Do premávky sa zaradila aj nová jednosmerná električka Škoda 29T

Škoda 29T ForCity Plus jazdí s cestujúcimi od utorka 28.4.2015.

Tri dni po sprevádzkovaní novej obojsmernej električky Škoda 30T sa od 28. apríla 2015 do premávky zaradila aj jej jednosmerná sestra s označením Škoda 29T ForCity Plus. Druhá z nových električiek rovnako začala jazdiť na vyťaženej linke 4. Jednosmerný variant má oproti obojsmernému viac miest na sedenie, pričom sedadlá sú umiestnené aj v zadnej časti.

Dopravný podnik vo svojej tlačovej správe na margo prvých dní s novou obojsmernou električkou uvádza, že „cestujúci boli z novej nízkopodlažnej, klimatizovanej električky vybavenej nielen vnútorným, ale aj vonkajším kamerovým systémom, nadšení. Pochvaľovali si najmä jej tichý chod, interiér dýchajúci novotou, priestrannosť a hlavne fakt, že jej kapacita je až vyše 350 cestujúcich. Počas prvých jázd boli k dispozícii vo vozidle aj zástupcovia dodávateľa Škoda Transportation, a.s, ktorí kontrolovali správanie vozidla a v prípade akejkoľvek poruchy, boli nápomocní vodičovi. Nové vozidlo však počas víkendu žiadne problémy nezaznamenalo.“ Trištvrtehodinový prestoj si však vyžiadalo vymknutie sa vodiča počas prestavovania výhybky v Karlovej Vsi, keďže na rozdiel od starých električiek sa do kabíny nového vozidla nedá dostať bez kľúčov.

Do konca roka pribudne do vozidlového parku 45 nových električiek, a v roku 2016 ich už bude spolu 60. V súvislosti s príchodom nových električiek sa predpokladá postupné odstavovanie a následné vyraďovanie najmä starých "dvojičiek" typu T3SUCS a T3M.

Aktuálne odchody nových električiek z konkrétnej zastávky je možné zistiť na online zastávkovej tabuli (postup na jej zobrazenie) - odchody označené piktogramom invalidného vozíka, t.j. obsluhované nízkopodlažnými vozidlami.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Kedy sa niektora z tychto novych elektriciek dostane aj na ruzinovsku radialu?
Reakcia na: Kmanas #1:
Keď ich bude viac!
Reakcia na: Kmanas #1:
Od maja sa maju postupne zaradovat dalsie obojsmerne elektricky a DPB ich zatial chce vypravovat na linky 4 a 9 takze uz coskoro sa ich dockame aj v ruzinove. Samozrejme cim ich bude viac tak tym viac liniek budu postupne obsluhovat. 🙂
"počas víkendu žiadne problémy nezaznamenalo."

Vymknutie sa z kabíny v podaní vodiča nasledované prestojom v strede križovatky, či elektromagnetická brzda nasledovaná ďalším prestojom sa už stihli ututlať, ako úplne normálna a bezvýznamná súčasť bežnej premávky? ?
Bežnou súčasťou premávky bude zrejme aj vypínanie klimatizácie vo večerných hodinách, lebo „šak načo“, čo z toho, že sa vnútri nedalo dýchať.
Reakcia na: Rubber38 #4:
To nebol problém spôsobený vozidlom. Klopme na drevo, že vozidlo zatiaľ jazdí bez problémov.
Reakcia na: Solider #5:
Vsetko je to o vodicoch DPB.
Reakcia na: Mike #6:
Dobre, ale "nezaznamenalo" a "nespôsobilo" sú pre mňa dve rôzne veci ?
Aj Racianska radiala sa docka? 🙂 no inak to s tou klimou vecer je pravda, vobec tam nebol vzduch a ludia okna otvorit tiez nechceli 😃 naopak cez den boli okna pootvarane aj ked tam krasne bola zima z klimy 🙂
Reakcia na: pharel #9:
v prvom rade 4 a 9 a potom aj L5.
Ako som si vsimol tak tu prvu uz stihol niekto vzadu ogrcat...
Reakcia na: ross #11:
tak od Polusu smer ZP a opacne chodia riadne individua. Takze som zvedavy ako dlho vydrzia v tom stave.
Reakcia na: Marek1978 #12:
Čo som za svoj život stretol nejakých vandalov v akcii, tak to obvykle boli normálne vyzerajúci ľudia na normálnych trasách. Ožran z ubytovne obvykle maximálne zasmradí vzduch alebo obleje podlahu vínom, čo ide celkom ľahko odstrániť aj pri bratislavskej údržbe... ?
Reakcia na: ross #11:
To je pravý obraz mnohých Bratislavčanov...
Reakcia na: CraneMan #14:
Ano, lebo nikde inde sa nestava ze by niekto ozvracal vozidlo.

