Zmeny v cestovných poriadkoch autobusov (od 11.5.2015)

Zvyšuje sa počet cestovným poriadkom garantovaných nízkopodlažných spojov, na viacerých linkách sa menia aj odchody.

Od 11. mája 2015 vstúpia do platnosti nové cestovné poriadky autobusových liniek. Na linkách 24 26 28 66 67 70 84 87 96 99 192 801 a X13 sa v cestovných poriadkoch zavádza garantovanie všetkých spojov ako nízkopodlažných. Na linkách 32 63 65 74 90 a 91 sa rozširuje počet nízkopodlažných spojov. V prípade náhrady vypadnutých spojov záložným vozidlom alebo v prípade v súčasnosti akútneho nedostatku prevádzkyschopných vozidiel však nízkopodlažnosť garantovaná nebude. Ďalšie zmeny na linkách budú nasledovné:

  • Linka 20 – zavádza sa nový spoj o 23:20 z Opletalovej, ktorý na zastávke ŽST Devínska Nová Ves nadväzuje na vlak REx 2536 z Viedne s príchodom 23:14. Cestujúcim z Devínskej Novej Vsi, Dúbravky a Karlovej Vsi sa tak poskytne nové nadväzné spojenie. Pri ceste do Karlovej Vsi bude potrebné v Dúbravke prestúpiť na električkové linky.
  • Linka 23 – v popoludňajšej špičke sa interval mení z 20 na 30 minút, v rannej špičke počas školských prázdnin naopak z 30 na 20 minút. Zabezpečené bude tiež preloženie odchodov linky 23 a 123 z Lamača. Súčasne bude namiesto 10,5-metrových autobusov obsluhovaná 9,5-metrovými vozidlami.
  • Linka 24 – zjednotenie cestovného poriadku v pracovných dňoch školského roka a prázdnin.
  • Linky 28 – nasadené budú 12-metrové autobusy miesto 10,5-metrových.
  • Linky 66 a 67 – nasadené budú 10,5-metrové autobusy miesto 9,5-metrových.
  • Linky 83 a 84 – úprava večerných odchodov (preloženie linky 84 s linkou 99 aj 83).
  • Linka 87 – nasadenie výlučne 12-metrových autobusov.
  • Linky 91 a 191 – vzhľadom na opätovné nasadenie 12-metrových autobusov miesto kĺbových na linke 191 sa na oboch linkách v popoludňajšej špičke mení interval z 20 na 15 minút.
  • Linka 99 – zavedenie menej efektívnych obehov vozidiel – zvýšenie výpravy o 2 autobusy pri súčasnom znížení počtu spojov (zrušenie odchodu 5:51 z Ovsišťa v pracovných dňoch).
  • Linka 123 – úprava niektorých odchodov.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Super a v L37 sa budú cestujúci naďalej voziť ako v Nepále...
Reakcia na: Giuseppe #1:
Linka 37 nie je jedina co byva narvana.
Reakcia na: Petto #2:
Po novom bude plnšia už aj 23 a ráno z Jasovskej aj 91/191 ?
Reakcia na: Mike #3:
Z toho článku ale mi nie je presne jasne ci budu aj 91 aj 191 sola
Reakcia na: Petto #4:
"sa na linke 191 na oboch linkách " -
Na 99 sa rušia striedači, že pribudli dva vozy? Po 50-ke aj tam sa to podarilo vodičom presadiť? ☺
Reakcia na: Jadran #6:
Yes. Tam to mali sľúbené už dávno, ale podmienka bola aby mala Petržalka dostatok 12m vozov, teda aby nedávala kinderká tam kde nemajú byť (80,94 a pod.,). No a teraz dostanú tých 10 urbanov, plus za posledné obdobie už nebolo kinderko z Petržalky ani raz na ich linkách (resp. v Petržalke ostali už iba 3504 a 07s tým, že nedávno boli obe požičané na Trnávke..).

50tka bol iný prípad..
Reakcia na: Petto #4:
Iba na 191. Veta je jasna: Na linke 191 budu sola z dovodu zmeny intervalu na oboch linkach.
chodím denne linkou 66 v rannej aj popoludňajšej špičke a nikdy som si nevšimol, že by bola nejako extrémne "narvaná" ... jediným kritickým obdobím je nedeľné ráno a predpoludnie, keď sa ňou vozia dôchodcovia na a z omše ... tam tie menšie autobusy fakt stačia ...
Reakcia na: gejza #9:
Ale už dožívajú a vyraďujú sa samé.. a 10 m solarisy ktorých bude symbolický počet (5 tu už je a 5 príde opčných..) boli ukorystené do iných mestských častí... Takže to zvýšenie kapacity bude taká z núdze cnosť...
NEROZUMIEM: Na linke 23 už pri žiadnom spoji nebude nutný prestup na "J. Jonáša - VW" v smere na Mláku a opačne (z 23/1 na 23/7 či ako to je)? Čiže tie spoje ktoré idú až na Mláku pôjdu všetky už z Lamača a opačne?
Tá linka 23 je strašná p**ovina. Dva 9,5 metrové spoje za hodinu jednoznačne nebudú kapacitne postačovať. A ak sa nebodaj ako dnes pokazí kinderko (čo je dosť možné), tak jeden spoj za hodinu je dosť hrozný. ?
Reakcia na: Mike #10:
? ? ?
Reakcia na: N/A #12:
Inak tá 23 by aj mňa zaujímala. Neviem, ako chodí vyťažená teraz, ale dochádza na nej aj k zhoršeniu intervalu, aj k nasadeniu menej kapacitných vozidiel, čo mi je trochu divné.
Aké autobusy budú jazdiť na linke X13?
Na 65 preco nemenia casovy interval? Velmi zriadkovo chodi!
Reakcia na: martin9171 #15:
Také ako doteraz.
Ešte keby do tel L20 zaradili zastávku Uhrovecká. Už dnes je na znamenie a je jediná,ktorá nie je obsluhovaná v smere od/ku OC Glavica.
Reakcia na: Mike #10:
Ani nahodou neboli ukorystene.. Poznas inu linku ako 23/123, kde sa pokojne moze klesnut s kapacitou z 10,5m na 9,5m vozidla? Ja velmi nie. A vieme, ze Trnavka na 23 vypravovala 10,5ky, aj ked tam mali/mohli byt 9,5ky..
Reakcia na: N/A #12:
Navyse, nechapem na staznostami na kapacitu 23, mam ju pred ocami kazdy den, v rannej spicke sa interval nemeni, popoludni vztah Lamac>Dubravka dostane pravidelny 15min nasledny interval 23+123, Metro vtedy obsluhuje aj 92 a vztah Dubravka>VW sidlisko uz davno vyrastlo, co je vidiet aj na naplneni posiloveho spoja 23 po 12:40 z Dubravky.. A tak na 23 podla mna bude otazna kapacita iba v tzv.VW spojoch po pracovnej zmene, co je riesitelne, ak bude treba..
Reakcia na: Peon #11:
Menia sa obehy vozidiel, prestavky si zabezpecia vzajomne sprejazdovane 23+123, bez potreby zapajania klbaku z 24/26 a teda bez potreby rozsekavat spoje 23 na VW..
Ad 83+84+99: Preklad ako preklad, keďže po novom 99ka do Ovsišťa z Jungmannovej / Hálovej odchádza tri minúty pred 83kou. Najmä cez víkend budú mať prestupujúci radosť...
Reakcia na: TomJ #14:
uz celkom dost ludi vyuziva na spojenie s lamacom aj 123 (aspon z mojich pozorovani, kolko ludi nevystupi na Boroch), takze to zhorsenie intervalu 23 zas az taky problem nebude, len si ludia musia zvyknut, ze je aj iny spoj ako 23 do Dubravky
Reakcia na: Author #21:
Vdaka za vysvetlenie. Wau, tak to je dobre, ze uz nebude potrebne pri ziadnych spojoch 23-ky prestupovat z jedneho do druheho na J. Jonasa - VW a trpnut ci ten druhy pocka. ?
Reakcia na: Ttom #23:
Len keby ta 123-ka obsluhovala väcsiu cast Dubravky a aspon cez vikend mala 20-minutovy interval...
Reakcia na: Author #20:
No linka 123 je fajn, ale na rozdiel od 23 neobslúži dosť veľkú časť Lamača (Vrančovičova, Lediny, ŽST a aj Dúbravky.... inak nechápem prečo je preklad spravený v Lamači a nie z Dúbravky/Saratov, kde spoje odchádzajú skoro v rovnakom čase, takže ak spoj ujde, čakačka 30 min. Aj to trasovanie linky 123 v Lamači by bolo lepšie keby išla zo Starých záhrad na Vrančovičovu a potom na konečnú Lamač. S prípadnou zónou STOP čo tam je, by bez problémov obslúžila širšie územie a v podstate aj rovnako sídlisko (okrem Klanca).
Kto je autorom nového cp 91+191? Dopravná špička popoludní je predsa smerom do Čunova a nie opačne. Nastupy vozidiel z Čunova/Rusoviec smerom do mesta a začiatok špičky z mesta až o 15:00 sú veľmi zaujímavou novinkou...
Reakcia na: Author #19:
Neviem či sa na 23 môže pokojne klesnúť z 10.5 na 9.5. 23 si pamätám keď bola celá 10.5, potom keď bolo treba 10.5 na X13 tak sa dovolili na delených 23/2 a 23/3 aj 9.5. Ale OK, ak opakované prieskumy hovoria že tam stačí 9.5 (aj po skončení smien vo VW), tak kľudne.

Akurát neviem, prečo by mala nejaká linka klesať s kapacitou z 10.5 na 9.5, keď sme v situácií že 12m vozy idú namiesto 10.5tiek a 10.5ky namiesto 9.5 tiek, takže kapacita stúpa. Solarisy 10m podľa mňa mali byť ako náhrada 9.5tiek - teda najstarších kinderiek, ktoré sa rozpadávajú samé. A osobne je mi jedno, či to bude na 52 54 57 58 66 67 77 79 139, ale tam už podľa mňa vstupujú do hry aj iné faktory, ako napr. mestská časť, ktorú obsluhujú...
Reakcia na: Mike #28:
Tak mne prisli Urbinka 10 ako posilnenie voci BN 10,5 ked sa robili čachre machre na L28.
Reakcia na: durko #27:
Mne pride 14ta ako najslabsia hodina pocas poobednej spicky ,pretoze skolaci su uz davno doma a pracujuci tiez drviva vacsina nekonci skor ako o 15tej. Takze aj 10 min. preklad je adekvatny, druha vec je ze linka 91/191 zacina az o 15tej s prekladom 7,5 asi ako jedina
Reakcia na: Petto #29:
Nie, mali o niečo menšiu kapacitu, preto boli aj z 28 stiahnuté..
28-čka by najmä pozrebovala zhustenie intervalov. Chystám sa poslať do DPB fotku, keď pri 30-minútovom intervale čaká na tento spoj na zástavke Pri riviére rovných 19 ľudí. na jednej strane akceptuje DPB že 95-tka chodí poloprázdna s luxusným 5 minútovým intervalom, ale na iných spojoch neúnosne šetrí na intervaloch. 28-čka bude potrebovať zahustenie tak či tak, stavia sa vo veľkom ako v DNV, tak v Devíne, v Devíne sa dokončujú 2 projekty (J&T a v strede Devína a jeden veľký je práve rozostavaný, rádovo tisíc obyvateľov), 28 nutne potrebuje interval 15, mimo špičky 20 minút.
Reakcia na: JaSomTu #32:
95by som uz neriesil v centre , dnes je uz neskoro a asi aj zbytocne ?
Reakcia na: JaSomTu #32:
A este si zabudol dodat, ze 28cku vyuzijuvaju aj "zli Karlovestania" k Riviere ?
Reakcia na: Mike #31:
Mike, dobre vies, ze SU10 su na 30ke nie kvoli inym faktorom, ale kvoli aktivite o par kancelarii vedla Teba.. vdaka ktorej sa zakazala ich vyprava na 28. Inak, ano, su mensie ako 10,5m vozidla, presne o 3-4 ludi/vozidlo v zavisloti od (ne)sklopenia sedadiel, osobne som meral m2 podlahovej plochy oboch vozidiel a prepocitaval cez koeficient max 5os na m2..

A sprejazdovanie 23+123 po kazdom kole, teda z hladiska obehu divokej a pokojnej linky, vyriesi nielen prestavky na 23, ci problematicke rozsekavanie 23+23 na VW, ale konecne aj zmiznu z 23 prejazdy klbaku, ktory tam z hladiska kapacity urcite nebol potrebny..

