratal 3 zastavky ako som spominal s tou buducou novou zeleznicnou zastavkou, Avion alebo Pharos a Letisko. 🙂
A este by som k tomu pridal, nakolko by ma tu niekto obvinoval, ze by sa zrusilo spojenie Hlavna stanica - Letisko, Ak by isli elektrickou z letiska 2 zastavky na tu planovanu zeleznicnu Ruzinov a tam by prestupili na IDS regionalny vlak - dufajme, ze dakedy tadial pojde (nakolko Regio nechce byt zapojeny), tak to maju chvilku tym vlakom na hl. stanicu.
Reakcia na: Rubber38 #10:
Predĺženie Bojnickej k Peknej ceste je plánované roky...
Reakcia na: LubomirM #9:
Na tychto strankach su hlavne prezentovane projekty, ktore sa bud v najblizsej doby uskutocnia alebo aspon je vysoka pravdebodobnost, ze sa uskutocnia 8(ason som to tak pochopil). Tebou spominane projekty boli sice spomenute v roznych rozvojovych dokumentoch, pravdebodobnost ze ich mesto bude realizovat ci sa vobec bude zaoberat ich naplanovanim v najblizsich 10 rokoch = nula.
Reakcia na: Ámos #5:
Premyslam ako by bola vedena takato ET. Keby totiz prichadzala trat Z Ruzinova k Avionu, tak najprv by musela ist na sever a potom sa pri Avione pomaly otocit o 180° aby sa dostala k Pharosu. Keby sa zase islo najprv k Pharosu, tak by sa blbo napojoval TIOP ktory ma byt pri dnesnej zastavke Suhvezdna... Neviem co by bola najlepsia trasa...
Električková trať smer Podunajské Biskupice sa pôvodne mala začať stavať do 2020. Či sa tak stane - pri súčasnom primátorovi asi nie, ale napr. električka k Bory Mall je v súčasnosti úplná rozprávka s 0 pravdepodobnosťou postavenia. Zatiaľ jediné, čo vyzerá, že tam bude stáť je opustená a nevyužitá železničná zastávka.
Reakcia na: LubomirM #16:
Tá zastávka je podmienená vybudovaním cestnej komunikácie. Takže ak to investor alebo mesto nezaplatí, nebude ani zastávka.
Reakcia na: LubomirM #18:
Ak dobre vidím, tak trať je nakreslená medzi BEZkou a Vajnormi +- v trase dnešnej L65, plus odbočka do areálu plus nejaká zvláštna vetva popri Vonejskom útvare smerom na Rendez. Čiže stále cez Vajnory, resp. popri Vajnoroch (lebo keď už vedieme električku kdesi do poľa, tak musí samozrejme zásadne obchádzať tú jedinú obec po okraji, aby ju nezneužívalo čo najviac ľudí).

V ÚP nech to pokojne je, ale kým sa tento utopistický projekt nezrealizuje do konca, príp. sa nezrealizuje aj to roky plánované megasídlisko na východnom okraji Rendezu, tak tam nemá zmysel viesť nákladnú a dlhú trať, navyše pretínajúcu železnicu. Normálne som vcelku zástanca hesla, že nemusí vždy priťahovať len zástavba elektičku, ale môže to byť aj naopak, ale toto je už fakt trošku extrém. Toto heslo sa musí uplatňovať v rozumnej miere, významu by dostálo na Zátiší, okolo Einsteinovej (tam už teraz badať výrazný developerský pohyb), či v okolí Domového roľa, no rozdiel je v tom, že tam aj keby trvalo veľa rokov, kým sa územie dostatočne dourbanizuje, tak trať si nájde svojich cestujúcich v ďalších úsekoch a toľko nevadí, že časťou trasy prechádza "zbytočne." Zatiaľ čo trať na Šprinclák by naozaj roky vozila poza Zlaté Piesky, poťažmo v rannej špičke po Staré Letisko, totálny vzduch
Reakcia na: david1 #13:
Je v ÚP, ale o reálnom plánovaní (okrem pár bezvýznamných viet "bolo by fajn, keby...") neviem nič
Reakcia na: LubomirM #16:
Naozaj sa mala? Mas na to zdroj?
Kecho, Rubber38:
Ja tu neriešim, na koľko percent je tá trať k CEPITu realizovateľná, tvrdím ale, že pokiaľ existuje na papieri a v plánoch, tak má byť spomenutá rovnako ako trať na Bory a do Devínskej, ktorej realizácia nie je o nič menšie SCI-FI.
Reakcia na: mido #24:
Obzvlášť pripomienky DPB sú skvostnou perlou, za všetky dávam do pozornosti vrcholne zamietavý postoj aj k 1. etape Prievozskej elektr. radiály a príslušné "argumenty" (str. 50 Vyhodnotenia pripomienok) ?
Reakcia na: Rubber38 #25:
Čo si myslí Kajdi je trochu irelevantné. Výstavba obrovských bizniscentier a bytových komplexov, ktoré v lokalite postupne pribúdajú, sa nedá ignorovať. Rovnako ako potreba vybudovania električkovej trate medzi Mostom SNP a Mlynskými nivami. Ale im je vyhodnejšie budovať električky kdesi do záhradiek vo Vajnoroch, ale zabudli si uvedomiť, že tie dve električkové trate, ktoré máme v centre mesta, sú žalostne málo. Mesto sa rozvíja v úplne inej časti, než si on myslí.
Včera, 28. júna, geodeti zameriavali trať na Špitálskej ulici. Už sa chystá projekt pre rekonštrukciu Špitálskej?
Dobrý deň, nerozumiem prečo sa z ulice Východná (Rendez) nedá vybudovať krátka cesta s "rampovými" priecestiami na ulicu Staviteľská, aby bolo možné do Vajnor a Rače sa dostať z centra aj inak ako cez most pri KON-RADE, ktorý je zúfalý poobede.?
Reakcia na: Stanislav.Jr #28:
ta cesta tam exituje, akurat je na nu zakaz okrem vozidiel zeleznic, kedze to je krizom cez zriadovaciu stanicu...
Reakcia na: N/A #31:
Ak je to teda pravda, tak by ma zaujímalo, ako chcú vyriešiť prejazd električiek cez železnicu. Podjazd ani nadjazd si tam veľmi neviem predstaviť, veď to by musela trať klesať už od Astronomickej. Okrem toho neviem, či má zmysel ťahať električku až na Letisko, ešte k Avionu povedzme, ale ďalej podľa mňa bude postačovať aj autobus (aj pre ovocné sady a Pharos).
Reakcia na: Urbanway 2423 #32:
preco je vlastne krizovanie elektriciek a zeleznice problem? uz som to viackrat pocul, ale ved vo svete je kopa prikladov kde to funguje.
Reakcia na: augenblik #33:
Neviem, či to je vôbec legislatívne možné a aj keď je, tak si neviem veľmi dobre predstaviť napr. trolejové kríženie. V Tepliciach v Česku museli vyriešiť kríženie trolejbusovej trate a elektrifikovanej železnice "špeciálnym" podjazdom pre MHD. Takisto si myslím, že úrovňové križovanie tak významnej trate (s dosť veľkým počtom vlakov) a električiek v 4-minútovom intervale by nebolo veľmi praktické. Električky by podľa mňa často museli stáť na priecestí.
Reakcia na: Urbanway 2423 #34:
Z Olomoucu som nasiel taketo pripady, takze minimalne v cesku to ide:

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Olomouc-Nov%C3%A1_Ulice,_k%C5%99%C3%AD%C5%BEen%C3%AD_tramvaj_-_%C5%BEeleznice_u_n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD_Olomouc_m%C4%9Bsto.jpg

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Olomouc,_Wolkerova,_k%C5%99%C3%AD%C5%BEen%C3%AD_trat%C3%AD_(01).jpg

a potom v tejto diplomovej praci je celkom pekny prehlad krizeni aj zo zahranicia od str. 35, a aj ceska legislativa je tam rozobrata: https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=167881

a krizenie trolejov funguje napr na tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=W_5u9ljewGs
Reakcia na: Urbanway 2423 #34:
Pri križovaní električky a elektrifikovanej trate sa ako najjednoduhšie riešenie ponúka aby v danom mieste mal vlak sťahovačku.

Križovanie električiek a vlakov existuje, napr. aj tu za rohom v Brne, väčšinou však ide o rôzne vlečky. Pri tak vyťaženej trati ako je 131 to skutočne asi nie je ideálne.
Reakcia na: N/A #31:
Opäť sa tak zdá, že parametre parciálnych trolejbusov z plánovaného eurofondového projektu boli narýchlo vycucané z prsta.
Reakcia na: 810zssk #36:
"Pri križovaní električky a elektrifikovanej trate sa ako najjednoduhšie riešenie ponúka aby v danom mieste mal vlak sťahovačku. "
v danom pripade by potom osobne vlaky tahane elektrickou masinou nemohli zastavovat (v jednom smere) na planovanej zastavke, kedze usek bez napajania by bol hned na nu navazujuci....
Reakcia na: Urbanway 2423 #32:
keby tu trat tam boli postavili v case ked to este (na aktualne vytazenie) nedavalo vobec zmysel bolo by to byvalo v danom case (technicky) jednoduchsie ak dnes v zastavanej lokalite... len to je tym ze taketo dopravne stavby akosi meskaju za tymi generujucimi dopyt....
Reakcia na: 810zssk #36:
Je v Prešove taký prípad, že trolejbusy krížia elektrifikovanú trať (+nariadená patričná sťahovačka samozrejme). To kríženie celý čas funguje len na výnimku, a pred pár rokmi prebehol šum, že si to majú zúčastnení začať projektovať mimoúrovňovo, lebo na ďalšie obdobia už nemusia výnimku dostať.
Odkiaľ ten predpoklad, že u nás by to pri potenciálne omnoho frekventovanejšej trojkoľajke prechádzalo schválením hladšie?
Mňa by zaujímalo, či je ešte možné prepojiť železničnú trať 130 od Ivanky cez letisko s 131 a 132
Reakcia na: Viko #40:
a to v Presove mas trakcne napatie 3 kV jednosmerne, v BA mas 25 kV striedavych
Starostovia: Možnosť výstavby elekričkovej trate do Vrakune brzdia niektorí ministri sabotujúci Bratislavčanov - https://www.bratislavskenoviny.sk/aktuality/vrakuna/61643-starostovia-problem-vystavby-elekrickovej-trate-do-vrakune-brzdia-niektori-ministri-sabotujuci-bratislavcanov

Inak, je tu opäť veta o podjazde pod Bajkalskou: "Bajkalskú ulicu, kde je hotový vykopaný tunel ešte z čias výstavby Bajkalskej, kadiaľ by mohla prejsť cez Pálenisko". Tak ako to s ním teda je?
Reakcia na: Solider #26:
Oni ho ešte nevyhodili? Však má jednak už dôchodkový vek, jednak už značnú alkoholovú demenciu, jednak ho tam držal len dnešný dôchodca - vodič trolejbusu a autor nenávistných blahoidných postov na Gesichtsbuchoch.
Reakcia na: augenblik #33:
Pretože je tam OKREM INÉHO aj extrémne znížená rýchlosť - pokiaľ sa nejedná o obskúrnu vlečku, tak električky musia jazdiť po okolesníku a bez opornice.
S trolejbusom sa dá spraviť šikmé kríženie aj bez vypínačky (bolo také v Kapfenbergu napríklad), s električkou nie.
Reakcia na: Viko #40:
To je zasa príklad opačného extrému, kde si modré gumy zľahčujú život. Tie trolejbusy tam jazdili skôr, než zadrôtovali štreku, nech si modré gumy zahrabú trať, keď nie sú schopné naprojektovať civilizované kríženie.
Reakcia na: anbis #43:
'"My zo strany mesta a mestských častí sme pripravení začať už zajtra, potrebujeme však súhlas niektorých rezortných ministrov z vlády a dúfam, že aj pani ministerka kultúry a minister životného prostredia, ktorí sú naozaj dnes zodpovední za to, že ľudia budú stáť ďalšie roky v zápchach, pokiaľ neprídu s nejakým riešením a nielen kritizovať," dodal starosta Chren.'

On o akom súhlase ministrov rozpráva? Odmysliac si, že trať do Vrakune sa dá realizovať aj bez existencie trate cez Downtown, Milanová nie je v tejto veci nijak kompetentná (vlastníkom inkriminovaného pozemku je priamo SND a aj ten sa dá vyvastniť) a Budaj zas nemôže len tak zo svojvôle blokovať EIA pre projekt električkovej trate...
Reakcia na: Error 0x007 #14:
Na tejto stránke iba vidím totálnu neschopnosť čo i len naplánovať štúdie či sa projekt oplatí realizovať a nie projekty ktoré sa v dohľadnej dobe (do 5r) začnú realizovať. Ako je možné, že mesto nemá nič naplánované a má v rukách proste hovno, aj keby padli peniaze z neba ala eurofondy, tak proste nemajú načo ich použiť 😣
Reakcia na: augenblik #35:
Tú diplomovku si treba prečítať, je tam jasne vysvetlené, prečo je takéto kríženie vždy problémové.
Reakcia na: si #42:
To v tomto prípade hrá len marginálnu rolu.
Reakcia na: N/A #47:
Ako to vyzerá s traťou na Pribinovu? Tam sa tiež hovorilo o nejakom súhlase ministrov, mňa by zaujímalo, či je nejaký taký súhlas naozaj potrebný, alebo je to len výmysel ministrov?

Inak vedel by mi niekto napísať presnú trasu, kadiaľ by mala Vrakuňská radiála viesť a koľko rokov by mala jej výstavba cca trvať (od začiatku výstavby do jej konca)? Dá sa niekde získať PD k trati do Vrakune, resp. trati na Pribinovej?
Reakcia na: S499.1023 #44:
To reaguješ na príspevok z 2016. 🙂
Reakcia na: anbis #43:
co by s nim malo byt?
Reakcia na: Viko #40:
A preto v priebehu minulého roka celé úrovňové priecestie prerobili (vrátane trolejového vedenia) a rozšírili cestu vrátane výstavby nového mosta ponad Torysu?
Reakcia na: augenblik #53:
No napríklad to, že ja tam žiadny podjazd nevidím. Vidím maximálne náznaky niečoho, ktoré by mohli podjazd evokovať, ale či tam naozaj je som sa ešte nikde nedozvedel. Pred rekonštrukciou vozovky na Bajkalskej bola v tých miestach súvislá nerovnosť, čo mohlo tiež nasvedčovať prechod cesty na ŽB dosku.
Tá narážka bola aj v súvislosti s našimi dávnejšími diskusiami na imhd, kde sme sa tiež veľa nedozvedeli. Kolega si myslí, že podjazd skutočne existoval (existuje) a v 90. rokoch ho zasypali... ja neviem. Hovoríme o tomto mieste: https://goo.gl/maps/DKSJxmhLpzUaXKyi6
Reakcia na: anbis #55:
Tie betónové "múriky" tam nie sú len tak, sú to rímsy "stropnej" dosky podjazdu - ktorá, ako spomínaš, bola predtým čitateľná v tej nerovnosti. Neviem ale, ako hlboko siaha, či tam je zasypaná komplet prejazdná výška.
Reakcia na: Viko #56:
Ja som sice v tom case nezil, takze neviem povedat ako to bolo, ale necudoval by som sa, keby to tak pocas vystavby pripravili na buducnost vystavbou premostenia, aby sa neskor nemusela zatvarat cela bajkalska kvoli tomu ze ju budu musiet podkopat. Podobny pripad je aj kusok dalej v prievoze pod dialnicou, nie?
Reakcia na: anbis #55:
kolega má pravdu - podjazd bol a zasypali ho ... to však neznamená, že je zasypaný navždy
Reakcia na: anbis #55:
Je to niečo podobné ako toto https://goo.gl/maps/88QSgfLcGvrTra947
Reakcia na: Valec #59:
A toto by mala byť foto vnútrajška toho podchodu pod D1 https://www.kucera.sk/data_orig/wpt_foto/00145_01_01.jpg
Reakcia na: augenblik #57:
Aj na Dlhé diely boli spravné stĺpy tak, aby ich nemuseli vymieňať, keď sa raz bude budovať trolejbusová trať, a nakoniec ich tuším všetky museli pri jej výstavbe vymeniť. Takže by som sa vôbec nedivil, ak by ten podjazd reálne bol nevyužiteľný.
Reakcia na: Andy #61:
tak ale je rozdiel stlpy, ktore tym ze na ne zavesis trakcne vedenie dodatocne zatazis, a pocas ich zivota z nich kus ubudlo hlavne v mieste prechodu z povrchu pod zem ktore je v ramci celeho stplu zaroven najviac namahane, a podchod, kde ak by hrozil staticky problem, tak by to museli sanovat kvoli ceste v nadlozi bez ohladu na to ci sa pouziva alebo nie....
Reakcia na: N/A #47:
Riešenie predsa existuje a volá sa Landererova.
Ešte k téme križovania električkovej a železničnej trate príklad z Rigy: https://www.google.com/maps/@57.0099078,24.1251162,3a,75y,45.93h,84.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1sinricjdES1bhqT_rsKVYHA!2e0!7i13312!8i6656

Prečo by to nemohlo takto byť spravené aj u nás?
Reakcia na: Melange #64:
Ty tam niekde vidíš trojkoľajnú frekventovanú trať a trakčné vedenie, lebo ja nie. 🙂
Reakcia na: Urbanway 2423 #65:
Križovanie trakčného vedenia už bolo v odkaze v príspevku #35, ja som poukázal na možné riešenie križovania tratí, ktoré podľa môjho laického názoru je také, že električka v danom mieste nemusí ísť po okolesníku bez opornice.
Reakcia na: Melange #66:
Ja netvrdím, že neexistujú dobré a kvalitné koľajové kríženia (ako to tvoje), ale ako to už niekde bolo spomenuté kríženie eletkrička/trolejbus vs. železnica je vždy problémové aj u vlečiek, nie to ešte na 131. 🙂
A preco neurobit elektrickovy podjazd so zastavkou? TIOP predsa moze byt rieseny aj tak, ze elektricka vlezie pod cestu aj zeleznicu a peso vyjst na uroven terenu sa bude dat vytahmi / eskalatormi. Ano, zlezie pod zem uz za Astronomickou, ale v tom nevidim problem, aj tak medzi TIOPom a terajsou konecnou nebude ziadna zastavka. Na druhej strane ma miesta dost, aj ked kvoli zasobovaniu Hornbachu by som ju mozno este nechal pod zemou, aj so zapustenou zastavkou Hornbach a nechal ju vyjst na teren az o kus dalej (Galvaniho prekonat napr. nadjazdom, resp. v drahej alternative stale v zapustenom kanali podjazdom).
Reakcia na: Melange #63:
To, ze Chren nevidi riesenie, este neznamena, ze neexistuje. A nie, Landererova nim rozhodne nie je.
Reakcia na: Valec #59:
Áno, tento podchod poznám, ten je jasný 🙂 Bajkalská je trochu iný prípad. Aj ostatní: najmä by to bolo (alebo teda je) veľmi atypické dielo kvôli stredovému deliacemu pásu Bajkalskej, teda tie stredové múriky predpokladám ohraničujú (ohraničovali by) dieru - zvláštne riešenie na spôsob diaľničných mostov, ale OK, asi to tak naozaj je... Navyše, na strane smerom k Pálenisku nie je ani príprava na cestu tak ako na strane pri OBI - dobre, povedzme, že to už nestihli alebo neriešili, keďže tam treba celkovú rekonštrukciu priestoru. Ad gejza #55 - dobre teda, a môžem ešte vedieť zdroj informácie? Zažil si to? Čisto zo zvedavosti, lebo aj tie kolegove informácie sú také, že "no asi" a rád by som to mal už pre seba "uzavreté" 🙂. Pozeral som aj knihu Stavebníctvo na Slovensku 1945 - 1985: Dopravné stavby, ktorá je plná informácií, ale o tomto sa nikde nezmieňujú, iba o podjazde pod Prievozskou a potom až o križovatke pred Prístavným mostom.
Ad #61 - stĺpy na DD boli od začiatku kombinované a pri výstavbe trolejbusovej trate absolútna väčšina zostala, ak ma teda pamäť neklame. Robili sa nanajvýš lokálne výmeny, možno niekde vkladalo pár nových kvôli napájacím bodom a deličom, ktoré tam asi nedali a niekoľko nových vzniklo tiež pri neskoršej rekonštrukcii oblúka za zastávkou Pri podchode.
Späť k Bajkalskej - na ten podjazd by určite po vykopaní, resp. ešte pred vykopaním (treba stanoviť technologický postup vykopávania) museli dať vyhotoviť statický posudok, to je samozrejmé.
Reakcia na: anbis #70:
Anbis, skús kontaktovať ružinovského poslanca Jána Buocika (napríklad cez ksichtoknihu), ten má k tomu výrazne viac informácií než ja, reaguje pomerne rýchlo a ochotne
Reakcia na: lostrail #68:
A obratisko by si chcel tiež zapustiť do zeme, alebo ako? Tvoje riešenie je dobré, ale ak sa bude stavať trať iba po ŽST Ružinov, tak si myslím, že sa nič zapúšťať nebude, aj keď by to do budúcna mohlo byť praktické.
Reakcia na: anbis #70:
Take diery v strede podla mna vobec nie su atypicke, hlavne ked ma cesta stredovy zeleny pas. V bratislave je niekolko takych rieseni na podobnych cestach ako je Bajkalska (Popradska ponad Maly Dunaj alebo Bratska ponad Panonsku, z tych ktore poznam a urcite ich je viac)
Reakcia na: augenblik #73:
...samotná Bajkalská ponad Ružinovskú, dokonca aj menej významné komunikácie - Viedenská ponad Einsteinovu, nadjazd ponad Galvaniho pri Avione a istotne aj ďalšie.

Určite to má svoje výhody - či už pri projekcii (unifikácia), výstavbe (etapizácia), alebo údržbe (menšie ochromenie dopravy). A laicky predpokladám, že aj pri dimenzovaní a návrhu životnosti je rozdiel, či premenné zaťaženie pôsobí na konštrukciu celoplošne v jednom smere, alebo na každej polovici v inom smere - ale to zrejme ovláda anbis lepšie než ja 😉
Reakcia na: gejza #71:
tam je este pri pripadnom zapustani jedna drobna technicka komplikacia a to taka, ze kdesi v tom "trojuholniku" tvorenom tratami a hradskou prechadza v zemi aj dolezita vytlacna vetva vodovodu....
Bohaaa, keď pozerám, koľko dokumentov bolo spracovaných - koncepcia, územný generel, plán budovania... 😃 A výsledok blížiaci sa k nule. 😁
Reakcia na: Melange #66:
To som už rozobral vo svojom príspevku slovami, že také riešenie je možné na obskúrnej vlečke a nie na trati s rýchlosťou 80 a viac.
Reakcia na: N/A #76:
Keby sa vysledok blizil aspon k nule, ale to uz musi byt minus ako hrom, ked tolko ludi na tom zarobilo...
Reakcia na: Urbanway 2423 #72:
Jednak v pripade, ze by trat isla dalej, by tam obratisko potrebne nebolo, po druhe ak by to bolo nevyhnutne, mohlo by sa zriadit o kusok dalej, napr. pri Avione. Taka linka by si svojich cestujucich nasla, cize sa nemusime bat, ze by spoje boli medzi TIOPom a Avionom nevytazene. Minimalne cas, ked zamestnanci odchadzaju (okolo 21:30 - 22:00). Po tomto case by uz celkovy pocet spojov bol znacne zredukovany.
Reakcia na: lostrail #79:
A nenašiel by si svojich cestujúcich rovnaký autobusový spoj, bez nutnosti budovať náročné mimoúrovňové križovania?
Reakcia na: Solider #80:
asi nasiel, ale lokalita generuje nemalo dopravy a ak chces aspon cast tych ludi dostat z aut do verejnej dopravy, tak ten autobus na to stacit az tak velmi nebude....
Reakcia na: si #81:
Takže predĺženie električkovej trate z konca sídliska za niekoľko desiatok miliónov eur vyrieši problém kolón a utíši neutíchajúci dopyt nad 5 minútovým intervalom s 32-metrovými električkami?
Reakcia na: Solider #80:
A kade by šiel ten spoj, aby nepotreboval náročné MUK? Cez Trnávku? Ivanská je vzhľadom na svoju nebezpečnosť adeptom na náročnú MUK už zo dvadsať rokov a preložka Vrakunskej je tiež nakreslená aj s nadjazdom...
Reakcia na: Solider #82:
tak samotne predlzenie trate nikde nehovori o tom ako dlhe vozne/supravy mozu byt prevadzkovane v sieti (tam je hlavnym problemom dlzka nastupist, pri troche dobrej vole by nemusel byt problem vacsinu predlzit - aspon na ruzinovskej radiale tomu myslim nevadia ziadne stavby prilepene na zastavku a trat)
na zauhustenie intervalu by tiez nebolo do veci pristupit ak teda mesto mysli snahy zmenit pomer medzi verejnou a individualnou dopravou (snad necakaju, ze ludia presadnu z interieru klimatizovaneho auta na strechu elektricky), tu sa vsak naraza na problem priepustnosti krizovatiek (ten ch.u.j ktory navrhoval a naplanoval do petrzalky urovnove krizenia s cestou bohuzial ale stale este nevisi za gule v prievane)
nedostatok vozidiel a vodicov nie je vinou cestujucich....
a tych predlzeni trati (a dalsich novych kolajovych trati) v meste chyba vyrazne viacej ako len tento kusok....
Reakcia na: Viko #83:
Veď po ceste, ako chodila kedysi 67.
Reakcia na: si #84:
Tým som samozrejme chcel povedať, že na to, aby tam bola električka, nie sú ešte vyčerpané ostatné možnosti. Nie je tam buspruh na Ivanskej, ktorý by tam mohol byť. Nie je v súčasnosti žiadne spojenie medzi Astronomickou a Avionom, takže nie je s čím porovnávať.
Reakcia na: Solider #85:
a nie je len tak nahodou v sucasnosti v jednom zmere zakazane odbocenie akymkolvek vozidlam z ivanskej na hradsku ? (a este predtym ako to bolo zakazane vsetkym to pokial viem zakazal interne podnik svojim vodicom ked sa tam omotala (chcipla) karosa okolo elektrickej masiny....)
a prave pokial viem tak plany su take ze toto priecestie by malo byt uzatvorene pre vsetku cestnu dopravu (len stale nie je zan nahrada)
Reakcia na: Solider #86:
[irony on] tak ani v petrzalke nie su este vycerpane vsetky moznosti, autobusy vedia chodit aj hustejsie, aj zopar buspruhov a cesta v trase elektricky by sa dali postavit.... a mozno by to aj nadalej stacilo, tak naco sa ma predlzovat trat az na koniec petrzalky ? [/irony off]
Reakcia na: si #87:
zakázané to samozrejme je, dokonca je to tradičné miesto, kde policajti zvyšujú príjmy štátneho rozpočtu, napriek tomu sa tam najmä cez víkend nájde dostatok idiotov, ktorí si myslia, že práve oni majú z toho zákazu výnimku 💀 .... osobitne aktívni v tomto smere sú vodiči s EČV SC (sedliaci)
Reakcia na: gejza #89:
tak ono to odbocenie dost chyba a asi nepoznaju sposob ako sa otocit na nedalekom parkovisku alebo prekluckovat po sidlisku (ak je krizovatka upchata, bezkonkurencne najrychlejsie), ono by to bolo byvalo chcelo zachovat pracovne priecestie ktore bolo v case vystavby obchvatu cez trat 131 priblizne v tychto miestach:
https://www.google.com/maps/@48.1598468,17.1834546,3a,75y,329h,102.62t/data=!3m7!1e1!3m5!1sklf5d5TRJJLEJFZCvNk1Mw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Dklf5d5TRJJLEJFZCvNk1Mw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D240.95238%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656
a dokonca tam bola v tom case funkcna aj signalizacia (priecestie bolo zabezpecene)
Reakcia na: si #87:
Vyriešiť dopravné značenie je stále jednoduchšie a lacnejšie riešenie, ako vybudovať novú električkovú trať. MÚK tam skôr či neskôr bude a možno aj z eurofondov, takže o to by som sa nebál.
Reakcia na: si #90:
v tých miestach malo byť urobené priecestie, keď sa staval neďaleký nákupný areál, ale niekto sa na to ŠIROKO vy..al 💀
Reakcia na: si #88:
Asi preto, že sa tam za hodinu odvezie toľko ľudí, čo do Avionu nepríde ani za päť hodín.
Reakcia na: Solider #93:
Samozrejme porovnávať jednu obchodno-administratívnu zónu, s najväčším sídliskom v Bratislave asi nieje úplne správny príklad.
Podľa mňa je lepší príklad predĺženie električky do oblasti Bory Mall. Ktorá je rovnako obsluhovaná diaľnicou, a to menej zaťaženou, v porovnaní s D1 pri Avion shopping park. MHD ku BM pomerne dobré spojenie 21+25 ( cca 10 spojov za hodinu), v ASP 61+63+96 (cca 19 spojov za hodinu). Cestovný čas nejdem porovnávať, ale predpokladám že spoľahlivosťou v špičke na tom bude lepšie 9 ako 61/63.
A hlavne sa na to netreba pozerať len optikou, spojenia Ružinova s nákupným centrom, v tej oblasti sa nachádza niekoľko biznis centier, na druhej strane diaľnice sa stavia Pharos, pri letisku J&T stavia byty. V samotnom ASP sa nachádza okolo 3200 parkovacích mieste ktoré by po dialógu mohli čiastočne slúžiť ako P&R, ale kto by prestupoval autobusu ktorý stojí v rovnakej zápche.
Reakcia na: perets #94:
To je všetko v poriadku, ale sú tam momentálne tie autobusy tak vyťažené, že je nevyhnutné tam budovať kapacitnejšiu alternatívu? Ak sa pozriem na interval 63 a 96, tak tam stále vidím poriadnu rezervu.
Reakcia na: Solider #95:
Nie, nie sú. Ale to neznamená že "plánované" projekty v území (TIOP + predĺženie električkovej trate, zdvojkoľajenenie a elektrifikácia 131, mimoúrovňové križovanie Hradskej ul. a 131) nemajú prípadné predĺženie zohľadňovať, aspoň do tej miery aby to predĺženie nezkomplikovali. Aj tak to nieje vec ktorá by bola na stole skôr ako o 10(15) rokov.
keďže tout oblasťou jazdím posledných pár mesiacov takmer na dennej báze tak napíšem len jedno: Trnavská cesta je dnes v úseku od Martinského cintorína po to nešťastné priecestie tak preťažená, že že na výstavbu MÚK je už teraz neskoro. Ono veľkým problémom je z môjho pohľadu ako vodiča aj Ivanská cesta a úbohá priepustnosť križovatky Ivanská-Galvaniho v smere od priecestia. Avšak vzhľadom na okolitú zástavbu asi vybudovanie viacpruhovej komunikácie tu neprichádza v úvahu bez záberu parkovacích miest čo by tiež nebolo pozitívnym krokom (zas tých parkovacích miest v tej lokalite na rozdávanie nie je). Myslím, si že električka cez TIOP Ružinov k letisku by podľa mňa mala zmysel samozrejme formou MÚK. Lokalite by jednoznačne prospelo aj to, keby sa do nej dalo dostať z Vrakunskej, napríklad niekde v miestach medzi Cobra tuningom a Boelsom. Myslím, že priestoru je tam dosť aby sa to tam pomestilo napríklad formou nadjazdu nad 131.
Reakcia na: gejza #92:
Priecestie? Ja viem o nadjazde, na ktorý je nachystaná tá slepá odbočka...
Reakcia na: Minko #97:
Prakticky celá dĺžka Ivanskej od priecestia až po Galvaniho má široký neudržiavaný trávnatý pás, takže na rozšírenie tam priestor je. A ak by nebol, nemala by zmysel ani MÚK, ktorá by viedla do úzkeho hrdla.
