Zmeny v linkách 22 204 207 211 212 na Patrónke (od 5.8.2013)

Nová trolejbusová trať na Patrónke prinesie viacero zmien v doprave.

Vybudovanie druhej trolejovej stopy na Lamačskej ceste a novej trolejovej križovatky na Patrónke umožní priame spojenie prestupného uzla Patrónka a Kramárov trolejbusovou dopravou. Uvedené spojenie doteraz zabezpečovala autobusová linka 22, ktorá bude skrátená a čiastočne nahradená trolejbusmi. Zmeny sa od 5. augusta 2013 dotknú nasledujúcich liniek:

  • Linka 22 bude skrátená po Tesco Lamač  a dostane nové číslo 120 (doplnková linka k linke 20). Linka 120 bude premávať po trase Tesco Lamač - Dúbravka - Devínska Nová Ves, Na hriadkach.
    • Úsek medzi Tescom Lamač a Patrónkou nahradia existujúce spoje linky 63.
    • Pre prístup na Kramáre odporúčame využiť namiesto linky 22 z Devínskej Novej Vsi linku 21 s prestupom na linky 211 a 212 na Patrónke; z Dúbravky linky 34 a 83 s prestupom na linky 211 a 212 na Patrónke.
    • Pri ceste na Klenovú ul. a k Národnému onkologickému ústavu je možné z Patrónky využiť linku 211.
  • Linka 204 bude mať obnovenú pôvodnú trasu na Valašskú.
  • Linka 207 bude predĺžená z Valašskej cez Patrónku k Vojenskej nemocnici a poskytne tak možnosť rýchlejšieho spojenia západných častí Bratislavy s oblasťou Červeného kríža a hradu. Upozorňujeme, že pri ceste do mesta je potrebné namiesto pôvodného nástupišťa Valašská využiť zastávky Hýrošova, alebo Valašská na ul. Západný rad.
  • Linka 211 bude premávať denne po trase Vojenská nemocnica - Patrónka - Nemocnica Kramáre - Národný onkologický ústav.
  • Linka 212 bude obojsmerne premávať cez Patrónku, čím sa zruší zastávka Záhorácka. Miesto nej bude možné využiť zastávku Patrónka alebo Pri Suchom mlyne.

Pôvodný text zámeru výstavby trolejbusovej trate na Patrónke zverejnený na Enviroportáli z roku 2009 zdôvodňuje potrebu výstavby novej trate nasledovne: "Výstavbou navrhovanej trolejbusovej trate sa zlepšia prevádzkové parametre trolejbusových liniek 211 a 212 pri nezmenených výkonoch, počte vypravovaných vozidiel a vodičov trolejbusov. Výstavba navrhovanej trolejbusovej trate umožní zrušenie autobusovej linky 49 (v súčasnosti nahradená linkou 22 - pozn. red.) a jej nahradenie v plnom rozsahu súčasnou trolejbusovou linkou 211."

Zámer tiež sľuboval "bezkolízne prestupovanie z autobusových liniek MHD a liniek Slovak Lines prechádzajúcich Patrónkou z celej západnej časti Bratislavy a blízkeho regiónu (Záhorie), na trolejbusové linky zabezpečujúce obsluhu Kramárov," pričom konkrétne sa uvádzajú zdravotnícke zariadenia Národný onkologický ústav, Národný ústav srdcových chorôb a Nemocnica Kramáre.

Po kritike pôvodne zverejneného návrhu zmien po spustení prevádzky novej trolejbusovej trate, ktorý predpokladal úplné zrušenie trolejbusovej linky 211 za súčasného skrátenia linky 22, dopravný podnik nakoniec ponecháva trolejbusovú linku 211 naďalej v prevádzke a rozširuje jej premávku aj na pracovné dni.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike2 #232:
Zmysel je napr. v tom spoločne nájsť najlepšie riešenie pomocou diskusie. Občas sa totiž stane, že práve to riešenie, ktoré sa tu objaví a viacerí sa na ňom zhodnú sa (záhadne) objaví v praxi.

Ale to nič nemení na tom, že najlepší efekt na nakopnutie DPB alebo mesta vôbec danú vec riešiť je veľké množstvo e-mailov, listov,... upozorňujúcich na fakt, že tu nejaký problém je a treba ho riešiť.

Fakt od nás z imhd.sk chcieť, aby sme vyriešili niečo, čo je v kompetencii niekoho iného je zbytočné, už len preto, že na riadenie hociktorého podniku alebo mesta nemáme absolútne žiaden dosah. Napr. ja osobne som iba fanúšik verejnej dopravy, pravidelný cestujúci a študent. (A že tých žiadostí po nás nie je tak málo, človek z helpdesku by o tom vedel rozprávať aj týždne...)

Plne chápem, že rozsah informácií poskytovaných na našom webe imhd.sk môže vytvárať ilúziu, že sme stránkou DPB, ale v skutočnosti sme v podstate iba podobné médium ako hociktoré miestne noviny, akurát sa iba špecializujeme na MHD vo vybraných mestách (v tejto sekcii konkrétne na MHD a IDS v Bratislave a okolí).
Reakcia na: Mike #235:
Mike, ale to, že si ľudia myslia, že toto je stránka DPB, stále nemení nič na tom, že toto nie je stránka DPB. Čo vlastne chceš? Aby toto bola stránka DPB? ?
Reakcia na: Vladimír #242:
Samozrejme, ze 22 nebola pupok sveta (ved pisem, ze sa nestala velka tragedia)... Ja si na Kramare velmi casto vyslapem aj peso (chvalabohu), len ako som casto videla potiaze matiek s kociarmi ci starsich s barlami, tych mi je luto.
Ano, ani ine mestske casti nemaju predsa priame spoje s Kramarmi, tak preco si na ne narokovat ? No pozor na pojmy demagogia a egoizmus- je ine si na nieco narokovat z pohodlnosti a ine kritizovat nieco nevyhodne... ja nie som proti novemu trolejovemu spojeniu, ale proti zruseniu spoja, ktory sa uchytil a ulahcoval zivot. No to uz je asi jedno, takze vela stastia cestujucim a cim menej takych "prinosnych" zmien od DPB ? Alebo, zaviest povinnost vyuzivat MHD aj pre vrchnych predstavitelov magistratu a DPB ? Spravodlive, nie?
Reakcia na: elisa #240:
"Nejdeme uvazovat nahlas, co moze byt za investiciami do trolejoveho prepojenia Patronky atd, ktore roky akosi nikomu nechybalo."

Plne chápem, že Vy konkrétne ste nahnevaná, pretože Vy konkrétne vnímate zmeny ako zhoršenie. Ale nemám rád prejavy egoizmu, aký ste prejavili v citovanom texte. Spomínané trolejové prepojenie Patrónky roky citeľne chýbalo, roky sa naň neúspešne hľadali peniaze a po jeho zrealizovaní sa reálne zlepšila dostupnosť Kramárov oblastiam, kde žijú tisícky ľudí. Linka 22 nie je (nebola) pupok sveta. Na Kramáre cestujú ľudia aj z tých častí Dúbravky a Devínskej, kde 22-ka nejazdila, ale aj z Lamača, Záhorskej Bystrice + mnoho ľudí z miest a obcí Záhoria. Tým všetkým sa doprava na Kramáre zlepšila.

Neútočím na Vás. Ak máte dojem, že linka 22 chýba, bojujte za ňu. Je demokracia, máte na to právo. Ale prosím bez demagógie, že sa vraj zaviedlo niečo, čo nikomu nechýbalo a čo teraz nikomu nevyhovuje.
Reakcia na: elisa #240:
naozaj mas pravdu, ze zrusenie L22 zneprijemnilo mnoho ludom cestovanie z DNV na Kramare, bohuzial je to nutne zlo, ako sa tu uz mnohokrat napisalo, za zatrolejovanie Patronky z penazi EU, osobne som bol dost sokovany tou sumou, ktora sa "preinvestovala", mozeme len dufat, ze ked pridu nove trolejSOR-y, ze sa im nastupovanie a vystupovanie ulahci a podla mna na Kramare by nemal chodit ziadny autobus, teda ani 32-ka, len trolejbusy
Reakcia na: Valec #239:
Nuz ano, keby clovek mal dost energie a nervov a bola by to prenho velmi dolezita vec, stalo by mozno zato sa stazovat na relevantnych miestach. Obavam sa vsak, ze by padali argumenty o vyhodnosti uskutocnenej zmeny, samozrejme podobne ospravedlnujuce ako ekologia, nahrada spoja 22 viacerymi inymi atd.
Co uz, stalo sa, nie je koniec sveta... Ale je tu viacero "ale"... Nejdeme uvazovat nahlas, co moze byt za investiciami do trolejoveho prepojenia Patronky atd, ktore roky akosi nikomu nechybalo. Jednak maly busik 22ka asi tazko bola majoritnym znecistovatelom ovzdusia ci uz vramci celkovej automobilovej dopravy v BA alebo vramci vozov DPB. Po dalsie, keby islo o nejaku linku s cielom kdesi do nakupneho centra (aj ked nelogicky cez jedno vedeny), no toto bolo zauzivany priamy spoj na miesto, kde sa sustreduje velka cast zdravotnickej starostlivosti pre Blavu a poskytoval moznost spojenia s Kramarmi cca 50 tis. obyvatelom mestskych casti DNV a Dubravka. Taktiez financna stranka nutnosti kupovat drahsie listky. Ano, jeden prestup nikoho nezabije, a co tam po par trapnych centoch navyse. Ale mnoho cestujucich= pacientov/mamiciek ma zhorsenu alebo stazenu mobilitu a aj jeden (zbytocny) prestup je pritaz... a peniaze tiez nerastu beznemu cloveku len tak na strome. Naco ten spoj vobec zavadzali, ked podobny nefungoval ani predtym?
Ano, stazovat sa treba inde a nejde o "velku" tragediu. Ale kedze je tu moznost diskusie a moderatormi su, zda sa, ludia majuci blizko k MHD v BA, musia byt pripraveni, ze ludia nebudu vypisovat len chvaly a diskutujuci budu mat na nich nerealne poziadavky ?
Reakcia na: elisa #234:
Hlavné slovo nemá DPB, ale Magistrát, ktorý to všetko musí schváliť... najlepšie je teda sťažovať sa priamo tam.

