Mesto sa chystá pustiť autá na električkovú trať

Sprevádzkovanie integrovanej zastávky električiek a autobusov Blumentál chce mesto využiť na zlepšenie automobilovej dopravy na úkor MHD.

Niekoľkoročné úsilie dopravného podniku a občianskych aktivistov zlepšiť MHD v oblasti Blumentálu zrejme bude mať trpkú príchuť. Hoci sa podarilo presadiť vybudovanie integrovanej zastávky električiek a autobusov, ktorá zjednoduší prestupovanie, všetky jej pozitíva môžu byť zatienené pripravovanými negatívami.

O posunutí pôvodného priechodu pre chodcov o približne 15 metrov a narušení silného pešieho ťahu sme už písali. Aj keď posun nie je veľký, nainštalované zábradlie sa dá obísť a mesto tak dosiahne iba to, že chodci, z ktorých značnú časť tvoria deti navštevujúce okolité školy, budú prechádzať v križovatke mimo priechodu.

Autá na koľajnice

Krátko pred sprevádzkovaním zastávky sa však objavili závažnejšie nedostatky. Mesto pripravuje zmenu dopravného značenia, a to nielen v súvislosti s vybudovaním zastávky, ale aj v jej okolí – na Radlinského a Vazovovej ulici. Na Radlinského sa uvažuje v úseku od Vazovovej po Račianske mýto so zriadením druhého jazdného pruhu pre automobilovú dopravu priamo na električkovej trati. To by zvýšilo priepustnosť Radlinského ulice pre automobilovú dopravu, o čo sa už podľa našich informácií snažil Krajský dopravný inšpektorát (KDI) dávno pred vybudovaním integrovanej zastávky.

„Jednou z alternatív riešenia je aj možnosť, ktorú navrhuje KDI, ale s tým, že mesto trvá na preferencii nosného dopravného systému, teda koľajovej dopravy, takže spojazdnenie koľajiska pre jazdný pruh automobilov nekorešponduje s týmto zámerom,“ uviedol hovorca magistrátu Stano Ščepán.

Mesto si však nechalo spracovať projekt dopravného značenia, ktorý je v rozpore s vyjadrením hovorcu. Nachádza sa v ňom jazdný pruh priamo na električkovej trati podľa požiadavky KDI. V prípade, ak sa pruh vybuduje, môže to mať výrazné následky. Na Radlinského ulici budú stáť električky počas popoludňajšej špičky v dopravnej zápche, môžu stratiť viac ako 3 minúty, ak neprejdú na prvú ani druhú "zelenú" na Račianskom mýte. Pri použití vzorca DPB na vyčíslenie vzniknutej straty to bude znamenať každoročné zvýšené náklady DPB o viac ako 280-tisíc € pri súčasnom zhoršení kvality služieb a atraktivity MHD. V smere do Rače sa zhorší pravidelnosť električkovej dopravy, pretože pred Račianskym mýtom budú vznikať náhodné zdržania vozidiel. Navyše sa zvýši sa riziko nehody, pretože električky majú dlhšiu brzdnú dráhu než autá. Pri každej nehode bude odstavená celá Račianska radiála od električkovej dopravy.

Zdá sa, že zriadenie novej zastávky slúži ako zámienka na splnenie požiadavky KDI, ktorá však s novou zastávkou nijako nesúvisí. Priepustnosť Radlinského ul. medzi Vazovovou a Račianskym mýtom sa totiž zvýši už len tým, že zanikne doterajšia zastávka Vazovova smere do Rače.

V projekte sú viditeľné dva jazdné pruhy na Radlinského ul., z nich jeden na električkovej trati, na Vazovovej ul. zanikajú zastávky a vznikajú parkovacie miesta a prejazd medzi Floriánskym nám. a Vazovovou nie je pre autá obmedzený.

Prevzaté z projektovej dokumentácie spracovanej spoločnosťou Prokos s. r. o.

Autá pôjdu aj cez integrovanú zastávku

Pravdepodobne sa nepodarí naplniť ani plán vylúčiť automobilovú dopravu z Radlinského ul. „Otázka pojazďovania zastávky automobilovou dopravou ešte nie je celkom uzavretá. Predbežne by automobily mohli mať prejazd cez zastávku, ale výhľadovo mesto uvažuje o uzavtorení tohto úseku pre automobilovú dopravu,“ tvrdí Ščepán. V projekte dopravného značenia, ktorý máme k dispozícii, doprava z úseku vylúčená nie je, je v ňom iba znížená rýchlosť na 30 km/h.

V praxi to bude znamenať, že na zastávke v priemere každých 1,3 minúty zastaví električka alebo autobus, a kým sa cestujúci z jedného spoja dostanú z nástupnej plochy na ceste na chodník, už bude prichádzať ďalší spoj a cestujúci naň pôjdu z chodníka na nástupnú plochu na ceste.

Pozitíva

  • jednoduchšie prestupovanie medzi električkami a autobusmi
  • úspora približne 30 sekúnd pre električky zredukovaním počtu zastavení a z toho vyplývajúca úspora nákladov DPB
  • neskôr by mali pribudnúť informačné panely na zastávkach s odchodmi električiek v reálnom čase

Negatíva

  • vystupovanie a nastupovanie cestujúcich z cesty, po ktorej budú jazdiť autá
  • zdržanie až do 200 sekúnd pre električky v smere do Rače v čase popoludňajšej špičky a z toho vyplývajúce výrazné zvýšenie nákladov pre DPB
  • zníženie spoľahlivosti električkovej dopravy do Rače a tiež autobusovej linky 94 do Petržalky
  • vyššie riziko nehôd
  • posilnenie úlohy automobilovej dopravy v oblasti Radlinského ulice v rozpore s deklaráciami mesta o podpore MHD

Linka 94 bez vyčkávacieho priestoru

Na Vazovovej ulici zaniknú všetky zastávky autobusov a nahradia ich parkovacie miesta. Namiesto doterajšieho nelegálneho parkovania na chodníku na Radlinského ul. buď v priestore zastávky električiek alebo pri nedodržaní priechodnej šírky chodníka najmenej 1,5 metra, tak budú mať motoristi možnosť zaparkovať autá legálne. Daňou za to bude strata vyčkávacieho priestoru na konečnej linky 94, ktorá tak bude musieť byť okružná.

V prípade, ak príde autobus linky 94 z Petržalky zmeškaný, aj do Petržalky pôjde s meškaním. To spôsobí zhlukovanie spojov tejto linky a narušenie pravidelného striedania sa s linkou 93 od zastávky Zochova v smere do Petržalky.

Nedoriešené otázky

Zatiaľ nie je jasné ani to, či bude ponechaná vypnutá svetelná križovatka na Floriánskom námestí, ktorá sa vyznačovala neúmerným zdržiavaním všetkých účastníkov cestnej premávky. Teraz k nim pribudnú aj autobusy. „O svetelnej signalizácii na Floriánskom námestí sa rozhodne až na základe dopravného riešenia zastávky na Radlinského,“ uviedol Ščepán.

Hoci predstavitelia mesta tvrdia, že nová združená zastávka bola vybudovaná na základe návrhov Občianskej iniciatívy Lepšia doprava, pri porovnaní návrhov iniciatívy a zrealizovaného riešenia je zrejmé, že okrem polohy zastávky mesto z návrhu aktivistov neakceptovalo nič. Zrealizovaný bol viac ako 10 rokov starý návrh dopravného podniku obohatený o zlepšenie podmienok pre automobilovú dopravu. Výsledkom je tak veľmi úzky vyčkávací priestor pre cestujúcich v smere z centra, ktorý je navyše súčasťou chodníka.

Otáznik tiež dlhodobo visí nad schizofréniou práce magistrátu, ktorý napriek vyjadreniam predstaviteľov mesta nemá problém pri objednávaní projektov zmien dopravného značenia a ich schvaľovaní preferovať individuálnu automobilovú dopravu pred efektívnejšou MHD. Počas celého volebného obdobia sa súčasné vedenie mesta s týmto problémom nedokázalo vysporiadať.

Spustenie na prelome júna a júla

Nová zastávka by mala byť sprevádzkovaná najneskôr 6. júla 2014, mesto momentálne čaká na kolaudačné konanie. Podľa magistrátu je pravdepodobné, že zastávka bude fungovať už koncom júna.

Na zastávke budú zastavovať električky liniek 2 3 5 68 a autobusy liniek 31 39 94N55. Doterajšie zastávky Floriánske nám. a Vazovova budú pre električky zrušené a nahradené novou zastávkou Blumentál. Zastávka Vazovova bude ponechaná len pre električky, ktoré začínajú alebo končia premávku. Autobusy už na Vazovovej ulici zastavovať nebudú a miesto toho zastavia na novej zastávke.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A jeden by si myslel ze vacsiu sprostost uz nevymyslia...
? Dúfam, že si to Ftáčnik pridá na ten dopravný predvolebný plagát.
Choré mozgy v tom KDI.. To je akoze trend pustat auta na kolajnice? A vobec vo maju co robit auta v cntre mesta? Kde mame tu preferenciu MHD? vystrielat do jedneho v KDI alebo im zobrat auta a poslat na elektricky. To by sme videli ako by zrazu vsetko islo
"Mesto si však nechalo spracovať projekt dopravného značenia, ktorý je v rozpore s vyjadrením hovorcu." a to tu ešte niekoho prekvapuje?

nuž mesto+KDI idú radšej spoločne na kandídatúru na cenu idiot roka - zrejem aby jeden druhému nekonkurovali ?
btw prečo grcajúci smajlík už nefunguje?
Reakcia na: kecho #4:
... asi šiel ogrckať KDI aj hovorcu s jeho vyjadreniami. 😃
Tí projektanti v Prokose sú dlhodobo neschopní. Tuto dokonca nakreslili jazdný pruh do koľajového pásu od Vazovovej na Radlinského. Nehovoriac o tom, ako neschopne svojho času nakreslili Záhradnícku. Takže rád by som veril tomu, že tento návrh nie je iniciatíva mesta.
Keby tú trať pri poslednej reko posunuli na kraj mohli by byť aj dva pruhy aj samostatné teleso pre električky. Neoficíálne sú tam dva pruhy aj dnes. Odkedy zmizol zničení prenosný oddelovací pás tak sa tam bežne jazdí poobede v dvoch pruhoch. Kedysi tam bola sem-tam hliadka a rozdávala pokuty. Posledný polrok som ju tam nevidel ani raz.

Nechápem že mesto investuje € do projektov preferencie a pri tom dovolí bez problémov riešenie ,ktoré evidentne bude poobede zdržiavať nosnú dopravu do Rače. Pritom v poslednom čase došlo k dobrým krokom na Račianskej. Obnovená preferencia na Vinohradoch, reko trate a oblúkov ....

Mimochodom nemal by sa k tejto zmene vyjadriť aj VÚC ako orgán pre mestské dráhy?
Reakcia na: AAA #9:
No, podľa všetkého aj oni by to mali (ne)schváliť..
Reakcia na: gejza #7:
Neviem ako si toľko ľudí podelí prvú cenu.
Reakcia na: david1 #8:
No, toto bude zrejme najlepší europrojekt v pomere vynaložených prostriedkov na jednotku zhoršenia kvality VHD a zvýšenia nákladov na prevádzku. Zrejme sú tieto dva ukazovatele merným ukazovateľom pri hodnotení projektu.
Toto mesto má zvláštnu schopnosť akúkoľvek dobrú vec náležite skur.viť.
Reakcia na: Martin Fundárek #13:
Vsak aj tie najjednoduchejsie projekty neviem toto mesto presadit bez nejakeho vystrelu do zadu.
+ Treba cely KDI odstavit a umlcat, aby uz o nicom nerozhodoval, ani nepodaval ziadne navrhy...
Reakcia na: david1 #8:
Na vinohradoch funguje preferenia? Inak neni nahodou ten pruh na trati na krizovatke racianske myto smer raca len pre auta ktore chcu odbocit na sancovu? Preco sa vlastne zrusili tie zabrany co tam boli?
Reakcia na: Dezerter #15:
"Odstránenie navrhol Krajský dopravný inšpektorát a odsúhlasila ho magistrátna operatívna komisia dopravy."
"‚Klemmfix‘ bol zničený, neudržiavaný, bez reflexných prstencov a bez vodiacich dosiek,"
proste mesto sa na to vys*lo a KDI sa toho chytil...

