V Bratislave by mohli v budúcnosti jazdiť aj električky s dĺžkou 49 metrov.
Dopravný podnik Bratislava pokračuje vo vyhlasovaní verejných súťaží na dodávateľov nových vozidiel. V najnovšej súťaži bude hľadať možného dodávateľa veľkokapacitných obojsmerných električiek s dĺžkou maximálne 49 metrov a s prepravnou kapacitou aspoň 345 cestujúcich pri 5 os./m2. Výsledkom bude štvorročná rámcová zmluva umožňujúca dopravnému podniku nakúpiť do 60 takýchto električiek v predpokladanej hodnote 404,5 mil. €. Na úvod by chcel DPB kúpiť aspoň 10 električiek. Nákup električiek bude možný jedine po prípadnom získaní nenávratného finančného príspevku z fondov EÚ.
Dopravca by chcel takýmito električkami posilniť najvyťaženejšie linky, kde už štandardné veľkokapacitné električky s dĺžkou 32,5 metra nestačia.
Doplnené:
Požadovaná je nízkopodlažnosť v rozsahu aspoň 90 % podlahovej plochy pre stojacich cestujúcich. Vozidlo by malo mať čo najmenší počet rôznych typov dvojnápravových podvozkov s pevnými dvojkolesiami (otočný, neotočný, motorový, bezmotorový). Pre predĺženie životnosti kolies musí byť viac ako polovica podvozkov plne otočných, pričom plne otočné musia byť krajné podvozky. Životnosť obručí kolies musí byť najmenej 450 000 km. Električka musí byť vybavená dvoma zberačmi prúdu, napájaná však vždy iba z jedného zberača. Podporu napájania z trakčného vedenia majú zabezpečiť krátkodobé akumulátory schopné nabiť sa rekuperáciou pri brzdení a dodať energiu pri rozjazde s cieľom obmedzenia odberu prúdu z trolejového vedenia. Požadovaná je aj funkcia núdzovej jazdy v krátkom beznapäťovom úseku s využitím palubnej batérie.
Súťaže sa môže zúčastniť uchádzač, ktorý za posledných 10 rokov dodal minimálne 5 nízkopodlažných (75 % plochy pre státie) električiek dĺžky aspoň 40 metrov a minimálne 5 nízkopodlažných električiek s rozchodom 1000 mm. Požadovaná lehota na dodanie električiek je 34 mesiacov (pri objednaní do 20 električiek) až 41 mesiacov (pri objednaní viac ako 40 električiek).
Ponuky uchádzačov sa budú vyhodnocovať podľa ceny na jedno miesto vo vozidle pri 5 os./m2 (70 %) a technicko-kvalitatívnych kritérií (30 %), medzi ktorými sú podiel otočných podvozkov, výška obruče kolesa určená na opotrebenie, neodpružená hmotnosť na dvojkolesie a počet dverí s dvoma nástupnými prúdmi pre každý smer jazdy.
Súťažné podklady komplet: tu.
bobitwo
Andy to prehnal, ale spôsob komunikácie Cyklokoalície je veľmi nešťastný, tak isto aj veľa ich riešení a snáh. Nikto nespochybňuje, že treba robiť veci bezpečnejšie, otázkou je, kam až zájsť. Ak mi niekto bude tvrdiť, že chodec/cyklista sa môže správať totálne anarchisticky v premávke a ja ako šofér mám mať kvôli tomu krištáľovú guľu, tak ho pošlem niekam. Tak isto aj vyjadrenia typu, chodci nám preliezajú plot, asi je tam chybný dizajn, chodci a cyklisti nám chodia na červenú, musíme zistiť prečo to tak robia a vyriešiť to... Prejde vodič auta na červenú? Alebo vojde niekam, kam nemal? Div že trest smrti nechcú pre toho šoféra. Sú veci ktoré neokecáš proste a je jedno, či si chodec, alebo vodič.
Tak isto, videli sme čo sa stalo na Vajanského. Čo bráni tomu, aby sa niečo podobné stalo všade inde? Napríklad Šancova? Ja chápem, že pre obyvateľov je to nepríjemné, ale to, že tam jazdí toľko áut. Ale v súčasnej dobe je to 1 z 2 ťahov, ako sa dostať z Dúbravky/Karlovky do Ružinova/Nového Mesta. To mi vážená Cyklokoalícia povie, že však budú chodiť všetci po "8" pruhovej Einsteinovej, keď mosty sú reálne len 4 pruhové? Tie sú už teraz preťažené a to, čo jazdí po Šancovej nerozpustíš už na mostoch. Ak postavia severný obchvat, prosím, nech si tam režú pruhy. Dovtedy sú tu aj iný ľudia, čo sa musia prepravovať. Navyše mám prečo ja ako Petržalčan mám byť ten, čo si to zase odserie? To že sme Petržalka ešte neznamená, že všetko si máme odsrať my a v centre budú mať párty.
Možno sa zobudím 1. apríla a mesto z Pražskej, Šancovej, Karloveskej, M. Schneidera-Trnavského, Štefánikovej, Račianskej, Vajnorskej a Prievozskej spraví 2 prúdovovky po vzore Vajanského a 1. apríl to nebude.
Cyklokoalícia rada robí kompromisy, aspoň tak hovorí. Ale realita je taká, že nikdy žiaden kompromis nebol v podaní ich riešení. Tam teraz plačú, že im na nábreží nestačí ten zmiešaný chodník. Krížom cez Dunaj majú petržalskú hrádzu, chcú mať cyklotrasu na nábreží a zároveň aj na Nábreží a.g. L. Svobodu, že treba urezať pruhy po vzore Vajanského. Načo sú im 2 trasy od seba vzdialené ani nie 100m?
Áno, cením ich snahu, ale cyklisti nie sú jediný ľudia v meste a tak isto aj na nich sa vzťahujú pravidlá.