Škoda 29T ForCity Plus jazdí s cestujúcimi od utorka 28.4.2015.
Tri dni po sprevádzkovaní novej obojsmernej električky Škoda 30T sa od 28. apríla 2015 do premávky zaradila aj jej jednosmerná sestra s označením Škoda 29T ForCity Plus. Druhá z nových električiek rovnako začala jazdiť na vyťaženej linke 4. Jednosmerný variant má oproti obojsmernému viac miest na sedenie, pričom sedadlá sú umiestnené aj v zadnej časti.
Dopravný podnik vo svojej tlačovej správe na margo prvých dní s novou obojsmernou električkou uvádza, že „cestujúci boli z novej nízkopodlažnej, klimatizovanej električky vybavenej nielen vnútorným, ale aj vonkajším kamerovým systémom, nadšení. Pochvaľovali si najmä jej tichý chod, interiér dýchajúci novotou, priestrannosť a hlavne fakt, že jej kapacita je až vyše 350 cestujúcich. Počas prvých jázd boli k dispozícii vo vozidle aj zástupcovia dodávateľa Škoda Transportation, a.s, ktorí kontrolovali správanie vozidla a v prípade akejkoľvek poruchy, boli nápomocní vodičovi. Nové vozidlo však počas víkendu žiadne problémy nezaznamenalo.“ Trištvrtehodinový prestoj si však vyžiadalo vymknutie sa vodiča počas prestavovania výhybky v Karlovej Vsi, keďže na rozdiel od starých električiek sa do kabíny nového vozidla nedá dostať bez kľúčov.
Do konca roka pribudne do vozidlového parku 45 nových električiek, a v roku 2016 ich už bude spolu 60. V súvislosti s príchodom nových električiek sa predpokladá postupné odstavovanie a následné vyraďovanie najmä starých "dvojičiek" typu T3SUCS a T3M.
Aktuálne odchody nových električiek z konkrétnej zastávky je možné zistiť na online zastávkovej tabuli (postup na jej zobrazenie) - odchody označené piktogramom invalidného vozíka, t.j. obsluhované nízkopodlažnými vozidlami.
Ámos
Kupil sa tu brusiaci vozen v roku 1972 a zrenovoval v cca 1990.
A tak su zvyknuti ze schorling stoji vo vozovni vacsinu casu, ze uz ho ani nevytahuju.
Jednoducho na to aby sme vedeli co kupit/obstarat je treba vytvorit strategiu udrzby a na zaklade toho zvolit riesenie.
A to bud nakupom zariadenia alebo jeho zapozicanim.
Ja osobne nevidim dovod, ze by bruska mala jazdit neustale. To je podla mna blbost a pamatam si posledne velke prebrusenie trati a do roka ich prebrusit nebolo treba...
Ale ok nech sa brusia dvakrat do roka.
Ak dnes ten vossloh dokaze brusit trat pri 50km/hod, tak celu siet prebrusi za den dvakrat za plnej premavky.
Na to netreba byt vlastnikom vozidla ale si ho zapozicat. Ale samozrejme zase len po preratani navratnosti.
Uz treba skoncit s tymito nakupmi v DPB, toto sa mi lubi to chcem.
Dalej nemame v meste TGV, aku kontrolu TV chces robit? Mazanie maju/budu mat vsetky nove elektricky a v ramci rekonstrukcii radial dostane mazanie kazdy obluk s malym polomerom.