Bratislava má prvú nízkopodlažnú električku

Slávnostne bude verejnosti prestavená vo štvrtok 6. novembra.

Do Bratislavy bola 2. novembra 2014 dodaná prvá nízkopodlažná obojsmerná električka Škoda 30T ForCity Plus. Verejnosti ju zástupcovia Dopravného podniku Bratislava a hlavného mesta predstavia vo štvrtok 6. novembra 2014 na Námestí Ľudovíta Štúra v čase medzi 10:30 a 14:00.

"V prípade, že by sme ju nechali vystavenú dlhšie, cestou späť do vozovne by sa nevyhla dopravným kolónam, čo v prípade takéhoto nového vozidla nechceme riskovať," vyjadril sa DPB ma margo toho, že električka bude vystavená len do 14:00, čo väčšine zamestnaných a školopovinných obyvateľov mesta nevyhovuje.

Električka sa v najbližších mesiacoch podrobí procesu schvaľovania nového dráhového vozidla. Do premávky s cestujúcimi sa zaradí v priebehu prvého polroka 2015. Veľkokapacitá päťčlánková električka s celkovou dĺžkou 32,5 m odvezie spolu 242 cestujúcich.

Obojsmerné električky Škoda 30T budú v budúcnosti nasadzované na novú trať do Petržalky, kde sa využije ich obojsmernosť, pretože táto trať bude v prvom úseku vybudovaná pravdepodobne bez klasickej slučky.

Do konca roka 2015 by malo byť dodaných spolu 30 obojsmerných električiek Škoda 30T. Súčasne budú dodávané aj jednosmerné električky s označením Škoda 29T, ktorých bude do leta 2016 dodaných do Bratislavy taktiež 30 kusov.

Údržbu nových električiek bude zabezpečovať ich výrobca Škoda Transportation v zmodernizovanej vozovni Jurajov dvor po dobu 15 rokov, resp. do najazdenia 900 tisíc km každej električky.

Nákup prvých 15 obojsmerných a 15 jednosmerných električiek je spolufinacovaný z fondov EÚ v rámci Operačného programu Doprava. Financovanie nákupu opčných električiek zatiaľ nie je známe.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
To uz nevydrzali do vikendu? Decka co uz to ako tak vnimaju, su v tom case este v jaslach, ci skolkach...?
Suhlasim , nevidim dovod predstavovat ju v stvrtok na obed !
Reakcia na: Mikimaus #1:
To je preto ze vo stvrtok poobede idem na 4 dni prec a DPB velmi tuzi po mojej pritomnosti ? ? ?
Reakcia na: Mikimaus #1:
Skor mam pocit, ze to dali naschval tak, aby pripadni kritici (cohokolvek) nemohli prist, lebo praca ci skola ?
Gratulujem?... Vyzerá dobre, len aby aj spoľahlivo jazdila?
Akože fakt to mohli aspoň o hodinu posunúť ?
Budem musiet studentom pri takejto vyznamnej udalosti udelit volno ?
Dospelacky rocny PCL sa nebude dat vyhrat? ? zrovna 6.11. mi konci platnost sucasneho ?
super, to ju pekne uvidim z kancelarie.
Za celý týždeň mám čas len vo štvrtok medzi 13 a 14 ☺ pekný čas si vybrali
Ta elektricka fakt nema kabinkove dvere z vonkajsej strany:o)) Ja sa tesim ako cestujucim tam otrieskam o nohy vyhybkove zelezo ked v takej rannej spicke budem musiet ist prestavit vyhybku. Samozrejme za dazdiveho a zasneženého dna to bude kazda druha vyhybka
Len tak zo zvedavosti, neviete koľko metropol v Európe je ešte úplne bez nízkopodlažných električiek?
Reakcia na: BEUS92 #11:
A co tak sa preplazit cez to okno na boku? ?
Konečne je tu ❤ Ale tá prezentácia mohla byť v sobotu ? A nevie niekto kde budú jazdiť aj 29T aj 30T(okrem 1 do Petržalky) po zaradení do premávky? ?
Reakcia na: Kobenhavn #14:
všade, no prv hlavne na linkách z JD
Reakcia na: MatejBA #4:
preco by to davali na vikend? aby museli politici (ktori prestrihnu pasku pred kamerami) prist do "prace" cez vikend??
Reakcia na: Petto #15:
To mi aj jasné ? Ja si myslím, že na 4 nepôjde kým sa nezrekonštruuje trať za JD, takže asi 1 (po rekonštrukcii zvyšku trate na HS), 2, 9 a cez víkend asi aj 5 ? 3 nie kvôli Americkému námestiu ☺
212 Zimný štadión??? ?
Neviete niekto koľko kusov bude garážovaných v JD a koľko v Krasňanoch?
Reakcia na: ross #18:
skúška BUSE?.. budme radi že to tam ide nahodiť 😃
Reakcia na: CraneMan #19:
kraksňany nie sú a ani nebudú uspôsobené na nové typy električiek
Reakcia na: VLK #21:
Ďakujem za odpoveď. Takže všetky bude mať iba vozovňa Jurajov Dvor?
Reakcia na: Tosi #23:
Súhlas ?
Ejha vyzerá skutočne pekne ? prajem si,aby sa proces schvaľovania nenaťahoval, a aby čím skôr začala voziť cestujúcich ? Prvý polrok 2015 je veľmi široký pojem ? môže to byť v marci alebo až v júni...Koľko môže trvať taký proces schvaľovania kompetentnými úradmi?
Reakcia na: roman2 #25:
Kym vide 7501 von s ludmi tak uz dojdu aj dalsie (dalsia) tipujem .
Pekna je to ano, len dufam, ze nebude piskat ako 06T ?
Reakcia na: ross #27:
Ja zase dúfam, že pri jazde (najmä po starších traťových úsekoch) nebudú hučať, ako rúcajúce sa železiarstvo, ako Škodovácke Poršátka ? A že nebudú neustále chýbať v premávke kvôli vadným podvozkom a brzdám, ako (hlavne zo začiatku) 15T
Reakcia na: roman2 #25:
podla harmonogramu do 7 mesiacov.
ja sa nemôžem dočkať odkedy tu bola tá testovacia, mám rada električky, aj to ako pískajú, podľa mňa to k nim už patrí 🙂
a to znamena, ze Kraxnany su na odstrel? ci budu zrekonstruovane casom, ked bude dalsi nakup elin (mozno v roku 2150 v inej galaxii)
Reakcia na: Ttom #31:
krasňany majú T6 a K2s 🙂 takže moemntálne určite nie
Reakcia na: mark178 #32:
hej to mi je jasne, myslel som v dlhodobom horizonte ?
inak na ake linky to pojde? len 9? 2,3/8 a 4 nemoze..1,5 a 6 je vyprava z Krasnan, ci sa to bude cele menit?
Reakcia na: Ttom #34:
neviem ci zo zaciatku len 4 a 3+8 (vikend aj 5) , obratisko KV nie je moc OK pre NP šalinu ?
Reakcia na: TeBeCe #29:
No pekne ? ale ďakujem za info ?
Reakcia na: Petto #26:
Inak to nebol lepší číselný rad ako 75xx? ?
Reakcia na: Petto #35:
ale ved usek JD- Zl.Piesky neprejde, podobne Americke nam. na 3/8, ci sa tie useky budu narychlo opravovat v dohladnej dobe?
Reakcia na: roman2 #37:
Jednosmerné budú 74xx
Reakcia na: Ttom #38:
Na špitálskej sa už frézoval vystúpený asfalt vedľa koľajníc ? (niečo podobné ako sa robilo kvôli premávke bombardieru).
Katastrofalne. Tie prve dvere ktore bude vodic pouyivat ked bude musiet ist prestavit vyhybku rucne su daleko a hned za kabinou vodica je niekolko miest na sedenie. Ani si nechcem predstavit ako katastrofalne to bude pri plnom obsadeni vozidiel... Opat sa nejaky m...r zamyslel aj nad niecim inym ako cena... GRATULUJEM ku kupe aj tak uz teraz nefunkcnych vozov a jazdit budu len po "zrekonstruovanych" tratiach...
Zvlastne, ako sa na Slovensku vsetko ofrfle. Mame snad svetove prvenstvo v tom, ze nieco zhodime pod ciernu zem este predtym, ako vobec dostane sancu sa odprezentovat (v tomto pripade ide o prezentaciu ako taku, ale predovsetkym o vysledky testovania a potom prve mesiace, resp. roky ostrej prevadzky). Nepovedal by som pol slova, keby tato diskusia prebiehala po roku ostreho nasadenia. K problematike dveri - mam pocit, ze tu skor ide o kombinaciu: obluky na uzkom rozchode / umiestnenie (razvor) pevnych podvozkov a s tym suvisiaca dlzka vnutornych clankov. Standardne usporiadanie, t.j. jednoduche dvere na koncoch a potom 2xdvojite na druhom a predposlednom clanku preto nebolo mozne realizovat. Krajne podvozky su otacave a tak celkom sipim, ze musel vzniknut nejaky kompromis. Tym kompromisom su kratke clanky, kde na inych elektrickach vtesnaju dvoje sirokych dveri. Aby zas bol dodrzany pocet (ked spocitame 4 velke dvere + dvoje male, mame vlastne 5 velkych dveri), osadilo sa po dvoch velkych dverach na koniec a zaciatok, co su zaroven najdlhsie clanky. Pravda, ergonomicke to velmi nie je, no predpokladam, ze ani taka Skodovka si nemoze dovolit vyrobit nieco, comu by hrozilo, ze nebude vyhovovat pre viac ako polovicu trati. Myslim, ze tento kusok museli dost dlho piplat na to, aby tu mohol zacat jazdit. Otazka je, ci by pomohli napr. otacave vnutorne podvozky. Totiz tam uz je to aj o vzajomnej polohe voci koncovym podvozkom a teda by museli byt otocno-posuvne. Ja len dufam, ze pani magori alebo inzinieri sa neprepocitali pri navrhu dlzky vnutornych clankov a teda aj razvoru medzi pevnymi podvozkami, aby tento stroj dokazal vybrat ostre Bratislavske obluky (a tipujem, ze to bol pre nich vobec najtvrdsi orech). Vymena vodicov znama napr. z Krasnan asi nebude prebiehat tak hladko, to je veru pravda. Ja sa necham prekvapit. Ci uz prijemne alebo neprijemne, v kazdom pripade nejdem ani chvalit den pred vecerou (v tomto pripade pred ranajkami), ale ani nadavat, kym som to nevidel nazivo jazdit.
Ale musim povedat, ze je fakt pekna. Bal som sa, ze bude mat taky cumak ako 26T ci 28T ?
Ked uz obrusili ten asfalt na kolajach v centre, tak by sa patrilo ho aj povysavat ?
Reakcia na: TeBeCe #44:
A nebodaj na to majú použiť ten koľajový vysávač za milión eur aby ho zničili?!? Ved ten sa predsa nesmie používať! ?
Reakcia na: luky133 #45:
Nemáš bližšie informácii o tom vysávači?
Reakcia na: diwi #46:
Tu máš napr. nejaké informácie: http://imhd.sk/ba/doc/sk/10460/DPB-zakupil-nove-multifunkcne-kolajove-pracovne-vozidlo.html

