Obnovenie premávky električiek na Hlavnú stanicu (od 1.9.2015)

Na Hlavnú stanicu bude premávať zatiaľ len linka 2.

Od 1. septembra 2015 od 14:30 bude obnovená premávka električiek na Hlavnú stanicu po ukončení rekonštrukcie električkovej trate. Na Hlavnú stanicu bude opäť premávať linka 2 po svojej pôvodnej trase:

  • ŽST Nové Mesto - Vajnorská - Trnavské mýto - Krížna - Blumentál - Štefanovičova - Hlavná stanica.

Linka 1 nebude premávať až do ukončenia rekonštrukcie križovatky Štúrova - Jesenského. Spojenie Hlavnej stanice s centrom mesta naďalej zabezpečí autobusová linka X13.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vyborna dokumentacia.

Aspon je jasne, aky druh dopravy zostava dlhodobo v tomto meste preferovany. Takto odflaknuta robota (este aj nestihnuta alebo to chcu mat aj tie nedorobky hotove uz 1.9.?) sa vidi snad len na Slovensku, no a mozno potom este na Balkane. Reklamacia, penale za omeskanie, dusit ich, co to pojde. V takomto stave idealne trat ani neprevziat.
Prečo má #7506 na niektorých fotkách zhodené kryty podvozkov? Niekde s nimi neprešla?
poslal som cez "ksichtoknihu" odkaz na tento článok spolu s patričným komentárom Ivovi N., Magoriátu a aj do Delfinária .... ak príde nejaká spätná väzba, dám vedieť ...
A napadlo vas aj to,ze podvozky ma mozno odkryte len ako prevencia alebo prevencia pred este kadejakym stavebnym bordelom na trati ?
Reakcia na: gejza #3:
myslím, že tak skoro nepríde...
Reakcia na: SirJoe #5:
tak to pošlem znova ?
Reakcia na: Miro #2:
Pravdepodobne odstávajúce obrubníky na NFL v smere do mesta.
Skoda dufal som ze sa zavedie linka 1 s 30T s trasou most snp - hlavna stanica. Myslite ze by sa na kalifornanovi nevedeli tocit dve linky striedavo? Ked sa 6 skrati po Karlovku 30T by mozno vystacili na dve linky ale to je len moj odhad. 🙂
Reakcia na: Dezerter #8:
Vedeli,ale tazsie by sa dodrziaval cp 2 liniek pri 8 min.intervale.
Reakcia na: Dezerter #8:
Podľa mňa by linka 1 v takejto podobe a ešte k tomu s najkapacitnejšími električkami bola zybtočná. Kľúčovú zastávku Nám. SNP by aj tak neobslúžila, namiesto Kapucínskej je možné použiť Zochovu, namiesto Poštovej Hodžovo nám., takže jediná zastávka na trase, ktorá by mala zmysel by bola Vysoká (od STU už ide dvojka, ktorá to podľa mňa sama zvládne v pohode). A myslím si, že od Mostu SNP a od Chatama by veľa ľudí na stanicu necestovalo.
Reakcia na: Miro #2:
Áno, na zastávke Námestie F. Liszta dnes orezávali obrubníky.

A nikto ste si nevsimli ci lllen ja som sa blbo pozeral ze ta #7506 mala kryty dolu iba v zaciatku rekonstruovanej trate kde su odbocky z hlavnej trate na hlavnu stanicu a v useku z vyhybkami kde sa trasi napajaju z hlavnej stanece na hlavny uzol ze asi chceli sledovat ako sa tie podvozky spravaju na tych vyhybkach a roznych krizeniach, ktorych tam dole je neurekom? Lebo ja mam taky pocit ze to bolo cielom. Moj nazor. 🙂
Reakcia na: Dadino #12:
Nie, má ich dole preto, lebo tadiaľ neprešli. Ani so 7501 pri skúškach ešte minulý rok neprešli a museli sa vrátiť. Inak by ten obrubník tak expresne neorezávali.
Reakcia na: Solider #13:
Mm netvrdim ze ne ved som si to aj precital len je mi to divne lebo vsade tie kryty ma na celej trase len na konci pri tych vyhybkach ich ma dolu. Preto som to myslel tak ze to je. 🙂
Reakcia na: Dadino #14:
Odkiaľ vieš, kde presne ich dali dole?
Reakcia na: Dezerter #8:
Dve linky striedavo by sa samozrejme otacat mohli, ta vyhybka netusi aka linka cez nu ide, skor je otazne ci to ma kapacitu na obrat kazde 4 minuty. Teoreticky by to ist malo, ale nikdy sa to tak nerobilo 🙂
Reakcia na: Dezerter #8:
a prečo nepresmerovať linku 6 na stanicu zatiaľ?
Reakcia na: kvorka #17:
Linka 6 teraz slúži na spojenie Karloveskej s Mostom SNP. Ak by sa presmerovala na stanicu, tak by pod most nič nechodilo.
Reakcia na: kvorka #17:
Pretoze spojenie KV - Novy most je ovela dolezitejsie ako Hlavna stanica - Novy most. V case ked 1ka chodila cez Novy most vacsinou vozila vzduch (detto 2ka v opacnom smere). Navyse tri linky na stanicu by boli uplne predimenzovane, najma ked 1ka by bola takmer v celej trase subezna so 6kou.
Reakcia na: 810zssk #16:
V Prahe som videl, že sa to dá pri takom intervale ale mňa skôr teraz napadlo, či sa im v DPB chce robiť na mesiac nové služby pre vodičov a trasy do BUSE tak sa na takéto riešenia vykašlali a ulahčili si robotu. Ešte bláznivejší nápad som mal, že by spojili linku 6 a 1 cez prejazdy na moste SNP by končiaca 6ka sa zmenila na 1ku s trasou akou som písal a potom naopak zas 1 na 6 do Karlovky tiež z mosta SNP. Všetky 30T by boli vypravené iba na tieto dve linky. Cez školský rok by tak na linke 4 chodili síce iba 29T ale to by až taká tragédia nebola a teoreticky aj na takej linke 9 by som ich uvítal konečne po celý deň 🙂
Reakcia na: Dezerter #20:
Celkom nerozumiem aky benefit by malo to prejazdovanie. Jedine ze by to bolo treba kvoli CP (preklady + kapacita zast. Most SNP), potom kludne.
Len taká otázočka.
Po obnovení premávky na Jesenského linky číslo 6 a 7 sa zlúčia do jednej linky (Karlova Ves - Most SNP - ŽST Vinohrady) ?
Reakcia na: Kabbi #22:
Pravdepodobne ano, nakolko docasna uvratova vyhybka pod Mostom SNP sa zrusi, 4 presmeruje povodniu trasou cez nabrezie a 6 nebude mozne nikde tocit tj. opat sa zluci s 7. A po Novom roku ani srnka netusi.
dufam ze po zruseni 6ky do dubravky bude rovnako husto jazdit 4+5 tak ako aj 4+5+6 cez prazdniny... intervaly velmi vyhovuju
Reakcia na: majak #24:
Sklamem ta. Podla novych CP platnych odzajtra sa pocet spojov za hodinu znizi z 18 / hodinu na 14-16x / hodinu v DUbravke.
Reakcia na: Petto #25:
co sa da robit.. 😕 a aj tak cestujem v tej mestskej casti viac autobusmi kedze eliny nechodia na patronku a sancovu a castokrat mam pocit ze aj ked cestujem napriklad pod most je to rychlejsie v kombinacii 83/84+30/37 nez 4
Reakcia na: majak #26:
ADD Sancova. Mala zostat 34tka, z ktorej by som spravil expres s obratom na Trmy ako L3. 84 bola uplne zbytocne predlzena do Dubravky. Ale to je moj nazor.
Reakcia na: Petto #27:
suhlas
Zajtra sa to neotvori 🙂 aktualna info.
Reakcia na: djmetla #29:
Neviem ako si na to prišiel, dopravca o tom nepíše.
Reakcia na: djmetla #29:
Otvorilo sa to teda, či ako?
Reakcia na: Johnny_S #31:
"Od 1. septembra 2015 od 14:30 bude obnovená premávka električiek na Hlavnú stanicu po ukončení rekonštrukcie električkovej trate."

V preklade: Áno, s meškaním, ale predsa...
Dnes som sa previezol dvojkou na Hl.stanicu, aby som si pozrel novú trať. Predpokladám, že trať je zatiaľ v predčasnom užívaní. Čo som si všimol okrem toho, čo sa tu už písalo: 1. miestami nedorobená dlažba, 2. nefunkčná preferencia min. na križovatke s Mýtnou, 3. nefunkčné tabule.
Čo by sa stalo Dopravnému podniku keby obnovil linku č. 1 do Karlovky?! KV nemá spojenie s hlavnou stanicou. Áno, Dlhé Diely majú, ale čo zvyšok KV?
Reakcia na: VeeV #34:
32tka plne postacuje mozno s vynimkou nedele podvecer a ked sa zacnu vychodnare stahovat na intraky koncom septembra, no vtedy vypomaha Karlovej vsi aj linka 141 ktora konci na Molecovej.
Reakcia na: juraj.k #33:
Mne sa vcera zdalo, ze zvary na kolajniciach enormne drkotali po prejazde s K2S 7114 ?
K tomu co tu nizsie napisal juraj.k [vcera o 22:31] dodavam:
1."miestami nedorobena dlazba" - da sa to aj tak povedat, i ked je to poriadny eufemizmus 😉 2. a 3 je tiez pravda. Na druhej strane sa ale zda sa ze su si toho vedomi a pracuju na tom, takze pocas septembra to hadam aj dorobia.
Co som si vsak este vsimol, je napr rigol z betonovych prefabrikatov pozdlz Stefanovicovej vpravo od kolajnic - jednak ze sa mi nezda ze je vzdy spravne vyspadovany, co by znamenalo ze tam bude stat voda, a navyse od dlazby ho deli zvlastna pomerne siroka prazdna medzera (neviem ci ide o projektovu chybu, alebo ci tam nieco este po celej dlzke chyba?).
Tiez ma zaujalo nadstavenie nastupnych hran zastavky Žilinská po celej dlzke oboch zastavok tusim gumenym kusom, zvrchu posypane nejakym pieskom(!) - to som nepochopil ze o com to je, ktovie aky bol projektovany umysel?
Nepochopil som ani projektovy zamer necakane vystupujuceho obrubnika do krizovatky Zilinska (zrejme ma fyzicky zabranovat pripadnej snahe o odbocenie zhora zo Stefanovicovej na Zilinsku??)
Odvodnovaci zlab medzi kolajnicami smerom k Ministerstvu financii je v neprimeranom stave uz teraz - zlomeny ci ohnuty (mozno pocas prac. ked tam jazdili cez to tazke stroje), vnutri ciastocne napadany asfalt....pri kolaudacii by taketo "detaily" nemali ujst pozornosti!

Naviac, zrejme tazke stroje pri vystavbe asi sposobili aj vyraznu degradaciu obrubnikov na druhej strane cesty pozdlz Stefanovicovej a aj smerom k Ministerstvu dopravy...
Reakcia na: Petto #36:
ja is myslím že koľqjnice potrebujú troška obrúsiť.. keďže aj vo vlaku na nových tratiach to zo začiatku robí... alebo to môže byť skôr spojené tým že K2S už nemá kolesá ale kocky 😃 😃 s30T to o dosť menej drnce všade.. 😛
Reakcia na: peter0 #37:
Ta guma tam na zastavke je tusim kvoli tomu, ze zastavka bola naprojektovana pre 2,65m siroke vozidla, ktore ale v Autoslave nejazdia a ani v dalsich desatrociach jazdit nebudu ?
Reakcia na: Error 0x007 #39:
Na Nám.F.Liszta museli obrubníky zase obrusovať ?
Reakcia na: Petto #35:
Petto, tvoje príspevky tu na imhd považujem za jedny z najlepšie sa čítajúcich, a dokonca ťa považujem za naozaj fundovaného znalca verejnej dopravy (myslím to úprimne), ale tentoraz s tebou nesúhlasím a prikláňam sa k názoru, čo napísal(a) VeeV. Je hlúposť ako mraky, že KV ani Dúbravka nemajú spojenie s Hl. stanicou. Nám, čo nechodí nič priamo na stanicu to máme komplikované s prestupovaním na CH. Soférovi či pri ŠD Družba. Mnohí z nás čo tu bývame, cestujeme smerom na stanicu pomerne často, a nikomu sa nepáči, že musí vláčiť preplnené kufre so sebou a prestupovať s nimi. Stále si myslím, že 1ke mala ostať jej pôvodná trasa a nerobiť z nej kolotočovú linku. Rovnako ako je hlúposť súčasná trasa linky 2.
Reakcia na: CraneMan #41:
Pred desiatimi rokmi cestovala na stanicu celá Petržalka, teraz je to celá Karlovka? Ak vezmem do úvahy, že Dlhé diely sú tak o 10 rokov mladšie ako veľká časť Petržalky (celé Dvory) vychádza mi z toho, že v živote každého človeka je obdoboie, počas ktorého húfne preváža preplnené kufre vlakmi.
Reakcia na: CraneMan #41:
Z Dúbravky síce nejde priama linka na hl. stanicu, ale zato ide na SAV a cez prac. dni dokonca dve. Poznám viacero ľudí z Dúbravky, ktorí si to pochvaľovali, že na rozdiel od električky takto budú na hl. stanici (aj s kuframi) pomerne rýchlo (či už pôjdu od tej SAV pešo alebo jednu zast. naspäť) a že autobus je relatívne spoľahlivejší, lebo u električky predsalen hrozí že nebude prúd, bude strhnuté vedenie, pokazená el. ktorá zablokuje všetky zasebou, auto v koľajisku a pod..
Reakcia na: CraneMan #41:
Ďakujem, za tvoj názor. Som rada, že má aj niekto iný podobný názor ako ja. 1-ka bola super linka a aj dosť využívaná. Myslím si, že spojenie s hlavnou stanicou neocenia iba cestujúci vlakom, ale aj ľudia, ktorí dochádzajú do práce v okolí stanice. Ľuďom v KV chýba tento spoj.
Reakcia na: CraneMan #41:
Budem ti zase oponovat. Ziadne velkomesta nemaju priamy spoj do vsetkych m.č. (stvrti), to ze to bolo volakedy- ok. Auta vs. MHD pomer ludi sa enormne zmenilo.
ADD Karlovka. Hadam jedna linka musi stacit na Hlavnu stanicu z KV,ktorej sucastou su aj Dlhace .Hoc maly autobus z 35 tisic.sidliska, intrakov je NONSENS,ale tam aspon vypomaha klbove vozidlo cez volne dni. Z karlovky to bude coskoro na 1 prestup opat , z L5 sa presadne (na hrane) na Obchodnej na L1, co musi byt akceptovatelne aj vzhladom na planovanych 60ks novych elin.
ADD Dubravka: v pesej dostupnosti 200-300 metrov je zastavka SAV s nosnymi 83/84 - tu nepripada ziadna dalsia linka do uvahy.
Reakcia na: VeeV #44:
Cestujuci, ktori dochadzaju do prace v okoli stanice, mozu vyuzit jednu z mnohych liniek co premavaju z Dubravky do okolia stanice.
Reakcia na: peter0 #37:
Takze vazeni, s tym rigolom z betonovych prefabrikatov vpravo pozdlz kolajnic na novom useku smerom na hlavnu stanicu je to este vaznejsie, odporucam sa na to pozriet:
Nielen ze nie je vzdy spravne vyspadovany, ale hlavne od novopolozenej zamkovej dlazby (niekde este nie uplnej) ho deli pomerne siroka prazdna medzera, ktora je sposobena tym, ze betonovy prefabrikat nema kolmu stycnu hranu smerom k zamkovej dlazbe!
Neviem ci islo o neuveritelnu chybu v projekte, alebo realizaciu nezodpovedajucu projektu, kazdopadne ide o zavaznu systemovu chybu!
Kvoli tomu rigol nebude zachytavat vodu z trate, voda bude tiect do medzery, Rigol bude odvodnovat tak akurat sam seba - aj to len dovtedy, kym podsakujuca (a miestami tazko odtekajuca, kvoli zlemu vyspadovaniu) voda nedestabilizuje podlozie jednotlivych betonovych prefabrikatov a nerozrusi to, ako su jednotlive diely vzajomne (chabo) pospajane...
Reakcia na: peter0 #47:
Rigol tam neplní až takú dôležitú funkciu, na trati sú umiestnené priečne odvodňovacie žľaby. Takisto dlažba nie je špárovaná cementom ale iba pieskom, čiže voda sa dostane aj cez tieto medzery pod ne, pod podkladový štrk až do spodku, ktorý je odvodnený pozdĺžnym trativodom. S tým sa počíta.

