Obojsmerné nízkopodlažné električky dodá Škoda Transportation

Dopravný podnik podpísal kontrakt na dodávku 15 obojsmerných električiek Škoda 30T s opciou na ďalších 15 električiek.

Medzinárodnú verejnú súťaž na dodávku obojsmerných nízkopodlažných električiek pre Bratislavu vyhrala spoločnosť Škoda Transportation. Česká Škodovka dodá do Bratislavy 15 obojsmerných 5-článkových električiek Škoda 30T. Nové obojsmerné, plne klimatizované veľkokapacitné električky by mali byť dodané do Bratislavy do 24 mesiacov, pričom prvá električka, na ktorej budú prebiehať typové skúšky bude dodaná do 17 mesiacov. V premávke s cestujúcimi sa tak vozidlá objavia v roku 2015.

Zákazka na 15 električiek v hodnote 39,3 mil. € bude z väčšej časti financovaná prostredníctvom nenávratného finančného príspevku z fondov EÚ. Súčasťou kontraktu je opcia do roku 2017 na dodávku ďalších 15 rovnakých električiek a tiež opcia na poskytovanie údržby električiek na dobu 15 rokov. Na nákup 15 opčných električiek však bude potrebné získať ďalšie financie z EÚ, alebo z rozpočtu mesta.

Električky Škoda 30T budú vychádzať z podobných vozidiel Škoda 26T vyrábaných pre maďarský Miškovec.

Základné technické parametre električiek Škoda 30T:

  • Dĺžka vozidla: 32,5 m
  • Šírka vozidla: 2,5 m
  • Obsaditeľnosť: 242 cestujúcich, z toho 52 miest na sedenie
  • Percento nízkej podlahy: 89 %
  • Počet dverí na každej strane: 5
  • Maximálna prevádzková rýchlosť: 65 km/h
  • Rozchod: 1000 mm
  • Počet podvozkov: 4 (z nich krajné sú plne otočné; 3 podvozky sú trakčné - dva krajné a jeden vnútorný)

Doplnené 5.8.2013: Verejnej súťaže na dodávku obojsmerných električiek sa okrem spoločnosti Škoda Transportation zúčastnili aj výrobcovia CAF zo Španielska, PESA z Poľska a Stadler zo Švajčiarska. Ponuka firmy PESA bola vylúčená z dôvodu nesplnenia podmienok účasti. Ponuka firmy CAF bola zo súťaže vylúčená pre nesplnenie podmienok účasti, predloženie neplatných dokladov a nesplnenie požiadaviek na predmet zákazky. Správa z vyhodnotenia ponúk jednotlivých uchádzačov je zverejnená v Centrálnom registri dokumentov VO.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Už sa teším na tie električky. a vy ?
a čim sa skončil tender v Košiciach?
Teda... To musel byť ale súboj, keď zo štyroch výrobcov zostali len dvaja ?
Reakcia na: 810zssk #60:
To dúfam, ale zase, ak koncept definovaný je, a nechceme zdvojovať trolej kvôli týmto bastardom, tak ptg bude nad jedným z podvozkov. A ich poloha už definovaná voči článkom je. Takže už moc polôh neostáva. Ideálne pre zachovanie vlastností so staršími vozidlami 2x ptg nad prvými podvozkami. No nič to, hlavne nech tu dačo máme 🙂 Inak, v sekcii Mapy - Mestské dráhy je už zaznačená trať do Petržalky vrátane 3-koľajového obratiska. To už existujú také presné plány na výstavbu? Dvojica koľají, prekríženie, vedenie ako trojkoľajne v jednom smere stáčajúc sa vľavo, poloha nástupných zastávok s menami "Farského" (i keď má ísť o úsek Šafko - Bosákova), A taktiež zastávka "Viedenská" 🙂 Dobrý úmysel či skutočný projekt?
Reakcia na: fanatikmhd #59:
Ono ta poloha pantografu este urcite nie je definitivna.
Inakj, keď tak som sledoval vzhľad vozidla, napadá mi jedna vec. Ide o obojsmernú električku. Čiže logicky v prípade výluky sa vozy budú otáčať cez kaliforňanov. A jedna taká drobná vec - podľa nákresu má voz mať pantograf nad druhým podvozkom, čiže aj sekciou 2/5. To značí, že je neasymetricky položený voči čelám vozidla (keďže je iba v počte 1ks tak ani nie je jeho dvojča symetricky uložené ako mala trebárs KT8). Nebude sa diať pravidelne problém, že vodiči budú najmä ráno po výjazde a neuvedomení si kde majú ptg proste prelietavať sekcie - kontakty pre výhybky čo spôsobí v prípade plného nasadenia vozidiel aj problémy? predsa len, prvé dvere tiež nie sú najbližšie a v plne loženom stave určite nebude hračka sa prepchať k dverám so železom v ruke. Pamätám časy T6 s jazdou na druhý pantograf, a svete čuduj sa, ak vodič jazdil dlhšie na dačom inom, prelietaval to raz dva. Keď navyše bude ptg ešte v úplne novej polohe než majú vozy doteraz, máme sa myslím na čo tešiť 🙂 obzvlášť pri výlukách 🙂
prijal by som "vymozenosti" ako zvlast dvere pre vodica mimo priestoru cestujucich, ci nie vyklopnu, ale elektricky vysuvnu plosinu pre voziky
Reakcia na: Ámos #53:
ja nehovorim, ze sa neprihlasil.
Reakcia na: 810zssk #54:
keby to bol bombardér by som bol rád
Reakcia na: Marek1978 #52:
A to uz preco? 😛
Reakcia na: Marek1978 #52:
bombardier sa neprihlasil do obojsmernych, vyhrala Skoda, podla info ktore mam pri jednosmernych je to naopak.
Reakcia na: Ámos #51:
urcite nie.
Reakcia na: Božskej Kája #39:
bombardier
Reakcia na: Kona #47:
No, či to budú také ako má Praha, alebo lepšie ? ?
Reakcia na: yolis #46:
15 T ForCity

Délka 31 400 mm
Šířka 2 460 mm
Celkový počet cestujících 284
Nízkopodlažnost 100 %
Počet dverí 6
Max. rychlost 60 km/h
Rozchod 1435 mm
Podvozky 4 (100% OTOČNÉ)

Viac info: http://www.skoda.cz/cs/produkty/tramvaje/tramvaj-forcity-praha/
Reakcia na: yolis #46:
Porovnanie parametrov?
Viete to niekto porovnať so Škoda elektirčkami, ktoré jazdia v Prahe? Lebo ja sa moc nevyznám do tých parametrov.
Reakcia na: Valec #37:
T3PX - Prdelí Xobě ❓ ?

http://www.youtube.com/watch?v=kDFFaa8TFtY

Ale to by sa dalo urobiť aj v Bratislave, sú to vlastne len dve T3-ky spojené zadkom k sebe. Ale v každom smere jazdy sa dá využiť len jeden vozeň, ten, ktorý je vpredu. Alebo by museli cestujúci do zadného vozňa nastupovať z ľavej strany.