Do premávky sa zaradila aj nová jednosmerná električka Škoda 29T

Škoda 29T ForCity Plus jazdí s cestujúcimi od utorka 28.4.2015.

Tri dni po sprevádzkovaní novej obojsmernej električky Škoda 30T sa od 28. apríla 2015 do premávky zaradila aj jej jednosmerná sestra s označením Škoda 29T ForCity Plus. Druhá z nových električiek rovnako začala jazdiť na vyťaženej linke 4. Jednosmerný variant má oproti obojsmernému viac miest na sedenie, pričom sedadlá sú umiestnené aj v zadnej časti.

Dopravný podnik vo svojej tlačovej správe na margo prvých dní s novou obojsmernou električkou uvádza, že „cestujúci boli z novej nízkopodlažnej, klimatizovanej električky vybavenej nielen vnútorným, ale aj vonkajším kamerovým systémom, nadšení. Pochvaľovali si najmä jej tichý chod, interiér dýchajúci novotou, priestrannosť a hlavne fakt, že jej kapacita je až vyše 350 cestujúcich. Počas prvých jázd boli k dispozícii vo vozidle aj zástupcovia dodávateľa Škoda Transportation, a.s, ktorí kontrolovali správanie vozidla a v prípade akejkoľvek poruchy, boli nápomocní vodičovi. Nové vozidlo však počas víkendu žiadne problémy nezaznamenalo.“ Trištvrtehodinový prestoj si však vyžiadalo vymknutie sa vodiča počas prestavovania výhybky v Karlovej Vsi, keďže na rozdiel od starých električiek sa do kabíny nového vozidla nedá dostať bez kľúčov.

Do konca roka pribudne do vozidlového parku 45 nových električiek, a v roku 2016 ich už bude spolu 60. V súvislosti s príchodom nových električiek sa predpokladá postupné odstavovanie a následné vyraďovanie najmä starých "dvojičiek" typu T3SUCS a T3M.

Aktuálne odchody nových električiek z konkrétnej zastávky je možné zistiť na online zastávkovej tabuli (postup na jej zobrazenie) - odchody označené piktogramom invalidného vozíka, t.j. obsluhované nízkopodlažnými vozidlami.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vyradene prosim odpredat do KE ? Rasicania to nakupia v cene novych a este budu hrdo vyhlasovat, ze ake moderne ? to pan doktor nakupil.

PS: Nepotrebuju ani sedacky viz tie co tam uz za EU fondy nakupil pan primator a spol. Takze ako doplnkovu vybavu nadstandard ponuknut bokom za priplatok. ?
Zaujímavé video. Predtým som ho prehliadol. To brúsiace zariadenie brúsi tak, že ani iskrenie nevidno, možno že na záberoch nebrúsilo alebo možno malo nejaké vodné chladenie.

S tých úsekov som mal na mysli práve ten spomenutý úsek na karloveskej radiále, len ma narýchlo nevedeli napadnúť názvy zastávok (v BA už dlhší čas nebývam) ale sporadicky si chodím "zašotoušiť". V tomto oblúku sú naozaj výškové rozdiely medzi priecestiami a otvoreným zvrškom a trať sa naozaj prepadáva do blata, áno aj nové vozidlá už pískajú v oblúku (zažil som to priamo z 30T). To je jasný dôkaz toho zpackaného odvodnenia, o ktorom tu bola nedávno reč.
Reakcia na: Jojan #59:
mno niektore krive casti kolajnic sa podbijanim vyrovnali avsak tie miesta, kde podbijacka podbijat nemohla (prechody pre IAD a chodcov), tak na tych miestach je to stale rovnake krive. A najhorsi je asi obluk medzi Segnerovou a Nad luckami 🙂 tam uz piskaju aj nove eliny. A da sa brusit aj rychlo, kukni si video co tu uz posielali: http://www.vossloh-rail-services.com/en/products_services/high_speed_grinding_city/high_speed_grinding_city.html
Reakcia na: Jojan #59:
Pardón (vypadlo mi tam meno), príspevok 59 bol myslený ako reakcia na Amosa ?
Ad Sorry, niesom v tomto odborník, ja som si to brúsenie predstavoval, že sa deje asi takto: https://www.youtube.com/watch?v=JuwKkTGlFlc
Teda prebieha to pri nízkej rýchlosti. Že by nové stroje dokázali brúsiť pri päťdesiatke, to neviem.
Bol som v tom, že brúsenie koľají sa prevádza v nočných hodinách, keď nič iné nepremáva a pomaly, po etapách. Aký je cyklus prehliadok TV, tiež presne neviem ale určite sa musí pravidelne kontrolovať (teda malo by sa...). Podbíjanie? Koncom zimy sa niektoré trate podbíjali, napr viem že od Tunela smerom do KV. V akom stave je dnes, vieme? Videl som, v akom je a sú miesta, kde sú kráné "blaťáky", kľudne by sa mohla podbiť znova. A v súčasnosti výsledok môže byť zasa len taký, že trať bude menej hádzať ale hrčať to bude stále. Tie vlnky sú pliaga!
Reakcia na: fanatikmhd #57:
Praveze vzdy sa to tak robilo a nefuguje to tak ako navrhujes.

Kupil sa tu brusiaci vozen v roku 1972 a zrenovoval v cca 1990.
A tak su zvyknuti ze schorling stoji vo vozovni vacsinu casu, ze uz ho ani nevytahuju.

Jednoducho na to aby sme vedeli co kupit/obstarat je treba vytvorit strategiu udrzby a na zaklade toho zvolit riesenie.
A to bud nakupom zariadenia alebo jeho zapozicanim.

Ja osobne nevidim dovod, ze by bruska mala jazdit neustale. To je podla mna blbost a pamatam si posledne velke prebrusenie trati a do roka ich prebrusit nebolo treba...
Ale ok nech sa brusia dvakrat do roka.
Ak dnes ten vossloh dokaze brusit trat pri 50km/hod, tak celu siet prebrusi za den dvakrat za plnej premavky.
Na to netreba byt vlastnikom vozidla ale si ho zapozicat. Ale samozrejme zase len po preratani navratnosti.

Uz treba skoncit s tymito nakupmi v DPB, toto sa mi lubi to chcem.

Dalej nemame v meste TGV, aku kontrolu TV chces robit? Mazanie maju/budu mat vsetky nove elektricky a v ramci rekonstrukcii radial dostane mazanie kazdy obluk s malym polomerom.
Reakcia na: Ámos #56:
no, bruska by sa uzivila celorocne. Podbijacku beriem aj ja v tomto, ta by mozno az tak netrebala (podbija sa kazda trat raz za...5? 10 rokov? v centre vobec....Bruska vsak hladi kolaje ktore sa neustale opotrebuvaju. Navyse dovybavena aj inymi zariadeniami (napriklad namontovana na trolejovej vezke) moze zvysit obeh pracovneho stroja, resp robit sucasne niekolko ukonov (brusit, kontrola TV, mazanie napriklad na zimne mesiace).... Ci zakon c.1 #nikdysatotaknerobilo
Reakcia na: Jojan #54:
Otazne je ako casto treba podbijat a brusit.
Ak raz rocne a na prebrusenie celej siete ti staci tyzden, je blbost mat masinu, ktora bude 51 tyzdnov v roku stat vo vozovni.
Vienner linien brusku aj podbijacku ma. Ak je prestavitelna na 1000m staci pozicat. Samozrejme za uhradu, ale ovela mensiu ako nova masina.
O tom to je, preratat si navratnost.
Ak poziciavanie stroja bude v priebehu 10 rokov lacnejsie ako jeho kupenie, tak len poziciavat a naopak.
Reakcia na: Ámos #53:
to ked su vlnkate kolaje tak tam bude hucat vsetko rovnako ci nove alebo stare
Reakcia na: Ámos #49:
To multifunkčné vozidlo by bolo asi najlepšie. Treba si uvedomiť, že to nie je žiaden luxus ale prevádzková nutnosť! Poriadne vozidlá musia mať aj poriadne trate, inak je diskutabilné, načo sa objednali.
Ono treba je všetko: aj podbíjačku ale aj brúsku, príp. ďalšie veci, lebo môžeme mať síce "tiché", vybrúsené koľaje, ale geometria bude v čudu alebo naopak, vzorne podbité ale vozidlá počuť kilometer ďaleko. A nezabudnúť na mazníky, či už na vozidlách, alebo na trati. Potom aj bežní ľudia môžu povedať, že električky v Blave sú tiché a dobre sa v nich cestuje, lebo kultúra cestovania bude zodpovedať mestám západne od nás.
Reakcia na: fanatikmhd #50:
Nie som ziaden odbornik na kolajove vozidla, viem o tom hovno, ale mam pocit ze prave vlnkovatost je to co najviac nici kolajove vozidlo.
Ostatne co ine ako roztrasenie by kolajovemu vozidlu mohlo uskodit. Hlavne podvozkom. Potom sa dostavame do uzavreteho cyklu. Mame zle trate, ktore nam nicia nove podvozky a tie nasledne nicia nove trate.

Dnes cestou z prace som pri Kyjeve stretol 7501 a uz hucala jak T3 od kolies.
Reakcia na: Jojan #51:
Nie môže ale má vplyv,všetky skrutkové spoje sa po čase uvoľňujú a zvary praskajú , odpadávajú občas súčiastky z podvozku na koľajový zvršok.A jazdou po takých vlnkovatých koľajniciach sa vozidlá rozkmitajú ako na horskej dráhe.? ? ?
Okrem toho, tie vlnky nie sú len zbytočne hlučné ale môžu mať po čase vplyv aj na niektoré komponenty na podvozku, nakoľko sa jedná o nadmerné vibrácie. A hlavne u nových vozidiel u ktorých sa predpokladá trocha iná citlivosť ako T3 a spol., hoci ani tie sa z vlniek netešia.
Reakcia na: Ámos #49:
Samozrejme, schorling bol skor iba vtip..a narazka na jeho dlhodobu karieru...
Ono sa netreba nikdy daleko otacat, ideme hromadne likvidovat t3, tak na, podme v style prahy, ostravy, kosic, brna. Zariadenie vmontovane a lacne. A hura do prace. Ale pockat.. ja hlupak, skoro som zabudol : #nikdysatotaknerobilo# 🙂
Pricom vlnkatost kolajnic je jeden (v ba skoro najvacsi) aspekt zvyseneho hluku elektriciek.....stavu vozidiel nehovoriac...
Reakcia na: fanatikmhd #47:
ak by ho vedeli rozbehat ?
Schorling je uz historicke vozidlo, nemyslim si, ze by bolo vhodne nicit ho pracovnym vykonom. Aj ked vacsinu zivota v DPB nic nerobil. Bohuzial

No nakupom novych elektriciek by DPB mal pouvazovat nad nakupom novej brusky (a mozno aj podbijakcy).
Resp. spravit si analyzu co by bolo z dlhodobeho hladiska vyhodnejsie.

Dnes to uz nemusi byt samostatne vozidlo. http://www.vossloh-rail-services.com/en/products_services/high_speed_grinding_city/high_speed_grinding_city.html
Reakcia na: Ámos #46:
Hop hop, rozbehat Schorling na stare kolena 😃 nech aspon raz robi to, na co bol kupeny 😃
Reakcia na: fanatikmhd #35:
ja som si to dnes vsimol tiez ale nebolo to pri kazdom rozjazde, len pri tych rychlejsich a tiez pri rekuperacii. ale pri brzdeni nie tak intenzivny.

DPB by mal fakt urychlene zacat s avizovanym brusenim trati.
Reakcia na: Rady #40:
opatrenie je celkom jednoduche a zda sa ze ich napadlo aj v DPB. To male okienko na dverach do kabiny vodica nemaju dovrete. Takze ak sa dvere zabuchnu, okienko si otvoria a stlacia klucku....
Reakcia na: Rady #40:
Myslím, že pri električkách niečo také ako "zabudnúť zabrzdiť" sa nedá. Pri zastavení každej električky sa automaticky aktivujú hydraulické brzdy a teda bez vedomého odbrzdenia by sa nemala pohnúť za žiadnych okolností, teda ani z kopca. Opravte ma niekto ak sa mýlim. Čo sa týka blok. rozjazdu, ten sa tiež automaticky aktivuje pri otvorených dverách a teda tiež po správnosti by sa v takom prípade vozidlo nemalo pohnúť ani pri vedomom zadaní jazdy. Blok rozjadzu sa ovšem dá v kabíne vypnúť, ale pokiaľ viem, v DPB je to zakázané.