Zmeny v linkách 22 204 207 211 212 na Patrónke (od 5.8.2013)

Nová trolejbusová trať na Patrónke prinesie viacero zmien v doprave.

Vybudovanie druhej trolejovej stopy na Lamačskej ceste a novej trolejovej križovatky na Patrónke umožní priame spojenie prestupného uzla Patrónka a Kramárov trolejbusovou dopravou. Uvedené spojenie doteraz zabezpečovala autobusová linka 22, ktorá bude skrátená a čiastočne nahradená trolejbusmi. Zmeny sa od 5. augusta 2013 dotknú nasledujúcich liniek:

  • Linka 22 bude skrátená po Tesco Lamač  a dostane nové číslo 120 (doplnková linka k linke 20). Linka 120 bude premávať po trase Tesco Lamač - Dúbravka - Devínska Nová Ves, Na hriadkach.
    • Úsek medzi Tescom Lamač a Patrónkou nahradia existujúce spoje linky 63.
    • Pre prístup na Kramáre odporúčame využiť namiesto linky 22 z Devínskej Novej Vsi linku 21 s prestupom na linky 211 a 212 na Patrónke; z Dúbravky linky 34 a 83 s prestupom na linky 211 a 212 na Patrónke.
    • Pri ceste na Klenovú ul. a k Národnému onkologickému ústavu je možné z Patrónky využiť linku 211.
  • Linka 204 bude mať obnovenú pôvodnú trasu na Valašskú.
  • Linka 207 bude predĺžená z Valašskej cez Patrónku k Vojenskej nemocnici a poskytne tak možnosť rýchlejšieho spojenia západných častí Bratislavy s oblasťou Červeného kríža a hradu. Upozorňujeme, že pri ceste do mesta je potrebné namiesto pôvodného nástupišťa Valašská využiť zastávky Hýrošova, alebo Valašská na ul. Západný rad.
  • Linka 211 bude premávať denne po trase Vojenská nemocnica - Patrónka - Nemocnica Kramáre - Národný onkologický ústav.
  • Linka 212 bude obojsmerne premávať cez Patrónku, čím sa zruší zastávka Záhorácka. Miesto nej bude možné využiť zastávku Patrónka alebo Pri Suchom mlyne.

Pôvodný text zámeru výstavby trolejbusovej trate na Patrónke zverejnený na Enviroportáli z roku 2009 zdôvodňuje potrebu výstavby novej trate nasledovne: "Výstavbou navrhovanej trolejbusovej trate sa zlepšia prevádzkové parametre trolejbusových liniek 211 a 212 pri nezmenených výkonoch, počte vypravovaných vozidiel a vodičov trolejbusov. Výstavba navrhovanej trolejbusovej trate umožní zrušenie autobusovej linky 49 (v súčasnosti nahradená linkou 22 - pozn. red.) a jej nahradenie v plnom rozsahu súčasnou trolejbusovou linkou 211."

Zámer tiež sľuboval "bezkolízne prestupovanie z autobusových liniek MHD a liniek Slovak Lines prechádzajúcich Patrónkou z celej západnej časti Bratislavy a blízkeho regiónu (Záhorie), na trolejbusové linky zabezpečujúce obsluhu Kramárov," pričom konkrétne sa uvádzajú zdravotnícke zariadenia Národný onkologický ústav, Národný ústav srdcových chorôb a Nemocnica Kramáre.

Po kritike pôvodne zverejneného návrhu zmien po spustení prevádzky novej trolejbusovej trate, ktorý predpokladal úplné zrušenie trolejbusovej linky 211 za súčasného skrátenia linky 22, dopravný podnik nakoniec ponecháva trolejbusovú linku 211 naďalej v prevádzke a rozširuje jej premávku aj na pracovné dni.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Toto je zly vtip.

Zrusena 211? WUT? Teraz ked by konecne zacne ako-tak davala zmysel (aj cez tyzden)? 22 po Tesco? Zrusenie spojenia na Patronku? A este k tomu nezmyselne precislovanie? To je niekomu luto ze este par zufalcov pouziva MHD?
"Úsek medzi Tescom Lamač a Patrónkou nahradia existujúce spoje linky 63." - Som velmi zvedavy ci aspon budu ranne spoje L63 zachadzat k Tescu, ked to ma byt akoze nahrada.
Podľa mňa tu je priestor na to, aby L211 premávala aspoň v špičkách pracovných dní, ako návoz zamestnancov do ústavov na kopci. Tým pádom by to mali cestujúci z Dúbravky alebo Devínskej len jeden prestup na hrane na Patrónke, naproti tomu v uvažovanej zmene to budú prestupy až DVA (!!), oproti terajším nula.

Kde potom zmiznú tie kilometre z 22 a 211, tie vyjazdí po novom 207?!
Reakcia na: 810zssk #2:
Uz by konecne mohla zacat zachadzat k Tescu aj L 30, kedze teraz bude spojenie smerom na Patronku zabezpecene v sedle lukrativnymi dvomi spojmi za hodinu ? A teda v kutiku duse aj verim, alebo aspon dufam, ze sa zmeni ten sedlovy polhodinovy, absolutne nepouzitelny nezmysel na 63, ktory asi nikdy nepochopim, kedze aj cez vikend ma hustejsi interval.
Z tých zmien je mi už načisto zle ?
Reakcia na: JamaVOku #4:
to by si to muselo Tresko objednať
Reakcia na: Roberto #6:
A to uz preco?
Reakcia na: 810zssk #7:
lebo by to DPB nespravil zadarmo nie? sak naco - vsetky zachadzky plati Tresko
Reakcia na: Solider #3:
Mohla by vzniknut taka sotousovina ze 207 Ruzova dolina - Valasska - Patronka - Vojenska nemocnica - Kramare - NOU ? ale nebol by prestup na hrane zo zapadnej casti mesta na Kramare ?
Reakcia na: Roberto #8:
A zdrojom tejto informacie je co? Lebo podla mojej vedomosti je to totalna blbost, Tesco si neplati zachadzky. Ani na to nevidim dovod, dopravnu obsluznost zo zakona zabezpecuje mesto, je to jeho zaujem aby luda chodili VHD a v neposlednom rade, ak ju zabezpecuje pre X inych subjektov, nie je dovod aby niektore subjekty boli z tohto vylucene a museli si priplacat.
Reakcia na: JamaVOku #4:
Ono by to hlavne chcelo zjednotit trasy 30 a 37 v useku Vrancovicova - Most SNP. Lebo ono by to v tom useku malo fungovat ako jedna linka, ale namiesto toho to ma X rozdielov pokial ide o trasu (Segnare, Tesco) a zastavovanie (vynechavanie niektorych zastavok 37kou).

Alebo este lepsie, kompletne prelinkovat Lamac na nejake normalne linkovanie. Zahorska nech ma linku po dialnici (v useku Patronka/Tesco - Baumax), Lamac nech ma nejaku jednu poriadnu nosnu linku a spojenie Lamac-ZB zabezpeci Lajns.
Reakcia na: 810zssk #10:
zdrojom je zmluva ku ktorej som sa dostal
Reakcia na: Roberto #12:
O, si pan, ze si sa k nej dostal. Bohuzial, kym to nedokazes tak to nie je zdroj, ale len tvoj vyrok ktoremu mozme, ale nemusime verit. Hint: Zmluvy sa uz nejaky ten piatok zverejnuju, takze nam ju urcite najdes. Alebo kedy bola podpisana? 😛
Reakcia na: Roberto #12:
Mimochodom, ak by sme tomu verili tak si potom platia aj 22ku, k comu bude treba nejaky dodatok k zmluve, ktory by musel byt zverejneny.
Reakcia na: 810zssk #14:
vraj aj na 128 cku dava Tresko peniaze a zmluva je zverejnena nikde , tiez nikde nezverejnuju faktury za potvrdenky 40€ pre revizorov
Reakcia na: 810zssk #13:
podpisana bola velmi velmi davno rok neviem (2004?) videl som ju davno a viem ze mi nemusis verit
Takze ja budem predpokladat, ze neexistuje...
Reakcia na: 810zssk #17:
aj tak by bolo spravne keby to platilo mesto
http://archiv.lamac.sk/gov/komisie_/zastupitelstvo/2004/zap_mz_22_06_2004.pdf ,,tesco finančne prispieva na liku 63´´ tak nie vsetky linky sorry ale či zmluva platí ešte to neviem len viem že ešte pred 2 rokmi tresco platilo 5-20000€ mesačne DPB za zachadzky a tiez pri premenovavani zastavok sa hovorilo ze tesco si objednava dopravu tak mu nebudu premenovavat zast aj ked si to neplati
Tbus trasa "Záhorácka" sa teda ruší/demontuje, či "pre istotu" ostane a bude iba neobsluhovaná? ?
Nevidím zmysel v skracovaní 22, na úseku Tesco - Ústav je obsadzovaná dôchodcami ako z Denveru, tak aj z Dúbravky a rovnako poskytuje alternatívu k 21 v spojení DNV a Patrónky, minimálne v smere do Denveru.
Reakcia na: Roberto #18:
Tu sa zhodneme.
Reakcia na: Roberto #19:
Vdaka, to uz je zdroj. Kazdopadne sa tam uvadza ze Tesco uz dalej linku financovat nechce, navyse oproti roku 2004 dnes uz nechodi k Tescu ZP. Takze je otazne nakolko je to aktualne.
Reakcia na: 810zssk #9:
Tú 211 by mohla robiť ako 207, tak aj 209 alebo 212. Podľa mňa sa nikto nezaoberal tým, kto v tej 22 ráno a poobede reálne sedí. Proste škrt od stola.
Reakcia na: CC-04/077 #21:
Ono je to cele haluz, lebo:
a) v useku Tesco - Patronka to vobec nedava zmysel, tam nie je ziadna nahrada.. zas to useknu niekde v strede nicoho (OK, je tam Tesco, ale...) hoci kusok odtial je vyznamny prestupny uzol (Patronka)
b) v useku Patronka - NOU idu nahradu zrusit ? keby 211 rozsirili aj na kladivka tak skratenie 22 po Patronku ma zmysel s tym ze dalej ju nahradil tbus, ale oni namiesto toho 211 uplne zrusia, co je to za vtakovinu?
Navrhovaná trolejbusová trať je v danej lokalite potrebná z nasledovných dôvodov:
o Výstavbou navrhovanej trolejbusovej trate Patrónka – Vojenská nemocnica, sa zlepšia
prevádzkové parametre trolejbusových liniek č.211 a 212.
o Výstavbou obojsmernej trolejbusovej trate na Lamačskej ceste, v úseku Patrónka
Vojenská nemocnica, sa dosiahne obojsmerné prepojenie s existujúcimi trolejbusovými
traťami z Mlynskej doliny a Kramárov, čo umožní obojsmerné (logické) vedenie linky
č. 211 po Lamačskej ceste a v budúcnosti aj prípadné zavedenie nových liniek, keď sa
preukáže ich potreba.
o Na prestupovom uzle Patrónka, ktorý je v súčasnosti najvýznamnejším prestupovým
terminálom v tejto oblasti, sa zabezpečí bezkolízne prestupovanie z autobusových liniek
MHD a liniek SLOVAK LINES prechádzajúcich Patrónkou z celej západnej časti
Bratislavy a blízkeho regiónu (Záhorie), na trolejbusové linky zabezpečujúce obsluhu
Kramárov. Vzhľadom na zdravotnícke zariadenia umiestnené v oblasti Kramárov,
(Národný onkologický ústav, Národný ústav srdcových chorôb, Nemocnica Kramáre),
sú aj požiadavky obyvateľov obytných súborov (Dúbravka, Lamač, Devínska Nová Ves,
Záhorská Bystrica) na bezkolízne prestupovanie na trolejbusové linky do oblasti
Kramárov najčastejšími požiadavkami a pripomienkami na skvalitnenie MHD.
o Vybudovanie tejto trate umožňuje tiež zavedenie linky prepojujúcej Vojenskú
nemocnicu (nástup do lesoparku) s centrom mesta, predlžením linky končiacej v
súčasnosti v obratisku na Valašskej ulici.
o Realizáciou navrhovanej trolejbusovej trate Patrónka – Vojenská nemocnica, sa pre
budúcnosť otvára možnosť jej predlženia k hypermarketu TESCO na Lamačskej ceste.
o Výstavbou navrhovanej trolejbusovej trate sa zlepšia prevádzkové parametre
trolejbusových liniek č.211 a 212, pri nezmenených výkonoch, počtu vypravovaných
vozidiel a vodičov trolejbusov.
o Výstavba navrhovanej trolejbusovej trate umožní zrušenie autobusovej linky č.49 a jej
nahradenie v plnom rozsahu súčasnou trolejbusovou linkou č.211, čím sa usporí cca 85
tisíc vozokm za rok, čo prinesie úsporu priamych prevádzkových nákladov cca 120 000
€/rok. Úspora vznikne znížením výpravy o 2 autobusy, a troch vodičov denne.
Reakcia na: 810zssk #23:
ešte musím zohnať článok kde sa píše že aj teraz si to tresko platí týkalo sa to premenovávania že oni si síce neplatia za názov ale za dopravu a off topic : už aj ja používam Tvoj osvedčený systém chcete sa sťažovať? priložte kartu ?
Reakcia na: Roberto #27:
Thumbs up! 🙂
Reakcia na: 810zssk #28:
mám to :
Obchodné centrá Tesco, Aupark alebo Avion a automobilka Volkswagen podľa dopravného podniku už za názvy zastávok neplatia, no starajú sa o ne a v prípade automobilky a Tesca na dopravu do týchto končín aj prispievajú. Nie však všetky. „Nemôžem povedať, že vo všetkých, ale v mnohých prípadoch,“ tvrdí Staneková.
„Každá táto zmluva bola v platnosti minimálne päť rokov. Potom nebola predĺžená väčšinou preto, že druhá strana nemala záujem,“ vysvetľuje Staneková. „Na mnohých miestach boli vybudované zastávky tou spoločnosťou a doteraz sa o ňu starajú. Každá zmluva je individuálna.“
„V zákone o cestnej doprave stojí, že dopravca si môže vyberať názvy zastávok,“ vraví Staneková.
„Ak majú občania výhrady k názvu zastávky, môžu sa obrátiť na magistrát, ktorý to bude riešiť s dopravným podnikom,“ povedal pre agentúru TASR predseda dopravnej komisie mesta Jozef Uhler.
Dopravný podnik si nevedie zoznam zastávok, do ktorých dovolili vstúpiť súkromným firmám. Takýchto zastávok je podľa mapy okolo dvadsať. Za platené zastávky dopravný podnik označil Wűstenrot, Polus City Center, Slovanet a Konrad.

Podľa mňa by sa malo v západnej časti mesta spraviť úplne nové linkové vedenie. Z toho súčasného sa postupne stáva jeden veľký neprehľadný bordel, ktorý je úplne k ničomu.
Reakcia na: PetoMHD #30:
?
Reakcia na: kecho #20:
Tušim ostáva ale nebude priamo napojená na ani jednej strane.. resp. možno nejakými zbiehacími výhybkami áno, ale rozjazdovými nie.
Reakcia na: PetoMHD #30:
? určite áno ... len aby to nebolo horšie ako predtým
Reakcia na: Mike #32:
od patronky na suchy mlyn je dialkova vyhybka.
Reakcia na: Mike #32:
Trať tam asi ostane, keďže tam montujú nové výhybky. Inak to zrušenie 22 a 211 je mega fail.
Inak nebude ešte jedna víkendová výluka za účelom napojenia novej trate do súčasnej siete? Napr. 3. - 4. 8.?
Reakcia na: AAA #36:
Bude, hoci nevedno ci v tom datume 🙂
To je sice pekne ze sa skrati linka 22 ale rozmyslal niekdo z kompetentnych ze ludia ktory byvaju v DNV a v Dubravke a ktory su TZP ze tu linku 22 potrebuju?. Nakolko trolejbusove linky niesu nizkopodlazne a tiez sa ludia musia dostat nejako na kramare. Skuste si fakt ist vy sami osobne na invalidnom voziku a trepat sa do trolejbusu a potom z neho ... a zistite ze asik to je cele na ...


Reakcia na: AAA #36:
Ešte niekedy bude hradenie 204 a 212 busmi..
Reakcia na: vladis0902 #38:
Koľko vás ŤZP na vozíku cestuje na Kramáre práve z DNV a Dúbravky?
Reakcia na: Valec #40:
Tu nejde oto kolko ludi cestuje tou linkou 22 ale ide oto ze ked sa zrusi tato linka a bude len zachadzat k TESCU lamac ludia z DNV a dubravky nebudu moc ako sa prepravit na kramere a hlavne bezbarierovo kedze trolejbusi su poschodove.... Odporucam p.Valec aby si sadol na invalidny vozik a skusil sa tak prepravit ako sa chystaju spravit a potom sa uvidi aka je dolezita ta linka 22.Radsej nech zrusia nezmyselne linkdy tzv minibusy ktore jazdia subezne z inymi linkami
Reakcia na: vladis0902 #41:
Coooo, Troliga uz vyraba aj poschodove trolejbusy? ? ? ? ?
Reakcia na: vladis0902 #41:
Z DNV chodia na 21 prevažne nízkopodlažné autobusy ano? tam by mal byť naástup rovnaký ako do busu na 22... asistent vozíčkara by mal vodičovi oznámiť kam cestuje (na Patrónku) aby vodič pristavil autobus úplne k hrane, znížil ho a prípadne aj vyklopil plošinu. Vozíčkar toto môže signalizovať pred výstupom tlačidlom v buse.
Ten trolejbus čo potom príde je síce vysokopodlažný, ale iba do jari budúceho roku. Najneskôr vtedy budú dodané nízkopodlažné trolejbusy.
Reakcia na: vladis0902 #41:
Mne nemusíte nič odporúčať, stačí keď mi odpoviete na otázku. A môžete mi tiež doplniť (ak viete), ako to zvládajú vozíčkári z iných častí mesta, odkiaľ sa na Kramáre dá dostať len "poschodovými" trolejbusmi.
Reakcia na: Mike #43:
to je sice pravda ze povacsinou chodia autobusi nizkopodlazne, aj to ze vodic musi zastat co najblizsie k hrane ale nie vzdy sa to da ked ludia na zastavke stoja jak.... a za dalsie nie kazdy vodic je taky ohladoplni k takym ludom .A co sa tyka tolejbusov nizkopodlaznich tak to je sice peke ze budu ale ked sa vyrobia dodaju to bude vyse 1 roka to dovtedy ludia co su TZP nemaju chodit na kramare ? Moj osobny nazor je taky ze tu linku /22/ by mali nechat tak ako je dovtedy dokial nebudu tie nizkopodlazne trolejbusi a nebudu nasadzovane namiesto tych 100 r trolejbusov.. Potom nech si stou linkou robia co chcu..
to už väčšiu sračku ani nemohli vymyslieť to už aj úplne zrušenie MHD by bolo pochopiteľnejšie ako toto ❗
..ďakujeme,že ste pri tomto výmysli mysleli aj na nás...pacientov a zamestnancov NUSCH a NOU,ktorí často a denne využívame trasu autobusu č.22 z Patrónky práve k týmto zdravotníckym zariadeniam.....už teraz to bolo náročné,myslím,že teraz to bude ale úplne že na zomretie.......
Reakcia na: sono2 #48:
my sme na nič nemysleli na to myslel dpb, a.s. a mesto ❗
Už sa normálne obávam každej novej trolejbusovej trate .Prečo nemohla ostať L22 aspoň po Patrónku,keď je tam už vybudovaný obrat priamo v križovatke a tam prestup na L211 alebo predlženú L209 ,ktorá by iba zachádzala obojsmerne k nár.onkol.centru.Mali by obslúžené všetky zdravot.zariadenia na Kramároch jednou linkou.
Zase zhoršenie obsluhy podobne ako pri zavedení L64 a skrátení L41.
Reakcia na: david1 #50:
Nevidim dovod predlzovat L22 az na Patronku. Na Patronku budu chodit frekventovanejsie a kapacitnejsie z DNV 21, z Dubravky 34,83. Ale tu 211 by som tiez ponechal aspon s 1 tbusom , predsa len k NOU to bude trochu problem. 212 obojsmerne cez Patronku nie je adekvatna nahrada´.
Skvely vymysel. Preco musim komplikovane cestovat do roboty? Preco by som mala cestovat az na Sokolsku a potom spat na Kramare, ked pojdem z Dubravky? A myslel niekto na to ze aj z toho smeru byvaju plne trolejbusy rano, ked idu ludia do roboty? A teraz to bude este horsie, ked k tomu pribudnu ludia z Dubravky, Devinskej a zo Zahoria. Nielen my pracujuci na kramaroch ale kvantum chorych co pojde do tych 4 nemocnic. Tlieskam kravinam co sa vymyslaju. Ludia co necestuju mhd a vymyslaju taketo kraviny, by mali zazit ranne cestovania.
Reakcia na: petraj19 #52:
Ked ste blbi, kludne chodte na Sokolsku, som presvedceny ze drviva vacsina cestujucich ma dost rozumu na to aby prestupili na Patronke.
Reakcia na: Petto #51:
preto po Patrónku lebo už nie je rezerva na pobratie ludi z L22 v špickách na tebou spomínane linky. L21 by sa mala posilniť minimálne v rannej špičke. Dubravské busy su napratané už teraz dosť. Nevidím dôvod ťahať dve priame linky k Tescu Lamač a zdravotne postihnutí budú trikrát prestupovať na Kramáre z Devínskej. Ideálna by tam bola 209/211 ako som písal.
Paradoxne po zadrátovaní bude zrušené dlhoročné priame spojenie Voj.nemocnica - Nár.Onkol.centrum ex L49 a teraz L22 a L211.
Reakcia na: david1 #54:
V 34 tá rezerva určite je... a podľa všetkého aj do 21 ak sú všetky kĺbové a vypravené tak sa pomestí ešte o niečo ľudí naviac..
Reakcia na: 810zssk #53:
A následne ešte raz na Magurskej do 209 oproti ?
Reakcia na: petraj19 #52:
natrieskane busy rano na 6.00 ci 7.00 kedy sa menia sluzby na Kramaroch ci kedy sa otvaraju ambulancie? O com to hovorite?
Reakcia na: Mike #56:
Lepsie ako sa prevazat na Sokolsku... kazodpadne, ten hlavny fail je zrusenie 211.
Reakcia na: Petto #51:
a ako prestúpiš s 22 ktorá končí na treske na 212 ktorá začína na vojenskej ? to ako mám iísť cez 45845 prestupov aby som sa niekde dostal ❓
Reakcia na: Mike #55:
rezerva je tak maximálne v gumách nechápem prečo nemohli tu 22 potiahnúť až k vojenskej ❗
Reakcia na: Sati #60:
Skor na Patronku ked tak
Reakcia na: Sati #59:
Pojdes 21 (DNV)/34/83 (Dubravka) a prestupis z nej.