Inak zhodou okolnosti som svedkom niecoho takeho bol v Londyne a prekvapil ma mimoriadne profesionalny pristup vodica, ktory sa daneho cestujuceho este spytal ci je v poriadku a ci nepotrebuje lekarsku pomoc. Pekne slusne a chapave spravanie aj v takejto situacii, padla mi sanka.
Reakcia na: CraneMan #14:
Bratislavcanov? Homelesaci, bezdaci vacsinou vozidla neogrciavaju (znesu vela) - grcaju tam vacsinou mladi studaci z intrakov po celom meste. Byvaju Bratislavcania na intrakoch?
Reakcia na: CraneMan #14:
Hovor za seba.
Reakcia na: Ibiza #16:
Presne tak.? Ked som bol v tej elektricke prisadol si vedla mna jeden typek z Trnavy (viem, ze bol z Trnavy podla rozhovoru ktorí viedol z niekym po telefone.) a prve co urobil ked vystupila tetka co sedela oproti nam bolo, ze si vylozil nohu na sedacku!!! Tak uplne nova elektricka a on si kludne vylozi nohy na sedadlo pred nami. No skoro som mu jednu drbol...?
Reakcia na: Ibiza #16:
a ty hned takto od pohladu spoznas cloveka byvajuceho na intrakoch?
Reakcia na: Ibiza #16:
Jasné, lebo študenti pôvodom (resp. bydliskom) z BA chodia spať o ôsmej večer. Za úplne všetko môžu CP ?
Ja trochu OT, ale zaujímalo by ma, či niekto neviete kto to je. Na týchto fotkách, podobne ako aj na fotke so 7501 pri jej prvej jazde, sedí vedľa vodiča ten bradatý chlapík. Bol pri prvej jazde 7501, rovnako dnes pri jazde 7401. Z akého dôvodu tam musí sedieť, viete niekto?
Reakcia na: CraneMan #21:
Tipol by som, že jeden z vyššie spomínaných škodovákov, pre prípad potreby
Reakcia na: CraneMan #21:
Ahoj, ja som ho videl dnes a mal notebook a kablom bol pripojeny do kabiny a ked ho chcel revizor skontrolovat povedal mu ze je technicka podpora vozidla 🙂
Reakcia na: Rubber38 #22:
Podla mna to bol dohlad dveri do kabiny, aby sa nezabuchli 😃 😃
Reakcia na: CraneMan #21:
S tou elektrickou jazdia traja technici od skodovky to bol jeden z nich. Jeden ma notebook a nieco pozera, druhy obcas postlaca vselijake gombiky napr. na dverach a treti, no ten len sedi, neviem naco sluzi.?
Reakcia na: eMDi #24:
Vrátnik normálne ? ?
Reakcia na: ross #25:
Treti je asi trochu vyrasteny sotous ?
Reakcia na: pharel #23:
Takže mi stačí mať so sebou ntb a pár káblov namiesto električenky? 🙂
Reakcia na: kecho #28:
Haha jasne vyskusaj 🙂 podstrcis ten kabel popod dvere soferovi aby akoze vychadzal z kabiny? 😃 aspon sa nezabuchnu dvere 😛
Dnes som si skúšal jazdu v 7501 a aj tam som ich videl. jeden z ntb. a šnúrou ku vodičovi, druhý postával pri ňom, 3. možno nebol alebo bol v utajení 🙂

Inak či už je to 7401 alebo 7501, to je hovadský rozdiel oproti tým starým vozidlám. Keď som prestúpil na ZP zo SUCS do novej, tak to ticho mi doslova udrelo do uší. A ani počas jazdy žiaden hluk (čo sa týka vozidla) zato teraz zasa veľmi dobre poznať, kde je aký špatný spoj, alebo hrbatejší oblúk a vlnky. Najlepšie to ide po novej trati v Dúbravke.
Ako vyriesili vymknutie sa vodica??
Budu mat kluc na krku alebo zrusia zamky?

Nehrozi, ze sa pri vymknuti elektricka bez vodica pohne z kopca?

Preco vlastne vodic musi chodit manualne prehadzovat vyhybku?
7401: Páni, v zadnom salóniku, kto sa viezol, aspoň teda včera niečo nehorázne pri akcelerácii rezonuje (niektorý z plastových dielov)... Robila to od uvedenia do premávky? Či to začínajú sa objavovať následky stavu naších tratí? ...
BTW v momente, keď 501 aj 401 prejdú do Dooombrafky na tú, síce zmršenú, no stále "novú" trať... začínam sa citiť ako v 21. storočí. Jediný zvuk počuť je signalizácia dverí, a ta HNUSNÁ rezonancia v zadnom salóne 401...
Reakcia na: fanatikmhd #32:
bol som vcera v zadnom mezanine, saloniku 7401 a nerezonovalo nic, ani na krizeniach pri vazovke
mam cas, jazdi, nejazdi?
Reakcia na: rondel #33:
Vcera vecer, cca 18:00 + pri kazdom rozjazde...az ma iritoval ten zvuk....Takze to nebolo od vyroby, nybrz nejake uvolnenie za prevadzky....
Reakcia na: Rady #31:
- žiadne zámky sa rušiť nebudú.
- po zabrzdení hydraulickými brzdami sa električka určite nepohne s kopca.
- prečo musí manuálne prestavovať výhybku?, no to sú tie naše bratislavské výhybky, čo ostávajú zablokované aj keď tam žiadne vozidlo nieje. Keď prší tak je to každá druhá. Nechcem vidieť koľkokrát za jazdu sa bude chodiť von až bude snežiť (+to podhadzovanie výhybiek u 30,29T žeby už bolo vyriešené??).
Reakcia na: rondel #33:
V saloniku 29T predsa hraju karty a ine stolove hry ?
Reakcia na: fanatikmhd #32:
A na 7501 dosť vŕzgal kĺb, keď som na ňom stál, ale to je taký detail, že to píšem skôr ako pikošku, než že by mi to vadilo. 🙂
Reakcia na: Andy #38:
u 401 som to nepostrehol... I ked, zase, berme aj to v uvahu, e 501 ma o nejakych 15 000km viac nabehane 😃
Reakcia na: Pe67 #36:
Dik za odpovede.

Takze ziadne opatrenie k zabuchaniu dveri neurobia ... 😕

Ale k tomu zabrzdeniu - ked zabudol kluc, moze zabudnut aj zabrzdit. Mohlo sa stat ze by sa vybuchol a potom mu doslo ze je nezabrzene a elektricka sa pohne dolu kopcom?
Reakcia na: Rady #40:
aj keby zabudol zabrzdiť električka by sa s otvorenými devrami nemala pohnúť ...

inač ty keby že si vybuchneš kľúče doma tak radšej vymontuješ zámok s tých dverí alebo si nabudúce budeš dávať pozor na to či si si ich zobral ? ?
Reakcia na: Andy #38:
Treba viac bicyklovať, alebo si sa mal postaviť mimo kĺbu, aby nevŕzgal ? ?
Reakcia na: Pe67 #36:
Môžeš mi dať prosím na seba mejl? Potrebujem sa niečo opýtať ohľadne jednej udalosti v DPB spred cca 12 rokov.
Reakcia na: Rady #40:
Myslím, že pri električkách niečo také ako "zabudnúť zabrzdiť" sa nedá. Pri zastavení každej električky sa automaticky aktivujú hydraulické brzdy a teda bez vedomého odbrzdenia by sa nemala pohnúť za žiadnych okolností, teda ani z kopca. Opravte ma niekto ak sa mýlim. Čo sa týka blok. rozjazdu, ten sa tiež automaticky aktivuje pri otvorených dverách a teda tiež po správnosti by sa v takom prípade vozidlo nemalo pohnúť ani pri vedomom zadaní jazdy. Blok rozjadzu sa ovšem dá v kabíne vypnúť, ale pokiaľ viem, v DPB je to zakázané.
Reakcia na: Rady #40:
opatrenie je celkom jednoduche a zda sa ze ich napadlo aj v DPB. To male okienko na dverach do kabiny vodica nemaju dovrete. Takze ak sa dvere zabuchnu, okienko si otvoria a stlacia klucku....
Reakcia na: fanatikmhd #35:
ja som si to dnes vsimol tiez ale nebolo to pri kazdom rozjazde, len pri tych rychlejsich a tiez pri rekuperacii. ale pri brzdeni nie tak intenzivny.

DPB by mal fakt urychlene zacat s avizovanym brusenim trati.
Reakcia na: Ámos #46:
Hop hop, rozbehat Schorling na stare kolena 😃 nech aspon raz robi to, na co bol kupeny 😃
Reakcia na: fanatikmhd #47:
ak by ho vedeli rozbehat ?
Schorling je uz historicke vozidlo, nemyslim si, ze by bolo vhodne nicit ho pracovnym vykonom. Aj ked vacsinu zivota v DPB nic nerobil. Bohuzial

No nakupom novych elektriciek by DPB mal pouvazovat nad nakupom novej brusky (a mozno aj podbijakcy).
Resp. spravit si analyzu co by bolo z dlhodobeho hladiska vyhodnejsie.

Dnes to uz nemusi byt samostatne vozidlo. http://www.vossloh-rail-services.com/en/products_services/high_speed_grinding_city/high_speed_grinding_city.html
Reakcia na: Ámos #49:
Samozrejme, schorling bol skor iba vtip..a narazka na jeho dlhodobu karieru...
Ono sa netreba nikdy daleko otacat, ideme hromadne likvidovat t3, tak na, podme v style prahy, ostravy, kosic, brna. Zariadenie vmontovane a lacne. A hura do prace. Ale pockat.. ja hlupak, skoro som zabudol : #nikdysatotaknerobilo# 🙂
Pricom vlnkatost kolajnic je jeden (v ba skoro najvacsi) aspekt zvyseneho hluku elektriciek.....stavu vozidiel nehovoriac...
Okrem toho, tie vlnky nie sú len zbytočne hlučné ale môžu mať po čase vplyv aj na niektoré komponenty na podvozku, nakoľko sa jedná o nadmerné vibrácie. A hlavne u nových vozidiel u ktorých sa predpokladá trocha iná citlivosť ako T3 a spol., hoci ani tie sa z vlniek netešia.
Reakcia na: Jojan #51:
Nie môže ale má vplyv,všetky skrutkové spoje sa po čase uvoľňujú a zvary praskajú , odpadávajú občas súčiastky z podvozku na koľajový zvršok.A jazdou po takých vlnkovatých koľajniciach sa vozidlá rozkmitajú ako na horskej dráhe.? ? ?
Reakcia na: fanatikmhd #50:
Nie som ziaden odbornik na kolajove vozidla, viem o tom hovno, ale mam pocit ze prave vlnkovatost je to co najviac nici kolajove vozidlo.
Ostatne co ine ako roztrasenie by kolajovemu vozidlu mohlo uskodit. Hlavne podvozkom. Potom sa dostavame do uzavreteho cyklu. Mame zle trate, ktore nam nicia nove podvozky a tie nasledne nicia nove trate.

Dnes cestou z prace som pri Kyjeve stretol 7501 a uz hucala jak T3 od kolies.
Reakcia na: Ámos #49:
To multifunkčné vozidlo by bolo asi najlepšie. Treba si uvedomiť, že to nie je žiaden luxus ale prevádzková nutnosť! Poriadne vozidlá musia mať aj poriadne trate, inak je diskutabilné, načo sa objednali.
Ono treba je všetko: aj podbíjačku ale aj brúsku, príp. ďalšie veci, lebo môžeme mať síce "tiché", vybrúsené koľaje, ale geometria bude v čudu alebo naopak, vzorne podbité ale vozidlá počuť kilometer ďaleko. A nezabudnúť na mazníky, či už na vozidlách, alebo na trati. Potom aj bežní ľudia môžu povedať, že električky v Blave sú tiché a dobre sa v nich cestuje, lebo kultúra cestovania bude zodpovedať mestám západne od nás.
Reakcia na: Ámos #53:
to ked su vlnkate kolaje tak tam bude hucat vsetko rovnako ci nove alebo stare
Reakcia na: Jojan #54:
Otazne je ako casto treba podbijat a brusit.
Ak raz rocne a na prebrusenie celej siete ti staci tyzden, je blbost mat masinu, ktora bude 51 tyzdnov v roku stat vo vozovni.
Vienner linien brusku aj podbijacku ma. Ak je prestavitelna na 1000m staci pozicat. Samozrejme za uhradu, ale ovela mensiu ako nova masina.
O tom to je, preratat si navratnost.
Ak poziciavanie stroja bude v priebehu 10 rokov lacnejsie ako jeho kupenie, tak len poziciavat a naopak.
Reakcia na: Ámos #56:
no, bruska by sa uzivila celorocne. Podbijacku beriem aj ja v tomto, ta by mozno az tak netrebala (podbija sa kazda trat raz za...5? 10 rokov? v centre vobec....Bruska vsak hladi kolaje ktore sa neustale opotrebuvaju. Navyse dovybavena aj inymi zariadeniami (napriklad namontovana na trolejovej vezke) moze zvysit obeh pracovneho stroja, resp robit sucasne niekolko ukonov (brusit, kontrola TV, mazanie napriklad na zimne mesiace).... Ci zakon c.1 #nikdysatotaknerobilo
Reakcia na: fanatikmhd #57:
Praveze vzdy sa to tak robilo a nefuguje to tak ako navrhujes.