A co sa tyka zadelenia 10ks SU10, bez ohladu na lokalitu, vzdy preferujem radsej jeden typ vozidiel na zvazku zopar liniek v jednom zadeleni ako aby kazdy na inej linke vykonaval 1 poradie, nech sa okrem DNV, Dubravky, Lamaca a centra ukaze aj v Lieskovci, Spalovni, Ruzinove, Dubravke, ci pri letisku..
Reakcia na: diky #26:
123 vznikla kvoli Borom a stale si myslim, ze obsluzi viac ludi, pokial ide cez sidlisko, nez keby ho obchadzala cez Vrancovicovu
Reakcia na: Author #19:
Na route 66 by som si Solarisy vedel predstaviť.
Tento režim má byť len do začiatku júna, keď opäť budú rôzne rošády v zadeleniach ako aj vozidlách.
A s tou 23 to bolo tak asi 5 rokov dozadu, že poobede sa akurát vhodne naplnili B(N)9.5 v režime 3x za hodinu. Ale som zvedavý či to bude pridelená služba, ako predtým bývala na 23/2 stále #3550 s tým istým vodičom (rovnaká kombinácia ako je dnes 130/1).
tou 23kou zabili... linka ktoru by som rad a casto vyuzival ale vzhladom na debilne intervaly a prakticky nulovu navaznost na cokolvek ine si to radsej preslapem peso medzi zst lamac a alexyho... hlavne ze rano to chcu este posilnit co vobec nema vyznam kedze v smere do mesta je tam aj tak taka zapcha ze rychlejsie prejdem z drobneho krizom cez zahrady poza bilikovu a tam nasadnem napriklad aj na 63ku...

za to 28ka pozitivna sprava - dufam ze bude menej tlacenia v case ked tym ludia cestuju na dlhace nakolko 133ka v tych casoch nepremava
Reakcia na: Majo #37:
však by som sa ráno v takom veľkom Solarise na linke 66 bál ?
Reakcia na: gejza #40:
V 10-metrovom? ?
Pri Riviére čakajú tí ľudia smerom do Devína a DNV. Mám fotku aj z dneška, minimálne je tam 25 čakajúcich na zástavke do DNV, nie do mesta!!!! Zajtra to posielam mailom do DPB, tú 28-čku treba vážne zahustiť.
Reakcia na: Majo #41:
sú dni, keď je nás tam aj cez 10 ?
Reakcia na: JaSomTu #42:
Ano je to jediná zastávka ,kde stojí 20-25 ludí čakajúcich na zastávke. Kludne posielaj fotky.
Reakcia na: gejza #43:
Ono najplnšia chodí v úseku Maximilána Hella - Nevädzová a tam môže byť v špičke niekedy aj cez 20 ľudí..
A ináč v noci sa obnovuje druhé záložné vozidlo, takže odteraz by už opäť mali byť všetky výpadky na nočákoch nahradené ?
Myslim, ze L37 by tiez prospeli kapacitnejsie vozidla, davnejsie tam sice vymenili SOR 10.5 za Tedom, avsak to bola iba kozmeticka uprava, poobednajsie spoje byvaju dost preplnene..
Reakcia na: Mike #46:
Trnávka ako po starom, či Petržalka? a vieme, či to bude v zadelení alebo súkromná služba? ?
Takže nočák N33 už nebude prejazd z 96ky kedže 96 ostáva garantovane nízkopodlažná?
Reakcia na: Marky124 #49:
Neviem, ale veď prečo by nemohol byť aj na nočáku SOR? Nemusia tam dávať zrovna nové (od 2213 vyššie), ale keď môže Trnávka vypravovať na nočáky SORky (iné vlastne ani nemá), tak prečo by nemohla aj 2. DP?
Alebo, ako poznáme DPB sa bude garantovaná nízkopodlažnosť porušovať, tak ako sa dlho porušovala pri 98/11 (N34).
Reakcia na: Marky124 #49:
Na nocaku sa nic nemeni. Kopa nocakov je prejazdom z garantovane NP poradia.
No pekne, solarisy na 23 ?
vcera 21 ikarus
dnes 84 ikarus
na 74 ziadne NP vozidlo nie je
Reakcia na: Viliam22 #53:
Na 74 sú iba cez víkendy ?