Podľa mňa v situácii, ktorá nastala včera, jednoducho spúšťaš primitívnu triáž v zmysle: čo je rozbité zostane rozbité a čo nie je rozbité, to idem zachraňovať. Viem, že zase pôjdem proti prúdu, ale ani organizátor IDS, ani objednávateľ a ani dopravca nemajú čarovný prútik, ktorý by vyčaroval ďalšie autobusy s ďalšími vodičmi a už vôbec nemajú čarovný prútik aby odstránili zápchy (v ktorých sú už autobusy s vodičmi uviaznuté). Včera som sa v tom regióne úplne nepohyboval a tak neviem posúdiť, ale jediné, kde to mohlo zlyhať zo subjektívnych príčin, je komunikácia s cestujúcim.
620 cez Veľký Biel+všetky svoje dediny by bola dosť komplikovaná, aj keby vo VB obsluhovala len Bratislavskú a poštu(na Bratislavskej hociktorým smerom sa blbo otáča, takže by bolo lepšie pretiahnuť to ku pošte, kde síce nie je oficiálne obratisko, ale tvar zastávkového zálivu s možnosťou otáčania zjavne počíta).
Ja som koordinátor alebo niekto iný? Ten koordinátor ani len informaciu nevydal, nehovoriac o tom, že ja ako obyčajný cestujúci musím tu vymýšľať zabezpečenie verejnej dopravy na úseku BA-SC.
Keďže PAD ma meskanie 100 minut, tak pošlem operatívne cez D1, kde teda kolóny vôbec neboli, a základ nechám na 620 cez Ivanku a Bernolakovo a ďalej. Tak, ako sa to robí v MHD, a tak, ako sa to píše v zmluve.
To uviaznuté EC 277 som tiež nepochopil. Ak tam vypli elektrinu, tak som čakal, že ho záloha vytiahne niekde ďalej, kde si bude môcť obehnúť súpravu a ísť odklonom cez TT.
Pane Bože, tých 90-120 min. bolo myslených na PAD...
Tak ako si ty predstavuješ riešenie tejto situácie? PAD sa ti rozpadá kvôli vysokým meškaniam. Voľné vozidlá, ktoré má dopravca k dispozícii jazdia v regióne, aby sa čo najmenejšieho počtu cestujúcich dotkla táto situácia. Všetky spoje v smere SC sú preplnené (s Arrivou cestuješ, takže si vieš predstaviť ako vyzerá 80 ľudí v SORke). Som zvedavý...
Kde uviazlo to EC? Nedalo by sa ho otočiť a poslať cez TT a Sereď. Rovnako ostatné diaľkové vlaky, ktoré sa do zasiahnutého úseku ešte nedostali mali byť odklonené.
Arriva to má v zmluve, že zabezpečuje NAD v podobe XS60 v prípade prerušenia premávky na železnici. Škoda, že si to nikto nepamätá, ani koordinátor.
Prerušená premávka trvá do týchto chvíl od 14:40, takže akých 90 az 120 min meškania? Doteraz žiadne vlaky nejazdia už 5 hodín, EC a REX stoja vo Vajnoroch bez kúrenia a toaliet, bystrické R zas v opačnom smere už 2 a 4 hod. S60 jedna súprava pendluje medzi HLST a Vajnormi, druhá medzi Bern a GA, spojenie medzi nimi neexistuje. Bez spojenia s BA teda je celý úsek GA-Vajnory už 5 hodín.
Takže neprichádza do úvahy voziť ľudí? Tak potom ďakujem pekne IDS BK. Mimochodom do tohto momentu od BID o tomto žiadna informácia nevyšla.
Ako si prišiel na to, že BID nič nerobí? Na klasickú NAD nemáš autobusy ani vodičov, meškania liniek boli na úrovni 90 až 120 min. takže v prvom rade bolo potrebné v PAD zachrániť toho čo najviac podľa možností a schopností, koniec koncov, všetky vozidlá, ktoré mal dopravca k dispozícii boli použité na vyrovnávanie meškaní. A všetky linky v smere z BA, či už expresné alebo klasické, jazdili úplne preplnené, takže nejaké odklonenie liniek (napríklad cez ŽST Vajnory) neprichádzalo do úvahy.
Tak tam to teda musí ozaj vyzerať zaujímavo.
Údajne je dôvodom MU - teda uzavretá trať aj cesta masívny únik plynu spôsobený poškodením plynovodu stavebnými prácami na mieste.
Od 14:30 prerušená premávka na trati 130 medzi Vajnormi a Bernolakovom. Cestujúci uz 3 hodiny sedia vo vlakoch bez prúdu a kúrenia. Nahrada žiadna, ani vážená BID nič nerobí. Zavretý je nadjazd pri METRE, obchádzka cez Ivanku a Bernolakovo.
V tomto Meste je "mimoriadnou udalosťou" s masívnym dosahom (nielen) na verejnú dopravu aj lejak, sneženie, poľadovica, strhnuté trolejové vedenie, denný beh, nočný beh, cyklopruh, ale aj papalášska žranica v centre. Som si istý, že si dokážeš spomenúť na výskyt takých okolností za ostatných 30 rokov. ... nevraviac o schopnosti zodpovedných útvarov adekvátne reagovať.
Čo chceme od mestskej politiky ? Nuž v prvom rade to, aby existovala. Musí nadväzovať na priority politiky štátu (logicky a pragmaticky predpokladám, že musí existovať) a poskytovať ucelenú víziu rozvoja Mesta v rovine taktickej, strategickej ako aj operačnej. Aktuálny stav, keď rozhodnutia naprieč všetkými úrovňami závisia od rannej nálady, narcistického počítania srdiečok na sociálnych sieťach a rád spindoktorov je to, čo tu skutočne nepotrebujeme.
Vedel by si definovať "mimoriadnu udalosť" a koľko takých udalostí nastalo za posledných 30 rokov? Pripomínam Ti, že stále platí právo prednostnej jazdy a stále vie regulovčík ovládať križovatku podľa potreby.
Čiže pridanie jedného, eventuálne dvoch riadených priechodov do existujúcich svetelných križovatiek tak, aby bol celý, nie nevýznamný prestupný uzol komfortný a bezbariérový, pričom na tejto relácii už dnes je približne 20 riadených či neriadených priechodov pre chodcov, neimplementujeme preto, lebo autá by si postáli trochu dlhšie a niektorí vodiči prehodnotili svoje dopravné správanie? Čo potom chceme od mestskej politiky? Položme si naozaj serióznu otázku.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike