Diskusné fórum › Off-Topic Fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Na Karadžičovej tento týždeň nejakí pracovníci upchávali praskliny v asfalte najneefektívnejším možným spôsobom. 😃 Plynovým horákom roztápali výplňovú hmotu. V decembri!

Na jednej strane je to zaujímavé, že sa niečo robí, na druhej strane, tento magoriát má asi najbizarnejšiu predstavu o údržbe mestského majetku.

Za chvíľu budú ručne natierať obrubníky na bielo ako v Severnej Kórei 😃
Reakcia na: S499.1023 #2964:
Ja viem, že tie naše nové pravidlá sú opísané z Nemecka.
Reakcia na: Miro #2961:
Tak pozor v Nemecku!
Jedna historická zaujímavosť - Karloveská trať necelý rok pred otvorením. 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=Nbrlt2urioE
Reakcia na: Miro #2961:
To je v poriadku, lebo je tam značka. Najhoršie je NIČ, potom vodič nič ani neurobí. A koniec 70-ky? V obci = 50, mimo obce = 90. Koniec obmedzenia by mal byť len mimo obce, kde to znamená možnosť zrýchliť. Ale v obci, kde to znamená spomaliť, je oveľa názornejšia a jednoznačnejšia 50-ka.
Reakcia na: 3pa3ck3 #2958:
Ja by som považoval za logické, aby začiatok a koniec obce rušili obmedzenie rýchlosti.
Reakcia na: Perto #2955:
Veď to je presne pointa. Najhoršie je, keď má vodič širokú rovnú cestu a musí sledovať značky. A najlepšie je, keď je zníženie rýchlosti funkčné - teda reálne prekážky, ktoré mu nedovolia ísť rýchlejšie (či už fyzického alebo psychologického charakteru). Napríklad v Rakúsku testujú na križovatkách v rámci obytných zón rôzne farebné geometrické tvary a zistili, že bez akejkoľvek značky, vodiči idú prirodzene opatrnejšie a viac vnímajú cestu.
Reakcia na: Mhr1 #2957:
Problémom je, že stále nemáme zavedenú líniovú platnosť značiek, čo by minimálne časť problémov s identifikáciou križovatiek eliminovalo. Už teraz to ale platí pre hlavnú cestu, takže ak raz vidíš značku 302 a z danej cesty neodbočíš, máš prednosť až kým neuvidíš značku 303, 201 alebo 202.
Reakcia na: Miro #2952:
Aj mne príde situácia na danom mieste prehľadnejšia, ak by tam bola značka 50, ale keď uvažujeme stav, že križovatky nerušia obmedzenie rýchlosti (čo hádam raz bude platiť aj u nás), tak dôsledok by bol taký, že 50 bude platiť aj po skončení obce až kým nebude ukončená, resp. bude tam značka 253 s inou hodnotou. Preto je správne používať ukončenie 70.
Pred chvíľou som išiel hore Pražskou na Kramáre a veru, že tam tá 70-ka nie je. Časť vodičov išla predpisovo, ale predbiehali nás tí, čo jazdia po pamäti.
Inak také, že koniec príkazu ruší križovatka, sú byrokratické nezmysly, podobne ako neoznačené križovatky. Vodič má byť na svoju povinnosť upozornený. Ak zrazu platí 50-ka, má tam byť značka. Ak platí prednosť sprava, má tam byť značka križovatka (X). Vodič nemôže v tej rýchlosti lúštiť rébus (ako píšu aj iní), či vpravo je právoplatná ulica, alebo parkovisko, alebo obytná zóna - lebo z nej sa musí dávať prednosť, tu prednosť sprava neplatí - má byť upozornený značkou - hlavná, daj prednosť, stop, X. Mne ale pripadá, že naše dopravné inšpektoráty sa vyžívajú v nachytávaní vodičov. Výjazd od pumpy ruší či neruší značku? Bohvie, ako sa tu uvádza. Nerozumiem tomu, prečo sú naši policajti proti polopatizmu. Návody a príkazy majú byť blbuvzdorné. A v prípade šoférov nejde väčšinou o blbosť, ale o zlomky sekundy, keď nie je šanca postrehnúť zmenu. Lebo ľudská psychika je jednoduchá - žiadna značka = nič sa nedeje, nič sa nemení. Na upozornenie už 99,9% šoférov zareaguje.
Reakcia na: Ike #2954:
Naschvál odpovedám až po tom čo som sa vrátil z cesty autom a pekne si to vyskúšal. Školská zóna a 20km/h znie pekne na papieri, ale je to alibizmus. Pri 20km/h na rovinke pri tempomate a 2-jke som mal otáčky na 1300 čo je oveľa nižšie ako ideál, ale konštantná 20 sa dala udržať.
Lenže aj v prípade SC pri ZŠ Tajovského kde je tá zóna ,máš samú križovatku a parking, takže tempomat určite nepoužiješ. A tu prichádza ten háčik - jemné pritlačenie plynu pri 20km/h bolo hneď +5km/h. Ak chcem ísť s rezervou, tak mi začína vzhľadom na otáčky motor pýtať jednotku. Pri rozbiehaní zo zákruty resp. keď som dával prednosť a chcem preradiť z 1 na 2 resp. tak som išiel automaticky jemne nad 20. Čiže aby si udržal 20 tak v podstate len pozeráš na tachometer. Ideálne keď máš sledovať deti a premávku.
30km/h sa udržiavalo oveľa lahšie.
Reakcia na: Miro #2952:
Problém vidím v tom, že na dopravné značenie sa nepozeráme teleologicky (na aký účel ho osádzame) ale byrokraticky (plníme si povinnosť).

Pamätám si, že v Mlynskej doline pri ZOO bola 70ka, ktorá sa ťahala postupne až k zastávke Habánsky mlyn, akurát, že nikde nebola ukončená. Medzi Habánskym mlynom bola čerpacia stanica, ktorá bola podľa starého zákona 315/1996 miestom mimo cesty (v zákone bola čerpacia stanica explicitne definovaná ako miesto mimo cesty). Vo vyhlásenom znení nového zákona 8/2009 ešte miesto mimo cesty zostalo (ale už menej jednoznačne), ale v súčasnom znení už nie je (je tam len jeden nerelevantný výskyt). Do toho bol ale výjazd z čerpacej stanice označený značkou "daj prednosť v jazde", čo prináša do celej situácie vyhodnocovania, či je to križovatka rušiaca 70ku alebo nie, ďalšie premenné. Aby to nestačilo, vznikol tam bytový komplex Green house, takže skôr sa prikláňam ku križovatke.

Keď som však žiadal políciu o osadenie dopravnej značky "koniec 70", tak mi odpísali v duchu, že situácia je jasná, bezpečná a vodič má poznať pravidlá cestnej premávky - ergo prudko byrokratický prístup. Vodič sa podľa polície má v sekundách hrať na právnika namiesto toho, aby tam boli jednoznačné značky.

Nakoniec tam dali koniec 70, ktorý je síce osadený zle, ale aspoň tam je.

Podobne primátor Senca, dal pred školy osadiť značku "školská zóna", hoci vozovka pripomína pristávaciu dráhu. Keď tam Cyklokoalícia merala rýchlosť, pod 20 km/h nešiel nikto. Reakcie boli tiež v duchu, že "vodič má poznať dopravné značenie" - opäť byrokratický prístup namiesto teleologického "urobíme tam takú úpravu, aby sa deti do škôl vedeli dostať bezpečne".
Reakcia na: Miro #2952:
To je v poriadku, ja s tým súhlasím, nemajú byť pasce na vodičov. Ja som len konštatoval stav.
Reakcia na: S499.1023 #2951:
Podľa vyhlášky 30/2020 by už končiť nemala, ale je tam prechodné obdobie, ktoré bolo už dvakrát predĺžené, naposledy do roku 2029.

A ako som písal, v slušných mestách dajú radšej 50, než ukončenie 70. Vodič sa má venovať šoférovaniu, nie riešeniu rébusov.
Reakcia na: MatejBA #2950:
Ale 70 by tou križovatkou skončila, aj keby tam značka nebola.
Reakcia na: Mhr1 #2947:
S499 ma pravdu (ano boli ma to priznat 😃) - neviem preco som si myslel, ze je az po prechod, ale ked som si pozrel zaznam z kamery na aute, tak dokonca koniec 70 bol este pred krizovatkou (aj ked o par metrov)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.