Nové trolejbusy stále nejazdia

Cestujúci môžu denne využiť len polovicu nových trolejbusov Škoda-SOR.

Bratislavský dopravný podnik ešte v závere mája tohto roka informoval, že vo vozidlovom parku má už 82 nových trolejbusov, z čoho až 56 bolo kĺbových vozidiel. V priebehu júna boli dodávané ďalšie kĺbové vozidlá, ktorých bude spolu 70.

V tlačovej správe dopravný podnik uviedol, že "výrobca dňa 26. mája 2015 dodal aj ďalších 6 kĺbových trolejbusov, ktoré DPB, a.s. oficiálne preberie v piatok 29. mája 2015. Následne budú pre tieto nové vozidlá vybavené technické preukazy a počas budúceho týždňa budú nasadené do premávky." V skutočnosti ani na začiatku júla tieto vozidlá neboli uvedené do prevádzky a cestujúci sa tak musia naďalej voziť v starých vysokopodlažných trolejbusoch. Počas školského roka dopravný podnik vypravoval na linky v pracovných dňoch len približne 33 kĺbových vozidiel zo spomínaných 56 kusov a od začiatku prázdnin ich vypravuje dokonca len 26, zvyšné vozidlá stoja bez využitia vo vozovniach a namiesto nich premávajú staré vozidlá Škoda 14 Tr a 15 Tr.

Rovnako malo do polovice júna pribudnúť 15 trolejbusov Škoda 30 TrDG s prídavným diesel-elektrickým agregátom, ktorých obojživelné vlastnosti sa v súčasnosti dajú využiť len na linke 210. Na tejto linke, ktorá bola od 1. júna predĺžená o úsek Autobusová stanica – Nové SND bez trolejového vedenia, sú potrebné 4 vozidlá. Z celkového počtu 15 kusov bolo do prevádzky uvedených zatiaľ len 6 kusov, pričom dva z nich do premávky už dlhšie nezasahujú. Tento typ trolejbusov navyše od začiatku vykazuje veľkú poruchovosť, pričom denne mnohé z nevykonaných spojov ani nie sú nahradené záložným vozidlom. Výpadky najnovšie nahradil už aj jeden zo starých trolejbusov, ktorý však v predĺženom úseku nemôže jazdiť, a tak spoje k Novému SND nie sú vykonané.

Najväčšie problémy s novými trolejbusmi sa objavujú práve na linke 210, ktorá spája železničnú a autobusovú stanicu, kde výpadok spoja môže pre cestujúceho znamenať nestihnutie vlakového alebo autobusového prípoja.

Ako zaujímavosť môžme uviesť, že podľa zverejneného plánu verejného obstarávania na rok 2015 plánuje dopravný podnik obstarávať aj služby na opravy a skúšky trakčných motorov starých trolejbusov na 18 mesiacov za 20 000 €. Pritom DPB už avizoval, že na jeseň tohto roka bude celý vozidlový park trolejbusov pozostávať iba z nových trolejbusov.

DPB: Trolejbusy nejazdia aj kvôli pé-enke

Ako sa pre imhd.sk vyjadril Dopravný podnik Bratislava, zdržanie sprevádzkovania najnovších vozidiel nastalo z dôvodu "vybavovania potrebnej dokumentácie, nakoľko pracovník, ktorý ju musí schváliť, je dlhodobo PN. To však DPB, a.s. nemohol včase dodávky nových trolejbusov prepokladať. Napriek tomu ku dňu 30.6. mal DPB k dispozícii do výpravy 50 kĺbových 31 Tr trolejbusov, 15 sólo 30 Tr a 6 s pomocným pohonom."

Čo sa týka výpravy, DPB deklaruje, že má v rezerve "8 nových kĺbových trolejbusov z titulu zníženej výpravy (prázdninový režim)". V skutočnosti však 1. júla nevyšlo za brány vozovní až 21 vozidiel z 50 nových kĺbových trolejbusov, ktoré môže dopravný podnik nasadzovať.

Nakúpené boli trolejbusy, ktoré nie je kde prevádzkovať

Až po zakúpení vozidiel sa zistilo, že na mnohých miestach s nimi vlastne nie je možné premávať. "Priam v havarijnom stave je dlhodobo napríklad obratisko trolejbusov Cintorín Vrakuňa, kde majú problém aj staršie vozidlá, nieto nové, nízkopodlažné, ktoré pri prejazde zo zastávky by zachytávali podvozky a výrazné škody na nových vozidlách by spôsobil už samotný výjazd zo zastávky. DPB, a.s. v tejto súvislosti DPB už dlhé roky žiada Magistrát hlavného mesta, aby vykonal nápravu obratiska, čo sa však do dnešného dňa nestalo. Ani na tento rok nie sú vyčlenené prostriedky na opravu," uvádza DPB. Nevhodný stav je podľa DPB aj v obratisku Rádiová, tam však občas nové vozidlo zavíta.

Problém je aj s vypravovaním nových kĺbových trolejbusov na linky 207 a 209. V rámci predĺženia trolejbusovej trate na Trenčianskej ulici je nové obratisko riešené tak nešťastne, že sa kĺbové vozidlo otočí iba s veľkými problémami - jazdou cez trávnik stredového deliaceho ostrovčeka. Napriek tomu, že projekt mali všetci zainteresovaní k dispozícii, nedostatky vyplávali na povrch až pri jeho realizácii.

"Na niektoré linky nemôžeme vypravovať kĺbové trolejbusy, napríklad č. 203. Nových sólo trolejbusov však DPB má len 15, čo nepostačuje na obslúženie všetkých liniek, kde je potrebné nasadiť sólo vozidlá," vysvetľuje Zuzana Vachová z dopravného podniku.

Zhrnuté: Nové trolejbusy podľa informácií DPB a imhd.sk nie je možné vypravovať na linky 203 204 205 207 208 209. Otázne je, ako na tieto skutočnosti zareaguje Brusel, ktorý nové trolejbusy - stojace vo vozovni - financoval.

DPB: Problémy na linke 210 sú už vyriešené

Snažili sme sa získať vyjadrenie DPB ohľadom spokojnosti s novými duálnymi trolejbusmi 30 TrDG, ktoré len v júni zaznamenali viac ako 40 porúch pri 4 vypravených vozidlách. DPB situáciu nekomentoval a vyjadril sa iba k výpadkom na linke 210, spájajúcej stanice, dňa 1. júla:

"Včera nastal výpadok jedného trolejbusu z dôvodu dopravnej nehody, takže linka 210 bola okamžite po dopravnej nehode hradená záložným vozilom sólovým trolejbusom bez pomocného dieselgenerátora tak, aby sme zabezpečili obslužnosť cestujúcej verejnosti na trase Autobusová stanica Mlynské nivy - Hlavná stanica. Od dnešného dňa je však na linke 210 zabezpečená plná výprava na trolejbusoch s pomocným dieselgenerátorom." V skutočnosti bolo vozidlo nahradené až po viac ako 7 hodinách od spomínanej nehody. Ako budú podobné situácie riešené v budúcnosti, nie je jasné.

Nové trolejbusy majú ísť na linku 205

"Kĺbové vozidlá nebudú odstavené, ale DPB, a.s. ich postupne bude nasadzovať do premávky aj na ďalšie linky, kde v súčasnosti jazdia sólo vozidlá. DPB, a.s. začal pripravovať vyhovujúcu koncepciu tak, aby nedošlo k nárastu objednaných výkonov a zároveň aby sme kĺbové trolejbusy v premávke využili. Nasadzovanie ďalších kĺbových trolejbusov v letnom režime je však ekonomicky nevýhodné, nakoľko nie je taká vyťaženosť spojov ako v bežnom prevádzkovom režime," uviedol dopravný podnik bez bližších podrobností o financovaní takýchto zmien.

Na otázku, kedy a kam budú nasadené ďalšie nové vozidlá, dopravný podnik uviedol, že "pravdepodobne to bude linka 205 a v pláne bola aj linka 208, len za predpokladu, ak príde k náprave obratiska a cestných komunikácií. Zvažuje sa aj nasadenie kĺbových trolejbusov na linku 204 za predpokladu, že sa upravia dopravné a technicko-prevádzkové podmienky na cestných komunikáciách." Termín nasadenia nových vozidiel už DPB neuviedol.

Zverejnený plán obstarávania je neaktuálny

Dopravný podnik sa tiež vyjadril k obstarávaniu opráv a skúšok trakčných motorov starých trolejbusov, ktoré budú tento rok vyradené. DPB citovanie z plánu obstarávania, ktorý má podnik na svojej webstránke, označil za "uvažovanie o 'tuneli'".

"Obstarávanie opráv a skúšok trakčných motorov trolejbusov 14 Tr a 15 Tr bolo plánované ešte na jeseň 2014, ako príprava na každoročnú sezónne zvýšenú poruchovosť motorov donedávna premávajúcich pôvodných vysokopodlažných vozidiel počas zimného obdobia. Obstarávanie však nebolo nikdy vyhlásené ani realizované, a po zime už ani nie je dôvod, len nedopatrením ostalo v pláne. Plán bude v tomto zmysle aktualizovaný. Uvažovať  o „tuneli“ na základe plánu obstarávania chce naozaj veľkú dávku fantázie," uzavrela Vachová.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Niekto je stále na PN -ke kto nie je schopný dať razítko na povolenie k ich výjazdu . V horúčavach ktoré sa blížia budeme sa potiť v 110 DB hlučných trieskajúcich podláh 14stiek. Vraj sa šetrí pre budúcnosť. Jeden vodič mi kecol, že ten človek je neschopný ich pustiť na premávku pre jedno razítko a tak sa vodiči smejú na neschopnosti DPB , A tak toto povolenie vraj visí na jedinom schvaľovatelovi. Idú nám horúčavy a nízko podlažné tr. viaznu niekde v stratenej doline... CELE ZLE!?
Na 205 chcú dať duodiesel tr30. Tak príjemnú zábavú v tlačenici, želáme.
Reakcia na: petert777 #1:
Prosím ťa zase hlášky *Jeden vodič povedal* ? 31Tr by mali ísť na 204 a 208 (ťažko povedať lebo ten tankodróm pri Vrakunskom cintoríne je fakt des) a 30TrDegeše by radšej mali jazdiť iba pod drátmi lebo ten nepodarok v podobe predĺženej 210ky stojí za h...Nič ten agregát neznesie ani len rovinatý terén,tak ja navrhujem vymontovať agregát a používať ako klasický trofel ?
Reakcia na: petert777 #1:
a na margo klimatizácie na to by som sa nespoliehal ? už viac ako polovica vozidiel MHD je plne klimatizovaných a denno denne vidím vozy s rozčapenými okienkami ? vodičov to samých od seba nenapadne zapnúť tú klimatizáciu ? a keď za ním prídeš,aby ju zapol tak ťa pošle do teplých krajín,že čo ho takou somarinou obťažuješ alebo to "nevie" ? pre mňa je pohodlie za volantom či už v práci alebo v osobnom aute prvoradé a rovnako aj myslím na ľudí,ktorých veziem bez ohľadu koľko stupňov mi ukazuje teplomer ? všetko je to o hlave,ale mám pocit,že DPB zamestnáva nadpolovičnú arogantnú a sebeckú bandu tupcov ? nehovorím,že všetci vodiči sú takí,ale dobrých 80% to je ?
Reakcia na: roman2 #4:
Tu nejde len o klímu. Ide o nadmernú hlučnosť vozidla , vysoké schody, trieskajúca podlaha do plechových krytov,, rezonácia hrdzavých spojov , sklá ktoré zvyšujú tepelnú záťaž slnečného žiarenia do vozu, kratší voz ktorý nepriláka cestujúcich do preplneného spoja a príliš hlučné reproduktory v hlučnom voze. atď.
Reakcia na: petert777 #5:
Trieskajúca podlaha? Hádam tlmiče, ktoré sú už zničené aj na nových trolejbusoch. Podlaha sa nám dvíha len na takých exemplároch ako 6620 ?
Reakcia na: Peter6607 #6:
Ale to je hlavne dôsledkom toho, že v zime napadlo viac snehu. Hneď sa to odrazí na stave ciest a trolejbusov...
"Ultra moderné vozidlá", kde sa nezmesti ani bicykel, informačný systém, ktorý nedokáže upozorniť na prestupy, je vidno len nepodstatnýudaj o zime. Interier taký, že na niektoré sedačky by sa hodil horolezecký preukaz. Dvere ktoré hučia a dlho sa zatvaraju.... Áno správne dpb, len tak ďalej.
Reakcia na: toso0077 #8:
Bicykel by síce presahoval do dverí to je v pohode, sú tam navyše ďalšie dvere. Sedadlá sú síce vyššie ale lepšie sa po krajoch z ních vzostupuje. Tieto trolejbusy sú robené na to aby mali kratší interval a volné sedačky pre každého. V našej prevádzke sa dosť šetrí, preto Bratislava má plné ulice aut a AutobusoTrolejbusy jazdia tak, že mnohý prešľapujú neskutočné minúty na zastávkach. Čo sa týka zatvárania dverí, nič neostáva len tejto nezmyselnosti dávať zvonenie hneď po otvorení dverí.
Klbakov je uz min 65 k dnesku.
Reakcia na: TeBeCe #10:
Este 5 a uz sa zacnem vazne cudovat,ze naco sme ich vlastne tolko kupili ? ?
Chcelo by to vyjadrenie DPB, ako to vlastne vnímajú, že si ich podriadení z nich robia dobrý deň. Už dlhodobo poukazujem na to, že nové pojazdné trolejbusy stoja a namiesto nich jazdia stále staré, pretože niekto nie je schopný zmeniť služby a obehy. Dokedy budeme čakať?
Mne takisto chyba v clanku vyjadrenie DPB k tomuto problemu. Myslim ze jeho reakcia by bola viac nez na mieste. Preco toto vyjadrenie chyba, neviem a po pricinach hlbsie patrat nebudem.
Viem ale, ze v starych trolejbusoch bolo aspon dost miesta na statie - v novych trolejbusoch sa de facto niet kam postavit, su uz konstruovane usporiadanim sedadiel pomaly ako regionalne autobusy! Zmenseny priestor pre kocik a invalidny vozik (akokeby sa vyrobca a dopravca tvarili, ze nemoze nastat situacia, ked je potrebne prepravit 2 kociky naraz, pripadne kombinaciu kocik+inv vozik atd) a zuzeny priestor na statie medzi 2. a 3. dverami su asi nepodstatne veci....
Je pre mna zarazajuce, ze vyrobca dokaze vyrobit taketo usporiadanie sedadiel do mestskych autobusov. Takisto ma (ne)prekvapuje, ze ani kompetentnym v DPB to nevadi....ale vsak, ked sa menia kazde 4 roky cyklicky s komunalnymi volbami a najvacsiu vahu ma provizia....

Jo a mimochodom, co cakaju, ked pocas kazdeho kola dva krat stahuju a vytahuju zberace, ked ten pomocny dieselagregat nie je na taketo zaobchadzanie stavany a SOR predtym taketo typy trolejbusov nikdy nerobili.
Reakcia na: Zvero #13:
SOR nemal na starosti stahovace zberacov . Ak sa nemylim to su vsetko sra*ky Skodovky, LEKOV a Kirsch. Vyrobca ti da tolko sedadiel kolko chces, jemu je jedno ci ti z toho medzimestky voz. On vyhral len tender.
Reakcia na: Zvero #13:
No a krátko po Tvojom príspevku bola doplnená rekcia DPB, viď aktualizácia
Ak ten pracovnik umre, tak nam na dvore zostanu nepouzitelne trolejbusy??
204 nemoze byt hned klbakova ? Ved na Valasskej je tiez socialka a 207 tade uz len prechadza ci by sa na odstavnej (druhej) stope nezmestili 3 klbaky ?
Reakcia na: Petto #17:
Moze, ved uz casto aj bola cez prazdniny, ze tam bolo iba jedno solo, max. dve, zvysok klb.
Reakcia na: Petto #17:
Čo by nemohla. Ale na Trnávke nemajú nové kĺbaky. Iná vozovňa, iný štát. § Nové služby sa na leto nikdy nerobili.
Reakcia na: Solider #19:
No u tbusov sú dve vozovne jedna prevádzka. Keď išlo požičať z Trnávky na Hrobonku dve tri 14tr, teoreticky by malo ísť aj požičať z Hrobonky na Trnávku zopár 31Tr.. Bordel a málo miesta je tak či tak v oboch vozovniach... ale nasadzovanie nových tbusov nie je asi až taká priorita...
Inak, este pridam:

1. vyhovarat sa na to, ze nove trolejbusy nejazdia kvoli tomu, ze dotycny pracovnik je PN a ze to podnik nemohol predpokladat je nezmysel. Dalo sa predpokladat, ze k takej situacii pride a podnik mal zabezpecit zastupitelnost. Ludia si niekedy bohuzial zvyknu nielenze len tak ochoriet, ale aj len tak zomriet.

2. koncepcia zadelovania klbovych vozidiel na linky, kde predtym premavali solo vozidla len kvoli tomu, aby sa NEnavyslili objednane vykony je nesystemova a neriesi problemy tam, kde je to potrebne. Ako je vobec mozne to obist takymto sposobom? Ved nasadenie kapacitnejsich vozidiel by malo automaticky znamenat navysenie objednaneho vykonu. Preplnenost linky 201, najma rano v smere jazdy do Vrakune mimochodom nikoho vobec netrapi? Alebo sa vsetci tvaria ze nikto to nevidi? 🙂

Ale fajn, ze pribudlo aj stanovisko DPB, aj ked, neviem, ci by som bol nan zrovna hrdy...
Reakcia na: Petto #14:
Je pravda, ze neviem, preco su tie nove trolejbusy tak poruchove, myslel som, ze problem je v pomocnom dieselagregate. Bol by som inak zvedavy na ekonomiku takej prevadzky, jednak v prestojovosti aj v pocte minutych PHM na km. Asi je to stale lepsie ako to riesit systemovo a zmysluplne - napriklad spojit trolejom dlhe diely s autobusovou stanicou.

Tvrdenie, ze SOR nemal na starosti stahovace zberacov, nie je podla mna OK. Ked to raz SOR na svoj skelet namontoval, tak to ide na ich triko takisto.

Vsak hej, vyrobca da...vyrobca napasuje. Ale nie som si isty, ci v poziadavkach DPB bolo zrovna zuzit priestor pre kocik a vozik. Myslim, ze voz odisiel co sa tyka konfiguracie sedadiel vo vychodzej podobe, tzn. ze neboli robene ziadne prisposobenia, ale nie som si isty. Okrem ineho neviem, ci umiestnenie sedadiel schvaluje predtym nejaky bezpecnostny technik, alebo ina autorita, ale rozhodne by to bolo na mieste....
K vyjadreniu DPB asi len jedno, ide o úmyselné zahmlievanie a klamanie cestujúcej verejnosti. Nových vozov je tu toľko, že už dávno nemusela byť vonku ani jedna 15tr. A toto s nárastom objednaného výkonu nič nemá.
neviem si pomôcť, ale celá táto fraška nazvaná "obnova vozového parku trolejbusov v Bratislave" svedčí o totálnom amaterizme ľudí, ktorí "riadia" DPB - najskôr sa nezmyselne nastavia požiadavky na vozový park, potom sa tak zmanipuluje tender, že sa musí opakovať, aby nebol zmietnutý zo stola a aby nám ho EU preplatila, keď sú dodané prvé vozy, trvá nekonečne dlho, aby sa zaradili do premávky - je problém, aby dostali papiere potrebné na premávku, potom je tu problém s nefunkčným informačným systémom, atď...

Zmluva o nákupe 80ks trolejbusov bola podpísaná 28.6.2013, dnes máme 2.7.2015 a výsledok ❓
neustále technické problémy s nasadzovaním nových vozov, z 15-tich"štandartných" krátkych vozov niekoľko dlhodobo odstavených, z 15-tich dodaných krátkych vozov s dieselagregátom má platné papiere 6ks, tie stíha jeden technický problém za druhým, nakoľko sa DPB nepoučil z problémov v nasadzovaní 25Tr, z 50-tich kľbov jazdí denne maximálne 34 vozov, samozrejme ak nerátam výmeny vozov po technických problémoch. Dvakrát sme zažili hromadné sťahovanie vozov do vozovne po narušení stavu izolácie(raz niekoľkohodinová búrka, druhý raz niekoľkohodinové husté sneženie)
Keď to podtrhnem a spočítam - dva roky po podpise zmluvy a opcie(tej v čase, keď tu pomaly ešte žiadne skúsenosti s prevádzkou nových trolejbusov neboli) máme síce 71 ako-tak jazdiacich nových trolejbusov, ale jednoducho nenapĺňajúcich očakávania cestujúcej verejnosti...

Neviem, ako to robia v DPMB, ale zmluvu o dodávke rovnakých vozov, akurát bez klímy, tú má len kabína vodiča, pokiaľ sa nemýlim, podpísali v auguste minulého roka a dnes majú dodané všetky vozy, ktoré sa zaraďujú do premávky oproti našim raketovou rýchlosťou - prototyp dodaný v apríli je nasadený do ostrej premávky po jednom mesiaci, z 29-tich vozov dodaných v júni, už jazdí 15 v premávke s cestujúcimi, skrátka úplne iný svet ? ? ?
Reakcia na: Zvero #13:
2 ks 30 TrDG jazdia už 3 roky v Hradci Králové
http://hradecketrolejbusy.cz/201209.php
Nebol náhodou pomer nových trolejbusov zvolený pre nový linkový systém? Spojiť 208 s 212 od Hodžka a dočasne otáčať na zastávke 201/202 na CV. Vyhlo by sa prehybu aj Šulekovej a hneď by malo kde jazdiť 20 kusov 31Tr. Dokedy ešte bude prebiehať šikana cestujúcim z Prievozu? Posledných 10 rokov nestačilo?
Reakcia na: Peter6607 #26:
cize 212 Sulekova-ZŠ a 208 Vojenska-CV?
Reakcia na: Ttom #27:
Tak, ako mala byť 62.
Kto na strane DPB pripomienkoval projekt (menovite) ? Aký bol dôsledok (krátenie VZ, zrážka z platu z
titulu spôsobenej škody, ukončenie PP) ?

Kto to robil na strane mesta, s akými dôsledkami ?

Kto robil zadanie pre projektanta ? Boli tam uvedené kĺbové trolejbusy ? Ak nie, prečo ? Kto za to môže ?

Tieto otázky musí niekto začať klásť. A žiaľ vyzerá, že to musia robiť obyčajní ľudia z ulice. Ach jaj!
Reakcia na: Peter6607 #26:
Tým veľa nezískaš, lebo spojíš linku (z hľadiska jej dĺžky), no zároveň spojíš aj výpravu. Výsledok je, že kĺbakov tam bude cca rovnako ako teraz, pri separátnom stave. Ten pomer 70:15 (+15) je pri súčasnom stave veľmi zlý. Zrejme sa znova konalo skôr ako rozmýšľalo. Pri súčasnom linkovom vedení a výprave nám nastane stav, kedy bude zároveň nových vozidiel nedostatok a zároveň prebytok. Jediné riešenie je zmena linkového vedenia (neviem, či dobrý nápad), alebo zmena niektorých liniek na kĺbové, čím sa menia miestokilometre.
Reakcia na: Zvero #22:
"Ked to raz SOR na svoj skelet namontoval, tak to ide na ich triko takisto."

Lenze ani stahovaky ani zberace SOR nenamontoval. Vid fotky: http://www.busportal.cz/modules.php?name=article&sid=11647
Reakcia na: Ike #30:
Minimálne by si sa zbavil 15Tr, pretože nielen, že máme prebytok 31Tr, ono nám ešte v uliciach strašia vysokopodlažné kĺbače. Tie by mali byť na odstrel prioritne.
Reakcia na: Peter6607 #32:
Na to som v podstate v príspevku mieril. Kvantitatívne sa to nezmení, ale kvalitatívne by sa stali obe linky plne nízkopodlažnými.
Reakcia na: Peter6607 #32:
Ja mám z toho článku pocit, že prioritne by mala byť na odstrel pani Vachová. ?
Ja uz mam toho plne zuby! To je nonsens, som vrcholne na...ny. Treba zacat bombardovat primatora a a poslancov. Uz v marci som vystupil cez niekedy cez vikend z nejakej hrdzavej 14ky pri vozovni a za plotom trcalo cele pole 31, uzasnuto som si to odfotil. To bolo pred stvrtrokom!
Najprv sa nakúpili vozidlá a potom sa až bude špekulovať, že kam ich vôbec môžu dať? Mimochodom ako zvládajú 31Tr nápor na linkách 201 a 202? Už s 15Tr to tam bolo o zobák čo sa pamätám a ak sú 31Tr z vnútra takisto riešené pri 2. a 3. dverách s priestorom na státie ako tie žilinské, tak je to pekne v prdeli. O kĺbe si ilúzie nerobím. Už všetci výrobcovia vedia urobiť priestrannejší kĺb, iba Je*ko a Tr*ko to nevedia. A vlečka asi to isté čo aj u autobusov. Potom sa vyšší počet trolejbusov zíde pri skrátení intervalu na 201 a 202. Mimochodom je lepšie na ostatné linky (možno vynímajúc 208) mať sóla a dať radšej kratší interval. Teda aspoň ja osobne preferujem menšie vozidlá a častejšiu premávku ako klbák a riedko. Brňáci tak majú riešené Šlapanice s linkami 31 a 33, a poviem, že je to tam fantázia. Zvýšený nápor zvládajú aj s krátkymi trolejbusmi pri intervaloch 4-6 min. Na Kramáre čo vídavam večer v BA, tak je to bieda, tam klbák nemá význam a iba kvôli špičke ho tam mať je luxus. Skôr na špičku posilniť skrátením intervalu by stačilo. A klbáky na Trnávku by boli ideálne keby sa potiahli troleje aspoň k Avionu a nahradili by L63. Takto keď od SAV po Trnávku trolejbusom berú ľudí autobusy z 39, 53, 61, 63 a jazdí sa v intervaloch, ktoré sa nedajú vzájomne preložiť (spička 8,10,12,15 a 20, sedlo 12,20 a 30), tak je to absolútne v keli. Tu by sa mal DPB po vzore Petržalky zamyslieť, či nie je načase tu rovnomerne rozložiť spoje a kapacitu.
Nove elektricky uz dostali peciatky ked jazdia a trolejbusy nie? Ci problem nebude v tych peciatkach? 3.7. popoludni su opat pojazdne len 3 DeGese... ?
Reakcia na: Ttom #27:
62 (ex208+212): Vojenska - CV -> klbaky
47 (ex212+207): Vojenska - Hrad - Zimak -> mozu byt tiez klbaky
46 (ex207+208): Sulekova - Lidl RD -> sola
aktuálne zo Šalingradu - ku dnešnému dňu spojazdnených všetkých tridsať kusov 31Tr, zvládli to za desať mesiacov od podpisu zmluvy, som veľmi zvedavý, ako sa im bude dariť ?
Reakcia na: 723.6 #36:
Linka 201 máva v smere z mesta špičku v podstate počas celého dňa aj cez víkendy a z DH okrem pár služieb podobne. Tu naozaj nejde iba o 31Tr, ale aj zvyšujúci sa nápor cestujúcich. Netreba zabúdať na obrovský príliv obyvateľstva do Rovinky, Dun. Lužnej, ale aj samotných DH za posledných 5 rokov, nie všetci chodia autami.
Reakcia na: TeBeCe #37:
dnes svetová premiéra 6108, 6110 a 6115, zjavne boli navštíviť chorého pracovníka, ktorý ukrýval pečiatku pred zlým DPB ? ? ?
Reakcia na: trolejbus6207 #41:
a dva z nich zdochli už skoro rano ? ? ?
Reakcia na: TeBeCe #42:
a čakal si niečo iné? ja osobne nie, naozaj nechápem, ako ten črep mohol byť schválený ?
Reakcia na: trolejbus6207 #41:
A dnes sú v premávke už aj 2 opčné kĺbové trolejbusy.
Reakcia na: Juraj76 #44:
fakt, to som si naozaj ráno nevšimol... ?

že by to už niekomu zodpovednému bolo trápne, čítať toľkú oprávnenú kritiku na DPB ❓ alebo aj pri nich bol v hre chorý majiteľ pečiatky dráhového úradu? ?
Na 203 nieje možné nasadiť kĺbové z dôvodu prejazdnosti alebo z kapacitných dôvodov? Pretože staré kĺby na kolibu vyjdu, a ak nové nie tak to je hanba a nemala sa taká somarina kupovať. Nie že by tam boli potrebné ale tak občas na významnejšie udalosti v lese kapacitná posila pomôže.
Reakcia na: trolejbus6207 #41:
Včera vyšli ďalšie 30T, dnes 30TrDg a opčné 31Tr. Takže zjavne opečiatkoval všetky preukazy na vozidlá, ktoré čakali na zaradenie..To teoreticky môže aj počas PN..?
Reakcia na: Mates #46:
Prejazdnosť. Majú iný preazdný profil ako 15Tr. Výjdu aj 31Tr na Kolibu, pár krát tam boli sory nb18 a min. raz tam bola aj 31Tr. Akurát si vodiči musia dávať oveľa väčší pozor, nesmú byť po trase zle zaparkované autá a v niektorých ostrejších zákrutách prechádzajú aj cez protismer.
Reakcia na: Mike #48:
Prečo ešte nebol na Operativnej komisii predložený návrh na úpravu dopravného značenia s cieľom osadiť výstražné a zakazove značky?
Reakcia na: Ike #49:
Akože má vozidlo v protismere zastať o 5m skôr (aj keď je na hlavnej) keď vychádza z opačnej strany spoza zákruty 31Tr? ?
Reakcia na: Mike #50:
keď čítam, aké je jazdenie s 31Tr rozdielne oproti 15Tr/15TrM a kde všade nemôžu jazdiť, nadobúdam dojem, že najlepšie riešenie je nechať ich odstavené vo vozovni, aspoň sa nebudú kaziť ☠
beriem, že oproti 15Tr/15TrM sú o meter a viac dlhšie, ale na Kolibe sa s kĺbom jazdilo vždy špecificky. Ja som zažil na vlastnej koži iba Sanos, ten bol kratší oproti 31Tr len o trištvrte metra a nebol s ním problém nikde, dokonca ani pri voľakedajšom výjazde 212-ky cez Tolstého a to je teda dosť úzka ulica...
Reakcia na: trolejbus6207 #51:
Ono zatiaľ je problém iba na Mliekarenskej a tej Kolibe. Pričom na oboch konečných už 31Tr boli a prešli.. akurát že na Mliekarenskej iba nedeľu doobeda a aj to za asistencie dispečera, a na tej Kolibe to bolo tušim iba raz, ostatní vodiči to odmietajú.. (takisto keby sa našiel vodič čo pôjde s 31Tr na Mliekarenskú tak oni to na tú 207, či 9 vpohode vypravia..).
Na tú Kolibu fakt je potrebný kĺb iba cez vybrané víkendy, kedy je predpoklad výrazne zvýšeného dopytu...Ináč aj to by sa dalo riešiť s 203 a 213 intervalom 7,5 min a sólo, prípadne spolu 5 min a sólo...
Reakcia na: trolejbus6207 #51:
Zasa ani autobusy to nemajú ani zdaleka všade ružové a jazdí sa ako vie... Napríklad pravé odbočenie z Radlinského do Legionárskej, kade pravidelne pri výlukách jazdieva X8. Hoci je tam pravý odbáčací pruh, so sorkou 99% vodičov odbáčalo z priebežného pruhu a s MBCC, čo tam Petržalka dávala, odbáčali z koľají, čo je ľavý priebežný pruh, teda pred stopčiarou išli krížom cez dva pruhy..
Aj keď tbusy sú ešte naviac limitované vedením.. ale niekedy je prejazdnosť nejakého úseku o schopnostiach vodiča,.
Reakcia na: Mike #52:
jasne, na Kolibe stačí cez týždeň sólo, aj ja som bol na 213-ke niekoľkokrát so Sanosom iba cez víkendy, keď nasnežílo a ľudia sa chodili na na lúku šmýkať na lyžiach ?
s tou Mliekarenskou je to samozrejme horšie, lebo na 207/209 by sa ten kĺb v pohode uživil a preto ma to neuveriteľne serie, že to obratisko takto zfušovali. Je aspoň nejaká snaha to prerobiť, aby sa tam dalo v pohode otočiť alebo na to zvysoka kašle ❓
Reakcia na: Mike #53:
tak to je dosť veľká odvaha, za dnešnej premávky odbočovať s autobusom doprava cez dva pruhy, to by som si asi netrúfol...
rozmýšľam, kde za mojej éry bolo vedenie natiahnuté tak, že si musel ísť krokom, keď išli palice vonkajším oblúkom, mám dojem, že na Zámockej pri hrade smerom na Hroboňku, kde bolo vedenie hodne v strede nad cestou a ešte aj oblúky boli napevno, potom to bolo obratisko na Búdkovej a tuším ešte oblúk z Kolárka smerom na Mickiewičku bol problémový spolu s prejazdom koľají, keď sa vlečka rozkývala, tak to tam niekedy padlo, ale v takej Ružovej doline sa Sanos otočil bez problémov, tam mali problémy 9TrHT, tá ich Rába mala hodne malý rejd ?
Reakcia na: trolejbus6207 #54:
Rieši sa to. Až také úplne jednoduché prerobiť to nie je, lebo vraj sa nad tým uvažovalo už pri projektovaní. Ale je tam viacero možností, kde "zarezať" ...
Reakcia na: Mike #56:
tak táto odpoveď ma úplne dorazila, čiže tá banda vedela, že je to na ho... a predsa to tak dala postaviť? Na to naozaj nemám slušného slova, radšej končím diskusiu na túto tému, howgh ?
Reakcia na: trolejbus6207 #57:
Holt erufondy a časová tieseň...Ono koľkí odborníci spochybňujú význam tohto celého predĺženia...
Reakcia na: Mike #58:
predpokladal som takúto odpoveď, s dosiahnutým výsledkom je to číre plytvanie peňazí, to za tie prachy mohli zatrolejovať Brniansku na Patrónku...
Reakcia na: Mike #50:
1. "nesmú byť po trase zle zaparkované autá" = B 34 + V 12b + súčinnosť mestskej polície. A (proti svojmu presvedčeniu) dodám ešte to, že Koliba nie je oblasť, kde by bol problém s parkovaním, takže je to aj politicky priechodné (pfuj).
2. "v niektorých ostrejších zákrutách prechádzajú aj cez protismer" = A34 + E 12 "Výjazd trolejbusov".

Ja viem, že to nie je trvalé riešenie, ale aspoň snaha o zlepšenie. Videl som prevádzky MHD v rôznych krajinách a prípad 31Tr+Koliba nie je neriešiteľný. ?
Reakcia na: trolejbus6207 #59:
Nemohli zatrolejovať, lebo na to neexistuje projekt ? On sa pripravoval, ale bol stopnutý, kvôli neexistencii projektov na ostatné úseky L63 určené na zatrolejovanie.

Čo sa týka Ružovej doliny, podľa môjho názoru nad tým, že sa tam kĺbak otočí horko-ťažko, nikto neuvažoval. Rovnako, ako nikto neuvažoval nad tým, že stĺpy verejného osvetlenia neboli integrované do nových stĺpov, že boli vybudované zastávky v rozpore so STN a že nebol ani vymenený asfalt a obrubníky po rokoch zdevastované po trolejbusoch v Ružovej doline. Ale úradníci radi povedia, že je niečo ťažké, pretože sú tak naučení nič nerobiť.
Reakcia na: Solider #61:
Je jasné, že keď nie je projekt, nemožno čerpať eurofondy, v každom prípade by bolo treba niekoho kopnúť do zadku za taký nezmyselný projekt, akým je obratisko na Mliekarenskej. Ale to by som chcel asi veľa, aby sa v tomto Absurdistane robilo niečo zmysluplné, najdôležitejšie predsa je, aby sa minuli peniaze tým správnym spôsobom. Inak Ti dávam za pravdu, že tá Ružová dolina je v strašnom stave, ale ten obrúsený chodník v bývalom obratisku z čias, keď som jazdil, tam už nie je ?
Reakcia na: Solider #61:
Úradníci iba pečiatkujú, podpisujú a odobrujú projekty ? "Niečo robiť" má projektant...
Reakcia na: trolejbus6207 #62:
Vo všeobecnosti nemám nič proti trati na koniec Trenčianskej ulice, pretože obsluhuje bytové domy na Mlekárenskej a Priemyselnej ulici, Rozadol, Lidl a firmy v okolí Bajkalskej ulice, čím sa zvýšil počet cestujúcich v 207 a 209, čo sa nedá spochybniť. Rovnako sa zlepšila dostupnosť k MHD, pretože sa do danej lokality zvýšil počet spojov a spojení. Tento projekt je spackaný, ale určite nie je zbytočný. Rozširovanie trolejbusovej dopravy prospieva životnému prostrediu a jeho udržateľnosti, akékoľvek predĺženie trolejbusov je preto prospešné.

So zatrolejovaním linky 63 to chvíľu vyzeralo optimisticky, ale potom prišiel Bánovec s víziou elektrobusov, čo znamenalo, že trolejbusy tu dostali stop, naopak, úplne nepochopiteľne dostali zelenú trolejbusy do Petržalky. Okrem toho chceli pripravovať trolejbusovú trať len po Tesco Lamač, čo by bola absolútna a nežiaduca buzerácia cestujúcich, pretože odmietajú trolejbusovú trať do Lamača, hoci po vypracovaní štúdie realizovateľnosti a projektovej dokumentácie by ju bolo možné realizovať, pretože je zakreslená v územnom pláne. To sa nedá povedať o trolejbusoch v Mlynskej doline, pretože tam nevyvinuli žiadnu snahu, aby bol na rokovanie MsZ predložený návrh na doplnenie tejto trate do územného plánu.

Nakoniec, v roku 2015 sa pre výstavbu nových tratí neurobilo nič a v roku 2016 je výhľad na? Rovnako veľké nič.
Reakcia na: Mike #63:
Niečo robiť majú podľa môjho názoru v prvom rade úradníci, pretože od nich vychádza ideový základ toho, čo projektant následne zhotoví odborným spôsobom. Lenže snáď až do týchto tendrov na rekonštrukciu električkových radiál to fungovalo spôsobom „nejako nám to tam nakreslite“ za zatvorenými dverami a potom to celé tak aj vyzeralo. Povedzme pri tých stĺpoch – ak na Hroboňovej ich vymenili a na Trenčianskej nie, pričom oba projekty projekčne zastrešoval Deltes, v kom je chyba, ak nie v chýbajúcom pokyne z úradu? To si mal projektant vyveštiť zo sedmových kariet, či integrovať stĺpy alebo nie?
Reakcia na: Solider #65:
Už viem kam mieriš. Ono teoreticky aj sám projektant na základe obhliadky a zhodnotenia stavu by mohol navrhnúť vymeniť stĺpy, alebo ponechať súčasné. Ale zadanie by malo ísť od objednávateľa jednoznačné. Čiže áno, toto je úloha tých, čo tvoria zadanie pre projektanta.
Ja som to myslel tak, že úrad =povoľovací a schvaľovací orgán. Ty si spomínal priamo či nepriamo kanceláriu HDI. O jej špecifickom postavení svedčí aj to, že nie je súčasťou Magistrátu ale je pod kanceláriou primátora...
Reakcia na: VLK #67:
Aspoň to berieš s humorom, ale pre ľudí, čo od rozvoja verejnej dopravy očakávajú niečo viac, je to celé skôr smutné ?
Reakcia na: Solider #68:
nič lepšie ma nenapadlo dať do odpovede, nakoľko je tam toľko dezinformácií, že ako bájka to chce len knižne vydať ? do budúcna odporúčam sa pýtať menovaných, nemusíš sa potom hanbiť...
Reakcia na: VLK #69:
Čo konkrétne je podľa teba dezinformácia?

„VLK 29.7.2014 15:21
Reakcia na #25 od Solider:
po poradí...
aj na zatrolejovanie musia byť projekty v strategickom dokumente, financovanie z EU už nepôjde tak ako to šlo doteraz... čo sa týka Lamača - videl si v ÚP kadiaľ má trolej viesť? Tam navrhujeme iné riešenie...
Bosákova tiež nie je istá, ja skôr bojujem za zatrolejovanie L68, to má potenciál... a tie predĺženia v tom balíku už sú v tzv. zásobníku projektov stačí sa pozrieť na spracovanú stratégiu rozvoja MHD do roku 2025... samozrejme aj prievozská radiála musí byť najprv potvrdená v genereli (vlastne všetko od toho závisí)...“
– v tej koncepcii rozvoja je trať do „rozvojového“ územia Zečák namiesto rozvinutého sídliska v Lamači. Argumentovanie ÚP nie je na mieste, v ÚP je výhľad trate zaznačený v trase L63 (a okruhom cez Zečák), čo však neznamená, že je potrebné vybudovať celý okruh, pretože územný plán stanovuje iba rámec

„VLK 30.7.2014 13:29
Reakcia na #36 od AAA:
nie, stále si to nemyslím, pretože trolejbusová trať potrebuje istý potenciál, ktorý v prípade tejto linky nie je... v tomto prípade som skôr za riešenie elektrobusom, prípadne elektrobusom s palicami, len nie trolejová dráha na ulici, kde to význam nemá...“
– toto sa týkalo L41, ale podobné som kdesi čítal aj o Lamači a o teoretickom neopodstatnení trolejovej trate a priori bez vypracovania akejkoľvek štúdie

– čo sa týka trate cez Mlynskú dolinu, zmeny a doplnky ÚP som doteraz nepostrehol obohatené o túto trať. Aj to je bájka?
– a že sa nič neurobilo je tiež výmysel? Akú novú trať postavíme tento rok a v roku 2016? Ako budú čerpané prostriedky z fondov?
Zatrolejovanie Hrobonky nemalo veľký význam bez zatrolejovania Drotarskej....Stale sú tu problémy pri prestupe zo 64 na 41 ,malo sa to doriešiť zavedením duo trolejbusov- ktoré sa ukázalo za nerealne pre slabý výkon dieselagregatu...uvažuje sa i naďalej o zatrolejovaní tohoto úseku? Všetky tie vybudované trolejbusové úseky v poslednom čase sú neucelené.....
Reakcia na: Palco #71:
Zatrolejovanie Hrobonky bolo v zmysle vtedy platného programu operačný program Bratislavský kraj, kde bolo možné čerpať peniaze na nové trolejbusové trate, ale iba také, ktoré budú prepájať už jestvujúce, prípadne nejaké chýbajúce spojky, odbočky, výhbyky atď.
Tak vytiahol DPB už roky starý projekt zo šuflíka, kde už dávno mali vyčíslené, že iba na ušetrených výjazdoch a dojazdoch 201 202 by sa im tá trať na Hroboňku za pár rokov vrátila (keby si to platili za vlastné). No a už keď bol projekt odsúhlasený a išiel do realizácie, tak prijímateľ dotácií (mesto) ako aj riadiaci orgán svorne vyhlásili, že DPB nech zabudne, že tam budú IBA výjazdy a dojazdy (prípadne odklony počas MU), že na to by sa predsa tie € fondy neschválili. A problém bol na svete.
Inak, ma DPB pravo vratit alebo ziadat vymenu tych nasich supernovych-nikdysanekaziacich duobusov? Alebo ako sa budu riesit tieto kazivosti? Stale sa budu opravovat a vozidla odstavovat?
Reakcia na: pharel #73:
Skôr odstavovať. Tieto kazenia sú ešte "nič". Lebo pokiaľ by bolo treba servisovať celý motor, tak ten sa dá vraj vybrať iba cez strechu žeriavom. To znamená najprv odstrániť zberače a výzbroj a potom otvoriť strechu.
Reakcia na: pharel #73:
Ak sa nemýlim, v prípade, že sa na výrobku preukáže 3 krát rovnaká vada v záručnej lehote má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť. Keby si to mesto začalo uplatňovať, hneď by na farme v Libchavách stálo odstavených cca 30 červených vozidiel 😃
Reakcia na: richardhudec #75:
Keď nakupuje firma, tak to neplatí.
Reakcia na: Solider #70:
Idem po poradí:

So zatrolejovaním linky 63 to chvíľu vyzeralo optimisticky, ale potom prišiel Bánovec s víziou elektrobusov, čo znamenalo, že trolejbusy tu dostali stop
- Lamač nikdy nevyzeral optimisticky so zatrolejovaním a to z dvoch dôvodov:
1. trasa ktorá je definovaná v ÚP, ktorú som ti už dávno navrhol naštudovať, aby si mal predstavu
2. trať by vyžadovala výstavbu meniarne, vďaka ktorej vzhľadom k frekvencii MHD ktorá spája Lamač s mestom nemá šancu vyjsť v cost-benefit analýze
Na základe vyššie uvedeného sa hľadali iné riešenia uvedenej situácie. DPB navrhol zatrolejovať OC Lamač, ja som navrhol začať v BA aplikovať moderné trendy v oblasti autobusov a to buď nákupom elektrobusov alebo kombinovaných elektrobusov so zberačmi (nakoľko som proti budovaniu nabíjacích staníc, ak nám v centre nabíjacie stanice visia nad vozovkou)

naopak, úplne nepochopiteľne dostali zelenú trolejbusy do Petržalky
- podľa platného ÚP má 75% komunikácii v Petržalke nakreslenú trolejbusovú trať a ak máme Apollo pripravené na tento druh trakcie, je snahou to využiť (aj vzhľadom k záväzku krajiny do r. 2030 mať polovicu vozidiel na území mesta alternatívneho pohonu - podľa Bielej knihy dopravy), navrhol som zatrolejovať linku 68 vzhľadom na jej výkony

Okrem toho chceli pripravovať trolejbusovú trať len po Tesco Lamač, čo by bola absolútna a nežiaduca buzerácia cestujúcich, pretože odmietajú trolejbusovú trať do Lamača, hoci po vypracovaní štúdie realizovateľnosti a projektovej dokumentácie by ju bolo možné realizovať, pretože je zakreslená v územnom pláne.
- dúfam, že som ti toto dnes konečne vysvetlil, ako to je s tou traťou v územnom pláne, odporúčam si to fakt pozrieť

To sa nedá povedať o trolejbusoch v Mlynskej doline, pretože tam nevyvinuli žiadnu snahu, aby bol na rokovanie MsZ predložený návrh na doplnenie tejto trate do územného plánu.
- zmeny a doplnky územného plánu sa riešia raz za nejaký čas, to nie je drobnosť a iba výnimočne (ako v prípade NS MHD a Starého mosta) sa to rieši ako samostatná časť. Pre uvedené projekty aktuálne používame jednotku dočasnosti ale to je na debatu pri pive ?
Mlynská dolina má maximálnu prioritu a začne sa riešiť akonáhle to bude možné.

Spomínal som že sa zmenili podmienky pre čerpanie EU fondov a VŠETKY NOVÉ trate musia byť najprv potvrdené v strategickom dokumente - u nás to bude aktuálne spracovávaný generel dopravy. Aby mestu boli preplatené ja projekty, musia byť potvrdené generelom. Preto aktuálne čakáme na dopracovanie generelu a následne sa rozbehnú súťaže na spracovanie projektov. Ak by sme spracovali teraz projekty (za peniaze z rozpočtu - nemusím hovoriť ako asi vyzerá) a trať by z nejakého dôvodu nevyšla alebo by vyšla inak, bol by problém s vyhadzovaním peňazí daňových poplatníkov.

Čiže tento rok NEMÁME šancu postaviť novú trať - nie je z čoho, fondy čerpať nemôžeme (už je nové obdobie, strategický dokument nie je). Preto sa priorita dala na modernizáciu existujúcich tratí, u ktorých nie je podmienka strategického dokumentu. Ale to všetko (prepojenosť na generel - ako čítam z vlastných odpovedí ktoré si tu postol) som už hovoril...
Reakcia na: VLK #77:
Ja som v UP videl trolejbusovu trat navrhnutu po trase linky 63, tak neviem co tu riesis...
Reakcia na: Error 0x007 #78:
http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=700000&id_dokumenty=11031311

Po trase 63, ale iba po zastávku Klanec. To obratisko v Lamači je také veľmi dlhodobé (ako je pre Ba typické) provizórium. Ono je to vidno aj na tej uličnej schéme, že ide hlavné os Lamača - štvorprúdovka ul. Podháj hore, a zrazu len tak skončí do stratena a buď pokračuje rovno hore Cestou na Klanec alebo sa stočí prudko doprava do dediny - ako ide MHD. A oná má pokračovať podľa úzmeného plánu cez Zečák až na ten most čo ide vedľa Rázsoch. (Územný plán zóny Zečák práve vzniká pokiaľ viem, lebo je veľký záujem tam stavať, takže možno o pár rokov sa tej hlavnej cesty podľa ÚP aj dočkáme... )
Reakcia na: Mike #79:
Neviem ci som ta pochopil spravne, ale ja tam vidim zakreslenu trat aj tam, kde sa prudko stoci do dediny k sucasnej konecnej.
Reakcia na: Error 0x007 #80:
Teraz si, pevne dúfam, fakt len robíš srandu
Reakcia na: Error 0x007 #80:
A vlastne hej ? Ale je otázka, či je vhodné to trolejovať - ten koncový úsek.. jednak to odstavovanie a otáčanie vozidiel v nie úplne prehľadnej križovatke nie je bohviečo a po druhé, v tom úseku okrem 130 chodia často vozidlá úplne prázdne..
Reakcia na: Mike #79:
Inak ale fakt je, že na tej "mape" sa dá pobaviť na mnohých hovadinách ? Podľa UP sa máme pomaly chystať aj na železničný tunel od Partizánskej lúky na Vinohrady, či TT k ÚNS, no absentuje tam napríklad TT prechádzajúca Botanickou záhradou (stará pesnička), či (a to ma ozaj pobavilo) TT k NÚSCH ?
Reakcia na: Rubber38 #83:
Ono to treba brať na jednej strane ako koncepciu v oblasti dopravy do roku 2030, prípadne aj neskôr (čiže keď kritici tvrdia že mesto nemá koncepciu, víziu; tak má - je tu v úzmenom pláne). Ale na druhej strane je to koncepcia z 80tych rokov (aj keď tento územný plán schválili v 2007).

Železničný tunel by mal zmysel pre tranzit nákladnej železničnej dopravy. Uvidíme, či sa objaví v štúdií bratislavského uzla, čo sa robí pre ŽSR (resp. MDVRR), alebo v ÚGD. Každopádne v územnom pláne je tiež na základe nejakých podkladov... Ale treba to brať ako informáciu, že keby sa to ministerstvo rozhodlo postaviť, tak mesto s tým už počíta a nebude robiť žiadne prekážky,,

TT na NÚSCH bola stavaná počas platnosti starého územného plánu. Aj keď pochybujem, že tam bola. To neviem aké stavebné povolenie dostala a ako je to podľa stavebného zákona riešené.

TT na Botanickej tam nie je, lebo je na Starých Gruntoch. Základ je tam nosný systém (pre zjednodušenie dajme tomu že metro). To malo mať zastávku (ako je vidno) na Molecovej a potom pri ZOO. Trolejbus, ako napájač k metru, mal ísť z Kuklovskej potom po Molecovej (ktorá mala mimoúrovňovo prekrížiť Karloveskú), cez Staré Grunty, Slávičie údolie na Červený kríž. Na Botanickej mali ostať rovnako ako dnes električky, akurát menej liniek a redší interval.