V tomto konkrétnom prípade sa nahradilo priame spojenie spojením s jedným prestupom, ktorý vyvažuje väčšina ponuka spojov (pre tých, ktorí nejdú až k NOÚ) a tiež ekologická trolejbusová doprava nahradila neekologickú autobusovú.
Reakcia na: Error 0x007 #237:
mas pravdu, je to tu tak uvedene, ale pokial ma pamat neklame, tak povodne tu uvedeny navrh mal L211 zachovat cez vikendy, ale vsak to poznas, preco by som si DPB neprikraslil situaciu - vidite, aki sme na vas dobri, chceli sme to uplne zrusit a vy, cestujuca verejnost, ste nas k tomu dotlacili ?
Reakcia na: trolejbus6207 #236:
211 sa mala tusim zrusit uplne, pozri posledny odstavec ?
Reakcia na: elisa #234:
ale aj na zaklade diskusie na tejto stranke a silnejucom tlaku verejnosti sa DPB rozhodol ponechat L211 aj cez tyzden, povodny plan bol zachoval L211 len cez vikend
Reakcia na: elisa #234:
Tak zjavne sa tu plno ľudí nudí, lebo by ste boli prekvapená koľko príspevkov je tu adresovaných dopravnému podniku a po upozornení že toto je iba "lampáreň" a z DPB to oficiálne nikto nečíta, sú dotyční nemilo prekvapení...
A pritom tá informácia že toto nie sú stránky dopravného podniku sa pri registrácií objaví...

A je plno prípadov keď aj silný tlak verejnosti dokázal ovplyvniť trasovanie liniek...
Len musí byť silný, alebo aspoň cielený adresný a účelný...
Reakcia na: Mike2 #232:
Asi tak, ak tu diskutujuci pisu svoje rozhorcene prispevky, su upozornovani, aby sa spravali slusne a adresovali svoje podnety inde... Takze ako informacna stranka imhd je vyborna, ale diskusie tu velky zmysel nemaju. Mike- aby clovek tu diskutoval len tak...kto sa az tak nudi? Jedine sa clovek dozvie, ze podobne nezmysly ako zrusenie oblubenych a vyuzivanych spojov nestvu len jeho a teda, ze nie je divny alebo rozmaznany ?
PS. Ano, svoje podnety mozu cestujuci adresovat inde, ale je to asi ako s krizom po funuse - DPB uz rozhodol bez akehokolvek zistovania preferencii a potrieb cestujucej verejnosti z danych mestskych casti. No je to take "slovenske" ... DPB nie je predsa dobrodinec, ktory robi milosrdne skutky z vlastnych penazi, ale podnik sluziaci verejnosti ❗ ❓
Reakcia na: Mike2 #232:
Napr. že tu ľudia môžu diskutovať navzájom medzi sebou...

Dispecer,
vďaka za slušné upozornenie. Ostáva len otázka zmyslu tejto diskusie.
Mike2
Reakcia na: Mike2 #230:
Fajn, ale k DPB sa tvoj príspevok #225 dostane, iba ak si ho tu na imhd.sk niekto zo zamestnancov DPB prečíta (teda náhodou) a NEVYPLÝVA zamestnancom DPB žiadna povinnosť sa ním takto zaoberať.

Ak však SKUTOČNE chceš, aby sa to dostalo priamo do DPB a ZAOBERALI sa tým, tak im napíš tu: http://www.dpb.sk/podnety/vase-podnety/ ?

Toľko k tomu. Ak tomu nerozumieš, tak ja už neviem, ako ti to vysvetliť...
Toto majú byť komentáre ku vyššie uvedenému článku: Zmeny v linkách 22 204 207 211 212 na Patrónke (od 5.8.2013). Ak nejaký úbožiak to nevie postrehnúť, nech sem nelezie!
Reakcia na: Mike2 #227:
Ty si dobry tĺk ! ? Daj ešte jeden. ?
Reakcia na: Mike2 #227:
Neadresoval si to Dopravnemu podniku, napisal si to na neoficialnu stranku, ktora s DPB nic nema. Ak nieco chces adresovat Dopravnemu podniku, pouzi na to ich stranku, www.dpb.sk
Ja som to adresoval samozrejme Dopravnému podniku, nie diskutujúcim - veď kvôli nemu sa diskusia vedie!
Reakcia na: Mike2 #225:
My sme nic nezrusili, to zrusil Dopravny podnik Bratislava a tomu to asi vobec nevadilo...