Nehadam sa, je to mozne. Aj ked by ma zaujimalo kedy a kde to merali a ci na to nemalo vplyv aj vlacikovanie sa Dubravkou v preklade 2-6 kde L4 jazdila vzdy prva.
Vychadzal som z toho, ze L5 bola (podla mna) vzdy pre Dubravku hlavnejsia oproti L4. Aj ked sa 1. krat uvazovalo o prechode na 1-linkovy variant tak aj tu v diskusii to tak vela ludi kreslilo. Ze L5 je zaklad a k nej bude druha linka z Karlovky na nabrezie a Spitalsku. Koniec koncov aj pri 3-linkovom variante isli z Dubravky 2 linky cez tunel a iba 1 na nabrezie. Takze to, ze tu ostala prave L4 a nie L5 bolo pre mna docela prekvapenie.
Ale nemam to podlozene cislami a mozno by bolo na toto zaujimave urobit pre Dubravcanov anketu, ze ktoru linku by preferovali. Tiez uznacam, ze to spojenie pod most SNP je dolezite
Ale veď cez NĽŠ by sa v PD točila e-8. No a cez víkend skrátka nič. Nemám dojem, že e-1 príde na Šafko z NĽŠ obsadená. Veď v tomto úseku sa tradične vozí vzduch.
Spojenie NĽŠ - Šafko by chýbalo iba cez víkendy, ak by L1 jazdila do Petržalky. V pracovné dni to rieši L8.
Presmerovanie L6 by riešilo spojenie Kapucínska - uzol SNP/Kamenné, avšak zrejme by sa stratila hlavná funkcia L6, odľahčenie L4 na trase Karlovka - Most SNP - Šafko (neviem, či by sa cestujúci dobrovoľne vozili naokolo bližšie)
Ako píše 3pa3ck3 - v takomto prípade by, samozrejme, e-9 išla tak, ako teraz, t.j. po Obchodnej a nie tak, ako pri poslednej verzii 2-linkového variantu. A e-8 cez Špitálsku. Potom by sa linkové vedenie cez víkend nemenilo, iné linkovanie v PD a v dňoch PP, samozrejme, nikto nechce. Petržalka by na tom "zarobila", lebo tá by mala aj v DPP dve linky - nevidím zmysluplné, aby sa e-1 v DPP skracovala po NĽŠ (čo by sa ušetrilo - 1 voz?). A čo sa týka spojenia Kapucínska - Kamenné nám. a naopak, toto spojenie bolo dôležité, keď e-4 nemala zastávku na Kamennom námestí. e-1 (kedysi) a e-9 (neskôr) boli jediným spojením z "dolného" centra do KV. Dnes je ale zastávka pre e-4 na Kamennom, takže spojenie odtiaľto do KV robí e-4.
No toto tiež nie je ideálne riešenie. Keby išla e-9 do Dúbravky, musela by byť e-4 skrátená po Karlovu Ves. A to by zasa bola škoda, aby neexistoval ucelený priamy ťah rovno po nábreží. Lebo tu (našťastie) žiadny paralelný autobus nejde. A bývali - a-30 Dúbravka - Pod. Biskupice, alebo linka z Dev. Novej Vsi. Takže sa zdá, že je aj dopyt po priamom spojení Dúbravka - KV - nábrežie - most SNP. Tu električka nemá konkurenciu, bolo by škoda to narušiť.
L9 by jazdila po Obchodnej a L8 po Špitálskej. Rýchlejšie spojenie Karlovka - TrMy by ostalo zachované, taktiež dve linky Kamenné - TrMy. Chýbalo by akurát spojenie Kapucínska - Kamenné.
V 2-linkovom variante jazdila L9 cez Spitalsku. Keby sa vratil 2-linkovy variant cez pracovne dni a 1-linkovy variant cez volne dni, nemusela by L9 jazdit na odlisnych trasach? Alebo by sme poslali L5 cez Spitalsku?
"2. Chýbanie e-5. Pri jednolinkovom variante táto linka nemôže existovať" Tu by stacilo aby dubravska linka isla cez tunel - Obchodnu a karloveska cez nabrezie - Spitalsku. Takze iba prehodit L4 a L9.
Ako obyvateľ račianskej radiály momentálne preferujem čo najviac linkový variant, lebo v prípade nehody, ktoré sa dejú často, je väčšia šanca, že stále dačo pôjde. V poslednom čase sa stáva, že keď sa kdesi mimo špičky stratia trojky, tak potom nič nejde, hoci tu je trať prejazdná.
mne sa zas na jednolinkovom systéme páči, že vôbec nemusím riešiť, kedy mi pôjde daná linka pretože chodí skoro vždy. Pri 8min int. je to už menej praktickejšie. Pre cestujúceho na jednej radiále ktorý nastupuje niekde v smere z centra a ide smerom na konečnú je takisto lepší 1L variant pretože veľakrát sa cez týždeň stávalo, že napr. pri PKO išla 5 do Dúbravky, hneď za ňou 4 a potom 7 minútová diera.
Viem, že sa opakujem, ale mne z tejto diskusie vyplýva, že 2-linkový variant je lepší.
1. Menšia zraniteľnosť - nejde jedna linka, ide aspoň tá druhá.
2. Chýbanie e-5. Pri jednolinkovom variante táto linka nemôže existovať. Pritom chýba. Zrekonštruovala sa KV radiála, je šanca na kratší čas električkou do centra. Ale autobusy 83,84 sú veľkou konkurenciou. Jediná trasa, ktorá môže s autobusom pri ceste do hornej oblasti centra súťažiť, je práve e-5. Je síce cca o 3 min. dlhšia, ale pri zápchach na Pražskej sa tento rozdiel stráca. Záujmom mesta by malo byť čo najvyššie využitie električkovej dopravy, najmä teraz, keď sa toľko investovalo do modernizácie trate a tým pádom zrýchlenia električiek. Ale neviem si predstaviť, že cestujúci uprednostní prestup e-4/e-9 pred a-83,84. S autobusmi môže súťažiť len priama linka.
3. Nevýhodou 2-linkového systému sú neatraktívne intervaly cez víkend. Ale už som o tom písal ja i iní - nech je 1-linkový variant cez víkend. Vtedy sa ľudia tak neponáhľajú, skôr môžu prestupovať. Odstráni sa tým táto nevýhoda. A linkové vedenie by bolo, samozrejme, rovnaké cez víkend i cez týždeň, len by cez víkend nepremávali e-2,5,6,7,8.
Mimovýlukový dôvod bol ten, že linka 3 ponúka atraktívnejšie spojenia než linka 1 a počas trvania 2LV do 22. 6. 2019 bola oproti linke 1 vyťaženejšia (60 vs 40). Samozrejme pri zohľadnení parametru prestojovosti na Račianskej radiále a lepšieho využitia jednotlivých liniek by to vyšlo v prospech linky 1. Dôležité je tak potom určiť, čo je pre cestujúceho prospešnejšie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider