Zmeny v MHD po otvorení Mlynských nív a Blumentálu (from 16 Nov 2020)

V pondelok 16. novembra 2020 bude po prestavbe otvorená ulica Mlynské nivy, na ktorú sa vráti MHD a zároveň bude obnovená premávka električiek po zrekonštruovanej trati na Radlinského ulici. Od tohto dátumu príde k viacerým zmenám v trasách liniek MHD.

Zmeny po otvorení Mlynských nív

Na Mlynských nivách bude obnovená premávka autobusov a čiastočne aj trolejbusov, vrátane obnovenia obratiska pred budovou VÚB. Vzhľadom na nedokončené trolejové vedenie na Mlynských nivách budú linky 208, 212, N72 približne do polovice decembra naďalej premávať po doterajších výlukových trasách.

  • Linky 21, 25, 88 budú mať nástupištia v pôvodných polohách medzi budovou VÚB a novou autobusovou stanicou. Nástupište na Páričkovej ulici sa ruší.
  • Linky 50, 70, N61 budú premávať opäť po ulici Mlynské nivy s obsluhou zastávky Autobusová stanica pred novou autobusovou stanicou. Doterajšie obchádzky cez Páričkovu, resp. Landererovu ulicu sa rušia:
    • Na ulici Mlynské nivy v smere do centra obslúžia aj zastávku Košická, autobusová stanica pred budovou Nivy Tower.
  • Linka 202 bude premávať po pôvodnej trase z Dolných honov cez Gagarinovu, Prievozskú, Mlynské nivy k Nemocnici sv. Michala:
    • Na linke budú dočasne premávať autobusy.
  • Linka 205 bude premávať obojsmerne cez Mlynské nivy a Svätoplukovu ulicu. Ruší sa obchádzková trasa cez Páričkovu ulicu:
    • V smere k Nemocnici sv. Michala už nebude obsluhovať ani náhradnú zastávku Ul. 29. augusta,
    • V smere na Trnávku bude dočasne naďalej obsluhovať aj zastávku Špitálska.
  • Linka 210 bude opäť obojsmerne zachádzať na zastávku Autobusová stanica:
    • Obsluha zastávky Autobusová stanica: v smere k Novému SND zastaví na nástupišti linky 88, v smere na Hlavnú stanicu na nástupišti liniek 21, 25.
  • Náhradná autobusová linka X72 bude zrušená. Náhradou je obnovená linka 202.

Zmeny po otvorení trate na Radlinského

Premávka električiek bude obnovená po Radlinského ulici cez zastávku Blumentál. Naďalej však bude pokračovať rekonštrukcia trate na Americkom námestí. 

  • Linka 3 bude premávať po doterajšej výlukovej trase cez Vazovovu ulicu. Na trasu cez Blumentál sa vráti až po ukončení rekonštrukcie trate na Americkom námestí.
  • Linka 7 bude premávať po pôvodnej trase z Rače/od ŽST Vinohrady cez Blumentál na Hlavnú stanicu.
  • Linka 9 bude medzi Krížnou a Kapucínskou premávať obojsmerne cez Vazovovu, Blumentál, Radlinského a Obchodnú:
    • Obslúži zastávky Vazovova (prestup na linku 3), Blumentál, STU, Vysoká, Tchibo outlet a Poštová, Martinus.
  • Linky 31, 39, 94, N55 budú premávať po svojich pôvodných trasách cez integrovanú zastávku Blumentál.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Trochu škoda zrušenia zastávky Ul. 29. augusta smer centrum. Vzdialenosť medzi zastávkami AS a Ondrejský cintorín sa mi zdá byť dosť veľká.
Zároveň si myslím, že mohli 208 už teraz potiahnuť na Mliekarenskú, aspoň by mala väčší zmysel a takto sa zasa budú niektorí sťažovať, že im zrušili spoj od Lidlu na Prievozskú.
Reply on: TomJ #1:
Na mapke Ul. 29. augusta smer centrum stále je, či mi niečo uniká?
Reply on: TomJ #1:
Problém vnímam aj v opačnom smere, kde absentuje zastávka na Dunajskej ulici.
Reply on: TomJ #1:
Podla mna 208 nechali ako je a potom ju predlzia k Nuppu, aby mala nejaky zmysel 🙂
Reply on: spejsikx #2:
Na mapke je zastávka. Ale iba so smerovými šípkami na smer Autobusová stanica. Nie na Nemocnicu Sv. Michala. 🙂
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: MatejBA #4:
A nebude u 208 skôr problém s nedostatkom degešov?

#3 Ja by som uvítal aj to, keby 212 zastavovala aj na Ondrejskom cintoríne aj v smere k Cintorínu Vrakuňa na zastávke, kde stáva ZV. Podľa mňa by tam stačilo zrušiť cca jedno parkovacie miesto, príp. posunúť troleje viac doprava.
Reply on: Urbanway 2423 #6:
Tak urcite mensi ako predlzenie napriklad 209 (a ked sa uvolnia z 205 a kupia nove hybridne trolejbusy tak sa uvidi)
Mne osobne chýba priame spojenie Hoždko-AS, pokojne mohla byť predĺžená 205 a 208 ani nemusela byť., pretože 202 bola dosť obsadená aj v tomto úseku.
Reply on: Kotlár #8:
Veď v trvalom riešení (čítam, že v priebehu decembra) bude toto spojenie zabezpečovať frekventovaná L212.
Reply on: MatejBA #4:
Akoze, verzus jej aktualna prevadzka by malo zmysel cokolvek ine. Asi som este nezazil, aby ta linka od svojho opatovneho zavedenia po dokonceni Sulekovej vozila nieco ine ako vzduch.

Inac, mne to spojenie Trencianskej s ASMN chybat bude, ale to len preto, lebo som lenivy pacholok 😃
Reply on: Kotlár #8:
Inac, bola by uplna blbost, aby sa zrusila 208 uplne a na ten jej horny koniec sa natiahla 205 aj s tym, ze by urobila kolecko okolo Rajskej? Ved ked take kolecko moze robit 210 na ASMN, mame precedens...
A ta 7čka bude premávať keď je režim prázdniny v podstate?
Reply on: Kotlár #8:
Tak ono teoreticky to mas napojene s 212 od zastavky Kosicka, Au. St.
Reply on: TomJ #1:
len na 208 nie je potrebný 15 min interval ako je na 205
Reply on: Dadino #5:
V tom smere zastavka bola vzdy 🙂
Reply on: 3pa3ck3 #14:
Som zvedavý, ako v pondelok "potešia" tí ľudia, čakajúci L7 niekde na Vajnorskej, po prečítaní takej informačne bohatej správy...
Reply on: kecho #17:
Nerozumiem prečo by niekto čakal L7 na Vajnorskej. Však sedmička už pekných pár dní nepremáva vôbec. Snáď si to za ten čas všetci všimli.

EDIT: už vidím tú správu na stránke DPB, je naozaj trápna...
To fakt nebolo možné za toľký čas dokončiť všetko trolejové vedenie? Však to je práca na pár dní, všetko potrebné už musí byť dávno pripravené. Spojenie Hodžka a ASMN chýba ako soľ. Výluková trasa cez Svätoplukovu je zbytočne dlhá a obchádza veľké bizniscentrá pri Karadžičovej. Našťastie v tejto dobe to až tak neprekáža, pretože korona vyprázdnila cesty aj bizniscentrá...
Reply on: FFF13 #15:
205 by sa mohla natiahnuť cez Ul. 29.8. po Hodžko. Šulekovu by mohol obsluhovať v polhodinovom intervale nejaký midibus, otáčajúci sa na Kolárku.
Reply on: johnnyjanko #18:
Áno, lenže informácia hovorí, že sa obnoví jej prevádzka. A to logicky implikuje, že sa vráti na svoju poslednú trasu pred zrušením, teda aj na Vajnorskú.

DPB to zaklincoval tým, že v inej správe píše, že linky sa vrátia na stále trasy. Lenže cestujúci (nemyslím teraz šotonostalgikov) nemá povinnosť vedieť, aká je stála trasa danej linky (aj to je dosť spochybniteľné, keďže sa môže hocikedy zmeniť) a aká iba výluková. Pre cestujúceho je podstatné, akú má linka trasu teraz, nie pred rokom.

https://dpb.sk/sk/zmeny-a-obmedzenia/obnovenie-premavky-cez-zastavku-blumental

Ale aby som DPB iba nekrivdil, tak pri Nivách sa podarilo spracovať informácie poriadne:

https://dpb.sk/sk/zmeny-a-obmedzenia/zmeny-po-otvoreni-mlynskych-niv
heh ake necakane ze to Americke nestihli....
Podľa mňa keď dokončia to trolejové vedenie na ASMN tak 208 by mohla byť potiahnutá od Nemocnice na opustenú zastávku Jelačičova.
Reply on: lupask #22:
V tomto prípade si nemyslím, že nestihli. Zámer bol zrejme otvoriť jednu hotovú časť ešte predtým, ako bude dokončené všetko.
Reply on: lupask #22:
Americké je na programe dňa až na konci novembra. Ale mam o tom pochybnosti
Reply on: samuel2000 #23:
Nie som si istý, akú trasu navrhuješ. Myslíš Šulekova - Hodžko - Nem. sv. Michala - ASMN - Miletičova - Saleziáni - Jelačičova? Také niečo mi pripadá nezmyselné. Vymeták odnikiaľ nikam.
Takže jediné spojenie Most SNP - Landererova sa opäť zruší?
Reply on: Furbi456 #27:
Ano,ale to ani moc nikdy nefungovalo pred rekonstrukciou Niv. Velmi davno este 71tka /byvala 115.
Reply on: Petto #28:
No nič, čím ďalej chodím viac pešo vďaka MHD.
Reply on: Furbi456 #29:
Celkovo je zona Nivy, TWIN CITY/Landerova otrasne riesena zo zapadnej casti mesta (KV,Dubravka) . Vypomaha aspon jednosmerne L50 ale opacne je to horor len s L70. Pomoze snad raz 210tka predlzena po Most SNP ked nakupia hybridne trolejbusy.
Reply on: lupask #22:
od začiatku sa to takto plánovalo
Neviem prečo je zrušený autobus X72 kedze 202 urcite nie je za nu nahrada rad by som vediet ako sa mozem dostat z 500 bytov resp. od autobusovej stanice na konecnu Mleikarenska k Lidlu. Pracujem tam, denne som chodil X72 na trase Autobusova stanica - Mliekarenska. Dlhe roky chodieval trolejbus zo Svatoplukovej do Ruzovej doliny (17, 217, 207) a neskor ked potiahli troleje aj daleja az po Mliekarensku, ale ten uz teraz nechodieva. To by bol nahrada a urcite nie 202 ktora ide na Gagarinovu alebo 212 na Mierovu. Neplanujete obnovit spojenie od Svatoplukovej po Mlekarensku alebo aspon do Ruzovej doliny???? Ak sa zrusi X72 tak sa tym padom zrusi jedine mozne spojenie Niv so zastavkou Mliekarenska. Jedine ist s prestupom cez Salezianov co je hodne krkolomne.
Dakujem za info
Vlado Stehule
Reply on: vlados #32:
pretože nie je možné mať dopravu s linkami odvšadiaľ všade. 😉
Reply on: vlados #32:
V priebehu decembra bude náhrada v podobe 208 jazdiacej v trase Šulekova-Americké nám-Kulíškova-Košická-Miletičova-Mliekárenská
Reply on: Ma178rek #34:
Dakujem tak to by bolo fajn presnte na takejto trase vzdy trolejbus aj jazdil.
Reply on: vlados #32:
Dám za pravdu v tom, že predošlá trasa linky 207 mi tiež vyhovovala viac, ako aj 212.
Reply on: johnnyjanko #26:
Tak rozhodne by to bola lepšia trasa ako súčasná. Alebo by bolo lepšie keby končila na Trenčianskej ako 209?
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: samuel2000 #37:
Súčasná trasa je len z núdze cnosť, aby bola obslúžená aj Šulekova.

L208 je určite využiteľnejšia, ak pôjde na Mliekarenskú ako na Jelačičovu, pretože do Centralu (kam väčšina ľudí z Jelačičovej išla) sa dá relatívne ľahko dostať z Trnavského mýta, resp. aj zo Saleziánov. Tam by skôr pomohlo zriadenie zastávky niekde medzi Žellovou a Jelačičovou pre 68, 201 a 209.
Reply on: N/A #36:
Ja nesúhlasím. Je dobré, keď má linka viac-menej rovnakú vyťaženosť na celej trase, lebo sa potom dá lepšie nastaviť interval. 212 je dnes silno využitá po celej trase (bude to ešte lepšie, keď prestane jazdiť okľukou). Kým jazdila po Záhraníckej k Zimnému štadiónu, bola na tomto koncovom úseku prázdna, pretože tam nie je taký dopyt. Dnes tam jazdí 207, ktorá môže jazdiť s väčšími intervalmi, lebo ani na hradnom vrchu nie je taký silný dopyt.
Reply on: vlados #32:
Tak vraj ti v decembri obnovia 208 po Svätoplukovej na Mliekarenskú. Ktovie, možno v tom trolejbuse občas nebudeš sedieť sám. 😁

Keby som bol na tvojom mieste, isto by som jazdil do práce bicyklom alebo kolobežkou.
Reply on: Ma178rek #34:
Už vieme naisto, že to takto bude?
Reply on: johnnyjanko #40:
Nedá sa jednoznačne povedať, či tam býva alebo prestupuje z prímestského autobusu
Reply on: vlados #32:
208cka bude obnovena od decembra vraj po Svatoplukovej na Mliekarensku.
Reply on: johnnyjanko #40:
Ved aj jazdim hlavne zltymi bajkami zdielanymi od Slovnaftu to je najlepsie, ale nie vzdy je to mozne napr. ked leje alebo teraz ked je pred nami zima a nebodaj nasnezi a ptorebujem sa rychlo dostat do prace a pesi je to pol hodka minimalne. A vela ludi si chodi nakupit do Lidla a nie vsetci maju auto a na bajku sa vacsi nakup tazko vozi 🙂 pesi ani nehovorim plne tasky.
Reply on: Petto #43:
Určite by mala byť obnovená tak, ako jazdila pred dvomi rokmi, ale s primeraným intervalom, to znamená nie polhodinovým. A viem si predstaviť, že po uvoľnení degešov z linky 205 by mohla byť 208 (alebo v novom čísle) predĺžená k Nuppu.
Reply on: Furbi456 #27:
však keď veľmi potrebuješ, tak 88 cez Petržalku, ale na cestovný čas sa nesťažuj 🙂
Reply on: 3pa3ck3 #42:
Vzhľadom na to, že spomenul 500 bytov, tak tipujem, že tam býva.
Nieco mi musi unikat, no vie mi niekto vysvetlit, ako dokaze v pripade nedokonceneho trolejoveho vedenia na Mlynskych Nivach na jednej linke premavat trolejbus (205), no v pripade druhej musia byt pouzite autobusy (202) a ostatne linky (208, 212, N72) premavaju po vylukovych tratiach. 🤔
Reply on: Adv_22 #48:
205 zostane v doterajšej výprave a na dieselagregát to hravo prejde aj trolejbus. 🙂
Dočkáme sa L39 v uzle Blumentál konečne obojsmerne?
Reply on: david1 #50:
Tipujem, ze nie, lebo predlzenie jazdnej doby.
Reply on: Adv_22 #48:
Pevne verím, že ti nič neuniká. 😂 Na 205 jazdia trolejbusy s pomocným naftovým motorom, ako už bolo spomenuté. Na 202 budú použité autobusy. Ale na ostatné linky (hlavne 212) už jednoducho nezostane dostatok voľných autobusov, preto na nej musia jazdiť trolejbusy a teda nutne výlukovou trasou.

Keby ešte trvala výluka električiek v KV a Dúbravke, tak by zrejme nebolo dosť autobusov ani na linku 202...
Reply on: johnnyjanko #52:
Ked uz teda 205 pojde nadalej na naftu popri elektrickach namiesto na elektrinu cez Dunajsku, preco vlastne nestoji na elektrickovej zastavke Marianska?
Reply on: kecho #53:
Nedovolujú jej to dopravné značky
Reply on: danlo #54:
Cize za cely ten cas sa vykaslali na to, aby tam doplnili dodatkovu tabulu “okrem MHD”?
Reply on: danlo #54:
Ak je problém prikázaný smer obchádzania, tak ten môže trolejbus spokojne ignorovať (akurát by muselo byť garantované, že DeGeše tu nebudú nahradené autobusmi).

Alebo ten prikázaný smer sa odtiaľ môže pokojne vyhodiť (keďže obchádzanie ostrovčeka vpravo vychádza zo všeobecných predpisov) a dá sa tam iba vodiaca doska
Reply on: 3pa3ck3 #56:
§ 11 ods. 1 a 2 zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke - znenie účinné od 09.04.2020:

(1) Pozdĺž nástupného ostrovčeka alebo ochranného ostrovčeka sa jazdí vpravo. Vľavo sa smie jazdiť len vtedy, ak jazde vpravo bráni prekážka alebo ak je to bezpečnejšie s ohľadom na rozmery vozidla alebo nákladu. Pozdĺž električky sa jazdí vpravo, ak nie je dopravnou značkou povolená jazda vľavo.

