Koliba bola zrejme zjazna, ale z nepochopitelneho dovodu boli vsetky trolejbusy poslane na neprejazdne Palisady, takze momentalne uz Koliba bez trolejbusov.
Z toho vyplýva, že problémom nových trolejbusov nie je to, že majú len jednu hnanú nápravu, ale to, že nemajú v dobrom stave pneumatiky. Je to tak, alebo nie?
Tak v sobotu bola na Kollárku situácia asi taká, že asi 4 vozy vytiahla hore na Nám. 1 . Mája dielňa, 2 odišli vlastnou silou (mali dobrý dezén na pneu); teda potom ako sa odpratali tie vozy čo nevedeli vyjsť, a jednému nasypali piesok pod kolesá a pomohlo to.
Každopádne ak od toho 15.2. majú ľudia hromadne presadnúť do MHD, tak by nebolo práve najlepšie, ak by 1/3 až 1/2 výpravy linky 202 (o iných nehovoriac) ostala zaseknutá na Kollárovom nám (alebo nejakom inom jednom bode (pokiaľ prúd ide a na ceste nie je fyzická prekážka).
Neroztopí, ale prinajmenšom zlepší adhézne podmienky. Mesto by malo určite tlačiť na to, aby dodávateľ zimnej údržby tieto kopcovité úseky (Kramáre, Koliba, Pražská, Palisády, Dlhé Diely, Kollárovo námestie) okrem posolenia aj posypal kamennou drťou so zmesou piesku. A rovnako aj čistenie zastávkových plôch v týchto úsekoch, ktoré sa neodhŕňajú. Ale zase, dodali len to, čo si objednali
no minimalne MC Raca kamennu drt na posyp ulic smerom do karpat pouziva (v podstate okrem odhrnutia davaju len tu kamennu drt a staci to aj pri 15% sklonoch ci uz osobakom alebo aj OLO a pod.)
tak by magistrat mozno mohol obkukat...
Keď to spomínaš, tuším tak bolo aj za mojej éry, ale nespomínam si, že by som si takto pomáhal, ale predsa len som iba brigádničil, takže za dva, max tri týždne som odjazdil polúväzok a potom som čakal na ďalší mesiac. K dnešnému marazmu pomáha aj to, čo píše Solider v príspevku pod Tebou, fakt sa vtedy posýpalo podstatne viac drťou, hlavne v kopcoch a určite sa nejazdilo na takých "slickoch", ako sa jazdí dnes.
Problém nie je ani v snežení, ako skôr v posype. Za ostatné roky sa úplne upustilo od posypu kamennou drťou, ktorá vozidlám najmä v kopcoch dosť pomáhala. Solmag rozpúšťa soľ a robí tú brečku, ktorá sa následne rozjazdí, namrzne a potom sa na nej šmýka. Navyše odhŕňače zimnej údržby málokedy odhrnú aj zastávkový záliv, pripadne buspruhy, a na hladkom betónovom povrchu sa šmýka teda extrémne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
trolejbus6207