A tu asi jediné fotografie vozidla lebo zjaviť ho na vlastné oči je asi niečo ako keď vidíš Jetiho ?
http://imhd.sk/ba/media/gn/00087079/Schorling-Mercedes-Benz-1833-s-kolajovym-adapterom-na-cistenie-kolajovych-trati.jpg
http://imhd.sk/ba/media/gn/00087094/Schorling-Mercedes-Benz-1833-na-cistenie-kolajovych-trati.jpg

Inak v krátkosti povedané išlo aspoň podľa mňa o úplne zbytočný nákup keďže doteraz ho DPB takmer vôbec nepoužíva a ak už potrebuje povysávať nejakú trať vyšle tam svoj starší koľajový vysávač. Za tie peniaze mohli kľudne radšej kúpiť buď podbíjačku alebo brúsku koľajových tratí, nuž tie asi v tej dobe nedodávala spriaznená firma. ?
Reakcia na: luky133 #47:
Navyse to starsie nasledne aj poslali na generalku...
Inak ak môžem taký dotaz? -Skôr tak pre ľudí DPB. Aspoň neviem, možno sa tam ani nezmestia, ale čo tu niekto napísal, že nové električky budú vo vozovni Jurajov dvor, nebolo by lepšie ich dať do vozovne Krasňany a tie staršie T6A5 a K2S presunúť do naopak do Jurajovho dvora? Predsa len to budú najnovšie vozidlá, plno elektroniky mať v sebe, a neviem, nechávať ich odstavené vonku kde bude na ne pršať, snežit... Praha má predsa len 15T predsa len v krytých vozovňach.
Reakcia na: TeBeCe #48:
Ako môže toto niekoho napadnúť?
Okrádať občanov sa v dnešnej dobe dá tak ľahko a oni vymyslia takúto somarinu ? ?
Ale inak som prekvapeny ako velmi je podarena po dizajnovej stranke. Necakal som ze to bude tak dobre 🙂
Reakcia na: TeBeCe #7:
lesk a bieda slovenskeho skolstva. Ucitel nevyucuje "lebo elektricka" ? a ze vyssie platy ?
Reakcia na: Kobenhavn #14:
cely vikend bude jazdit na povinnych jazdach az do 15.11.
Reakcia na: luky133 #47:
ale ale,dnes bol odstaveny na predstanicnom ?
Reakcia na: Mirtschi #49:
Skoda nevie dodat vodotesne elektricky?
Reakcia na: Ámos #55:
Trolejbusy ocividne nie ?
Reakcia na: Ámos #54:
Tiež som ho tam dnes videl okolo 16-tej.
Reakcia na: Ttom #38:
Na Juraku ludia prestupia do starej T3-ky takze klud
Reakcia na: Ttom #38:
Preco nemozu nove elektricky a trolejbusy premavat po usekoch kde je trat alebo cesta v otrasnom stave? Preco mozu starsie?
Reakcia na: luky133 #47:
fiha, patri to medzi najdrajsie vozidla siroko-daleko, skoda, ze to vtedy media a SASkari nezistili...
neni znamo po akej trase sa bude ta nova 7501 premavat?D.
Reakcia na: diwi #61:
Veď to má vysvietené na transparente: 212 zimný štadión 😉
Reakcia na: Hug0 #58:
to teraz myslis vazne s tym prestupom?
Reakcia na: Ámos #55:
Tak samozrejme, že ano a s dažďom a snehom sa musí počítať, ale predsa je len lepšie ak by boli tak drahé vozy pod strechou ako pod holým nebom. Veď prečo si aj iní ľudia garážujú autá a iné mestá majú aj kryté vozovne Viedeň i Praha?
Reakcia na: Petto #35:
Pokiaľ sa nemýlim tak linka 5 jazdí do Dúbravky nie???
Reakcia na: mathre #65:
hej, ale cez tyzden ju vypravuju Kraxnany, zatial ? ta KV bola asi myslena ohladom 9
Reakcia na: Petto #35:
V KV sa v obratisku menilily koľaje a na 3 a 8 nebude kvôli Americkému námestiu.
Nebude môcť ísť Jurajov dvor - Zlaté Piesky, Americké námestie(ako 3), ŽST Nové mesto (?), a pred rekonštrukciou zvyšku trate ani na HlSt, ale keďže to majú robiť, tak možno kým sa zaradí do premávky to aj bude.
Reakcia na: Kobenhavn #67:
Dokým budú jazdiť vo väčšom počte, to už bude dávno Americké námestie opravené.
Reakcia na: Solider #69:
No neviem neviem... Lebo tá trať cez AN sa má zrušiť a nahradiť spojkou cez Fakultnú nemocnicu na HlSt, čiže pochybujem, že to niekto bude opravovať.
Reakcia na: Kobenhavn #70:
koľko rokov sa o tom už hovorí? pri tom, ako funguje toto mesto, to nebude skôr ako päť rokov ?
Reakcia na: trolejbus6207 #71:
oprava - o päť rokov...
http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?id_org=700000&id=11045692

>>> Nová nízkopodlažná električka totiž musí najprv najazdiť na skúšku 10 000 kilometrov. ?
Reakcia na: berny #73:
Ale z článku vyplýva ako keby rovno išla jazdiť tých skúšobných 10 tis km s umelou záťažou. Teda nemusí najazdiť najprv 10. tis km úplne prázdna? (budem rád keď mi to niekto znalý vysvetlí).
A tiež tie jpp informácie že sa po odprezentovaní vráti naspäť do škodovky na "dorobenie" asi nie sú pravdivé..
Reakcia na: berny #73:
Ale oceňujem že tam citovali za DPB pána W a nie jednu z paní V, vďaka čomu má ten článok aj hlavu aj pätu, dáva zmysel a dá sa z neho aj niečo užitočné dozvedieť ?
Reakcia na: berny #73:
Aj nové električky v Košiciach museli najazdiť približne toľko, pri tejto (http://imhd.sk/ke/galeria-media/Vyhladavanie.html?&ghg=&ghv=9006#74390-701-Ludvikov-dvor-rychlodraha) električke ( Pragoimex Vario LF ) to trvalo približne 4 mesiace, pri nových elekričkách
TWT Vario LF2+ (http://imhd.sk/ke/galeria-media/2606/twt-pragoimex-variolf2.html?#121758-801-Hviezdoslavova-ul-zastavka-Nam-Maratonu-mieru) to začalo na konci júna 2014 a ešte vždy nie sú v premávke?
Reakcia na: Mirtschi #64:
nevidim dovod vysolit v sucasnosti miliony € na ochranu hodnot v radovo v akych sumach? O kolko sa tym predlzi zivotnost?
Reakcia na: Kobenhavn #70:
spojka cez statnu nemocnicu sa bude robit v case, ked si budem ziadat o dochodkovy vymer.
AN sa urobi svojpomocne rovnako sa uz cast trate pri florianovi robila cca pred dvoma rokmi...
Reakcia na: Mike #74:
Skor by som povedal, ze elektricka este nie je od Skody prevzata a tak skusobne jazdy nezacnu od buduceho pondelka.