Tangenciálne vzťahy po Ml. doline mala zabezpečovať linka 29 z Devína cez Botanickú, Mlynskú Dolinu a Staré Grunty na konečnú cintorín slávičie údolie a linka 112 (číslo platné v čase vzniku návrhu) z cintorína slávičie údolie, cez Staré Grutny, Ml. dolinu, Patrónku, Harmincovudo Dúbravky.
Trolejbusová linka (označená 230) mala viesť z Dlhých Dielov cez Molecovu, Staré Grunty, Slávičie údolie, Červený Kríž, Búdkovu, Valašskú, Kramáre na Šancovú a smer Trnávka.. čiže niečo ako 32, ale 3 krát dlhšie ? Ale základ bol ten nosný systém, všetko ostatné bolo tomu podriadené...
A tiež ten návrh linkovania presluchajúci k jednotlivým bus, tbus a el. tratiam nerobil nikto z imhd ani MHD nadšencov... a vtedy ani nebol tak rozšírený internet, diskusie, fóra, atď.. ?
Reakcia na: Mike #84:
A okrem DNV tam nemas ziadne predlzenie elektrickovych trati ?
Reakcia na: VLK #77:
Vďaka za objasnenie niektorých vecí. Čo sa týka Lamača, asi obidvaja disponujeme iným územným plánom, ale v grafickej časti je, ako už bolo v príspevkoch nižšie uvedené, zakreslená trať v trase súčasnej L63 na Vrančovičovu, ďalej po Podháji spolu s vetvou na dnešné obratisko v Starom Lamači, ktorú som ale ja nemal na mysli, pretože podstatný a kľúčový je úsek trate po zast. Studenohorská, za ktorou ja osobne navrhujem obratisko (pred zast. Klanec, ako je odbočka k radovým domom), na parcelách 3414/18 (cestná komunikácia), 3414/17 (uličná zeleň) a čiastočne 3414/3, prvé dve vo vlastníctve HMB, /3 pravdepodobne MČ Lamač (nemá založený LV). Akú inú trasu si mal na mysli, som doteraz nezistil. Pokiaľ sa bavíme o Zečáku, vy ste to dali do koncepcie, namiesto sídliska. Pokiaľ ide o meniareň, je to pravdepodobné, ale pokiaľ by to hradila EÚ? Aj dozbrojenie Hroboňovej uhradili a L64 tam jazdí podstatne menej často, než by jazdila trolejbusová L63.

Čo sa týka trolejbusov v Petržalke, ja nie som proti akejkoľvek novej trati, ale na ľavom brehu sú určité priority – linka 32 a 63, ktoré by bolo žiaduce zrealizovať. Sú to linky v kopcovitých oblastiach, kde trolejbusy využijú svoje prednosti a nepochybujem o tom, že prepravia dostatok cestujúcich (viac než L64 alebo dojazdy, bez diskusie).

Územný plán by bolo vhodné pri najbližších zmenách doplniť nielen o trasu L32 v Mlynskej doline a na Botanickej ul., ale aj o chýbajúce úseky L63 na Rožňavskej, Galvaniho, pri Avione a vetva k Tescu Lamač, a úsek od Rožňavskej na Súhvezdnú, v súlade s koncepciou rozvoja. Weigloviny typu trolejbusová trať na Zlaté piesky, trolejbusová trať k Eurovei alebo L63 cez Trnávku by sa podľa môjho názoru nemali realizovať. Okrem toho by bolo vhodné doplniť územný plán pri električkách o Prievozskú radiálu, aby po vyhodnotení generelu mohla ísť čím skôr do projekčných príprav, električkovú trať Nám. Ľ. Štúra – Malá scéna – Mlynské nivy, s výhľadom po I. mestskom okruhu až po Hlavnú stanicu, vrátane Štefánikovej, trať na Tomášikovej od Račianskej až po Prievoz. Na to, aby to bolo zahrnuté do zmien a doplnkov, nie je potrebný generel, ale iba vypracovanie materiálov a predloženie na MsZ.

Nakoniec, s generelom súhlasím. Ale pokiaľ sa nemýlim, z OPD sa podľa starých podmienok mohla realizovať trať Tesco Lamač – Brnianska – Avion, ale bolo to stopnuté. Prečo? Nedostatok politickej vôle čerpať prostriedky EÚ alebo problém v neexistencii trate v územnom pláne?
Reakcia na: Solider #86:
"Nedostatok politickej vôle čerpať prostriedky EÚ alebo problém v neexistencii trate v územnom pláne?" Alebo uvedomenie si nutnosti prestupu Lamačanov pri tescu a faktu že by to mohlo znamenať ďalšie nasratie cestujúcich (a následne presun do áut + pred voľbami strata voličov), keďže dva z troch trolejbusových projektov za eurofondy doteraz znamenali zavedenie prestupu namiesto priameho spojenia a tým nahnevanie nejakej časti cestujúcich...
Reakcia na: Rubber38 #83:
Uzemny plan je koncepcny dokument. Je uplne prirodzene ze obsahuje aj veci ktore v blizkej dobe nebudu v ziadnom pripade realizovane. Urcite by mal byt robeny skor tym smerom aby obsahoval aj veci ktore sa maju realizovat az v dalekej buducnosti (vyhladovo).
Reakcia na: Solider #86:
ako bolo už napísané aj inými, v Lamači je problém, že tam nie je poriadne obratisko... ten provizórny stav nie je vhodný na systémové riešenie trolejbusmi, čiže Lamač by sa najprv musel dať nejak dohromady... v tomto vidím zásadný problém Lamača, ktorý ani ÚP nerieši.

čo sa týka meniarne - EU by to nefinancovala, ako som už povedal - nevyšla by na to cost-benefit analýza, čo je základný podklad pri realizácii EU projektov, kde sa posudzujú náklady a benefity projektu a sú tam isté základné veličiny, ktoré ak nevychádzajú tak jednoducho to financovať EU nebude... dozbrojenie Hroboňovej je iná vec, tam to napr. vyšlo aj tými výjazdami a dojazdami trolejbusov a bulharskými konštantami ktorými sa to prepočítalo... čo myslíš, prečo sa zmenili podmienky čerpania EU fondov, ak nie aj práve vďaka tomu?

poviem to aj stoprvý raz - 32 je najvyššia priorita, zmeny ÚP sú na dlhé lakte, rieši sa to pojmom "dočasná stavba", ktorá sa následne v zmenách a doplnkoch "doplní" do ÚP aby to bolo v súlade. Tak sa riešilo mnoho stavieb, ktoré mesto potrebovalo.

So zatrolejovaním L63 nesúhlasím, okrem iného aj tým že úsek do Lamača nikto nikdy nezaplatí na výstavbu a obsluha obchodného centra v mimoprevádzkových hodinách tiež nie je zrovna výhra.

Všetky nové trate, ktoré vzídu z generelu budu na základe podkladov a prepravných prúdov a nie šoto-snov, preto električku cez Malú scénu nebudem teraz komentovať.

Tesco Lamač nešlo, nakoľko na výstavbu by išli prostriedky z nového obdobia (peniaze by sa čerpali a stihli iba na projekt), a keďže z nového obdobia je možné čerpať až na základe strategického materiálu, mohlo by sa stať že by projekt išiel do šuflíka... Preto nepripravujeme žiadne nové projekty, nakoľko by to bol prílišný hazard projektovať nové trate, ktoré možno v genereli nevyjdu alebo vyjdu inak a peniaze tým pádom na to nedostaneme a budeme musieť projekt prerobiť. Rád by som bol, aby bola táto časť o nutnosti potvrdenia všetkých nových projektov generelom pochopená. Generel bude podkladom pre zmenu územného plánu v oblasti dopravných stavieb a tým pádom vyrieši aj ostatné problémy súvisiace s ÚP.

navrhujem niekedy stretnutie pri kofole, lebo ma už bolia po celom dni prsty od klávesnice ?
Reakcia na: VLK #89:
Tolko byrokracie...