Musím dodať že to je nonsens čakať vyše 35 min. na 4ku v poobednej špičke (na Tr. mýte, smer ZP). Tá prvá čo potom príde je riadna masovka a to už nehovorím o tom ako ľudia nadávajú, pritom vodič je ten posledný čo zato môže.
Neviem prečo v takýchto prípadoch, pokiaľ je na stanici voľné ZV (v podobe K2) ho nepošlú, aby predelili túto dieru v smere na ZP aspoň na 15-20 min.
Keďže na linke 2 sú striedači a tým pádom na ŽST Nové mesto minimálny otočný čas, tak nie je možné poslať jednu z nich na Zlaté Piesky - musel by potom vynechať celé kolo. Teoreticky by to šlo pokiaľ by tam nebol striedač, alebo nemal tesne pred prestávkou či vystriedaním. Ale už to vidím ako by to dispečéri skúmali...
Skúsim pohľad z drohej strany.
Keď sa napr. na Kollárovom nám. zrazí električka s autom a vodič električky to nahlási, prečo by naopak dispečeri hneď nemohli odkloniť električky cez Špitálsku? Prečo treba čakať, kým prídu dispečeri na miesto, zhodnotia situáciu, zavolajú policajtov, a až potom keď je jasné že to do pol hodiny nebude tak zriadia odklon. A na trase uviazne 10 vozidiel. Ak by odklon zriadili hneď a zistilo by sa, že to nebolo treba, maximálne by pár spojov šlo dlhšou trasou.
Alebo Dúbravka vs. Zlaté piesky. Ak je nehoda v Dúbravke a hoci je odstránená za 20 minút, prečo majú kvôli tomu následne vypadnúť na Trnavskom mýte tri spoje na Zlaté piesky? Nemal by byť taký problém stiahnuť na Zlaté aspoň jednu 8/9, alebo predĺžiť jednu dvojku.
Trolejbusy to isté, začiatkom roka som pred Račianskym mýtom videl uviaznutých asi 15 vozidiel, aj z 201ky ktoré sa mohli točiť v Ružovej doline alebo pri Centráli (zaparkované autá sú problém do ich odtiahnutia)
Podľa mňa by sme z "reaktívneho" módu (pozrieme, popremýšľame, po pol hodine možno odkloníme) mali prejsť na "proaktívny" (radšej uribne niečo hneď a riziko rozložme - radšej každý druhý spoj vypadnutý ako pol hodinu nič a potom štyri naraz, riziko tak rozložíme).
Však máme GPS polohy, elektronické transparenty, vozidlá vybavené audiosystémami a vodičov znalých štátneho jazyku, tak to začnime využívať - oproti minulosti máme informačný aj technologický náskok.
Samozrejme rozumiem, že niekedy sa nedá, ale určite sú prípady, kedy sa dá ale nechce.
Áno, otočíš v meste niektoré vozy a tie potom budú aj tak chýbať vo svojej časovej polohe, takže sa aj tak skôr či neskôr budú musieť napojiť do svojho času podľa grafikonu.
Čo je to dlhšie? Podľa teba kedy treba hneď odklon? Keď príde k nehode okamžite odkláňať? Pokiaľ je predpoklad, že to do pol hodiny nie je možné obnoviť, vtedy treba začať asi s odklonom. Dispečer, po príchode musí vyhodnotiť situáciu a odhadnúť, či je potrebný odklon, alebo nie. Do polhodiny to asi nemá ani význam. Treba si uvedomiť, že vo výprave nemajú dispečeri žiadne záložné vozidlá k dispozícii, treba sťahovať z premávkových liniek čo som videl a to znamená, že to zas zobrali čakajúcim cestujúcim a ďalšia dôležitá vec, služby vodičov a ich striedania. Toto všetko treba mať na pamäti. Môj otec robil v DP a tak viem trošku ako to tam funguje. ?
Jednolinkový variant nie je iba o zmene čísel a trás. Ale je napr. aj o lepšej práci dispečingu (zrejme s personálnym posilnením). Doprava do Rače a na Vajnorskú sa dá riešiť aj napriek neprejazdnému nábrežiu.. (aj keď nie úplne polnohodnotne podľa CP, ale nestáli by pol hodinu..)
a teraz si predstavme ze mame 1linkovy variant na radialach (kv 2 linky),tak tento prestoj by sa preniesol do dalsich 2 radial, dajme tomu racianska a vajnorska komplet by stali polhodinu a to sa opakuje pomaly den co den ?
Aktuálne na 83-ke vynechané 2 spoje po sebe, je tam 42 minútová diera. Ďalší spoj už mal problém pobrať ľudí z Drobného smer Technopol
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe