Vymieňať sa majú aj nedávno rekonštruované úseky.
Hlavné mesto SR Bratislava bude obstarávať zhotoviteľa projektovej dokumentácie na modernizáciu električkových radiál Vajnorská, Karloveská a Ružinovská. Na prefinancovanie projektových dokumentácií mesto pripravilo 3 projekty, ktoré boli podané v rámci Operačného programu Doprava programovom období 2007 - 2013. Samotná realizácia jednotlivých modernizácií radiál by mala následne prebiehať od roku 2016.
Modernizácia električkových tratí má pozostávať najmä z kompletnej rekonštrukcie električkového zvršku a spodku, pričom nová konštrukcia má znížiť hlučnosť a vibrácie tratí. Zvýšiť sa má aj spoľahlivosť a bezpečnosť prepravy. Podľa zverejnených informácií k projektom modernizácie týchto radiál sa dá usudzovať, že pôjde o podobný rozsah rekonštrukcie ako v prípade električkovej trate v Dúbravke.
Karloveská radiála
Predmetom modernizácie budú úseky električkovej trate Tunel - obratisko Karlova Ves a obratisko Karlova Ves - Hanulova. Okrem rekonštrukcie samotnej električkovej trate by malo prísť k úprave geometrickej polohy koľajového oblúka pod mostom Lafranconi, ktorý je dlhodobo jedným z problémových miest na tejto radiále. Touto úpravou by sa malo zabezpečiť zvýšenie maximálnej prevádzkovej rýchlosti električiek na trati na 65 km/h. V celej dĺžke modernizovaného úseku by sa mali použiť antivibračné rohože a obloženie koľajníc pre zníženie hluku a vibrácií. Hlučnosť električiek v obratisku Karlova Ves majú znížiť mazacie zariadenia na koľajniciach.
Úsek trate Tunel - obratisko Karlova Ves bol naposledy kompletne zrekonštruovaný v roku 1992, odvtedy sa na ňom realizovali len menšie čiastkové opravy. Od začiatku prevádzky sa objavovali problémy najmä v koľajových oblúkoch, v pričom momentálne je s výnimkou jediného na všetkých znížená rýchlosť na 20 až 40 km/h. Úsek Karlova Ves - Hanulova bol zrekonštruovaný v troch etapách v rokoch 2001, 2004 a 2006. Tento úsek patrí medzi novšie bratislavské električkové trate, je však len slabo udržiavaný a na časti je výrazne obmedzená rýchlosť na 30 km/h.
Predpokladaná cena za vyhotovenie projektovej dokumentácie je vo výške 610 tisíc €.
Vajnorská radiála
Modernizácia Vajnorskej radiály bude pozostávať z rekonštrukcie úseku električkovej trate Trnavské mýto - Zlaté piesky. Rekonštrukcia trate bude zahŕňať modernizačné prvky ako v predchádzajúcom prípade.
Električková trať na Vajnorskej radiále zažila posledné väčšie rekonštrukcie v rokoch 1993 (Zátišie - Jurajov dvor) a 2002 (Bajkalská - Zátišie). Trať z Jurajovho dvora na Zlaté piesky bola sprevádzkovaná v roku 1989 a vykazuje značné opotrebovanie.
Predpokladaná cena za vyhotovenie projektovej dokumentácie je vo výške 580 tisíc €.
Ružinovská radiála
Modernizácia Ružinovskej radiály bude rozčlenená na tri časti, ktoré budú zahŕňať úseky tratí Americké námestie - Legionárska, Legionárska - Trnavské mýto - Záhradnícka a Záhradnícka - obratisko Ružinov.
Úseky, ktoré sú predmetom modernizácie, prešli naposledy rekonštrukciami v rokoch 1990 - 1991 (Záhradnícka - obratisko Ružinov), 1999 (Krížna), 2008 (Trnavské mýto - Záhradnícka), 2010 (Legionárska - Trnavské mýto) a 2013 (obratisko Ružinov).
Predpokladaná cena za vyhotovenie projektovej dokumentácie je vo výške 610 tisíc €.
V žiadnom so zámerov sa nespomína požiadavka na zatrávnenie trate, ktoré je v zahraničí bežné a používa sa už aj v Českej republike, Poľsku a Maďarsku. Rovnako sa nespomína požiadavka na integrované zastávky autobusov a električiek, ktoré by skrátili prestupy. Oslovili sme preto mesto Bratislava so žiadosťou o podrobnejšie informácie o pripravovaných rekonštrukciách. Akonáhle mesto odpovie, informácie vám prinesieme v samostatnom článku.
AAA