Reakcia na: Bavor #157794:
Skúsim pohľad z drohej strany. Keď sa napr. na Kollárovom nám. zrazí električka s autom a vodič električky to nahlási, prečo by naopak dispečeri hneď nemohli odkloniť električky cez Špitálsku? Prečo treba čakať, kým prídu dispečeri na miesto, zhodnotia situáciu, zavolajú policajtov, a až potom keď je jasné že to do pol hodiny nebude tak zriadia odklon. A na trase uviazne 10 vozidiel. Ak by odklon zriadili hneď a zistilo by sa, že to nebolo treba, maximálne by pár spojov šlo dlhšou trasou.
Alebo Dúbravka vs. Zlaté piesky. Ak je nehoda v Dúbravke a hoci je odstránená za 20 minút, prečo majú kvôli tomu následne vypadnúť na Trnavskom mýte tri spoje na Zlaté piesky? Nemal by byť taký problém stiahnuť na Zlaté aspoň jednu 8/9, alebo predĺžiť jednu dvojku.
Trolejbusy to isté, začiatkom roka som pred Račianskym mýtom videl uviaznutých asi 15 vozidiel, aj z 201ky ktoré sa mohli točiť v Ružovej doline alebo pri Centráli (zaparkované autá sú problém do ich odtiahnutia)
Podľa mňa by sme z "reaktívneho" módu (pozrieme, popremýšľame, po pol hodine možno odkloníme) mali prejsť na "proaktívny" (radšej uribne niečo hneď a riziko rozložme - radšej každý druhý spoj vypadnutý ako pol hodinu nič a potom štyri naraz, riziko tak rozložíme).
Však máme GPS polohy, elektronické transparenty, vozidlá vybavené audiosystémami a vodičov znalých štátneho jazyku, tak to začnime využívať - oproti minulosti máme informačný aj technologický náskok.
Samozrejme rozumiem, že niekedy sa nedá, ale určite sú prípady, kedy sa dá ale nechce.
S499.1023