Zvyšuje sa počet cestovným poriadkom garantovaných nízkopodlažných spojov, na viacerých linkách sa menia aj odchody.
Od 11. mája 2015 vstúpia do platnosti nové cestovné poriadky autobusových liniek. Na linkách 24 26 28 66 67 70 84 87 96 99 192 801 a X13 sa v cestovných poriadkoch zavádza garantovanie všetkých spojov ako nízkopodlažných. Na linkách 32 63 65 74 90 a 91 sa rozširuje počet nízkopodlažných spojov. V prípade náhrady vypadnutých spojov záložným vozidlom alebo v prípade v súčasnosti akútneho nedostatku prevádzkyschopných vozidiel však nízkopodlažnosť garantovaná nebude. Ďalšie zmeny na linkách budú nasledovné:
- Linka 20 – zavádza sa nový spoj o 23:20 z Opletalovej, ktorý na zastávke ŽST Devínska Nová Ves nadväzuje na vlak REx 2536 z Viedne s príchodom 23:14. Cestujúcim z Devínskej Novej Vsi, Dúbravky a Karlovej Vsi sa tak poskytne nové nadväzné spojenie. Pri ceste do Karlovej Vsi bude potrebné v Dúbravke prestúpiť na električkové linky.
- Linka 23 – v popoludňajšej špičke sa interval mení z 20 na 30 minút, v rannej špičke počas školských prázdnin naopak z 30 na 20 minút. Zabezpečené bude tiež preloženie odchodov linky 23 a 123 z Lamača. Súčasne bude namiesto 10,5-metrových autobusov obsluhovaná 9,5-metrovými vozidlami.
- Linka 24 – zjednotenie cestovného poriadku v pracovných dňoch školského roka a prázdnin.
- Linky 28 – nasadené budú 12-metrové autobusy miesto 10,5-metrových.
- Linky 66 a 67 – nasadené budú 10,5-metrové autobusy miesto 9,5-metrových.
- Linky 83 a 84 – úprava večerných odchodov (preloženie linky 84 s linkou 99 aj 83).
- Linka 87 – nasadenie výlučne 12-metrových autobusov.
- Linky 91 a 191 – vzhľadom na opätovné nasadenie 12-metrových autobusov miesto kĺbových na linke 191 sa na oboch linkách v popoludňajšej špičke mení interval z 20 na 15 minút.
- Linka 99 – zavedenie menej efektívnych obehov vozidiel – zvýšenie výpravy o 2 autobusy pri súčasnom znížení počtu spojov (zrušenie odchodu 5:51 z Ovsišťa v pracovných dňoch).
- Linka 123 – úprava niektorých odchodov.
Author
A sprejazdovanie 23+123 po kazdom kole, teda z hladiska obehu divokej a pokojnej linky, vyriesi nielen prestavky na 23, ci problematicke rozsekavanie 23+23 na VW, ale konecne aj zmiznu z 23 prejazdy klbaku, ktory tam z hladiska kapacity urcite nebol potrebny..
A co sa tyka zadelenia 10ks SU10, bez ohladu na lokalitu, vzdy preferujem radsej jeden typ vozidiel na zvazku zopar liniek v jednom zadeleni ako aby kazdy na inej linke vykonaval 1 poradie, nech sa okrem DNV, Dubravky, Lamaca a centra ukaze aj v Lieskovci, Spalovni, Ruzinove, Dubravke, ci pri letisku..