Nová trolejbusová trať na Patrónke prinesie viacero zmien v doprave.
Vybudovanie druhej trolejovej stopy na Lamačskej ceste a novej trolejovej križovatky na Patrónke umožní priame spojenie prestupného uzla Patrónka a Kramárov trolejbusovou dopravou. Uvedené spojenie doteraz zabezpečovala autobusová linka 22, ktorá bude skrátená a čiastočne nahradená trolejbusmi. Zmeny sa od 5. augusta 2013 dotknú nasledujúcich liniek:
- Linka 22 bude skrátená po Tesco Lamač a dostane nové číslo 120 (doplnková linka k linke 20). Linka 120 bude premávať po trase Tesco Lamač - Dúbravka - Devínska Nová Ves, Na hriadkach.
- Úsek medzi Tescom Lamač a Patrónkou nahradia existujúce spoje linky 63.
- Pre prístup na Kramáre odporúčame využiť namiesto linky 22 z Devínskej Novej Vsi linku 21 s prestupom na linky 211 a 212 na Patrónke; z Dúbravky linky 34 a 83 s prestupom na linky 211 a 212 na Patrónke.
- Pri ceste na Klenovú ul. a k Národnému onkologickému ústavu je možné z Patrónky využiť linku 211.
- Linka 204 bude mať obnovenú pôvodnú trasu na Valašskú.
- Linka 207 bude predĺžená z Valašskej cez Patrónku k Vojenskej nemocnici a poskytne tak možnosť rýchlejšieho spojenia západných častí Bratislavy s oblasťou Červeného kríža a hradu. Upozorňujeme, že pri ceste do mesta je potrebné namiesto pôvodného nástupišťa Valašská využiť zastávky Hýrošova, alebo Valašská na ul. Západný rad.
- Linka 211 bude premávať denne po trase Vojenská nemocnica - Patrónka - Nemocnica Kramáre - Národný onkologický ústav.
- Linka 212 bude obojsmerne premávať cez Patrónku, čím sa zruší zastávka Záhorácka. Miesto nej bude možné využiť zastávku Patrónka alebo Pri Suchom mlyne.
Pôvodný text zámeru výstavby trolejbusovej trate na Patrónke zverejnený na Enviroportáli z roku 2009 zdôvodňuje potrebu výstavby novej trate nasledovne: "Výstavbou navrhovanej trolejbusovej trate sa zlepšia prevádzkové parametre trolejbusových liniek 211 a 212 pri nezmenených výkonoch, počte vypravovaných vozidiel a vodičov trolejbusov. Výstavba navrhovanej trolejbusovej trate umožní zrušenie autobusovej linky 49 (v súčasnosti nahradená linkou 22 - pozn. red.) a jej nahradenie v plnom rozsahu súčasnou trolejbusovou linkou 211."
Zámer tiež sľuboval "bezkolízne prestupovanie z autobusových liniek MHD a liniek Slovak Lines prechádzajúcich Patrónkou z celej západnej časti Bratislavy a blízkeho regiónu (Záhorie), na trolejbusové linky zabezpečujúce obsluhu Kramárov," pričom konkrétne sa uvádzajú zdravotnícke zariadenia Národný onkologický ústav, Národný ústav srdcových chorôb a Nemocnica Kramáre.
Po kritike pôvodne zverejneného návrhu zmien po spustení prevádzky novej trolejbusovej trate, ktorý predpokladal úplné zrušenie trolejbusovej linky 211 za súčasného skrátenia linky 22, dopravný podnik nakoniec ponecháva trolejbusovú linku 211 naďalej v prevádzke a rozširuje jej premávku aj na pracovné dni.
Dispecer
Ale to nič nemení na tom, že najlepší efekt na nakopnutie DPB alebo mesta vôbec danú vec riešiť je veľké množstvo e-mailov, listov,... upozorňujúcich na fakt, že tu nejaký problém je a treba ho riešiť.
Fakt od nás z imhd.sk chcieť, aby sme vyriešili niečo, čo je v kompetencii niekoho iného je zbytočné, už len preto, že na riadenie hociktorého podniku alebo mesta nemáme absolútne žiaden dosah. Napr. ja osobne som iba fanúšik verejnej dopravy, pravidelný cestujúci a študent. (A že tých žiadostí po nás nie je tak málo, človek z helpdesku by o tom vedel rozprávať aj týždne...)
Plne chápem, že rozsah informácií poskytovaných na našom webe imhd.sk môže vytvárať ilúziu, že sme stránkou DPB, ale v skutočnosti sme v podstate iba podobné médium ako hociktoré miestne noviny, akurát sa iba špecializujeme na MHD vo vybraných mestách (v tejto sekcii konkrétne na MHD a IDS v Bratislave a okolí).