Btw, existencia 211 sa dlho obhajovala tym ze to musi byt kvoli prestavkam z 209, to sa bude teraz riesit ako?
Reakcia na: 810zssk #62:
Kvoli prestávkam to bolo keď 209 chodila na Jelačičovu kvôli výluke pri Saleziánoch.. potom keď ju dali späť na RDolinu tak to nechali s týym že ľudia si už zvykli a aspoň je nahradená neekologická 49 ekologickou 211 a cez víkend je tbusov dosť..
Sociálka je na R Doline, to je vpoho.. problém bude keď sa trať predĺži k lidlu ?
Reakcia na: Mike #63:
Neni problem, spojime 207 a 209 do jednej linky a este nam aj vznikne priame spojenie NOU a Patronky ?
Reakcia na: 810zssk #61:
a kde je na Patronke sociálka a miesto na odstavenie voza aspon na tých 5 minút ❓
Reakcia na: Sati #65:
1. Socialka nie je ani na NOU, ak sa nemylim tak je Na hriadkach (druhou mzonostou by bol moj navrh zlucenia 20+22, kde socialka by bola na Opletalke).

2. Miesto na odstavenie je tam kde sa kedysi napriklad odstavovala 38.
Reakcia na: 810zssk #66:
20+22 by mali zlucit je hovadina aby boli 2 linky ktore su sice prekladove (aj ked ten preklad nie je bohvie aky skvely) ktore maju rovnaku trasu a lisia sa len tym ze jedna je o 2,5 km dlhsia a stoji na jednej zastavke navyse to uz rovno mozme rozdelit 37 na dve linky a prestat pouzivat v CP pismenko ,,m´´
Reakcia na: Sati #60:
Presne alebo tak ako dávnejšie, že 22 by od Tesco Lamač pokračovala k Vojenskej nemocnici, ďalej cez zastávku Záhorácka ktorá po presmerovaní 43 a 212 a zrušení 211 zostáva bez obsluhy a na Patrónke by mala konečnú. Vtedy to bola priebežná konečná alebo stála? Zaujíma ma to kvôli prípadnému cestovaniu od Vojenskej nemocnice, resp. zo Záhoráckej do Dúbravky a DNV.
Reakcia na: Peon #68:
Nevhodne kvoli prestupom...
Reakcia na: Roberto #67:
Nehovoril som o zmene oznacovania, ale zluceni liniek do novej linky 20 Opletalova - Patronka so zlepsenim intervalom v kladivka. Dalej bolo sucastou navrhu presmerovanie 28 ku Glavici a zrusenie 128.
Reakcia na: 810zssk #70:
ja viem o čom si hovoril ja som len pridal vlastný názor taktiež 28 a 128 je dobré len vyriešiť to otáčanie pri Glavici možno by išlo keby prestávkoval iba na ,, Nové SND´´ a Glavica by sa otáčal na kruháči problém by bola časová rezerva
Reakcia na: Roberto #71:
V takom pripade nerozumiem tvojej reakcii.
Reakcia na: 810zssk #72:
že je podľa mňa zbytočné aby existovali 2 linky s rovnakou trasou ktorú by bolo dokonca potrebné ešte upraviť lebo si myslím že je lepšie menej liniek a lepší takt ako naopak
Reakcia na: Roberto #73:
Ved ja prave hovorim o jednej linke (kedze by doslo k ZLUCENIU 20 a 22) s lepsim taktom ako dnes. Comu nerozumies?
Reakcia na: 810zssk #74:
rozumiem vsetkemu nechajme to tak
Reakcia na: Roberto #75:
Tak co splietas o dvoch linkach ked v tom navrhu bola len jedna?
Reakcia na: 810zssk #76:
to je vyjadrenie k stavu ktory tu je teraz
Inak je zaujímavé načo existuje abus 211, keď DPB tvrdí, že vlastne tú linku vôbec netreba.
Reakcia na: 810zssk #66:
ja som bol v tom že na NOU je socka a na hriadkach nieje možno to mám ja na opak tak potom nech to potiahnu na Patrónku kde je priami prestup ale by si sa čudoval pri správnej konštalácíi hviezd a semaforov tak sa tam stretnú traja Sadisti a je po mieste
Reakcia na: Sati #79:
Na NOU sa tusim da ist na WC, ale nie je tam plnohodnotna socka...

Na Patronke uz kedysi dve linky koncili, mozu aj znova 🙂
Reakcia na: Sati #79:
Na hriadkach je plnohodnotna krasna socialka, aj keď tušim tam už pár mesiacov nefunguje kanvica ?
Na NOU presne ako hovorí Samo hned na vratnici mozu ist vodici na WC, s nimi je dohoda, inac tam nie je nic... ked funguje nou (lekari atd.. cize prac. dni doobeda) tak vnutri je bufet...
Ktorá Valašská bude pre 207 aktuálna, nástupná či výstupná?
Reakcia na: ivanbuto #83:
Ďakujem
Reakcia na: Roberto #67:
O tom zlúčení sa aj uvažuje, resp. sa pripravuje.
Reakcia na: ivanbuto #85:
tak to je dobre pán Bútora takto to bolo nezmysel
Prepacte, ale nemyslim, ze zrusenie 22jky je dobry napad!!! Zistoval niekto jej realny prinos a oblubenost u cestujucich nejakym prieskumom, ci to sa rozhoduje len tak od stola?
Nezda sa mi, ze primarnou ulohou 22ky bolo zabezpecit presun z Patronky na Kramare - ano, ludia ju vyuzivali aj na to, ale jej hlavnym prinosom bolo predsa priame spojenie DNV a Dubravky s Kramarmi. Skor boli totalne nedomyslene trasy 20 a 22ky - bolo uplne zbytocne (pre ludi cestujucich na Kramare obtazujuce a zdlhave) viest 22 cez Tesco, kedze tam ide 20tka. Cestujem 22kou z DNV casto a ak mam porovnat vytazenost 20 a 22, tak urcite prehrava 20tka. 22ku vyuzivali kazdodenne mamicky s kociarmi a pacienti z DNV a Dubravky na cestu do nemocnice. Ze nou chodila kopa ludi to Tesca- no bodaj by nie, nebudu cakat na 20ku, ktora ide 2x za hodinu.
Velmi by ma zaujimalo, ci sa kompetentni chcu vzit do ulohy matky s kociarom z DNV/Dubravky, ktorej uzasne ulahcili cestu k lekarovi tym, ze jej zavedu trolejbusy z Patronky! Budu aspon bezbarierove??? A po dalsie, 22kou sa dalo na 15min. listok dostat z Kramarov takmer na koniec Dubravky. Teraz po skvelej myslienke s prestupmi na trolejbus a tym nutnostou 90min. listka na spiatocnej ceste do Dubravky obcan cestujuci na listky "usetri" 0.40 eura. Jeden vacsi prinos ako druhy!!!!!!!!!!!!!!
"Velka vdaka kompetentnym" za spolupracu s cestujucimi, zistovanie ich preferencii a potrieb a ulahcovaniu ich zivota "priamymi" spojmi!
Reakcia na: elisa #87:
Dakujeme za podnet, ale prosime Vas buduce este viac vykricnikov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (aspon tolkoto)
Reakcia na: 810zssk #88:
Je mi luto nadmerneho zatazenia vasho zraku aj estetickeho citenia... (alias ked nie su naporudzi argumenty, aj za ! mozno kritizovat....?). A propos, nezda sa, zeby ste niekoho kritizovali za to, ze ma v prispevku gramaticke chyby - a ze tu take su...
PS. Tak "tolkoto" vykricnikov nezvyknem bezne pouzivat ani nahodou. Ale ako moze clovek pisanym slovom vyjadrit svoju VELKU nespokojnost (su vari smajliky tuto v ponuke na boku viac "na urovni"?) Ak clovek pise "kludne", tak sa jeho prispevok moze zdat len akymsi miernym konstatovanim. Ale NIE o vykricnikoch ci gramatike ma byt diskusia, vsakze...
Ak ma byt toto diskusia k veci, tak si vsimajme obsah a tolerujme formu. Ano, toto je fajn portal, kde sa da dozvediet nieco o situacii s MHD, vdaka za informacie. Ale - ak su diskusie pod prispevkami len nezavazne tlachanie o veciach v oblasti MHD, ktore su jednoducho uz urcene a nic sa s nimi neda robit, tak vlastne nevidim zmysel moznosti diskutovat. Ak sa prispevky maju sancu dostat ku kompetentnym z DPB a ti by mali snahu sledovat a riesit reakcie a nazory cestujucej verejnosti, tak nam par vykricnikov urcite odpustia...
Reakcia na: elisa #87:
Matky s kočiarmi rozhodne nie sú len v DNV, no treba pripomenúť, že máte pravdu v dvoch bodoch.
1) nízkopodlažné trolejbusy nie sú. Takže zhoršenie situácie.
2) prestupné cestovné lístky nie sú. Takže zhoršenie situácie.

Samotný prestup z NP vozidla do NP vozidla pre matku s kočiarom problém nie je (nakoľko výškový rozdiel medzi podlahou vozidla a obrubníkom je menší ako výška obrubníka, ktorú bez problémov prekonávate s kočiarom niekoľkokrát denne). Skúste tieto dva body adresovať na príslušnú adresu staznosti@dpb.sk

a skúste sa vyjadrovať slušnešie ak chcete, aby sa aj s Vami jednalo slušne.
Reakcia na: Roberto #86:
Tu si tykáme. ?
Reakcia na: Ike #90:
Adresa staznosti@dpb.sk neexistuje, dnes som písala na DPB a prišiel mi mail späť. Ja som potom napísala na zmenymhd@dpb.sk a na mediator@dpb.sk, snáď sa aspoň jeden z nich vyjadrí.

Chcem všetkých požiadať, píšte na DPB, nestačí sa sťažovať tu na fóre. Ak tam napíše 1-2 ľudia, budú si myslieť, že je to vlastne OK, a nič nezmenia.
A zmenou tejto linky narobia akurát tak problémy všetkým, čo musia na Kramáre... akoby sa človek na Kramáre chodil len tak prevážať z nudy ?
Reakcia na: katrenka #92:
minule mi nefungovala mailova adresa zcp@dpb.sk a musel som napisat na Infocentrum, aby to dali do poriadku a potom som musel znovu poslat mail na zcp ?
zjavne ziju v 19. storoci a musis poziadat najprv o moznost poslat e-mail a az potom poslat e-mail ?
Reakcia na: endrucio #93:
Tak samozrejme to o niečom svedčí. V dnešnom svete je bežná existencia tzv. emailového koša, kde keď zadáte nedefinovanú adresu hocico@dpb.sk (pricom hocico nie je totozne s definovanymi adresami), tak to predsa len niekomu pride. A ak to niekomu pride, moze to poslat kompetentnemu.
Reakcia na: Ike #90:
Nuz, ja osobne nie som matka s kociarom, ani clovek na voziku ci starsi clovek s barlou, ktori chodia na Kramare k lekarom - no vidim, ze im ulahcuje situaciu, ked nastupia v DNV/Dubravke do 22 a vystupia na Kramaroch. (Ja na Kramaroch pracujem, z Patronky na Suchy mlyn nemam problem prejst peso, dokonca ani hore az na Kramare).
ALE - Tu predsa nejde o ziadosti na zavedenie nejakej priamej linky, co by znamenalo novu a nadbytocnu pracu a vydavky pre DPB s vyuzitim pre zopar "pohodlnych" ludi z DNV, ked v bez priameho spoja su aj ludia z inych casti mesta. Ved v tomto pripade sa rozhodli zrusit zavedeny a oblubeny spoj - nechce sa mi verit, ze ho pred par rokmi zaviedli kvoli prepojeniu Patronky s Kramarmi. Preto rusit dobry a vytazeny spoj je nelogicke (navyse s financnou stratou pre obcanov kvoli potrebe drahsieho listka).
Poznamka k diskusii v predchadzajucom prispevku bola zamyslenim nad opodstatnenou diskusie, ak sa nou neda nic zmenit.

Dakujem za tip na adresovanie staznosti... z vyssie uvedeneho vyplyva, ze kvoli bodu 1 ich vsak podavat nemusim, len je mi luto cestujucich s obmedzenou schopnostou pohybu ci s nakladom; a za bod 2 by kvoli par centom cestujucich obcanov asi DPB vynimku neudelil, ani platnost listka nezmenil (aj ked to je kapitola sama osebe).

[OFF topic- k "formalnej" stranke prispevkov je vyjadrovat sa asi zbytocne, ale nezacalo to z mojho popudu ... Prosim, nemylte si ironiu s neslusnym spravanim. Dovolim si tvrdit, ze pouzitie vykricnikov ani ironia sa nerovnaju neslusnemu spravaniu.]
Rada by so vedela, ktory INTELIGENTNY clovek vymyslel dany sposob spojov DNV - Kramare..... Som zdravotna sestra pracujuca na NUSCH a spoj 22 bol najlepsi spoj, aky mohol byt..... Takto sa budem vozievat rano v preplnenej 21 na Patronku (odpadnutie aspon 4x kvoli tlaceniu a vzduchu), odtial 212 na zastavku Nemocnica Kramare (peso hore a hlavne v zimnych casoch) alebo Magurska, kde riskujem odidenie trolejbusu spred nosa, pockat si na 209, vystupit na dalsej zastavke, ale pocas zimy mozem na to zabudnut, lebo nie je sanca (i ked ani 22, ale vydrzi viac ako nejake trolejbusy)...... Zastavam sa tak isto mamiciek, vozickar a pod, ktori si budu aj s ostatnymi hlavy trieskat o zastavky a hadat ss s vodicmi a pod..... A tiez do teraz nerozumiem trasu cez Tesco, ale na to si clovek zvykol.... KOMPETENTNI, SKUSTE SI VYSKUSAT JAZDU DANYMI SPOJMI A POTOM DACO VYMYSLAJTE!!!!!!!
Reakcia na: mirka1985 #96:
Moja pekna toto si rieste s DPB a.s. mi nie sme kompetentny a toto forum je urcene pre fanusikov MHD vasou povinnostou pri registracii bolo precitat si podmienky !
Reakcia na: Roberto #97:
*my
Reakcia na: Roberto #97:
Veď nech len ľudia ohodnotia tieto fakt hodnotné zmeny v MHD, ktoré nám kompetentní pripravujú. Nemusí si nič riešiť s DPB. Výkony si predsa objednáva niekto iný.
Reakcia na: Roberto #97:
Vasa pekna nie som, tak pozor, co piseme..... Co mam co riesit s DPB a.s., ked davno za chrbtom cestujucich sa robia nezmyselne zmeny????? Cestujete z DNV na Kramare????? Ak ano a napisete toto a suhlasite, tak je to dost smutne, ked Vam toto vyhovuje..... A toto je pre fanusikov???? Akych???? Tym, ktorym vyhovuju take "ciste" autobusy, cestovanie, poniektori soferi a pod???? (cest vynimkam)..... Hanba..... Platim si dost vela za elekticenku a stale to nie je ono.... Ano, peniaze chybaju ale kde nie???? Kam idu tolke peniaze ked nie no MHD???? Toto je politika a tu ja neriesim, ja riesim to, co som pisala.... Solider, vdaka za reakciu....
Reakcia na: mirka1985 #100:
Vas predchadzajuci prispevok znel ako by ste nas obvinovali (ze by sme my boli kompetentny) z toho co sa tu deje samozrejme nie je ponukane riesenie idealne ale zial podmienkou prispevku EÚ bolo nahradit jednu abus linku t busom. Necestujem z DNV na kramare ale cestujem do inych mestskych casti prave z DNV a vytazenost L21 je niekedy neunosna ale inokedy je poloprazdna. A to vase rozhorcenie ohladom financii poviem Vam takto peniaze nas vsetkych putuju z OPB do istej financnej skupiny od ktorej uz od roku 2000 velmi radi nakupujeme vozidla (sem tam sa kupi nieco ine) celkovo sme uz od nich kupili a prichadzaju cca 250 vozov viete si predstavit co je to za mnostvo penazi zial tendre vyzeraju ze su pre nich pripravene (pocet dveri, cena vozu a zvlast prislusenstvo za 0,01€ ktore sa ani nekupi no kupi 30 klimatizacii zo 100 a 0 dvojitych preskleni pritom voz s cenou VRATANE prislusenstva od inej fy. by bol lacnejsi)
Reakcia na: Roberto #101:
nechcem moc kritizovat, no napisat v jednom prispevku, ze ...my nie sme kompetentni... a zaroven ...(my) velmi radi nakupujeme vozidla SOR... a este sa pritom pohrdavo bavit s nahodnym zucastnenym tohoto fora, ktory si neprecita dokonale podmienky, to mi nepride moc fer..

chapem, ze na tejto stranke sa zdrzuju najma fanusikovia hromadnej dopravy, no aj v ich zaujme by malo byt spravat sa ucitvo voci vsetkym navstevnikom tejto stranky.. ono vdaka troche trpezlivosti zo strany starych harcovnikov z fora, sa moze totizto stat z nahodneho navstevnika pravidelny clen fora, zaujimajuci sa o dianie v oblasti dopravy v Bratislave..

nielen, ze tym stranka ziska dalsieho pravidelneho navstevnika.. ziskat tym moze aj samotna doprava v BA, pretoze cim viac ludi znalych tejto problematiky, ktorym to nebude jedno, tym skor sa mozme vyhrabat z tychto sra*iek, v ktorych sme vdaka mestu a DPB..

Roberto, neber to prosim Ta osobne (az na ten prvy odstavec ?), je to len taky moj postreh na margo vsetkych tych, ktorych jedinou odpovedou na niektore otazky nahodnych navstevnikov je to, aby si precitali podmienky fora..
Reakcia na: clandestino #102:
dobre to velmi radi nakupujeme vozidla nemenoval som vyrobcu to pozor my som myslel my ako mesto ide o to ze casto nam tu ludia nadavaju ze my sme ti sprosty ktori robia to co tu robi DPB a preto ta reakcia po precitani z ineho uhla som pochopil ze to nemuselo byt myslene tak preto sa teraz OSPRAVEDLNUJEM povedz mi ci by ti bolo prijemne keby Ti niekto nadaval do debilov ako sa to tu v niektorich prispevkoch ohlasuje tento nie pricom nie si dopravca . dufam ze to pochopis dakujem
Reakcia na: Roberto #101:
Ale ja som Vas neobvinovala, len som bola zvedava, kto KOMPETENTNY toto vymyslel..... Viete, ale vy mi tu teraz pisete o 21, ja vsak pisem priam spoj 22..... Ano, viem, 21 je niekedy vytazena, inokedy nie..... Ak ste sofer, skutocne Vas lutujem a obdivujem zaroven...... Ale tu zial nik nepozera na cestujucich a dakedy uz ani na soferov...... A financie bola len obycajna vsuvka..... A naozaj, tiez bolo zvlastne riesenie 20 + 22 do Tesca, kde 20 tam konci, teraz bude aj 22 a zbytocne trasy (20 zbytocna a 22 do Tesca ak bola 20).... Len to cloveka nahnevana, ked niekolko rokov takto cestujete a zrazu Vam to zatrhnu.... A urcite dobre viete, ze trolejbusy cez zimu nechodia...... Nejedenkrat sa mi to stao a za to vodici nemozeu, co si to castokrat odskacu
Reakcia na: mirka1985 #104:
Ak dovolíte, rád by som Vás napravil, resp. doplnil vo vete "trolejbusy cez zimu nechodia". Trolejbus ako dopravný prostriedok je stavaný na premávku v kopcovitom teréne. Ak by dopravný podnik zabezpečil v zimných mesiacoch riadne pneumatiky, nemuseli by trolejbusy čakať v kolónach na odpratanie snehu.

Veľmi ma mrzí, ak ľudia nadávajú na trolejbusy a v prípadoch ako linka 64 a teraz toto, sa im vôbec nečudujem. Keď sa postaví nová trať, malo by to priniesť výhody, zvýšiť komfort cestujúcich, a nie spôsobiť komplikácie, či dokonca spomaliť prepravu. Nehnevajte sa na mňa, ale fakt ma nebavia tieto provizórne výmysly, kedy sa čaká na novú trať tam, alebo hentam (v tomto prípade Lamač), najmä, keď netrvajú mesiace, ale roky. Celé je to úplný nezmysel a dúfam, že sa dáte dokopy viacerí a začnete bombardovať mesto sťažnosťami.
Je inak veľmi zaujímavé, že pred 22 v trase VN - NOÚ roky premávala 49 a číslo 211 bolo údajne už od Kajdizácie v 1999 určené pre zatrolejovanú 49. Nechápem ako DPB prišiel na potrebu dané spojenie bez náhrady zrušiť. Mohli v tej trase nechať aspoň nejakú špičkovú linku.
Reakcia na: AAA #106:
Ja si tak trochu myslím, že nakoniec tú 211 zase obnovia. Buď na základe petície alebo vtedy, keď sa postaví trať Patrónka - Brnianska (čo neviem kedy bude), lebo si myslím, že potom prehodia 212 na Brniansku a ako náhradu dajú na Kramáre 211.
Reakcia na: TomJ #107:
Dobru blbost si napisal... a na Kramare potom pojde co, ak by si presmeroval 212 na Brniansku. Iba 204? Na Brnianskej bude podľa mna len 63
Reakcia na: mirka1985 #104:
Treba písať na DPB aby sa zaviedla linka z Vojenskej nemocnice cez Petrónku a Kramáre k NOÚ. Dnes tak premáva iba počas víkendov 211, tušim to má aj ostať... pokiaľ bude veľký tlak od cestujúcich prípadne aj zo samotných organizácií (NOÚ, NÚSCH,...) na DPB, tak verím že 211 bude premávať celotýždenne, lebo iba počas víkendov moc zmysel nemá...

Potom by ste to mali iba s jedným prestupom (na Patrónke) a keď prídu nové nízkopodlažné trol***usy tak bude prestup na rovnakej hrane z nízkopodlažného do nízkopodlažného vozidla, čo by nemalo vadiť ani invalidovi o barlách, nie to ešte zdravému človeku.
Áno, jeden prestup vždy horší ako priamy spoj, ale tak za eurofondy sa postavilo nové trolejové vedenie, tak sa musí autobus nahradiť trolejbusom.
tu 22 ste si mohli odpustit uz kvoli konecnej, kam chodi (Nár.onk.ustav) a kvoli pacientom a pracovnikom nou co na nu chodia
Reakcia na: petpetpet #110:
skutocne, ale skutocne sme si ju odpustit nemohli ?
Reakcia na: petpetpet #110:
Odpustiť = úplne zrušiť? ?
Reakcia na: Mike #109:
211 nema ostat. Pricom vobec nebola nicim nahradena. Len tak z nudy zrusili.
To, ze som napisala , ze v zime nechodia trolejbusy, je zial pravda.... Ono to nie je len o gumach podla mna...... Tu ide o princip!!!!!!!! Kedy zrusia jeden zo spojov 20/22 do Tesca???? Aj na to pride predpokladam....... Zbytocne 2 autobuy a 1 cez tyzden.... Cez vikend mam cestu o 5.29 z Devinskej 21 na SAV, tam prejst hore na 206, kde cakam 20 min a som rada, ked pridem o 6.20.... Velmi zle riesene, velmi.... A to chodi 206 len 2x za hodinu!!!!! Bude sa posilnovat????? Prepacte, ale NUSCH a NOU sa vykasle na spoe hore, riaditelia sa vyvyzaju autami.... Pochybujem, ze ONI daco poriesia.... Dalsia vec, nemam pocit, zeby sa ludia nestazovali..... Nie som jedina a staznosti je mnoho..... Nestiha sa a su odpovede take, ake maju nariadene.... Nechcem nikoho obvinovat, len si branim cestovanie aj ked na zlom mieste, ale...... Dani 2 pani, ktori to maju odsuhlasit, namavaju cesty na dane frekventovane trasy 🙂 A suhlasim, ze 211 je cez vikend zbytocna...... To, ze sa spavili upravy na trolejach, to je v poriadku!!!!!! S tym suhlasim..... A dalsia poburujaca vec je znova zvysenie elektriceniek...... Ale to sem nepatri!!!!!
Reakcia na: 810zssk #113:
Aha vlastne ja som pozeral nesprávnu novinku ?
Reakcia na: mirka1985 #114:
To mi akože chcete tvrdiť, že trolejbus zmrzne? ? Jááj, ale no ták, až takto nepriateľsky?! ?
Reakcia na: mirka1985 #114:
21tkou 5:29 keď vyspúpite na Patrónke, 212tka ide 5:53 a z nej na Magurskej chytáte oproti 206tku 6:02. Ak máte byť na NÚSCH tou skoršou 206tkou (príchod 5:45), musíte ísť na 21tku 5:04. Také je podľa mňa dočasne najlepšie riešenie.. Kým sa nezavedie tá 211tka celotýždenne-.-..

"Dalsia vec, nemam pocit, zeby sa ludia nestazovali.....".. ale to je iba Váš pocit. Mnohí ľudia si myslia že keď budú frflať v autobuse po ceste že si tým pomôžu. Alebo koľkí, podobne ako Vy, nám vynadajú v diskusií na imhd, pričom tým sa ale nič nezmení (lebo kompetentní to nečítajú..)..

Sťažovať sa treba oficiálnym listom alebo mailom na Dopravný podnik (majú svoje kontakty zverejnené).. ak si myslíte že píšu iba "nariadené" odpovede, tak kto im to asi nariadi?
Ak nepomáha písať na dopravný podnik, aj mesto Bratislava ktoré ho dotuje, má tiež zverejnené adresy..
Reakcia na: mirka1985 #114:
Viac vykricnikov, chceme na viac vykricnikov!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Za kazdy vykricnik klesne cena elektricenky o miliontinu centa a predlzi sa linka 22 o stvrt milimetra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A za kazdy otaznik v zime pojde jeden trolejbus, neveris??????????????????????????????????
Reakcia na: Petto #108:
Otázne je, čo bude skôr: trať na Brnianskej alebo trať do Tesca? Alebo súčasne? Lebo ak bude skôr trať na Brnianskej, tak akú trasu by mala t-bus 63? Vojenská nemocnica - Rádiová (zatiaľ sa tuším o trati do Avionu mlčí)?
Ja osobne tiež považujem za blbosť dať 212 na Brniansku, ale čo iné by si ty vymyslel okrem novej linky? Jedine presmerovať 64. Lenže DPB neuvažuje racionálne, viď najnovšie zmeny. Tak by som sa ani tak nečudoval, keby presmerovali 212 a zaviedli ďalšie zmeny, ktoré sem radšej písať nebudem, aby sa nimi niekto z DPB neinšpiroval.
Reakcia na: Mike #117:
A kde mam istotu, ze to tak bude a v zime 🙂 Viete, vsetko je to teraz na chytanie slovicok tak troska.... 🙂 Najlepsie v com???? Je najlepsie jeden bus ci 3???? Vieme sami co 🙂 Co sa tyka 211 celotyzdenne, tak tomuto neverim vobec..... Bude to zniet hlupo, i ked by to pomohlo, ale zbytocne.... Ale lepsie ako nic...... Mate pocit, ze som Vam vynadala???? NAdavla om Vam ci daco podobne???? Ja som sa pytala KTO a neukazovala som na Vas..... Ale urcite dam minimalne 2 staznosti.... Viete, je to skor NIEKTO VYMYSLEL A NEDOMYSLEL!!!! Dakujem aj tak za info 🙂

810zssk - je to moj styl 🙂 Ak je problem, netreba to citat
Reakcia na: mirka1985 #120:
Odporúčam okrem sťažností poslať echo do televíznych novín, kde sa radi pýtajú, prečo nebol naplnený projekt a aký je dôvod toho, že sa linka ruší bez náhrady.
Onkologickí pacienti ako aj pacienti zo srdcovo-cievneho sa potešia, že budú musieť prestupovať, aspoň sa rozchodia, tak ako aj personál pracujúci vo všetkých nemocniciach na Kramárenskom kopci. A dúfam, že aspoň dajú nízkopodlažné trolejbusy, hoci neviem, či také Bratislava vôbec má. Ďakujeme za všetkých chorých a pracujúcich v dotknutých nemocniciach samospráve a dopravnému podniku za to, že občanom vychádzajú čím ďalej tým viac v ústrety a prajeme tým, ktorí o tom rozhodli, aby sa im pri potrebe navštíviť tieto zariadenie pokazilo auto a nemali ani na taxík a museli by túto cestu absolvovať podľa doporučení na stránke MHD. K@k@ti
Reakcia na: mirka1985 #120:
Však ja nehovorím že ste útočili na mňa alebo nadávali mi. Iba sa snažím lepšie nasmerovať Vaše aktivity, že by mohli mať aj nejaký prínos (možno)..
Áno, keďže je nezvrátiteľný fakt že priamy spoj už nebudete mať, zatiaľ (ak sa teda zavedie neskôr tá 211), máte na výber 2 busy s jedným prestupom nie tak blízko na Nám. F. Liszta / SAV (a trasou pár minút a km naviac), alebo 3 busy s 2 presupmi ale trasou asi časovo aj km kratšou...

Áno, to súhlasím že niekto myslel a nedomyslel...žiaľ..
Reakcia na: mirka1985 #96:
Vy asi nebudete veľmi tolerantná. Predstavte si, že predavač v Tescu zase nemusí rozumieť, prečo L22 chodila na Kramáre.

Ale ono je to tak, v MHD nikdy nemôže chodiť spoj každému od domu k práci, preto sa prestupuje. V Bratislave sú veľmi nepohodlné prestupy, kedy nie sú totožné nástupné hrany (napr prestup z 21 na 83 na zastávke SAV).

V prípade Patrónky je situácia iná - vystúpite/nastúpite. Problém je skutočne len v nízkopodlažnosti vozidiel a neprestupom 15 min lístku. Nízkopodlažné vozidlá budú budúci rok, ten lístok si musíte vybaviť sama.

Na záver dodám, že prestupovanie v MHD je bežná vec - žijeme v normálnom meste a nie na dedine, kde síce chodí priamy spoj do okresného mesta, ale raz za deň. Prestupovanie je dokonca bežné vo väčších mestách kde funguje systém metra. Či hádam by ste v takej Viedni nechcela mať zastávku metra v pivnici? V Budapešti napríklad funguje ukážkový systém - autobusom/trolejbusom sa vždy dostanete na nejakú zastávku električky a každá električka stojí na nejakej zastávke metra. Dostanete sa rýchlo vždy a všade. Avšak - s prestupmi.
tak že ani teraz nepríde k reforme trolejbusového linkovania?
Reakcia na: Ari #125:
Žiaľ nie, dôvodov (alebo zámienok) je vždy dosť..
Reakcia na: elisa #87:
Obyvatelia DD aj na oveľa kratšiu cestovnú dobu a vzdialenosť musia používať prestupný lístok a prestupovať 3-4 krát aby sa dostať niekam.
Teraz keď nútia robiť viac prestupov tak mali by zrušiť tu podmienku neprístupnosti pre 15 minútový lístok, aj zvýšiť jeho platnosť napríklad do 20 minút (asi zavedením tej podmienky neprístupnosti pre lístok na kratší čas boli inšpirovaný Prahou ale v Prahe to pravidlo už zrušili).
Reakcia na: mirka1985 #120:
"je to moj styl"

28-ročná osoba by už nemusela mať štýl 14-ročnej pubertiačky. ?
Reakcia na: Ari #127:
A vo Viedni zrušili práve ten krátky lístok a teraz je tam už len jeden (obdoba nášho hodinového).
Reakcia na: Valec #129:
Vo Viedni bolo trochu inač.
V každom prípade v Bratislave to je diskriminačný systém: niekto ma priamy spoj a možnosť cestovať lacnejšie, iným komu nepodarilo mať priamy spoj musia aj platiť viac
Reakcia na: Ari #130:
Čo bolo inač?
Bol krátky lístok na stanovený úsek resp. 2 stanice S-bahnom alebo metrom (všetko bez prestupov) a normálny lístok na jednu cestu (aj s prestupmi).
Tiež mal niekto možnosť cestovať za 1,10 a niekto až za 2€, podľa toho odkiaľ kam išiel, čiže v tvojom ponímaní rovnako diskriminačný systém.
Reakcia na: Valec #131:
rozdiel bol (cesta bola limitovaná "kurzstrecke"), ale to nie je podstatne pre tu to diskusiu, najmä keď vo Viedne ten systém už je zrušený
Navrhujem zaviesť novu linku (211 či s akýmkoľvek iným číslom) Vojenská nemocnica - Hlavná Stanica s zachádzkami k NUSCH a NOU, pri tom presmerovať 206 k VN, 209 k Vlašskej, a 32 cez Brniansku. ?
Reakcia na: Valec #131:
Je pravda, že 15 minútový neprestupný lístok je BLBOSŤ ? tak buď budeme mať neprestupné lístky a linky odvšadiaľ všade, alebo budeme budovať systém s najmenším možným množstvom liniek a s prestupmi a potom zákonite musíme mať prestupné lístky.
Reakcia na: Ari #133:
Dalsi hlod storocia. Zrusili sme priame spojenie na Kramare z dnv a Dubravke vid 22,tak ho zrusme aj karlovke vid 32. ?
Reakcia na: mirka1985 #120:
Hento je zas moj styl, tiez to netreba citat.
palce hore za zachovanie L211. Dufam ,ze ale neskopiruju aj vikendovy CP.
No, aspon ze sa spamatali. Este tak 20+120 predlzit na Patronku a bude to dobre (za sucasneho zlucenia tras 20+120 v useku DNV sidlisko - Patronka).
Reakcia na: david1 #138:
Ja si myslím, že to bude delená linka. Mimo špičky by asi nemala veľké opodstatnenie.
Zaujmave je na linke 20 vecerny cestovny poriadok...vzdy dva spoje kazdych 20.min. Ale opat nikde sa o tom nedocitam preco...
Reakcia na: Peter6607 #141:
Však CP je tu zverejnený. ?
Reakcia na: andy84 #142:
To bude chyba pri exporte dát... občas sa to tu vyskytuje.
Taká podotázka... na 207 budú kĺbaky? Z času na čas sa vyskytol ako ZV, ale za posledný týždeň mám pocit, že každý druhý spoj je kĺb.
Reakcia na: Ike #145:
Lebo nemozu jazdit na 212 teraz.
Reakcia na: TeBeCe #146:
To je jedna vec, druhá vec je, či má Hroboňova dostatok kraťasov. Mimochodom, bude dosť vozov pre linku 211, alebo predsa len zostanú cez školský rok jurácke poradia na L202 ❓ Resp. spojazdnia sa vozy 6230, 6274 a 6297?
Reakcia na: Ari #133:
ked uz trepat chobotiny, tak aspon si treba zistit, preco jazdi L32 cez kramare [okrem ineho] 🙂 ( napoveda - treba si skusit odbocit dolava na krizovatke na Patronke v smere z mesta a potom sa zisti, kde je pes zakopany 🙂 )
Reakcia na: MatejBA #148:
Akurat ze chobotinu si napisal ty. Odbocit sa tam da s pouzitim ul. Pri suchom mlyne.
Reakcia na: 810zssk #149:
A vidis, na tu ulicu som zabudol, ale nic to nemeni na tom, ze je chobotina to co navrhol 🙂
Reakcia na: 810zssk #149:
To sa síce dá, ale ťažko nájdeš v BA križovatku, kde sa tak intenzívne snúbi zlý výhľad do križovatky s absolutnou intoleranciou a aroganciou vodičov ?
211 ? ale to zbytočné plašenie platiacich zákazníkov nepremyslenými návrhmi nemuselo byť. Aj keď teraz táto skúšobná prevádzka ukáže, či ju treba aj cez víkendy, a či netreba urobiť niečo s intervalom v poobedňajšej špičke, predsa len L22 mala interval 15 minút.
Reakcia na: MatejBA #150:
Este jedna chobotina ma napadla,keď už komplikujeme cestovanie každým novým metrom trolejbusovej trate.

L32 cez Hrobonku a Brniansku a prestup na hrane na L204,ktora ide na Kramare z Valaskej na 98% uplne prázdna 🙂 Dlhé diely by získali priame spojenie s Horským parkom 🙂 Studenti by ocenili prepojenie internátov 🙂
Reakcia na: Solider #152:
A v tom silnejšom smere (čiže z Kramárov) išlo cca 15 ľudí na spoj..
Reakcia na: Mike #123:
Keby bola este ta 211, je to este OK..... A cez vikend castejsia 206 od SAV.... Ale toho sa ja nedozijem 😃
Reakcia na: Valec #128:
Pan dokonaly, ze 🙂 Treba si skusit cestovanie a urazky 🙂
Reakcia na: Ike #124:
Tolerantna som az prilis 🙂 Ale tesco ma aj 20, kde ma konecnu 🙂 Ja to chapem s tym prestupovanim,a le tu njde o mna..... Nie som jedina..... A ked sme pritom, ja chodim aj peso..... 🙂 To je coooo 😃 S tym SAV suhlasim, to je pravda..... Clovek zial nestiha niektore spoje.... Cestujucim sa vobec nevyhovuje, skor naopak.... Nastupim, vystupim.... Hmm, hej, na 3 busy.... A nie je to moja pohodlnost...... Ak by sla 211 cez Patronku, super, fajn.... Ale nie 21 - 212 - 206/209 (risknutie nestihania)...... A tie listky tiez su hlupe, ked su dane zmeny..... Akoze vybavit???? Ja mam sice elektricenku a to je tiez nehorazna cena a za co???? Je to bezna..... Jaaaaaaj, tuto ma asi nikto nechape 🙂 Nevadi, som na to zvyknuta...... Nic v zlom, ale Slovensko/BA nemozno porovnat s Rakuskom/Vieden..... Pardon, ale to je na inej urovni.... TAk isto som mozem ohradzat, ze MHD Lucenec plati 0.50 eur za "listok" a je na 1 az 30 zastavok..... Toto neprejde 😃 😃
Reakcia na: mirka1985 #157:
211 cez Patronku pojde.
A bude na to postacovat vyprava, alebo zas budeme namiesto trolejbusavania busovat? ?
Prečo má 211 v RŠ odchody: 6: 01 11 31 41 a teda nemá interval?
Reakcia na: AAA #160:
ASI chyba pri exporte dat
Reakcia na: AAA #160:
Predpokladám že zámer bol 2 vozy a pri obežnej dobe 30min. by vyšiel interval 15 min., čím by ale nemohol byť preklad s 212. (pri intervale 10min.)Takto je z Patrónky predklad s 212.
Reakcia na: Roberto #161:
To tazko...
Reakcia na: mirka1985 #157:
Problém je v mentalite ľudí. Kým vo Viedni je pre ľudí bežné, že cestuje električkou, potom metrom a potom na autobus, na Slovensku by chcel mať každý v garáži BMW X6 a keď nie, tak aspoň spoj od domu k práci.

Na cestovanie a prestupovanie si jednoducho musíte zvyknúť. Ja som 4 roky cestoval do školy na 2 prestupy (tri linky). 95% času išli presne podľa cestovného poriadku. Problém bol len v zime. Ak by boli vozidlá nizkopodlažné, tak by to bolo v poriadku.

MHD Lučenec má podstatne menší vozový park zložený len z autobusov. V BA máte električky, trolejbusy, autobusy, údržbu tratí.

Mimochodom, skúste tým sestričkám na Kramároch robiť lepšie meno, lebo čo viem, nemusia Vás ani pacienti, ani lekári.
Reakcia na: mirka1985 #157:
Kto porovnáva Bratislavu s Viedňou? Aký má toto súvis s MHD v Lučenci, ktorá je tam len ako trpená služba na prepravu dôchodcov, zťpčkárov a detí?
Reakcia na: david1 #153:
oceňujem sebakritiku. L32 cez Hroboňku a Brniansku by sa motala asi 2x toľko ako cez Kramáre. Navyše by mala dosť veľký súbeh s L64 a čo je najhoršie, križovatka Pri Habánskom mlyne tiež nie je v špičke nejako veľmi prejazdná. A to ti hovorím ako človek, ktorý by takú linku uvítal 100 prstami.
Reakcia na: Ike #134:
A keby bol prestupný, čo by sa tým menilo? Opäť by tu bol priestor pre špekulantov, ktorým by bolo za 16-minútovú cestu ľúto kupovať hodinový lístok, ktorý je o 20 centov drahší. Rovnako, ako za existencie 10 a 30-minútových lístkov, ktoré naučili ľudí štikať si lístky o jednu, dve zastávky neskôr, aby sa zmestili do toho už aj tak nízkeho časového limitu.
Reakcia na: Solider #167:
Skús rozmýšľať. 15 minút nie je málo a za ten čas vzniklo za posledný rok niekoľko prestupných relácií.
. Z
Je to rovnaká hlúposť ako pásma v rámci mesta. Keď pôjdem z Patrónky L21 na NFL a prestúpim tam na 83, čo ide na Hodžko, to akože spôsobím DPB väčšiu stratu, ako keď pôjdem rovno 83?
preco 211???malo byt 49 aj tak budu precislovanie,ne???
uz som to pisal inde ale musim znova... ked sa hovorilo prvy raz v mediach o skrateni 22ky tak prve co mi napadlo je ze nakoniec to dopadne tak ze 22ku zrusia uplne lebo sa v 99% percentach jej trasy zhoduje s trasou 20ky ktoru predpokladam iba trosicku nahustia aby sa nepovedalo a par vybranych spojov - ako napriklad u 80ky na striedacku matador/policajti bude chodievat alebo zachadzat na hriadky... amen
na pr****, zase chcve niekto vyhnať cestujúcich do áut?! To nevedeli tú 22 potiahnuť aspoň po Patrónku??? Čistá buzerácia cestujúcich a opäť dôvod poobzerať sa po jazdenke!
Inak a 43 nebude chodiť na Patrónku obojsmerne?
Reakcia na: Ike #172:
Uz vyse mesiaca chodi.
207 na Patronku a Vojensku nemocnicu velke pozitivum...
nebolo by dobre aj 204 viest na Patronku a Vojensku nemocnicu?
nabodaj by v Bratislave vznikom naznak nieco co by mohlo byt povazovane za prestupny uzol...
to by tam sice mohla stat aj taka 32ka...

a koncit 22 v Tescu Lamac to je asi zly vtip... asi taky, ako ze 32 ide okolo "prestupneho uzla" Patronka ale nestoji tam...
Reakcia na: eripmav #174:
načo potrebuješ mať na úseku Sokolská-VN dve linky? (4 a 12)
Reakcia na: eripmav #174:
Len ako by si tam dal 32? Tahal na Patronku a potom cez ulicu Pri suchom mlyne?
22 pekne posrali.... priame spojenie z Devinskej cez Dúbravku k nemocniciam na Kramároch .. Terz tam budu chodiť na 2 prestupy 😑 .... ktorý normálny chorý človek sa tak bude terigať ??? Pojdu taxíkom alebo rodina odveze autom... A 211 bude premávať rovnako prázdna ako doteraz... Poseru vždy to čo funguje...
Reakcia na: Stapfel #177:
22ka nemoze chodit na kramare kvoli EU
A pritom stacilo povedat, ze trolejbusmi nahradime cast 43, ktoru by sme skratili po VN ?
Reakcia na: Stapfel #177:
A prečo musia všetci z DNV na Kramáre cestovať cez Dúbravku? Stačí ísť L21 na Patrónku a odtiaľ L211 alebo z Dúbravky L34,83 na Patrónku. Podľa mňa L120 nemali vôbec zavádzať, len určené spoje L20 mali ísť po DNV-Na hriadkach a hotovo...
Reakcia na: Roberto #178:
ale moze chodit po Patronku, s otocenim na Patronke nie je ziadny problem ani z hladiska signalneho planu semaforov, ani upravy stavebnej krizovatky
Reakcia na: MatejBA #176:
ano, presne tak...
zhodou okolnosti tak moze ist 32 aj ako trolejbus... teda tento usek ?
Reakcia na: Stapfel #177:
Nebudú musieť chodiť na 2 prestupy, podarilo sa zachrániť linku 211, takže bude to jeden prestup na hrane, z 21 resp. 34/83 na Patrónke na trolejbusovú 211.
Reakcia na: eripmav #182:
By ti cestujuci podakovali ? Okrem toho na vsetky linky na patronke (a aj niektore mimo nej) sa da prestupit inde 🙂 (30, 37, 92 na Zoo; 204, 211, 212 na Pri suchom mlyne; 34, 64, 83, 84, 206, 209 na Sokolskej). Jedine 2 "problemove" linky su 21 (aj ked na ASMN sa nebudem trepat s 32 ale pojdem po nabrezi), 63 (tiez pojdem elektrickou na Racko/Trnavske, ci ako 32+61) a 207 (tu zas pojdes elektrickou na Kolarovo namestie).
Cestujúci by poďakovali keby 32 bola urýchlená a vzpriamená a nezachádzala na Kramare.
Pravidelne používam ju a je už napchatá z DD, potom sa pripoja študenti z intrakov. Asi 90% používajúcich 32 idú do Hl.St. a zbytočne sa motajú po tomu to Krankenstadtu, tam vystúpi len par ľudí, a tí kto vstupuje idú len par zastávok do nejakej Mechúrskej aj keď tam sa dá cestovať kopou trolejbusov.
Reakcia na: Ari #185:
Kedze cestujem casto 32, nesuhlasim, vela ludi chodi aj na kramare/z kramarov na DD ci Hlavnu stanicu 🙂
Reakcia na: MatejBA #186:
tak vtedy treba zaviesť ešte jednu linku, nejakú 132: DD - nábrežie - Staromestská - Štefánikova - Hl.St. s minimálnym počtom zastávok.

prečo jedna linka musí spojovať sídlisko s jedným s najväčších počtov obyvateľov v Ba, dva najväčších intraka, najväčší komplex nemocníc a hlavnú stanicu a pritom chodievať s intervalom 2x cez víkend a 3-4x v pracovne dni?!
?
Reakcia na: Mike #162:
Sa netusilo, ci 211 vobec pojde a tak bola predchastana verzia bez prejazdov. Casova poloha : 21 51 caka na 212/8, ktora by tam mohla zapadnut od sk.roku a bude rano idealny nasled 5 min Patronka>Nem.Kramare, na ktory sa uz da prestupovat. Len skoda, ze ktosi zasa sabotuje snahu o bus-pruh na radenie sa do krizovatky...
120 by nemohla ist cez alexyho dole,stanica lamac do tesca a spät???
Reakcia na: bobino #189:
to by som urcite uvital lebo inac to vazne mozu uz zrusit a nech radsej nahustia 20ku ktora bude zachadzat na hriadky tak ako zachadza k technickemu sklu - rozdiel bude len par minut
Reakcia na: majak #190:
nemozu zrusit,inak by bola strata casu na obchadzaju na tech,sklo a na hriadky.
Prosím Vás, v ktorom chorom mozgu skrsla myšlienka zrušiť linku 22? "Odrezali" ste Tesco Lamač od Kramárov. Medzi Tesco Lamač a Mokrohájskou premáva len 130, aj to len od 9. do. 15. 1x za hodinu! A 20 a 120 majú temer totožnú trasu! Starší a chorí ľudia z DNV a Dúbravky budú na Kramáre prestupovať najmenej 2x! Takto si DPMB predstavuje zlepšenie MHD?!
Reakcia na: Baja #192:
DPMB to akože Dopravný podnik mesta Brno? z DNV a Dúbravky je to jeden prestup DNV L21 prestup na : ,,Patrónka´´ Dúbravka L34/L83 prestup na Patrónka tak aké dva prestupy?
Reakcia na: Baja #192:
Skutocnym problemom je zrusenie spojenia Tesco Lamac - Patronka v rannej spicke, ved tam bude interval hodina (130). Seriously, cim v tom DPB rozmyslaju?
Reakcia na: 810zssk #194:
Keby 120 šla aspoň po Patrónku.
Reakcia na: 810zssk #194:
tak ako si napisal 20 + 120 nahradit 20 s trasou Oplet. - Patrónka
jedine co vidim ako prinos tych trolejbusov je ze mozem ist z patronky na mudronovu...
Reakcia na: Ike #195:
To by bolo uplne najlepsie, v podstate potom by uz nebol ziaden problem.
k tej 32: byvam na DD, pracujem na patronke, zvyknem zhora zobrat 35 a potom z konecnej peso ale niekedy idem 32 a prave na botanickej nastupuje dost studakov mediciny, ktori praxuju kade-tade po kramaroch. cez skolsky rok to na useku botanicka-kramare vyzera ako na manevroch)))
"DAKUJEM VELMI PEKNE" za zrusenie linky c.22.Mam postihnutu dcerku a velmi casto chodim do nemocnice na Kramare s kocikom. A takych ako ja ci uz s kocikom,s invalidnym vozikom,alebo len so zlomenou nohou,po chemoterapii, ci uz len po obycajnom vysetreni u lekara, nas je dost co sa potrebujeme co najjednoduchsie,/lebo sme chory/ dostat jednyyyyyyyyyyyyyym spojom priamo do nemocnice a spät. Ten co vymyslel ten nezmysel /zrusit 22 /urobit zasa krok dozadu ako je na Slovensku dobrym zvykom v ramci choreho setrenia/na nespravnom mieste/nech si to vyskusa prestupovat 1x2x/s kocikom,s vozikom,chory.../Ale ten co to vymyslel urcite MHD nechodi,ten sa tam odvezie autom a dostane este odmenu za to ze usetril peniaze DPB/co tam po ludoch a este po chorych a postihnutych.Podobnu ideologiu mal aj Adolf.H pre ktoreho vsetci chory a postihnuty,patrili do inej dimenzie.Ved niekedy je problem sa dostat do autobusu lebo cestuje viacero mamiciek na vysetrenie uz na zaciatku Dubravky,a autobus ma kapacitu max.2 kociky.Doteraz to bolo velmi prijemne a bezproblemove cestovanie z Dubravky na Kramare,uprednostila som autobus pred autom aj z ekologickych ,ekonomickych dovodov ale aj preto ze tam nema clovek kde zaparkovat!!!!kebyze je aspon trosku ludskosti vo vedeni DPB tak taketo nieco by nikdy neurobili chorym a postihnutym!!!!!!
Mozno ak sa budeme stazovat viac na tejto stranke, tak si to niekto vsimne za pokus to stoji!
http://www.dpb.sk/podnety/vase-podnety/ dole je podnet on-line.
BOzeee preco zrusili 22. ja teraz nemozem choditod nas z hora na kramaroch do tesca ale musim prestupovat a zbytocne si kupovat prestupny listok. nechapem preco to takto vymysleli...
Ale som rada ze 204 je vpovodnom stave lebo to mi tak vyhovovalo...
NO a ta 211 aspon ze ta chodi aj cez tyzden 😃
Reakcia na: Skajkaaaa666 #202:
Tesco expres je aj na Kramároch ?
Reakcia na: 810zssk #198:
nebolo by lepsie radsej potiahnut linku 30 cez Tesco Lamac (popripadne zrusit zachadzky 37 k Tescu)? Takto by mal aj smer od Lamaca normalne spojenie, a 30-tku by to az tak neobmedzilo, kedze sa aj tak mota po Lamaci, aj k Segnarom. Podla mna je zbytocne tahat 120 k Patronke, z DNV chodi na Patronku 21, z Dubravky 34/83 a tou zachadzkou 30tky by sa vyriesilo spojenie Tesco Lamac-Patronka, a zlepsilo spojenie Lamaca s Tescom
nevie sa, kedy bude to predlzenie t-busov k Tescu? zeby 211 prip, 207 premavali az tam a bude pokoj ?
Celé toto riešenie je smutné v tom, že linka 22 musela byť skrátená preto, lebo keby nedošlo k nahradeniu a-bus linky t-bus linkou, nedostali by sme na výstavbu trate peniaze od EÚ. Niekde bolo spomenuté, že prečo sa neskrátila 43 po Vojenskú a v úseku VN - Patrónka by ju nahradili t-busy... to by neprešlo? Či bola podmienka nahradiť spojenie Patrónka - Kramáre?
Neviem, či sťažovanie v tomto prípade pomôže, keďže je tam tá blbá podmienka... neviem ako to chodí, je možné, že keby po čase znovu zaviedli 22 na NOÚ, že by si mohla EU vypýtať spät peniaze?
Každopádne, stavanie nových tratí prináša pre cestujúcich len problémy. A tu plne chápem, že chorým ľuďom sa nechce prestupovať alebo im to dokonca robí problém.
Reakcia na: Ttom #205:
tipujem, že v ďalšom programovacom období? a zrejme až potom sa zmenia trasy Tbusov?
ak si dobre pamätám, najbližšie je na programe Lidl Mliekarenská
Reakcia na: TomJ #206:
Skratenie 22 ako take nie je problem, ved 211 je nakoniec zachovana. Co je nepochopitelne je jej skratenie po Tesco Lamac, hoci v useku Tesco Lamac - Patronka nevznikla ziadna nahrada. Logicke by teda bolo predpokladat ze ju skratia po Patronku.
Reakcia na: kecho #207:
Teda projekt, ktorý výrazne posunie bratislavskú MHD na európsky štandard
Reakcia na: 810zssk #208:
Tak to je samozrejme nepochopiteľné pre každého. Možno sa im takto podarilo ušetriť ešte jedno vozidlo navyše.
Ale aj tak, prestup je síce na hrane, ale do vysokopodlažného trolejbusu, čo môže byť pre chorých často problém.
Reakcia na: TomJ #210:
1. Cochvila tam budu NP trolejbusy.
2. Prestupuju ludia pomaly z celej Bratislavy, zvladne to aj Dubrafka a Devinska.
Reakcia na: 810zssk #211:
1. Potom to už bude vcelku OK.
2. Netvrdím, že to nezvládnu, iba som narážal na to, že je dosť na hlavu zrušiť využívané priame spojenie, najmä keď ho využívali prevažne chorí ľudia.
Reakcia na: TomJ #212:
Ako tam cestovali (chorí) ľudia, skôr než otvorili Tesco Lamač? Resp. skôr než tam predĺžili 22? (lebo krátko po otvorení premávala po Vojenskú nemocnicu).
Ako cestujú (chorí) ľudia do ružinovskej nemocnice z Prievozu, Trnávky, Vrakune v sedle (keďže väčšina lekárov je 8-13) atď?
Reakcia na: Mike #213:
Tu ale nejde o to, ako tam cestovali pred tým a ako sa cestuje do iných nemocníc. Tu ide o to, že sa proste zrušilo využívané priame spojenie. Cieľom DPB a mesta by malo byť dopravu zlepšovať a nie zhoršovať. Je síce prestupný systém, ale cestujúci proste zrušenie priameho spojenia budú vždy vnímať ako zhoršenie dopravy, hlavne keď si podaktorí budú musieť kvôli tomu kúpiť drahší lístok.
To, že sa musí nahradiť a-bus t-busom je dosť blbá podmienka, hlavne vtedy, keď to spôsobí zhoršenie dopravy. A takéto kroky proste odrádzajú ľudí od cestovania MHD. Oni majú v paži nejaké podmienky EU, pre nich proste došlo k zhoršeniu dopravy.
Reakcia na: TomJ #214:
No však áno, podľa hesla nech sa zavedie hocijaká linka, neskôr už je nezrušiteľná lebo vždy sa nájde cestujúci (skupina), komu bude chýbať.
Btw. riešením by podľa mňa bolo napr. dať dojazdové 20 a 120 po rannej špičke aby z tesca pokračovali na kramáre..
Reakcia na: Mike #213:
Kedysi mala priame spojenie Dubravka s L37 potom po jej zruseni iba s prestupom na L49 tak ako tomu bude teraz znova. Devinskonovoveske linky koncili v Dubravke. Sluzili primarne na prestup z/do elektriciek. Po zruseni L101 sa im zaviedla L121 a L122 teraz zlucena do kapacitne okliestenej L21.

Suhlas ,ze kazdy by sa stazoval pri zruseni priameho spojenia bez nahrady,ktore bolo ciastocne nahradene po staznostiach L211.Hlavne ak ide o spojenie nemocnic ,kde je predpoklad vacsieho poctu imobilnych cestujucich.
Reakcia na: TomJ #214:
Ta podmienka nie je blba v kontexte toho na co je ten OP urceny. To ze DPB v ramci toho OP buduje nejake trapne spojky ktore mali stat uz roky a realne nenahradzaju nic je problem DPB, nie zleho nastavenia OP.
Reakcia na: 810zssk #217:
pod podmienku "prepojenie existujúcich tratí" by sa nedalo vmačknúť spojenie Molecova-Habánsky mlyn?
Reakcia na: kecho #218:
Dalo, keby to bolo v územnom pláne mesta. V opačnom prípade to dostane stavebné povolenie iba ako dočasná stavba.
Reakcia na: Mike #219:
a to by bol problém? "dočasne" na 5 rokov udržateľnosti a potom nafurt...
developeri stavajú aj bez povolenia, tak mesto by s povolením "dočasne" nemohlo? 😉
Reakcia na: kecho #220:
Mohlo kľudne.. len EU neviem či by to zafinancovala, hoc aj keby sa deklarovala dočasnosť minimálne na 5 rokov a 1 deň.. (oni podľa mňa nevedia že na Slovensku je jednotka dočasnosti 1 furt.. resp. nafurt (príp. veľmi dlho, čo je dosť často navždy..)
Reakcia na: kecho #220:
Ale skôr by som videl potrebnejšie nech sa tá trať doplní do územného plánu; keď každú chvíľu sú nejaké zmeny a doplnky z najrôznejších dôvodov.
Raz by tak niekto mohol povedať že to prepojenie tbusom z Dlhých Dielov čo je dnes v úzmenom pláne, čiže cez mimoúrovňovú Molecovu ponad Karloveskú a cez St. Grunty a Slávičie údolie na Červený kríž je teoreticky pekný koncept, ale oveľa reálnejšia by bola Mlynská Dolina a Botanická..
Reakcia na: Mike #222:
to asi taký zvyk vedenia mesta: vymyslieť nejakú megalomanskú a nezmyslenú utópiu, potom predstierať že veria v jej eventuálnu realizáciu a pri tom nerobiť nič aj keď sú jednoduché a relatívne lacné možnosti zlepšenia dopravy
Reakcia na: Mike #222:
Úplne najjednoduchšie by bolo nad každú ulicu, kde je interval autobusovej dopravy v špičke pod 5 minút nakresliť plánovanú trolejbusovú trať a bude vybavené.
To vám vôbec nevadilo, že zrušením autobusu 22 ste prakticky zlikvidovali dopravu z Tesca Lamač na Patrónku?! Jediným spojením tu zostáva autobus 63, ktorý cez pracovné dni (je jedno či sú prázdniny alebo nie) začína odtiaľto premávať až o 9:11, až po 15:11 len každú pol hodinu!!!
Reakcia na: Mike2 #225:
My sme nic nezrusili, to zrusil Dopravny podnik Bratislava a tomu to asi vobec nevadilo...
Ja som to adresoval samozrejme Dopravnému podniku, nie diskutujúcim - veď kvôli nemu sa diskusia vedie!
Reakcia na: Mike2 #227:
Neadresoval si to Dopravnemu podniku, napisal si to na neoficialnu stranku, ktora s DPB nic nema. Ak nieco chces adresovat Dopravnemu podniku, pouzi na to ich stranku, www.dpb.sk
Reakcia na: Mike2 #227:
Ty si dobry tĺk ! ? Daj ešte jeden. ?
Toto majú byť komentáre ku vyššie uvedenému článku: Zmeny v linkách 22 204 207 211 212 na Patrónke (od 5.8.2013). Ak nejaký úbožiak to nevie postrehnúť, nech sem nelezie!
Reakcia na: Mike2 #230:
Fajn, ale k DPB sa tvoj príspevok #225 dostane, iba ak si ho tu na imhd.sk niekto zo zamestnancov DPB prečíta (teda náhodou) a NEVYPLÝVA zamestnancom DPB žiadna povinnosť sa ním takto zaoberať.

Ak však SKUTOČNE chceš, aby sa to dostalo priamo do DPB a ZAOBERALI sa tým, tak im napíš tu: http://www.dpb.sk/podnety/vase-podnety/ ?

Toľko k tomu. Ak tomu nerozumieš, tak ja už neviem, ako ti to vysvetliť...

Dispecer,
vďaka za slušné upozornenie. Ostáva len otázka zmyslu tejto diskusie.
Mike2
Reakcia na: Mike2 #232:
Napr. že tu ľudia môžu diskutovať navzájom medzi sebou...
Reakcia na: Mike2 #232:
Asi tak, ak tu diskutujuci pisu svoje rozhorcene prispevky, su upozornovani, aby sa spravali slusne a adresovali svoje podnety inde... Takze ako informacna stranka imhd je vyborna, ale diskusie tu velky zmysel nemaju. Mike- aby clovek tu diskutoval len tak...kto sa az tak nudi? Jedine sa clovek dozvie, ze podobne nezmysly ako zrusenie oblubenych a vyuzivanych spojov nestvu len jeho a teda, ze nie je divny alebo rozmaznany ?
PS. Ano, svoje podnety mozu cestujuci adresovat inde, ale je to asi ako s krizom po funuse - DPB uz rozhodol bez akehokolvek zistovania preferencii a potrieb cestujucej verejnosti z danych mestskych casti. No je to take "slovenske" ... DPB nie je predsa dobrodinec, ktory robi milosrdne skutky z vlastnych penazi, ale podnik sluziaci verejnosti ❗ ❓
Reakcia na: elisa #234:
Tak zjavne sa tu plno ľudí nudí, lebo by ste boli prekvapená koľko príspevkov je tu adresovaných dopravnému podniku a po upozornení že toto je iba "lampáreň" a z DPB to oficiálne nikto nečíta, sú dotyční nemilo prekvapení...
A pritom tá informácia že toto nie sú stránky dopravného podniku sa pri registrácií objaví...

A je plno prípadov keď aj silný tlak verejnosti dokázal ovplyvniť trasovanie liniek...
Len musí byť silný, alebo aspoň cielený adresný a účelný...
Reakcia na: elisa #234:
ale aj na zaklade diskusie na tejto stranke a silnejucom tlaku verejnosti sa DPB rozhodol ponechat L211 aj cez tyzden, povodny plan bol zachoval L211 len cez vikend
Reakcia na: trolejbus6207 #236:
211 sa mala tusim zrusit uplne, pozri posledny odstavec ?
Reakcia na: Error 0x007 #237:
mas pravdu, je to tu tak uvedene, ale pokial ma pamat neklame, tak povodne tu uvedeny navrh mal L211 zachovat cez vikendy, ale vsak to poznas, preco by som si DPB neprikraslil situaciu - vidite, aki sme na vas dobri, chceli sme to uplne zrusit a vy, cestujuca verejnost, ste nas k tomu dotlacili ?
Reakcia na: elisa #234:
Hlavné slovo nemá DPB, ale Magistrát, ktorý to všetko musí schváliť... najlepšie je teda sťažovať sa priamo tam.

V tomto konkrétnom prípade sa nahradilo priame spojenie spojením s jedným prestupom, ktorý vyvažuje väčšina ponuka spojov (pre tých, ktorí nejdú až k NOÚ) a tiež ekologická trolejbusová doprava nahradila neekologickú autobusovú.
Reakcia na: Valec #239:
Nuz ano, keby clovek mal dost energie a nervov a bola by to prenho velmi dolezita vec, stalo by mozno zato sa stazovat na relevantnych miestach. Obavam sa vsak, ze by padali argumenty o vyhodnosti uskutocnenej zmeny, samozrejme podobne ospravedlnujuce ako ekologia, nahrada spoja 22 viacerymi inymi atd.
Co uz, stalo sa, nie je koniec sveta... Ale je tu viacero "ale"... Nejdeme uvazovat nahlas, co moze byt za investiciami do trolejoveho prepojenia Patronky atd, ktore roky akosi nikomu nechybalo. Jednak maly busik 22ka asi tazko bola majoritnym znecistovatelom ovzdusia ci uz vramci celkovej automobilovej dopravy v BA alebo vramci vozov DPB. Po dalsie, keby islo o nejaku linku s cielom kdesi do nakupneho centra (aj ked nelogicky cez jedno vedeny), no toto bolo zauzivany priamy spoj na miesto, kde sa sustreduje velka cast zdravotnickej starostlivosti pre Blavu a poskytoval moznost spojenia s Kramarmi cca 50 tis. obyvatelom mestskych casti DNV a Dubravka. Taktiez financna stranka nutnosti kupovat drahsie listky. Ano, jeden prestup nikoho nezabije, a co tam po par trapnych centoch navyse. Ale mnoho cestujucich= pacientov/mamiciek ma zhorsenu alebo stazenu mobilitu a aj jeden (zbytocny) prestup je pritaz... a peniaze tiez nerastu beznemu cloveku len tak na strome. Naco ten spoj vobec zavadzali, ked podobny nefungoval ani predtym?
Ano, stazovat sa treba inde a nejde o "velku" tragediu. Ale kedze je tu moznost diskusie a moderatormi su, zda sa, ludia majuci blizko k MHD v BA, musia byt pripraveni, ze ludia nebudu vypisovat len chvaly a diskutujuci budu mat na nich nerealne poziadavky ?
Reakcia na: elisa #240:
naozaj mas pravdu, ze zrusenie L22 zneprijemnilo mnoho ludom cestovanie z DNV na Kramare, bohuzial je to nutne zlo, ako sa tu uz mnohokrat napisalo, za zatrolejovanie Patronky z penazi EU, osobne som bol dost sokovany tou sumou, ktora sa "preinvestovala", mozeme len dufat, ze ked pridu nove trolejSOR-y, ze sa im nastupovanie a vystupovanie ulahci a podla mna na Kramare by nemal chodit ziadny autobus, teda ani 32-ka, len trolejbusy
Reakcia na: elisa #240:
"Nejdeme uvazovat nahlas, co moze byt za investiciami do trolejoveho prepojenia Patronky atd, ktore roky akosi nikomu nechybalo."

Plne chápem, že Vy konkrétne ste nahnevaná, pretože Vy konkrétne vnímate zmeny ako zhoršenie. Ale nemám rád prejavy egoizmu, aký ste prejavili v citovanom texte. Spomínané trolejové prepojenie Patrónky roky citeľne chýbalo, roky sa naň neúspešne hľadali peniaze a po jeho zrealizovaní sa reálne zlepšila dostupnosť Kramárov oblastiam, kde žijú tisícky ľudí. Linka 22 nie je (nebola) pupok sveta. Na Kramáre cestujú ľudia aj z tých častí Dúbravky a Devínskej, kde 22-ka nejazdila, ale aj z Lamača, Záhorskej Bystrice + mnoho ľudí z miest a obcí Záhoria. Tým všetkým sa doprava na Kramáre zlepšila.

Neútočím na Vás. Ak máte dojem, že linka 22 chýba, bojujte za ňu. Je demokracia, máte na to právo. Ale prosím bez demagógie, že sa vraj zaviedlo niečo, čo nikomu nechýbalo a čo teraz nikomu nevyhovuje.
Reakcia na: Vladimír #242:
Samozrejme, ze 22 nebola pupok sveta (ved pisem, ze sa nestala velka tragedia)... Ja si na Kramare velmi casto vyslapem aj peso (chvalabohu), len ako som casto videla potiaze matiek s kociarmi ci starsich s barlami, tych mi je luto.
Ano, ani ine mestske casti nemaju predsa priame spoje s Kramarmi, tak preco si na ne narokovat ? No pozor na pojmy demagogia a egoizmus- je ine si na nieco narokovat z pohodlnosti a ine kritizovat nieco nevyhodne... ja nie som proti novemu trolejovemu spojeniu, ale proti zruseniu spoja, ktory sa uchytil a ulahcoval zivot. No to uz je asi jedno, takze vela stastia cestujucim a cim menej takych "prinosnych" zmien od DPB ? Alebo, zaviest povinnost vyuzivat MHD aj pre vrchnych predstavitelov magistratu a DPB ? Spravodlive, nie?
Reakcia na: Mike #235:
Mike, ale to, že si ľudia myslia, že toto je stránka DPB, stále nemení nič na tom, že toto nie je stránka DPB. Čo vlastne chceš? Aby toto bola stránka DPB? ?
Reakcia na: Mike2 #232:
Zmysel je napr. v tom spoločne nájsť najlepšie riešenie pomocou diskusie. Občas sa totiž stane, že práve to riešenie, ktoré sa tu objaví a viacerí sa na ňom zhodnú sa (záhadne) objaví v praxi.

Ale to nič nemení na tom, že najlepší efekt na nakopnutie DPB alebo mesta vôbec danú vec riešiť je veľké množstvo e-mailov, listov,... upozorňujúcich na fakt, že tu nejaký problém je a treba ho riešiť.

Fakt od nás z imhd.sk chcieť, aby sme vyriešili niečo, čo je v kompetencii niekoho iného je zbytočné, už len preto, že na riadenie hociktorého podniku alebo mesta nemáme absolútne žiaden dosah. Napr. ja osobne som iba fanúšik verejnej dopravy, pravidelný cestujúci a študent. (A že tých žiadostí po nás nie je tak málo, človek z helpdesku by o tom vedel rozprávať aj týždne...)

Plne chápem, že rozsah informácií poskytovaných na našom webe imhd.sk môže vytvárať ilúziu, že sme stránkou DPB, ale v skutočnosti sme v podstate iba podobné médium ako hociktoré miestne noviny, akurát sa iba špecializujeme na MHD vo vybraných mestách (v tejto sekcii konkrétne na MHD a IDS v Bratislave a okolí).