Ale inak súhlasím s tým, že remeselné prevedenie prác je katastrofálne a Trnavskú stavebnú by som nenechal robiť ani záhradný gril, lebo aj ten by bol nakrivo so slovami stavbyvedúceho „to je bežné, to sa tak robí, mal som tam 25 centimetrov rozdiel“. Dlažba je nakrivo položená, pretože sa to robilo rýchlo a z investičného oddelenia na magistráte preberú všetko, pretože oni sa do toho nerozumejú, nie sú vybavení odborným personálnym substrátom.
Reakcia na: Solider #48:
No vies, ak tam rigol neplni az taku dolezitu funkciu, ze staci ze ten rigol (ako-tak; teda zatial) odvadza vodu zo seba sameho, tak potom je na zvazenie, naco ho tam vobec davali...
Kazdopadne tipujem ze nepotrva dlho a zamkova dlazba sa smerom k rigolu zacne zvazovat a rozchadzat, ked zboku je ta medzera.
Preto s tou medzerou treba podla mna uz aj v tom sucasnom stave veci co najskor nieco urobit a nie len cakat, ze ved uvidime, co sa s tym stane.
[Mimochodom, aj tak by ma ale dost zaujimalo, ze ci to bolo tak neuveritelne projektovane, alebo ci realizacia nezodpoveda projektu...zaoberal sa tym vobec niekto?]

A pokial ide o to, ze podklad pod strkom, na ktorom je polozena zamkova dlazba, je odvodneny pozdlznym trativodom, tak na to by som sa nespoliehal. Jednak kvoli tomu, ako je ten samotny podklad vyspadovany a navyse, pokial si videl ako ten podklad salovali a ako instalovali tych niekolko priecnych zlabov, tak netreba vysvetlovat viac.
Takze sa skor obavam, ze voda bude stat v kolajisku, akurat mozno to pod tou zamkovou dlazbou nebude az tak vidiet...

S tym co pises na zaver je mozno mozne smutne suhlasit, ale to myslim neznamena, ze sa s tym treba zmierit a nechat to tak. A nech si aj preberajuci uvedomia, ze ked sa tomu nebudu poriadne venovat a prislusne to riesit, preberaju zodpovednost aj na seba. Ved hadam to nechcu uz o par rokov rekonstruovat odznova!