http://imhd.sk/ba/doc/sk/11794/Elektricky-na-Radlinskeho-uz-nie-su-oddelene-od-aut.html
Nech MHD skolabuje, kupujem si auta lebo mesto preferuje ID. Ja už nemám slov,len som zvedaví čo budú robiť keď naozaj doprava skolabuje. Pravou rukou sa asi lepšie škrábe na ľavej strane keď to ide inak a jednoduchšie.
Tento výmysel nejakej chorej hlavy je už nezvratný, alebo sa dá/plánuje niečo podniknúť? Možno by to chcelo skúsiť, v decembri sú voľby a to je silná motivácia... ?
uz aby boli tie komunalne volby...
Asi som divný, ale ešte som si nezvykol na to, že toto mesto systematicky ničí každú dobrú myšlienku plus ešte aj to čo, je ako-tak dobré...Naozaj nad týmto sa dá už len plakať. 😕
nebol by som prekvapený, keby pustili autá aj na nový Starý most...
Takže zhrnme si ake skody toto mesto uz napachalo na mhd:
1.zrusena trat na hlavnu stanicu
2.nezmyselne spomalenie elektriciek v tunely
3.tatalne posr.ny projekt petrzalskej elektricky bez estakady (a to je zatial len 1.etapa ktovie co vymyslia s druhou).
4.sorky autobusy bez klimy a sorky trolejbusy s klimou ktora prakticky nefunguje.
5.a teraz toto
To si snad robia prdel nie??? Teraz ma fakt uz nasr.ly... To uz asi fakt proti tej bande skorumpovanej na magistrate nepomoze nic okrem protestu... Toto je uz fakt, ze moc, ja som kludny clovek ale co je vela to je vela...
Reakcia na: endrucio #21:
A v rámci urýchlenia, hneď od zajtra. ?
Ach, ake by to bolo krasne, keby ten druhy pruh, ktory deklaruju, bol BUS-pruh...to by prispelo aj k plynulosti autobusovej dopravy (31,39,59)....ale vsak nech si robia ako uznaju za vhodne. Neprekvapuje ma to.
Reakcia na: Spencer #22:
+ 6. planovana reko v dubravke

cele zle!
Reakcia na: Dezerter #15:
Na Vinohradoch to funguje už cca.dva mesiace. Druhý pruh na Radlinského tesne pred križovatkou tam je odjakživa pre lepšiu priepustnosť v smere Rača. No jeho dĺžka neohrozila prejazd električky na prvý signál volno.
Nikde nie je zmienka o prestupovaní v opačnom smere na 31,39 takkže to bude taký polovičný terminál resp.jednosmerný.
Uz vyznacili buduce VDZ, takze sa da uz overit ako to bude realne spravene..pocitam, ze v najblizsich dnoch to aj nastriekaju ? Este nie je v clanku spomenute to, ze je tam malo pristreskov na 8 resp. 9 liniek..a opat je len zdrapom papiera co magistrat prijal o budovani resp. modernizacii zastavok ?
"Na Vazovovej ulici zaniknú všetky zastávky autobusov a nahradia ich parkovacie miesta."
správne chápem, že za obeť padne aj komplet zastávka pred školou a Vazka (bude iba na prejazd L94? kde potom bude končiť 59na z Rače, čo mala konečnú na Vazke?
31/39 budú stáť na zastávke Blumentál smer račko, teda oproti L94? lebo z článku to vyzerá tak, ako keby 31,39 a L94 stáli na jednej zastávke 😉 - "Na zastávke budú zastavovať električky liniek 2 3 5 6 a 8 a autobusy liniek 31 39 94 a N55. "
Neviem presne, aká je na Vazke šírka cesty, ale dokážu policajti usledovať, že okrem park-pruhu ostanú 2 pruhy prejazdné, alebo sa autisti roztiahnu aj do jazdného pruhu L94 odbočka vpravo?
Reakcia na: kecho #30:
Ten jeden spoj L59 čo tam končí si môže urobiť okruh okolo NBS a zastaviť na tej novej zastávke.
K tým prístreškom. Na novú zastávku ich iba prehodili zo súčasnej zastávky Floriánske nám. ,kde po nich ostali ,len káble trčať zo zeme. Radšej mohli použiť tie z dva roky nepoužívanej zastavky Tech.univerzita v smere Hl.st.
Reakcia na: david1 #31:
Alebo sa skráti po Povraznícku ?
Reakcia na: kecho #30:
No tá 94 je dobrý fail. Chápem, že policajti od samej radosti chcú na Vazovovej čo najviac parkovacích miest, ale to dnešné nástupište pre 94ku fakt mohlo ostať a po novom by slúžilo ako výstupište... Btw. aj na tej Vazke ostanú tým pádom dva prístrešky naviac (zbytočné)...
A potom je ešte tretia otázka, kade sa budú točiť X3ky pri plánovaných a neplánovaných výlukách a kde budú mať prestup na eliny.. snáď tiež okolo NBS a cez Karvaša na Blumentál? ...
Reakcia na: Zvero #25:
Nedomyslel som to. Keby bol pravy bus pruh, auta by museli stat vlavo a elektrickam by to neprospelo.
Reakcia na: Zvero #36:
Domyslel. 31/39budú stáť v smere na Račko na el. trati. Mohli celý čas pokračovať po el. trati, čiže to by bol ten buspruh. Pravý (a iba pravý) by bol pre igk. Niekde pred križovatkou by sa mohol bus zaradiť do priebežného pruhu.
Reakcia na: Spencer #22:
Ešte si zabudol:
- predĺženie trol. trate na Trenčianskej ulici
- a kopec ďalších vecí...

Ja som práve minule uvažoval, že ako sa vlastne plánuje využiť nová trať Tesco Lamač - Avion. To naozaj zmenia 63 na t-bus a skrátia ju po Tesco Lamač? Moja otázka znie: Komu to prospeje? Ja na tom vidím jediné pozitívum ekologickosť. No pre cestujúcich vidím len samé nevýhody:
1. Zrušenie priameho spojenie Lamač - Šancová (pochybujem, že sa tam zavedie náhrada).
2. Ak sa celkovo nepomení linkové vedenie v Lamači, tak zrejme pridanie prestupu navyše.
3. Na úseku Tesco - Avion spomalenie premávky, keďže t-bus jazdí pomalšie cez trolejové križovatky a asi bude stáť na všetkých zastávkach na trase.

A rovnaký fail bude aj prestup na Farského z novej električky na 95, kde pochybujem, že vybudujú nejaký prestupný terminál s prestupom na hrane.
Reakcia na: Mike #35:
Jedine okolo NBS ,aby mal zmysel ten nový terminál.
Na tej Vazovovej to nevyzerá, že by sa tam zmestili dva odbočovacie pruhy...
Reakcia na: Solider #40:
Ked sa vpravo zuzi pruh a urobi z neho parkovisko... Uz su tam nakreslene vodiace ciary pre nove VDZ. Ale ako to tam pozname, v lavom pruhu sa aj tak bude kratkodobo parkovat 🙂
Dnes v noci maluju VDZ na Radlinskeho.
Co sa tyka byvalej zastavky pred skolou na Vazke - tak hned na zaciatku ulice uz je nova znacka "Zakaz statia" s obmedzenim na 5 minut v celom pruhu. Evidentne vytvorili priestor pre parkujuce kravy na SUVckach, co cvakaju svoje rozmaznane decka pred skolou autami. Som rad, ze som zil v dobe, ked sme vsetci cestovali do skoly MHDckou.
Čiary už sú nastriekane, samozrejme zase to poje.. Električka zjavne na americke námestie nechodí, je tam plná čiara pri odbočovaní, nie prerušovaná. To je mikro detail pri tom ako to cele dojekazili.
Už sa teším na tie pretlaky na zastávke, keď tam bude toľko vozov. Ak bude niekto mať plus (v pluse sa nemôže odísť zo zastávky) a bude čakať, za ním budú už dva vlaky čakať a tlačiť sa autobus. Koľko liniek bude mať odchod v rovnakej minúte... A odstup po jednej minúte aj keby je, tak v praxi to nie je možné splniť. Súhlas so všetkou kritikou ktorú ste doteraz vyslovili.
Je niekde dostupný návrh od niektorého združenia?
Reakcia na: 44 #42:
Tým tých 5 minút nebude stačiť. Za takú dobu nestihnú vyložiť ani decko z auta, a nie to ho ešte odprevadiť do triedy a nachystať mu písacie potreby na lavicu.
Reakcia na: Valec #44:
hehe... 😉 pekne. ?
zastavka pre 3 na Americkom zatial zostava ano? inac v buducnosti by sa mohli spravit terminaly pri Medickej a na Odborarskom ako je sucasna zastavka a porusit vsetky sucasne od Marianskej az po Odborarske...
Reakcia na: Ttom #46:
a obmedziť IAD v centre? v BA??? zabúdaš na tých, ktorí tu všetko riadia - kreténi, diletanti, idioti (skratku si snáď odvodíš aj sám) ?
Reakcia na: Mike #37:
Je mozna aj varianta co vravis, ale v tom pripade, ak bude autobus ako prve vozidlo a druhe elektricka, tretie zase autobus, tak sa stane to, ze autobus bude blokovat elektricku, kym ho nejaky vodic os. auta nepusti a treti autobus sa uz nemusi cez krizovatku dostat. Mali sme kedysi na tuto temu debatu aj v tom zmysle, ze by pred krizovatkou bol nejaky osobitny signal na prednostny vyjazd vozidiel MHD, kde by sa autobus stihol zaradit do spravneho pruhu na odbocenie doprava, lenze ak by bola prva elektricka (co nebolo az take mimoriadne), tak by sa ucel minul ucinkom. Je mozne samozrejme urobit aj taku vec, ze vsetko, co bude na kolajniciach, opusti tu krizovatku skor ako druhy pruh, to ale je vec upravy signalneho planu a samozrejme, priepustnost krizovatky by bola obmedzena. To by samozrejme nebol problem, ak by auta boli z celej dlzky na radlinskeho vylucene.
Dvojpruh „úspešne“ nastriekaný... Áno pán Ščepán, presne takto nekorešponduje.
Inak jedna vec ma zaujala na tom VDZ na scheme - pravy pruh z Vazovovej na Radlinskeho akoby sa dotykal elektrickovej kolajnice co ide oproti. Kto tam bude mat prednost ak to tak bude naozaj nakreslene? ?
uz to aj namachlili...naozaj tak strasidelne ako sa tu pise. amen s nami ?
Ja som to zistil dnes ráno. Volal som najskôr na magistrát, kde o tom vôbec nevedeli, potom na DPB, kde mi pán zodpovedný za koordináciu dopravy povedal, že áno, takto to ktosi schválil, ale že mi nemôže povedať viac, iba to, čo je v zmysle zákona, vraj takto si to niekto pretlačil. Takže občania sú ako obyčajne odsunutí na vedľajšiu koľaj a proklamované sľuby mesta o podpore verejnej dopravy zostali iba sľubmi.
Vzdy si dakto nieco presadi z tych papalasov, ktori tam chodia svojimi Mercedesmi alebo inymi limuzinami, rovnako ako nejaki dementi co si kupili byt pri tuneli a kvoli tomu sa musela znizit rychlost pritom obycajni ludia co desiatkky rokov byvali v panelakoch pri tuneli tak tym nic nevadilo, na hluk sa da zvyknut. to je akoby si ludia Vrakune pozadovali znizit prevadzku a rozbehovu rychlost lietadiel na letisku 🙂 proste mozme sa tu donemoty rozculovat, kto nema prachy si nepiskne. A u nas vzdy bude uprednostnovana IAD pred hromadnou. Jedine ak by sme zriadili bus pruh na uplne kazdej ceste a auta by stali hodiny v zapchach 😃
A konkretne co sa vam nepaci? Neviem - pytam sa, nic viac.
Reakcia na: 44 #55:
Pruh pre IAD na elektrickovej trati a teda spomalenie elektriciek.
Reakcia na: 44 #55:
konkréte sa mi nepáči, prečo vôbec majú popred daňový jazdiť IGK, keď majú trasu cez Mýtnu...
Reakcia na: kecho #57:
Zrejme preto, ze ked vojde auto z Racka na Radlinskeho a chce pokracovat az na Kollarko, tak by muselo robit obchadzky cez Blumentalsku a tak. Inak podla mna mohli kludne Vazovovu uz teraz zobojsmernit (samozrejme zrusit statie pred skolou) a tym by netrebalo jazdit popred DU. A velmi zaujimave to bude v oblasti tych novych zastavok koncom marca...
Reakcia na: 44 #55:
Mne hlavne dve veci.

Prvá, že električka neprejde v špičke križovatkou na Račku na prvý krát, ale asi najskôr na druhý alebo niekedy aj na tretí cyklus. To je zdržanie naviac cca 140 alebo 240 sekúnd. Pre nosný systém.

Druhá je úplne nevhodné riešenie križovatky Radlinského - Vazovova z hľadiska prehľadnosti a bezpečnosti (že to zrovna policajti povolili, resp dokonca navrhli..)
Už keď teda niekto vymyslel a odsúhlasil, tak to mal v tej križovatke vymyslieť buď tak, že by jeden pruh išiel cez tú prestupnú zastávku priamo po Radlinského a z Vazovovej doľava IBA JEDEN a ten by sa pripojil na koľaje a potom by išli dva.
Alebo ak z Vazovovej doľava na Radlinského by išli dva ako v návrhu tak potom mala byť úplne vylúčená premávka IAD z toho úseku ako bude prestupná zastávka.

