Ok, modelová situácia: budú tam semafory nekoordinované s PZZ; v smere z Ivanskej až za priecestím. V dobe tesne pred výstrahou prekvapí vodiča a61 čerstvo naskočená červená(lebo však semaforu bude výstraha jedno), zostane trčať na priecestí, lebo zelenú má Vrakunská, tak sa môže rovno začať modliť, aby mu zelená naskočila skôr, než príde vlak. Križovatka je dostatočne frekventovaná, aby tam semafory boli.
"vo Švajčiarsku som videl priecestie pri križovatke, ktoré nemalo samostatnú skriňu s dvomi preblikávajúcimi červenými svetlami, ale prejazd cez trať bol zabezpečený rovnakým cestným semaforom"
Áno, ale to predsa nebráni tomu, aby bolo žel. priecestie zakomponované do riadenia križovatky. Možno u nás tomu bránia predpisy, ale technicky sa to musí dať vyriešiť. Dokonca vo Švajčiarsku som videl priecestie pri križovatke, ktoré nemalo samostatnú skriňu s dvomi preblikávajúcimi červenými svetlami, ale prejazd cez trať bol zabezpečený rovnakým cestným semaforom, ako na obyčajných križovatkách. V prípade uzavretého priecestia mali zelenú ostatné smery.
Keď pominiem všetky technické otázky, tak toto celé nemá zmysel. Na čo je dobré, aby smer z/na Ivanskú dostal "pred výstrahou" (bez ohľadu na to, ako to chceš dosiahnuť) zelenú a vypratal sa? Však tento smer je dnes hlavná cesta, to je to isté, ako keby mal stále zelenú! A počas výstrahy samozrejme už dnes jazdí Vrakunská.
Jáj ja sa podelím o super skúsenosti obratisko Avion, autá zahltili McDrive a nech som robil čo som robil snažil som sa nech to čo najmenej obmedzuje 63 a 69 aby mali vodiči prestávky... okrem 1 Ukrajinca všetci.ostatní vodiči to chápali a nemadávali a skôr ešte aj srandovali topka bola keď 1 z nich mi ešte zahlásil že bodaj by mu tú kopu šrotu dakto ukradol (myslené na NB18)
Myslím, že to priecestie je v zákrute a mnohých to potom oklame, pri odhadovaní po ktorej koľaji vlak ide. Samozrejme, že sa tam nemajú vôbec motať, keď je priecestie zatvorené. Problém asi väčšiny našej populácie. Nepomôže nič, len poctivo rozdávať pokuty.
Ty si evidentne nepochopil, čo som písal. Venuj sa najprv intenzívne problematike priecestných zabezpečovacích zariadení, aby si nepísal o "detektore, vzdialenom 25 s jazdy vlaku od priecestia". To je zatiaľ všetko, čo som chcel povedať.
Taká otázka: Je v zmysle platnosti nového zákona a vyhlášky vôbec potrebné mať na priecestí samostatnú signalizáciu a nestačia správne zapojené križovatkové semafory?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
samkoh