Vymieňať sa majú aj nedávno rekonštruované úseky.
Hlavné mesto SR Bratislava bude obstarávať zhotoviteľa projektovej dokumentácie na modernizáciu električkových radiál Vajnorská, Karloveská a Ružinovská. Na prefinancovanie projektových dokumentácií mesto pripravilo 3 projekty, ktoré boli podané v rámci Operačného programu Doprava programovom období 2007 - 2013. Samotná realizácia jednotlivých modernizácií radiál by mala následne prebiehať od roku 2016.
Modernizácia električkových tratí má pozostávať najmä z kompletnej rekonštrukcie električkového zvršku a spodku, pričom nová konštrukcia má znížiť hlučnosť a vibrácie tratí. Zvýšiť sa má aj spoľahlivosť a bezpečnosť prepravy. Podľa zverejnených informácií k projektom modernizácie týchto radiál sa dá usudzovať, že pôjde o podobný rozsah rekonštrukcie ako v prípade električkovej trate v Dúbravke.
Karloveská radiála
Predmetom modernizácie budú úseky električkovej trate Tunel - obratisko Karlova Ves a obratisko Karlova Ves - Hanulova. Okrem rekonštrukcie samotnej električkovej trate by malo prísť k úprave geometrickej polohy koľajového oblúka pod mostom Lafranconi, ktorý je dlhodobo jedným z problémových miest na tejto radiále. Touto úpravou by sa malo zabezpečiť zvýšenie maximálnej prevádzkovej rýchlosti električiek na trati na 65 km/h. V celej dĺžke modernizovaného úseku by sa mali použiť antivibračné rohože a obloženie koľajníc pre zníženie hluku a vibrácií. Hlučnosť električiek v obratisku Karlova Ves majú znížiť mazacie zariadenia na koľajniciach.
Úsek trate Tunel - obratisko Karlova Ves bol naposledy kompletne zrekonštruovaný v roku 1992, odvtedy sa na ňom realizovali len menšie čiastkové opravy. Od začiatku prevádzky sa objavovali problémy najmä v koľajových oblúkoch, v pričom momentálne je s výnimkou jediného na všetkých znížená rýchlosť na 20 až 40 km/h. Úsek Karlova Ves - Hanulova bol zrekonštruovaný v troch etapách v rokoch 2001, 2004 a 2006. Tento úsek patrí medzi novšie bratislavské električkové trate, je však len slabo udržiavaný a na časti je výrazne obmedzená rýchlosť na 30 km/h.
Predpokladaná cena za vyhotovenie projektovej dokumentácie je vo výške 610 tisíc €.
Vajnorská radiála
Modernizácia Vajnorskej radiály bude pozostávať z rekonštrukcie úseku električkovej trate Trnavské mýto - Zlaté piesky. Rekonštrukcia trate bude zahŕňať modernizačné prvky ako v predchádzajúcom prípade.
Električková trať na Vajnorskej radiále zažila posledné väčšie rekonštrukcie v rokoch 1993 (Zátišie - Jurajov dvor) a 2002 (Bajkalská - Zátišie). Trať z Jurajovho dvora na Zlaté piesky bola sprevádzkovaná v roku 1989 a vykazuje značné opotrebovanie.
Predpokladaná cena za vyhotovenie projektovej dokumentácie je vo výške 580 tisíc €.
Ružinovská radiála
Modernizácia Ružinovskej radiály bude rozčlenená na tri časti, ktoré budú zahŕňať úseky tratí Americké námestie - Legionárska, Legionárska - Trnavské mýto - Záhradnícka a Záhradnícka - obratisko Ružinov.
Úseky, ktoré sú predmetom modernizácie, prešli naposledy rekonštrukciami v rokoch 1990 - 1991 (Záhradnícka - obratisko Ružinov), 1999 (Krížna), 2008 (Trnavské mýto - Záhradnícka), 2010 (Legionárska - Trnavské mýto) a 2013 (obratisko Ružinov).
Predpokladaná cena za vyhotovenie projektovej dokumentácie je vo výške 610 tisíc €.
V žiadnom so zámerov sa nespomína požiadavka na zatrávnenie trate, ktoré je v zahraničí bežné a používa sa už aj v Českej republike, Poľsku a Maďarsku. Rovnako sa nespomína požiadavka na integrované zastávky autobusov a električiek, ktoré by skrátili prestupy. Oslovili sme preto mesto Bratislava so žiadosťou o podrobnejšie informácie o pripravovaných rekonštrukciách. Akonáhle mesto odpovie, informácie vám prinesieme v samostatnom článku.
johnym
Preferencia by rozhodne byť mala, samozrejme dobre spracovaná, hlavne naozaj FUNGUJÚCA v prospech električky. Nie tie brzdy čo tu máme. Nehovoriac o úplne zbytočnom semaforovani pri karloveskom obratisku čo už je vrchol trápnosti. Tam kde preferencia nie je celkom možná, tak prehodnotiť časy prestojov. Čaká sa pri Riviére 50s na odbočenie áut na Devínsku cestu, často im stačí polovica času. Na Ľudovíta Štúra smer Most SNP 1m15s. Do tunela odbočiť niekedy aj 2min atď
Sú veci ktoré stoja peniaze, tak nech už sa urobia poriadne. A sú drobnosti ktoré stoja iba posnaženie sa niečo urobiť. Spolu to ušetrí vozom na trati veľa veľa minút.