Reakcia na: S499.1023 #99:
ono ide o to, že za veľkú časť tých zápch môžu aj prechádzajúce vlaky, kedy nie je problém zažiť aj 10+ minút kompletne uzatvorené priecestie. A prosím, ťa ukkáž mi ten širokvý neudržiavaný pás zelene v celej dĺžke Ivanskej medzi priecestím a Galvaniho lebo ja ho tam s výnimkou úseku Slowackého - Vietnamská nevidím. Nepamätám si ho ani z jazdenia tadeto a nenašiel som ho ani v ortofoto mape danej lokality.
Reakcia na: Minko #100:
Ak ideš od Ostredkov na letisko, máš ho po ľavej ruke.
Reakcia na: S499.1023 #101:
1. ten tvoj pás neudržiavanej zelene prechádza cez parkovisko
2. 90% jeho plochy sa nachádza pravdepodobne na súkromných pozemkoch podľa verejne dostupných dát 😃
Tuná som našiel projekt, ako by malo vyzerať to cestné prepojenie Ružinovskej a Galvaniho a Pri letisku: https://www.hrapko.sk/www-eshop-rychlo-sk-hrapko/e-news/0/2/102 (treba zájsť myšou na prvý obrázok)

Ale kde by sa dal nájsť nejaký oficiálny zdroj, to neviem.
Reakcia na: Melange #103:
to vyzera vcelku pouzitelne, ak by sa to podarilo realizovat mohlo by to byt +
akurat predpokladam ze bude viest k nevole zahradkarov v dotkutej trase....
Reakcia na: Minko #102:
A čo je na tom, že sú to súkromné pozemky? Veď bežne sa pri výstavbe infraštruktúry musí niečo vykúpiť/vyvlastniť za primeranú náhradu.
Reakcia na: Solider #105:
na Slovensku? kde trvá XY rokov vykúpiť pozemky pod oveľa významnejšie dopravné stavby? kde sa ti je schopný človek biť do pŕs za svoje lebo ty si chcel vykúpiť pozemok po 7 € a on ho nepredá lacnejšie ako za 7,10 €? 😃 Btw. ako by rozšírenie cesty a vykúpenie pozemkov vyriešilo podľa mňa pomerne krátky (vzhľadom na dopyt) signál na križovatke Galvaniho-Ivanská? 🙂
Reakcia na: Melange #103:
Mna pobavila ta zatravnena zeleznicna trat na niektorom z obrazkov nizsie ;-P.
Myslím, že tieto "ďalšie rozvojové plány" zostanú ešte veľa, veľa, veľmi veľa rokov iba mokrými snami Bratislavčanov... 😃
Reakcia na: N/A #108:
to je síce možné, ale tragédiou je, že takmer každý kto príde ku korytu, cez "štúdie realizovateľnosti", "odborné posudky" a podobné hlúposti ukradne milióny z verejných zdrojov
Reakcia na: Viliam22 #110:
Viem, že to je trochu nižšie, ale plánuje sa ešte vozovňa Dúbravčice? Ak áno, tak aká má byť cca veľká v porovnaní s ostatnými vozovňami a kedy sa plánuje jej výstavba? Táto vozovňa bude aj pre električky, či len pre autobusy? Nebude el. trať k nej príliš strmá?
Developer Nového Lida bližšie odhalil, ako si predstavuje budúcu obsluhu územia verejnou dopravou:
Reakcia na: N/A #112:
okrem toho v TV včera prezentoval záujem o vybudovanie pešej promenádnej lávky cez Dunaj. 🙂
Reakcia na: Minko #113:
a kongresového centra za štáte peniaze ....
Reakcia na: gejza #114:
O to kongresové centrum bude ešte bitka medzi developermi
Veľa návrhov, ale len polovica z toho sa niekedy aj postaví.
Reakcia na: HORVI #116:
bolo by super keby sa vobec aspon aj ta polovica postavila v nejakom nie prilis vzdialenom (= skor ako pojdem do dochodku) case
Reakcia na: si #117:
Myslia si, že to všetko do desiatich rokov postavia, ale povedzme si úprimne: Toto všetko do desiatich rokov nepostavia.
Reakcia na: HORVI #118:
tak az tak stary zeby som o 10 rokov mal narok na starobny dochodok este nie som 😃
Reakcia na: N/A #112:
ten obrázok tej električky na vizualizácii mi dosť pripomína Škodu 13T/14T😃
Reakcia na: si #119:
A ja si zasa myslim, ze vsetky tie vychytavky by sme naozaj nemuseli zazit len ako babky a dedkovia.
Reakcia na: HORVI #118:
Polia s hodnotou N/A jasne hovoria, ze nemyslia.