A nie že ľavé odbočenie bude dvomi pruhmi pričom pravý sa priraďuje do priebežného pruhu kde jazdia autá a ľavý sa priraďuje na električkovú trať.

Reakcia na: 44 #58:
z Račka na Radlinského smer Kollárko môžu pokojne odbočit cez Mýtnu a Karvaša ako teraz busy - určite z nich neubudne...
Reakcia na: Solider #50:
Možno to po nociach chodia pracovníci KDI maľovať...
Reakcia na: 810zssk #51:
Samozrejme, že to tak je... tomu projektantovi by som ale nie že pečiatku zobral, ale aj rodný list... ešte aj vjazd na parkovisko vedľa daňového úradu cez dopravný tieň .?
Reakcia na: 44 #58:
Na Racku na Radlinskeho odboci iba take auto ktore ide od Kriznej. To auto potom moze ist rovnako aj po Spitalskej a bude to aj rychlejsie.
Reakcia na: Mike #59:
..a ten pravy este aj "lizne" elektrickovu trat z Vazovovej..
Reakcia na: 810zssk #63:
Nemas pravdu. Odboci tam aj take auto, ktore ide od Sancovej. Ale to je jedno. Podfstatne je, ze na samotnom useku Racko - Vazovova je na Radlinskeho hned niekolko objektov, kam ludia potrebuju ist, vratane objektu Nova Mytna. Tiez odbocenie do blokov okolo Kmetovho nam. cez Wilsonovu, k Bernolaku... Jasne, vies sa tam dostat aj z Blumentalskej, ale ked ides zo smerov od Racka, tak to mas takto blizsie.
Kazdopadne popred DU mala byt IAD vylucena. Ale to by sa mnohi podnikatelia zblaznili. Co sa BUS pruhu na useku Vazovova - Racko tyka - tam zial BUS pruh nie je kde spravit. Su tam 3 pruhy: elektrickovy pas (tam autobusy dat nemozes, lebo by neodbocili potom na Sancovu), pruh rovno (to tiez nemoze byt BUS pruh, lebo kadial by sli potom auta) a odbocovaci pruh na Legionarsku. Riesenie ale existuje - vylucit sa da IAD z tohto useku vtedy, ak by sa Mytna zobojsmernila! Ulica je takto projektovana a pocitalo sa s tym uz velmi davno. Len pri tych nanozmenach, ktore sa v meste robia, toto by bol projekt storocia!
Reakcia na: 44 #65:
Veru, zobojsmernenie Mýtnej by ten brajgel vyriešilo, to súhlasím 🙂
Reakcia na: 44 #65:
Vodic od Sancovej sa tiez na Kollarko dostane znacne efektivnejsie..
čo takto napísať nášmu pánovi primátorovi? Ja som ochotný, ale ak budeme viacerí, možno si to niekto všimne a zľakne sa, veď v decembri sú voľby ?
Reakcia na: anbis #68:
Dobrý deň,

ja som za a ochotne sa pripojím. V zásade by som ho však asi požiadal o rozhovor, samozrejme s prítomnosťou médií, že ako to vlastne je v podporou verejnej dopravy v Bratislave. Máte moju plnú podporu. A to podotýkam som človek, ktorému ten pruh na koľajniciach vyhovuje, keďže tam blízko bývam a jednoduchšie a hlavne rýchlejšie sa dostanem do garáží.
Reakcia na: anbis #68:
super, rád sa pod to podpíšem
Reakcia na: gejza #70:
ja žiaľ nemám kapacitu na organizovanie nejakých otvorených listov, ale normálne napíšem mail a ak bude takýchto podnetov viac, už to zmysel môže mať. Dám vedieť.
„Nová zastávka by mala byť sprevádzkovaná najneskôr 6. júla 2014...“ Tak čo, už je sprevádzkovaná?? V akom je to štádiu?
Reakcia na: 7ross7 #72:
problémy s kolaudáciou? teda z pohľadu mesta: "problémy s aktivistami, ktorí upozorňujú na blbosti z dielne KDI/magistrátu"? 😉
advertisement