Pred chvíľou som išiel hore Pražskou na Kramáre a veru, že tam tá 70-ka nie je. Časť vodičov išla predpisovo, ale predbiehali nás tí, čo jazdia po pamäti.
Inak také, že koniec príkazu ruší križovatka, sú byrokratické nezmysly, podobne ako neoznačené križovatky. Vodič má byť na svoju povinnosť upozornený. Ak zrazu platí 50-ka, má tam byť značka. Ak platí prednosť sprava, má tam byť značka križovatka (X). Vodič nemôže v tej rýchlosti lúštiť rébus (ako píšu aj iní), či vpravo je právoplatná ulica, alebo parkovisko, alebo obytná zóna - lebo z nej sa musí dávať prednosť, tu prednosť sprava neplatí - má byť upozornený značkou - hlavná, daj prednosť, stop, X. Mne ale pripadá, že naše dopravné inšpektoráty sa vyžívajú v nachytávaní vodičov. Výjazd od pumpy ruší či neruší značku? Bohvie, ako sa tu uvádza. Nerozumiem tomu, prečo sú naši policajti proti polopatizmu. Návody a príkazy majú byť blbuvzdorné. A v prípade šoférov nejde väčšinou o blbosť, ale o zlomky sekundy, keď nie je šanca postrehnúť zmenu. Lebo ľudská psychika je jednoduchá - žiadna značka = nič sa nedeje, nič sa nemení. Na upozornenie už 99,9% šoférov zareaguje.
Inak také, že koniec príkazu ruší križovatka, sú byrokratické nezmysly, podobne ako neoznačené križovatky. Vodič má byť na svoju povinnosť upozornený. Ak zrazu platí 50-ka, má tam byť značka. Ak platí prednosť sprava, má tam byť značka križovatka (X). Vodič nemôže v tej rýchlosti lúštiť rébus (ako píšu aj iní), či vpravo je právoplatná ulica, alebo parkovisko, alebo obytná zóna - lebo z nej sa musí dávať prednosť, tu prednosť sprava neplatí - má byť upozornený značkou - hlavná, daj prednosť, stop, X. Mne ale pripadá, že naše dopravné inšpektoráty sa vyžívajú v nachytávaní vodičov. Výjazd od pumpy ruší či neruší značku? Bohvie, ako sa tu uvádza. Nerozumiem tomu, prečo sú naši policajti proti polopatizmu. Návody a príkazy majú byť blbuvzdorné. A v prípade šoférov nejde väčšinou o blbosť, ale o zlomky sekundy, keď nie je šanca postrehnúť zmenu. Lebo ľudská psychika je jednoduchá - žiadna značka = nič sa nedeje, nič sa nemení. Na upozornenie už 99,9% šoférov zareaguje.
Ike
Pamätám si, že v Mlynskej doline pri ZOO bola 70ka, ktorá sa ťahala postupne až k zastávke Habánsky mlyn, akurát, že nikde nebola ukončená. Medzi Habánskym mlynom bola čerpacia stanica, ktorá bola podľa starého zákona 315/1996 miestom mimo cesty (v zákone bola čerpacia stanica explicitne definovaná ako miesto mimo cesty). Vo vyhlásenom znení nového zákona 8/2009 ešte miesto mimo cesty zostalo (ale už menej jednoznačne), ale v súčasnom znení už nie je (je tam len jeden nerelevantný výskyt). Do toho bol ale výjazd z čerpacej stanice označený značkou "daj prednosť v jazde", čo prináša do celej situácie vyhodnocovania, či je to križovatka rušiaca 70ku alebo nie, ďalšie premenné. Aby to nestačilo, vznikol tam bytový komplex Green house, takže skôr sa prikláňam ku križovatke.
Keď som však žiadal políciu o osadenie dopravnej značky "koniec 70", tak mi odpísali v duchu, že situácia je jasná, bezpečná a vodič má poznať pravidlá cestnej premávky - ergo prudko byrokratický prístup. Vodič sa podľa polície má v sekundách hrať na právnika namiesto toho, aby tam boli jednoznačné značky.
Nakoniec tam dali koniec 70, ktorý je síce osadený zle, ale aspoň tam je.
Podobne primátor Senca, dal pred školy osadiť značku "školská zóna", hoci vozovka pripomína pristávaciu dráhu. Keď tam Cyklokoalícia merala rýchlosť, pod 20 km/h nešiel nikto. Reakcie boli tiež v duchu, že "vodič má poznať dopravné značenie" - opäť byrokratický prístup namiesto teleologického "urobíme tam takú úpravu, aby sa deti do škôl vedeli dostať bezpečne".