Viem, že sa opakujem, ale mne z tejto diskusie vyplýva, že 2-linkový variant je lepší.
1. Menšia zraniteľnosť - nejde jedna linka, ide aspoň tá druhá.
2. Chýbanie e-5. Pri jednolinkovom variante táto linka nemôže existovať. Pritom chýba. Zrekonštruovala sa KV radiála, je šanca na kratší čas električkou do centra. Ale autobusy 83,84 sú veľkou konkurenciou. Jediná trasa, ktorá môže s autobusom pri ceste do hornej oblasti centra súťažiť, je práve e-5. Je síce cca o 3 min. dlhšia, ale pri zápchach na Pražskej sa tento rozdiel stráca. Záujmom mesta by malo byť čo najvyššie využitie električkovej dopravy, najmä teraz, keď sa toľko investovalo do modernizácie trate a tým pádom zrýchlenia električiek. Ale neviem si predstaviť, že cestujúci uprednostní prestup e-4/e-9 pred a-83,84. S autobusmi môže súťažiť len priama linka.
3. Nevýhodou 2-linkového systému sú neatraktívne intervaly cez víkend. Ale už som o tom písal ja i iní - nech je 1-linkový variant cez víkend. Vtedy sa ľudia tak neponáhľajú, skôr môžu prestupovať. Odstráni sa tým táto nevýhoda. A linkové vedenie by bolo, samozrejme, rovnaké cez víkend i cez týždeň, len by cez víkend nepremávali e-2,5,6,7,8.
1. Menšia zraniteľnosť - nejde jedna linka, ide aspoň tá druhá.
2. Chýbanie e-5. Pri jednolinkovom variante táto linka nemôže existovať. Pritom chýba. Zrekonštruovala sa KV radiála, je šanca na kratší čas električkou do centra. Ale autobusy 83,84 sú veľkou konkurenciou. Jediná trasa, ktorá môže s autobusom pri ceste do hornej oblasti centra súťažiť, je práve e-5. Je síce cca o 3 min. dlhšia, ale pri zápchach na Pražskej sa tento rozdiel stráca. Záujmom mesta by malo byť čo najvyššie využitie električkovej dopravy, najmä teraz, keď sa toľko investovalo do modernizácie trate a tým pádom zrýchlenia električiek. Ale neviem si predstaviť, že cestujúci uprednostní prestup e-4/e-9 pred a-83,84. S autobusmi môže súťažiť len priama linka.
3. Nevýhodou 2-linkového systému sú neatraktívne intervaly cez víkend. Ale už som o tom písal ja i iní - nech je 1-linkový variant cez víkend. Vtedy sa ľudia tak neponáhľajú, skôr môžu prestupovať. Odstráni sa tým táto nevýhoda. A linkové vedenie by bolo, samozrejme, rovnaké cez víkend i cez týždeň, len by cez víkend nepremávali e-2,5,6,7,8.
Jak44
Schválne som si teraz zapol zastavkovú tabuľu na Sade Janka Kráľa, v smere na Jungmannovu majú 3 električky zhodné meškanie 2 minút, čo je bežné prevádzkové meškanie a okrem toho má rovnakú hodnotu = cestujúci to ani nepocíti, interval je zachovaný.
P.s Využívaš ty vôbec tie električky z Petržalky, alebo iba hejtuješ, lebo môžeš?