Nízkopodlažné vozidlo by malo pobudnúť v meste 2 mesiace.
Do areálu Dopravného podniku Bratislava v Jurajovom dvore dnes v ranných hodinách dorazila netypická „zásielka“. Po šiestich rokoch prišla na testovanie ďalšia nízkopodlažná električka, tentoraz typ Bombardier Flexity Outlook určený pre španielske mesto Alicante.
Jedná sa o električku vyrobenú v susednej Viedni so 100% nízkej podlahy bez schodíkov v interiéri a s prídavným výsuvným schodíkom pri dverách uľahčujúcim nástup. Ten ocenia cestujúci v Bratislave, pretože vozidlo je o 10 cm užšie než električky prevádzkované DPB.
Interiér je klimatizovaný, čo je na Slovensku vítané a v Španielsku cez leto priam nevyhnutné. Električka má 5 článkov s dĺžkou spolu 32 metrov, čo zodpovedá našim dvojičkám T3 alebo T6A5. Vozidlá Flexity Outlook sú taktiež spojiteľné do dvojíc. Celková kapacita vozidla je 50 sediacich a 150 stojacich cestujúcich. Na bratislavské pomery bude nezvyčajnou obojsmernosť vozidla, ktorá ho umožňuje používať aj na tratiach bez obratiska.
Na rozdiel od prvej nízkopodlažnej električky Škoda 06 T, ktorá sa v meste testovala v októbri a novembri 2006, sa uvažuje aj so skúšobnou prevádzkou s cestujúcimi. Počas svojho dvojmesačného pobytu však najskôr bude potrebné získať povolenie na takúto prevádzku. Podobne ako jej česká sestra pred 6 rokmi aj Flexity Outlook Bratislavčanom ukáže, že moderná nízkopodlažná električka na rozchode 1000 mm je na rovnakej kvalitatívnej úrovni ako vozidlá na iných rozchodoch. O ďalšej prevádzke vozidla v Bratislave vás budeme informovať.
Technické parametre
Dĺžka |
32 370 mm |
Šírka |
2 400 mm |
Maximálna rýchlosť |
70 km/h |
Minimálny polomer oblúkov |
25 m |
Maximálny sklon |
60‰ |
Percento nízkej podlahy |
100% |
Počet sediacich cestujúcich |
50 |
Počet stojacich cestujúcich |
150 os. (pri 4 os./m²) |
Celková obsaditeľnosť |
200 os. |
Zdroje technických údajov:
810zssk
Belfi nevyriesi nic, lebo je to len dalsi manager zamerany na znizovanie nakladov ignorujuci kvalitu poskytovanych sluzieb, cize z toho nadalej robi len socku, ktora skor ci neskor spadne... riesenie musi byt komplexnejsie, ale vozovy park treba riesit presne tak ako trate.