Kupil sa tu brusiaci vozen v roku 1972 a zrenovoval v cca 1990.
A tak su zvyknuti ze schorling stoji vo vozovni vacsinu casu, ze uz ho ani nevytahuju.

Jednoducho na to aby sme vedeli co kupit/obstarat je treba vytvorit strategiu udrzby a na zaklade toho zvolit riesenie.
A to bud nakupom zariadenia alebo jeho zapozicanim.

Ja osobne nevidim dovod, ze by bruska mala jazdit neustale. To je podla mna blbost a pamatam si posledne velke prebrusenie trati a do roka ich prebrusit nebolo treba...
Ale ok nech sa brusia dvakrat do roka.
Ak dnes ten vossloh dokaze brusit trat pri 50km/hod, tak celu siet prebrusi za den dvakrat za plnej premavky.
Na to netreba byt vlastnikom vozidla ale si ho zapozicat. Ale samozrejme zase len po preratani navratnosti.

Uz treba skoncit s tymito nakupmi v DPB, toto sa mi lubi to chcem.

Dalej nemame v meste TGV, aku kontrolu TV chces robit? Mazanie maju/budu mat vsetky nove elektricky a v ramci rekonstrukcii radial dostane mazanie kazdy obluk s malym polomerom.
Ad Sorry, niesom v tomto odborník, ja som si to brúsenie predstavoval, že sa deje asi takto: https://www.youtube.com/watch?v=JuwKkTGlFlc
Teda prebieha to pri nízkej rýchlosti. Že by nové stroje dokázali brúsiť pri päťdesiatke, to neviem.
Bol som v tom, že brúsenie koľají sa prevádza v nočných hodinách, keď nič iné nepremáva a pomaly, po etapách. Aký je cyklus prehliadok TV, tiež presne neviem ale určite sa musí pravidelne kontrolovať (teda malo by sa...). Podbíjanie? Koncom zimy sa niektoré trate podbíjali, napr viem že od Tunela smerom do KV. V akom stave je dnes, vieme? Videl som, v akom je a sú miesta, kde sú kráné "blaťáky", kľudne by sa mohla podbiť znova. A v súčasnosti výsledok môže byť zasa len taký, že trať bude menej hádzať ale hrčať to bude stále. Tie vlnky sú pliaga!
Reakcia na: Jojan #59:
Pardón (vypadlo mi tam meno), príspevok 59 bol myslený ako reakcia na Amosa ?
Reakcia na: Jojan #59:
mno niektore krive casti kolajnic sa podbijanim vyrovnali avsak tie miesta, kde podbijacka podbijat nemohla (prechody pre IAD a chodcov), tak na tych miestach je to stale rovnake krive. A najhorsi je asi obluk medzi Segnerovou a Nad luckami 🙂 tam uz piskaju aj nove eliny. A da sa brusit aj rychlo, kukni si video co tu uz posielali: http://www.vossloh-rail-services.com/en/products_services/high_speed_grinding_city/high_speed_grinding_city.html
Zaujímavé video. Predtým som ho prehliadol. To brúsiace zariadenie brúsi tak, že ani iskrenie nevidno, možno že na záberoch nebrúsilo alebo možno malo nejaké vodné chladenie.

S tých úsekov som mal na mysli práve ten spomenutý úsek na karloveskej radiále, len ma narýchlo nevedeli napadnúť názvy zastávok (v BA už dlhší čas nebývam) ale sporadicky si chodím "zašotoušiť". V tomto oblúku sú naozaj výškové rozdiely medzi priecestiami a otvoreným zvrškom a trať sa naozaj prepadáva do blata, áno aj nové vozidlá už pískajú v oblúku (zažil som to priamo z 30T). To je jasný dôkaz toho zpackaného odvodnenia, o ktorom tu bola nedávno reč.
Vyradene prosim odpredat do KE ? Rasicania to nakupia v cene novych a este budu hrdo vyhlasovat, ze ake moderne ? to pan doktor nakupil.

PS: Nepotrebuju ani sedacky viz tie co tam uz za EU fondy nakupil pan primator a spol. Takze ako doplnkovu vybavu nadstandard ponuknut bokom za priplatok. ?