Premávka historických vozidiel počas Noci múzeí a galérií (19 May 2018)

Bezplatne budú premávať štyri mimoriadne linky s historickými vozidlami.

V sobotu 19. mája 2018 vypraví dopravný podnik do ulíc historické električky, trolejbusy a autobusy pri príležitosti podujatia Noc múzeí a galérií 2018. Trasy historických vozidiel s bezplatnou premávkou budú nasledovné:

  • Električková linka  H1 s vozidlami BMEŽ #31 a Tatra T3 #275 bude premávať po trase:
    • Hlavná stanica - Radlinského - Obchodná - Kapucínska - tunel - nábrežie - Mostová - Jesenského - Nám. SNP - Obchodná - Radlinského - Hlavná stanica.
      • Odchody z Hlavnej stanice od 13:30 do 23:30  každých 30 minút.
      • Odchody z Jesenského (SND) od 13:00 do 23:00 každých 30 minút.
      • Pre poruchu zberača miesto #275 po 16:00 premáva T3M #7733+7734.
    • Doprava k múzeám a galériám v centre mesta a k Múzeu dopravy pod Hlavnou stanicou.
  • Električková linka  H6 s vozidlami Tatra T2 #215 a Tatra K2 #317 bude premávať po trase:
    • Karlova Ves - Botanická záhrada - Most SNP - Mostová - Jesenského - Nám. SNP - Kapucínska - tunel - Botanická záhrada - Karlova Ves.
      • Odchody z Jesenského (SND) od 14:00 do 23:00 každých 30 minút.
      • Odchody z Karlovej Vsi od 13:36 do 23:36 každých 30 minút.
    • Doprava k múzeám a galériám v centre mesta a k Vodárenskému múzeu.
  • Trolejbusová linka  H12 s vozidlami Škoda 9 Tr #53 a Škoda 14 Tr #6310 bude premávať po trase: 
    • Valašská - Lovinského - Hroboňova - Pražská - Šancová - Legionárska - Karadžičovca - Záhradnícka - Jégého - Zimný štadión  a späť.
      • Odchody z Valašskej od 12:45 do 21:45 každých 30 minút.
      • Odchody od Zimného štadióna od 12:15 do 22:15 každých 30 minút.
    • Doprava k Múzeu dopravy pod Hlavnou stanicou.
  • Autobusová linka  H29 s vozidlami DPB a KHA Karosa ŠM 11, ŠL 11 a Karosa Cabrio bude premávať po trase:
    • Most SNP - Lafranconi - Botanická záhrada - Rivéra - Devínska cesta - Hrad Devín  a späť.
      • Odchody spod Mosta SNP (nást. 2) od 10:40 do 20:00 každých 20 minút.
      • Odchody spod Hradu Devín od 11:20 do 20:40 každých 20 minút.
    • Zastaví len na zastávkach Most SNP, Chatam Sófer, Lafranconi, Botanická záhrada, Vodárenské múzeum, Sihoť BVS a Hrad Devín. Pri jazde do Devína zastaví aj pri kostolíku v Podhradí (Slovenské národné múzeum).
    • Doprava k Hradu Devín, Vodárenskému múzeu a múzeám a galériám v centre mesta.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ja sa tesim na #317
Ktorá to bude Škoda 14Tr? Historická 6207? Za prípadnu odpoveď ďakujem
Reply on: Alexidlo #2:
Nie, mala by byť 6310.
6207 ešte nie je schopná prevádzky...
Neviete prosim ktore odchody z Mosta SNP, resp z Devina vykonava Cabriobus? Dakujem 🙂
Reply on: ivanbuto #3:
6310 je aktuálne azda najnudnejšia zo 14 Tr... ten šumot z diferenciálu je strašný.
Reply on: ivanbuto #3:
Premávkový voz už je historické vozidlo? ?
Reply on: Solider #6:
To je otázka na mňa?
Náhodou, 9Tr + 14Tr je lepšie riešenie ako 2x 9Tr. Tá 6310 síce nebude pôsobiť moc historicky ale je to aspoň taký malý kompromis keďže okrem 9Tr tu žiadny iný historický trolejbus zatiaľ nemáme, 14Tr a 15Tr(M) čakajú na rekonštrukciu a Sanos ani neviem v akom stave je aktuálne.
Reply on: ivanbuto #7:
Však ono by to už oveľa lepšie pôsobilo, keby aspoň použili 6278/6285 alebo pseudohistoričák 8144...
Reply on: Peter6607 #9:
Treba adresovať inde, nie mne.
Vie sa kedy má odchody 6310 a kedy 9 Tr?
Reply on: baran #11:
9Tr by mal chodiť :15 z Valašskej a :45 zo Zimáku
Reply on: Jak44 #4:
10:40 Most SNP, 11:20 Hrad Devín, 12:00 Most SNP atď na striedačku po 40 minútach, posledný 19:20 HRad Devín.
Reply on: mirec240 #8:
Tak je premávka historických vozidiel a nemá to pôsobiť moc historicky? Však to je totálny trapas ?
Miesto 275 pojde 7733-4
Reply on: TeBeCe #15:
7819-20 nerabotajet? Tak to je fantazia...
Reply on: Mike #16:
Predpokladam, ze pre co najkratsi vypadok bola vymena za T3M
Reply on: Solider #14:
Keď chcú 8144 ako historičák tak jej mohli dať pôvodný náter (alebo ten "novší" trojfarebný) a mohla slúžiť ako hv najmä teraz kým ešte nie je hotová 6207, s ktorou bude asi celkom dosť roboty.
Akurát že 7733+34 aj 6310 jazdia na nočákoch, aspoň podľa toho čo majú na informačných tabuliach ?
Reply on: TeBeCe #17:
Na toto myslieť mohli takže aj záloha mala byť k dispozícii. V prípade autobusov neviem či nejaká je.
Trochu off-topic, ale je nejaká možnosť pridať fotky medzi tie, ktoré sú v updatoch? Rád by som tam niekedy uvidel aj jednu z mojich. 🙂
Reply on: mirec240 #18:
A ty by si ten lak tej 8144 urcite zaplatil, ze?

Ked je problem udrzat to, co mame hotove prevadzkyschopne kvoli neexistujucemu rozpoctu na udrzbu historicakov, tak z coho by si dal tu 8144 lakovat?
Reply on: tom.mesaros #21:
Tým, že si ich (ju) nahral do príspevku si už na pol ceste k zariadeniu do updatu - teraz to závisí už iba od update-majstra. ?
Reply on: LubomirM #22:
Pri takomto uvažovaní môžeme rovno zrušiť prevádzkovanie historických vozidiel. Problém si vystihol v druhej vete ale to ako to v DPB chodí ja veľmi dobre viem, že na to nestačí iba mávnutie zázračným prútikom a budeme tu mať špičkové historičáky... Treba sa pozrieť na také Brno (chápem, s Bratislavou neporovnateľné) ale sú aj mestá kde k tomu majú úplne iný vzťah. Lenže v prípade DPB to vyzerá akoby boli historičáky skôr na príťaž, čiže môžeme byť radi že tu aspoň nejaké máme, to uznávam. A aj to v niektorých prípadoch vďaka ľuďom čo do nich dobrovoľne vložili veľa úsilia... A s tým rozpočtom, nebodaj nastane v budúcnosti nejaký zázrak že sa historické vozy, čo čakajú na rekonštrukciu, vôbec dočkajú? Alebo sa bude čakať kým sa to nerozpadne a potom to aj tak zlikvidujú.
Reply on: Solider #14:
Kde si bol s totálnym trapasom pri minuloročnej 6632? Rozhodne radšej modernizovaná 14 Tr ako stále dve rovnaké 9 Tr. Svedčilo o tom aj množstvo cestujúcich a ich reakcie...
Treba oceniť veľmi ochotný prístup personálu trolejbusov a električiek počas tejto udalosti. K fotografom aj fanúšikom všetkých generácií. Výmena tvárí výrazne prospela.
Reply on: tom.mesaros #21:
Dakujeme, peknym fotkam sa vzdy potesime, fotka je uz v update ?

Ak mate fotiek viac, alebo mate zaujem pravidelne prispievat, napiste na mail uvedeny v kontaktoch https://imhd.sk/ba/doc/sk/15849/Kontakt-na-imhd-sk-Bratislava ?
Reply on: Peter6607 #25:
A koho to je chyba, že sú stále dve rovnaké 9 Tr? Ak raz bola akcia označená ako premávka historických vozidiel, tak vypravenie prevádzkových vozov je klamanie verejnosti. Takéto akcie sa nerobia len pre šotoušov, ale predovšetkým pre širokú verejnosť, pre ktorú 14 Tr po Zlineri nielen, že nepôsobí ako historické vozidlo, ale ani fakticky nie je historickým vozidlom. Ak je klamanie verejnosti ospravedlniteľné, tak prosím. Podľa mňa to však svedčí o veľkej neserióznosti.
Reply on: mirec240 #20:
A aká je ešte možnosť náhrady za inú čo najviac pôvodnú T3 okrem 7733-34 alebo 7819-20? 7821-22 nie je v pojazdnom stave, 7602-10 je odstavená a iné nie sú ?
Reply on: Solider #28:
Chápem pohľadu na vec a v podstate súhlasím, akurát si však myslím, že s ohľadom na aktuálny stav to bolo takto dobré.
Aká je príčina aktuálneho stavu? Nie je to náhodou preto, lebo systém bol nastavený pre záujmové skupiny? Tak potom ako sa môžeme čudovať, že toto je jeho výsledok?
Reply on: Solider #29:
A musela byť náhradou nutne T3? Ak áno tak potom práve tá 7819+20. Aj keď v interiéri je pre laikov podobná ako 7733+34. Ale čo sa mňa týka, ja mám 7733+34 rád a ani mi veľmi nevadilo že sa rozhodli práve pre ňu. V tom príspevku som narážal skôr na to že DPB na výpadok nebol vôbec pripravený, keď narýchlo zháňali náhradu aby tam vôbec niečo jazdilo.
Reply on: mirec240 #24:
Rád by som podotkol, že aktuálny prístup DPB k historickým vozidlám je priam deštrukčný. Vozidlá, ktoré pôvodne boli ako tak pod strechou v Krasňanoch, sú zrazu na Trnávke hneď pri plote, kde na nich prší, svieti slnko, mrzne a pod. Stojí tam napr. #3702, ktorá sa začína podobať na stav bežnej prevádzky. Ikarusy 280 vyzerajú, že ani nebudú nikdy už opravené, pretože #2881 som si minule prehliadol a stačí už naozaj do nej len kopnúť a rozpadne sa. Čo sa týka tej z Levíc, je o niečo lepšie na tom, avšak investícia desiatok tisíc eur nie je priorita DPB. Treba veriť, že sa podarí #1512, avšak tá má tiež veľmi čiernobiely osud. Našťastie niektoré vozidlá ako Ikarusy 4xx išli do Maďarska, kde sa buď podrábajú ako takej oprave, alebo sú len garážované, alebo nejaké vozidlá by mali ísť aj do ČR. Čo sa ale týka historičákov DPB, tak reálne #3350 by mala mať v priebehu niekoľkých mesiacov vymenenú prevodovku z nejakej B 731 (2M70).
Reply on: Peter6607 #30:
Príčinou tohto stavu je podľa môjho osobného názoru chýbajúca koncepcia, kooperácia a obrovské podfinancovanie. Minimálne teda v porovnaní s historickými zbierkami v ostatných mestách v okolí.
Reply on: mirec240 #31:
Pravdepodobne ani nič iné už nebolo v zálohe z toho, čo je schopné prevádzky.
Reply on: N/A #32:
Vieš mi povedať, prečo by mala 3350 dostať inú prevodovku? Jediná prevodovka o ktorej viem je z voza 4079.
Áno, z vozidla #4079, teraz je pohodená pri 2881. 3350 má údajne trocha problémovú prevodovku, a tá z B 731 má byť ako náhradná, keby odišla nadobro tá z 3350.