(2) Na električkový koľajový pás v úrovni vozovky sa smie vojsť len pri obchádzaní, odbočovaní, otáčaní, vchádzaní na cestu, alebo ak to dovoľuje dopravná značka alebo ak to vyžadujú mimoriadne okolnosti, najmä ak nie je medzi električkovým koľajovým pásom a okrajom vozovky dostatok miesta. Električkový koľajový pás zvýšený nad úroveň vozovky alebo znížený pod jej úroveň, alebo ktorý je od vozovky inak oddelený, najmä obrubníkom, smie sa prechádzať len priečne, a to na mieste prispôsobenom na to. Pritom vodič nesmie ohroziť ani obmedziť električku v jazde.

V skratke: musel by byť na trati vyznačený buspruh
Reply on: danlo #57:
Takže zastavovanie autobusov na električkovej zastávke na Krížnej smer mesto je nelegálne?
Reply on: danlo #57:
Cize farba na vyznacenie sa uz predtym minula pri malovani namestia SNP. 🙂
Reply on: 3pa3ck3 #58:
Kde tam zastavujú autobusy?
Reply on: Andy #60:
Počas výluky tam zastavovali X2 a X8. A na Mariánskej tiež počas výluky zastavovali autobusy, takže buď to ide, len to nikoho nenapadlo, alebo vtedy proste porušili predpisy.
https://imhd.sk/ba/galeria-media/176322/3521-na-v%C3%BDlukovej-trase-linky-N72?gsd=0&ghl=N72&ref=ba%2Fgaleria%3Fghp%3D%26ghv%3D0%26ghe%3D%26ghl%3DN72%26gha%3D%26ghdo%3D%26ghdd%3D%26gsd%3D0
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: TomJ #61:
Myslím si, že to boli skôr "výnimky" kvôli výluke. Trvalé linky by tadiaľ asi radšej neposlali.
Reply on: Andy #60:
Priznávam, že som tam nikdy nevidel zastaviť autobus, ale keďže sú tam autobusové terčíky, tak dedukujem, že je to aj autobusová zastávka

https://maps.app.goo.gl/4u5sFLCVAJuwjDU3A
Reply on: Andy #60:
Inak N53 tam má kde zastávku?
Reply on: 3pa3ck3 #64:
Zástavky N53 na celej Krížnej sú v znamení Autoslavy kedy autá veselo parkujú v ich priestoroch a nikto to nerieši celé roky a mesto asi na to rezignovallo, pretože už pár rokov ani neznačili vodorovné značky.
Ale Krížna je krásny príklad akoby ulica v centre nemala vyzerať a nepríjemnosťou je z nej len tranzitná ulica.
Reply on: hroch #51:
Predĺženie? Veď ak by odbočila 39 z Račianskeho mýta na Radlinskú, vyhla by sa denným zápcham pri križovatke NBS. Opačne, jej trasa by sa určite zrýchlila.
Reply on: Jajboli #66:
radlinsku by u rozumnych zjednosmernili a elektrickovu trat posunuly blizsie k novopostavenym bytovkam.....
Reply on: Jajboli #66:
No neviem či by si mohla odbočiť z Rač.mýta doľava na Radlinského.
Reply on: Pe67 #68:
A dovod, preco by nemohla ist po el trati vlavo?
Reply on: Pe67 #68:
Prečo by nemohla?
To odbočenie aj ja využívam.
Obchádzam upchatú Mýtnu..
Reply on: 3pa3ck3 #42:
Pán Vlado Stehule tam určite býva. Už len preto, že pozná názov "500 bytov". 😉
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Pe67 #68:
Odbočenie by problém nebol, len potom treba urobiť niekde zastávku. Najlepšie by asi bolo, ak by stála spolu s 21 a 210, aj keď potom by sa musela preradiť cez tri pruhy, tak neviem.
Reply on: SuchSoft #72:
Vďaka 🙂
Reply on: SuchSoft #71:
To je označenie nejakého projektu? Ja som to pochopil ako počet bytov v danej oblasti (čo zase nie je také ťažké odhadnúť)
Reply on: 3pa3ck3 #75:
Je to názov štvrte. Vtedy sa pojem 'developerský projekt' nepoužíval 😉
Reply on: Jajboli #66:
A čo by obslúžilo Povraznícku, keby išla po RADLINSKEJ?
Reply on: 3pa3ck3 #75:
Hej, to je developerský projekt z 50. rokov.
Reply on: S499.1023 #78:
😂😂
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: S499.1023 #77:
No predsa N55. 😂

Ale teraz vážne. Ak by išla L39 po Radlinského, tak by sa holt musela Povraznícka vynechať. Z mojej skúsenosti tam však vždy vystupujú skôr jednotlivci a k poliklinike ide aj tak väčšina ľudí od Blumentálu. Takže z Blumentálu by podľa mňa profitovalo viacej ľudí.

Ešte mi napadlo, že 31 a 94 by mali nejakú novú zastávku niekde tu: https://www.google.com/maps/@48.1543054,17.1155888,3a,75y,109.73h,76.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1syBihEgQgZ3WYCEYV2pfWbA!2e0!7i13312!8i6656 alebo tam ako stávala 39 pri ZŠ Vazovova, ak by bolo potrebné obslúžiť aj polikliniku.
Reply on: S499.1023 #78:
OK...
Nebolo by vhodné Košickú premenovať naspäť na jednouchú Košickú bez prívlastku a Svätoplukovu tiež?
Lebo potom už aj Wustenrot a Prístavná môžu mať v názve Autobusová stanica...
Reply on: TeBeCe #83:
A prečo je potom v cp uvedená ako Košická, AS? 🙂
Reply on: kecho #84:
Asi to nechali este kvoli 212, ktora je stale vylukova, aby aj ti, ktori idu z Hodzovho vedeli, kde vystupit.
Reply on: TeBeCe #85:
Mohli mi usetrit robotu, takto to musim nejako zmacknut. 🙂
Reply on: Urbanway 2423 #80:
31 aj 94 by v priestore bývalej Vazovovej pre 39 potrebovali miesto na drobnú vyrovnávačku, pretože v smere z centra idú v špičke hala-bala, dávnejšie keď nebol Blumentál tak 94 chodila podstatne presnejšie a najlepšie by bolo ak by bola na znamenie takže by nebolo na nej nutné zastať bez dopytu/vyčkávania.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Kotlár #87:
Máš pravdu, len to by sa zase zdvihla vlna odporu, že kde budú stáť autá rodičov, keď im zrušíme 3-4 parkovacie miesta...
Skúste si otvoriť si otvoriť grafikon linky 202 na 16. 11. 2020 na stránke dpb.sk - dozviete sa, že chodí na Hodžovo námestie. 😥
Ešte otázka, fakt budú náhradné autobusy L202 chodiť na Hroboňovu??? 😮
Viď posledné odchody:
https://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/202/%C4%8Cili%C5%BEsk%C3%A1/smer-Star%C3%A9-Mesto-Nemocnica-sv-Michala-Ondrejsk%C3%BD-cintor%C3%ADn/bd807c807f84817f817c817f8175c18075b6828475be7f75c97f75b3817f817f7c80807c8085
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: SuchSoft #89:
Na Hroboňovu budú chodiť len posledné spoje, t.j. tie čo obsluhujú Palisády (tie na Prokopa Veľkého sú zrušené), ostatné budú chodiť služobne na Trnávku z Čiližskej/Nem. Sv. Michala. A tie dojazdové spoje na Hroboňovu majú potom tiež prejazd na Trnávku.
Takže na Nivách sa v podstate nič nezmenilo. Zastávky MHD sú znova roztrúsené po okolí, tak ako boli. Myslel som si, že pri tak rozsiahlej výstavbe sa začne rozmýšľať nad zmenou a integráciou do nejakého celku.
Reply on: kecho #82:
K zmene názvov zastávok príde k 13.12.
Reply on: Valec #92:
Dakujem. Cize vseobecne sa uz budu menit zastavky len v casoch, ked to bude vyhovovat lajnam a zssk?
Reply on: Spacer1 #91:
Preco by spravili ten “obluk” 21/88 vacsi zaroven s presunom cesty, aby mali nastupnu zastavku spolocnu s 202,205,50,70? Na to nebolo dost casu, ved uz od augusta 2019 tadial behaju vozy MHD nadzvukovou rychlostou, ze ich ani nevidno.
Tu sa vseobecne pri vystavbe iba konzervuje doterajsi stav a poloha zastavok...
Reply on: kecho #93:
To nie je že to vyhovuje SL a ZSSK - GVD sa mení v rovnakom čase v celej Európe. Cieľom je minimalizovať počet zmien v doprave v priebehu roka a teda čo najmenej zaťažovať cestujúcich a nerobiť im zbytočné prekvapenia. Na Slovensku to máme zakotvené aj vo vyhláške:

"Trvalé zmeny v cestovných poriadkoch vstupujú do platnosti v termínoch zhodných s termínmi zmien grafikonu vlakovej dopravy, ak neexistuje závažný dôvod na vstup zmeny do platnosti v inom termíne.“
Reply on: N/A #95:
Lenze nema logiku davat zastavke nazov, vytlacit ho do vsetkych cp a o 3 tyzdne toto vsetko menit. Kolko lajnovskych busov zastavuje napriklad na Kosickej alebo Svatoplukovej?
Zaujimave, ze pri Molecovej nevadila zmena nazvu “mimo zmien grafikonu”... A takych zastavok je x.
Reply on: kecho #96:
https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/V%C5%A1eobecn%C3%A1-diskusia?dfpi=237323#237323

Máš príležitosť postaviť sa zo stoličky a ukázať všetkým, ako sa to robí.
Reply on: Ike #97:
Nemam 36-hodinovy den, aby som stihal este dalsie zamestnanie. 🙂 Ale urcite by to mohlo byt zaujimave.
Reply on: Ike #97:
uprimne, v tomto regione je ten ponukany plat hodny kus pod urovnou kde by som si vedel predstavit robit cokolvek zmysluplne na plny uvazok....
Dokumentačné foto dokončovacích prác
Reply on: si #99:
Hold, DPB nie je Microsoft
Reply on: S499.1023 #77:
A v čom je dôležitá Povraznícka ulica? Poliklinika na Mýtnej by bola dobre dostupná z Blumentálu.
Reply on: Ike #101:
Je alebo nie je, ak hladaju cloveka, ktory skutocne ma toto vsetko ovladat a zlepsovat procesy, tak za tie peniaze, co ponukaju, nenajdu nikoho naozaj kvalitneho. Pre ludi, ktori sa naozaj vyznaju a maju skusenosti, pricom to nie je len dobra zasterka, by sa ten plat mal zacat pohybovat okolo 1800 eur (absolutne minimum) a viac. Toto oslovi akurat rozne zivly, mozno este absolventov informatiky na netechnickych skolach. Aj oni to ale budu brat ako docasne miesto.

Toto je ta bieda verejnych a statnych podnikov, ze maju zviazane ruky a nemozu zodpovedajuco ohodnotit odbornikov. A potom sa tu nadava na zle nastavene ciele na vozidlach, rozne nejednotne metody oznacovania sluzobnych / konciacich jazd, ci vozidla, ktore predcasne v dany den ukoncilo sluzbu.

Ak sa v najblizsich rokoch neotvori ten zakon o odmenovani v statnej a verejnej sprave, nie len, ze tu nebude dobre, este sa to vsetko ovela viac zhorsi. Az na niektore zvlastne institucie je sukromny sektor tak o 5 chotarov popredu.
Reply on: lostrail #103:
S týmto môžem (žiaľ...) len súhlasiť. Kompletne do bodky. Nanešťastie kritická masa voličov si to ešte stále neuvedomuje a keď sa napríklad na takej oprave cesty nepracuje 24 hodín denne vrátane víkendov, priemerný volič nadáva, prečo nerobia soboty nedele sviatky?... Že možno pol roka pred tým aj on sám silou mocou chcel súťažiť o najnižšiu cenu si neuvedomí, oni tí ľudia fakt nebudú pracovať zadarmo. Presne ako si naznačil, úroveň služieb verejných podnikov zodpovedá len tomu, čo od nich ako spoločnosť (teda ako volič) pýtam a v podstate čo im dovolím. Ale ak mi nevadí, že na referentských pozíciách budú ľudia pracovať za milodary (lebo predsa §vštátnejsprávesarobízadarmoamátotakbyť, §všetcikradnúaničvámnedám, §primátormábyťrádžejeprimátorabyťticho), tak nemôžem čakať rozumný posun. Iba že by tu existoval nejaký zázrak (možno existuje - on predstavuje pár nadšencov v každej sfére, čo je super a vrátane DPB - a je to vidieť!, ale to vážne chceme dlhodobo len takto? Nič moc stratégia.) Nejdem sa opakovať, diskutovali sme tu o tom prednedávnom.
Reply on: Ike #101:
T.
Reply on: Jajboli #102:
Aj napríklad Björnsonova?
Reply on: S499.1023 #106:
Björnsonova to má zhruba rovnako blízko na Karpatskú, odkiaľ toho predsalen jazdí trochu viac ako jedna linka s 20-minútovým intervalom, aj to iba jednosmerne
Reply on: 3pa3ck3 #107:
Pre bežnú dopravu sú Nivy naďalej zatvorené?
Reply on: N/A #108:
Nemali by byt. Su?
Reply on: hroch #109:
Nenachádzam sa práve v BA a nikde som nezachytil informáciu, ako to bude s autami, preto sa pýtam.
Reply on: N/A #110:
Je to celé otvorené, akurát nejdú semafory na križovatke Mlynské Nivy - Košická, takže je tam trochu chaos.
Reply on: S499.1023 #106:
Vieš koľkí ľudia majú dostupnosť pešiu aj 15 minút od zástavky? A čo? Pozri si takú Záhorskú Bystricu. Predsa nebude MHD jazdiť po každej ulici len aby ľudia boli spokojní. Ak by 39 a 31 jazdili po Radlinského a nie Mýtnej, ich jazda by trvala výrazne menej lebo by neviazli s autami na križovatke pri NBS. A dôležitý bod poliklinika na Mýtnej by bola v pohodlnej pešej a MHD dostupnosti cez uzol Blumentál. Autá by mali jazdiť naďalej po Mýtnej, MHD po Radlinskej.
Reply on: lostrail #103:
"Ak sa v najblizsich rokoch neotvori ten zakon o odmenovani v statnej a verejnej sprave, nie len, ze tu nebude dobre, este sa to vsetko ovela viac zhorsi. Az na niektore zvlastne institucie je sukromny sektor tak o 5 chotarov popredu."

Alebo postačí zaviesť progresívne zdanenie tak, že platy v súkromnom sektore prestanú deformovať mzdovú politiku a stimulovať infláciu. 🤔
Reply on: gejza #113:
no a skus este povedat v ktorej krajine to z dlhodobeho hladiska takto aj fungovalo a ake celkove pozitiva to tam malo.....
Reply on: gejza #113:
Dalsi, kto ide trestat tych, ktori zarabaju viac ako priemer, hoci nesedia v kancelarii do 14-tej s dvomi strankovymi dnami v tyzdni, ale robia denne do nevidim?
Dakujem, toto sme tu uz mali...
Reply on: gejza #113:
Ako platy v súkromnom sektore deformujú mzdovú politiku ?
Mzdy sú dané trhom, jediný deformátor je tu štát s minimálnou mzdou a tabuľkovým nonsensom vo verejnej správe.
Reply on: gejza #113:
Kedy stihli zrusit kratenie nezdanitelneho minima a 21% sadzbu pri vyssich prijmoch?
Reply on: si #114:
Tuším vo Švédsku v 60. a 70. rokoch - výsledkom bolo, že prišli o hromady daňových rezidentov a rozhodne sa nemali tak dobre, ako sa s ohľadom na úroveň priemyslu mať mohli. Červenofašisti ako Géza to dodnes vzývajú ako "tretiu cestu" .
Reply on: S499.1023 #118:
Pred 7 rokmi takto odišiel do daňového exilu (bez ohľadu moje nesympatie) Gerard Depardieu, pretože mu hrozila superdaň. Netreba opakovať úplne základoškolskú matematiku, že dobre zarábajúci človek aj dobre odvádza dane (teoreticky) a jeho odchodom do daňového exilu štát nič nezíska.

Druhá vec je, že pre dobre zarábajúceho človeka je oveľa jednoduchšie dvihnúť kotvy.
Reply on: gejza #113:
Tak toto nemozes mysliet vazne. To je cele zle na tolkych urovniach... Ale vidim, ze uz ti odpovedali ini, takze ja nemusim.
Reply on: S499.1023 #118:
Súhlasím, ale progresívne zdanenie majú predsa dodnes v mnohých štátoch, napr. aj USA...

Hoci ja som skôr za rovnú daň, a daňové bonusy (nie dávky!) pre chudobnejších...
Reply on: johnnyjanko #121:
No a práve preto, že v USA majú EXTRÉMNE progresívne zdanenie, tak napríklad súdruh exprezident platil na daniach pár dolárov, lebo si zisky proste vyviedol inakade a ešte to vydáva za vlastnú šikovnosť. A preto si v USA prakticky\ každý robotník na daňové priznanie berie daňového poradcu.
Podľa môjho názoru tadiaľ cesta nevedie.
Okrem toho progresívne zdanenie v USA ani v žiadnej inej civilizovanej krajine nesleduje Gézove ciele.