Novinky v železničnom spojení Bratislavy s Viedňou (od 9.12.2012)

Všetky vlaky premávajú na novú stanicu Wien Hauptbahnhof a väčšina tých, ktoré začínajú v Petržalke, ide ďalej cez Šopron do Deutschkreutzu.

Od nedele 9. decembra 2012, kedy vstupuje do platnosti grafikon vlakovej dopravy 2012 – 2013, je vlaková doprava medzi Bratislavou a Viedňou zmenená, a to v pozitívnom slova zmysle.

Tou nepochybne najzásadnejšou zmenou je čiastočné uvedenie železničnej stanice Wien Hauptbahnhof do prevádzky. Presmerované sú sem všetky vlaky z Bratislavy do Viedne. Provizórna stanica Wien Südbahnhof (Ost) – torzo pôvodnej Südbahnhof – je paralne s otvorením novej stanice zrušená. Kým ku stanici Südbahnhof priamo metro nepremávalo, z Hauptbahnhof je možné dostať sa do centra mesta i ďalších lokalít linkou metra U1. Vedené sú sem aj 3 električkové linky (18, D, O), hlavná trať metskej rýchlodráhy (linky S1 S2 S3) a 2 autobusové linky (13A, 69A).

Väčšina vlakov idúcich z Bratislavy-Petržalky do Viedne cez Kittsee pokračuje zo stanice Wien Hauptbahnhof cez stanicu Wien Meidling, ktorá je významným prestupným uzlom, cez Ebenfurth a Wulkaprodersdorf do maďarského Šopronu a ďalej do rakúskeho Deutschkreutzu. Toto priame spojenie Wulkaprodersdorfu, Šopronu a Deutschkreutzu s Bratislavou však nie je najkratšie, kilometricky kratšia, no časovo rovnako dlhá možnosť cestovania je cez Neusiedl am See a Eisenstadt (s prestupmi v Parndorfe Ort a Wulkaprodersdorfe). V neskorých večerných a nočných hodinách vlaky z Petržalky pokračujú zo stanice Wien Meidling na Wien Hütteldorf, kde zastavujú okrem regionálnych vlakov aj vlaky InterCity a vlaky súkromného dopravcu Westbahn v smere do Sankt Pöltenu a Linzu. Počas pracovných dní v ranných hodinách jeden vlak pokračuje zo stanice Wien Meidling cez Wien Hütteldorf až do stanice Rekawinkel, ležiacej medzi Viedňou a Sankt Pöltenom. Frekvencia vlakov medzi Bratislavou-Petržalkou a Viedňou sa v zásade nemení, ostáva hodinový takt nepravidelne skrátený počas rannej špičky a predĺžený na 2-hodinový vo večerných a nočných hodinách v pracovných dňoch a 2-hodinový takt počas voľných dní, počas víkendov a sviatkov však zaniká jediná 4-hodinová „diera“ – vo večerných hodinách v smere do Viedne.

Vlaky premávajúce z Bratislavy hlavnej stanice do Viedne cez Marchegg majú jazdnú dobu skrátenú v priemere o 4 minúty v smere do Viedne a o 6 minút v smere do Bratislavy. Skrátenie doby jázd umožnilo zrušenie zastavovania na menej významných staniciach a zastávkach, konkrétne na Wien Hirchstetten, Wien Erzherzog-Karl-Straβe, Wien Praterkai, Wien Haidestraβe, s výnimkou niektorých vlakov na Schönfeld-Lassee a ráno smerom do Viedne aj na Wien Hausfeldstraβe. Rozsah vlakovej dopravy medzi Bratislavou hlavnou stanicou a Viedňou ostáva nezmenený – celotýždenne hodinový takt predĺžený na 2-hodinový vo večerných hodinách.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
jak sa ma clovek teraz dosta na sudbanhof ost ? ani cez marchegg ani cez petrzalku? hm
Reakcia na: majak #1:
Wien Huaptbahnhof je ta veľká stavba vedľa Wien Südbahnhof ?
Reakcia na: majak #1:
Sudbahnhof uz od vcera neexistuje vobec.
Vyskusal som vcera.... Taktovanie, novy Hbf i zachadzanie do Soprona su prinosom, ale OeBB vobec nezaregistrovali ze bola adventna nedela... Male Talenty ledva stihli odviezt vecerny napor smer Ba... Podobne ani S7 na letisko velmi nestihal kapacitne.... ?
Reakcia na: majak #1:
Vystupis na novej Hbf, zides do podchodu smer elektricka "D" a vylezies rovno pri zrusenonm ost ? .
co myslite, kolko desatroci bude nasim planovacom GVD trvat kym budu robit linkove vedenie aspon z polky tak ako rakusania, ktory maju primestke linky natahane cez dva susedske staty ?

a u nas jak u debilov musi vsetko koncit na hlavnej stanici ? preco nedaju linkovnaie od malaciek po galantu, po nove mesto/trnavu ? hlavna stanica by mala minimalne o 1/3 vyssiu priepustnut a ludia by boli kusok spokojnejsi ..
A ja som si myslel ze s novou stanicou spravia aj nejake spojenie medzi Hbf a Westbahnhof, bohuzial nie. Ked chcem ist vlakom smer Nemecke tak stravim minimalne pol hodinu prestupovanim a vozenim sa linkou 18 ako doteraz. Skoda.
Každú hodinu chodí z hauptbahnhofu sbahn na Hutteldorf. A rýchliky a railjety z Maďarska čo idú na Westbahnhof zasa všetky stoja na Meidlingu. Takže nejako sa to dá nakombinovať a nemusí to trvať hodinu ten presun...
Reakcia na: Peto02 #7:
Môžeš vystúpiť na Meidlingu a odtiaľ máš U6 v 3-5 minútovom intervale.
Reakcia na: Peto02 #7:
Hauptbahnhof ešte nie je dokončená, toto je len provizórny stav. Po jej dokončení v roku 2015 budú diaľkové vlaky zo západu premávať na Hauptbahnhof.
Návrh k forme článku: linky S1-S3 sú zobrazené bielym písmom na šedom podklade, ale električkové 18, D, O a autobusové 13A, 69A nie sú zvýraznené (červenou, resp. modrou farbou). Je to detail, ale bolo by to krajšie ?
akoze zanika 4 hodinova diera, praveze VZNIKLA a to 6 hodinova diera!!! V sobotu podvecer z petrzalky zrusili 2 vlaky od Viedne!!! a to este aj ked chodie len kazde 2 hodiny takze medzi 16.30 a 22.30 je 6 hodinova diera!!! a a nase slavne Zeleznice doteraz nemaju nahodenu cenu za spiatocny listok z BA Petrzalky cez Vieden do Sopron alebo DeutschKreuz
Reakcia na: kalif123456 #13:
Kde vidis tu dieru? Podla CP maju ist cez vikend vlaky z Petrzalky 16:30, 18:30, 20:30 a 22:30...
ospravedlnujem sa, cp.atlas.sk to zial tak ukazuje ked sa nahodi len Vieden, treba dat priamo Vieden Hbf a potom ukaze ze idu aj vlaky 18.30 a 20.30. Velmi pekne dakujem za info. Ta druha vec ze nevedia dat cenu na listok z BA petrzalky cez Vieden do Sopronu alebo Deutschekreuz plati
Reakcia na: kalif123456 #15:
Chodíš často do Deutschkreuzu, či prečo si myslíš, že je to tak významné miesto?
do Sopronu by som rad, Petrzalka zial uz dlho nema priame zeleznicne spojenie osobnej prepravy s Madarskom, tak aspon sice oklukou cez Vieden ale aj tak priamy spoj.
Reakcia na: AAA #16:
O to ani tak nejde, skor je problemom skutocnost, ze tych par cestujucich co by tam isli si nemaju kde kupit listok, kedze v Rakusku neprestupuju, ale pokracuju priamo vlakom z BA.. Mne sa to teda zda ako problem..
Reakcia na: 810zssk #18:
Ale predpokladam, ze v Petrzalke mu predaju listok, kam sa zaziada. Ked mne zratali aj cenu do Rumuska, dediny na konci sveta (a zaciatju hor). Ako som pochopil staznost bola, ze cena nieje na cp.sk
Reakcia na: Jezo #19:
Na CP nie je ziadna medzinarodna cena 😉
Reakcia na: Jezo #19:
Teda prave pozeram ze je, ale nespravna hodnota, pocita to podla vnutrostatneho cestovneho ?