Mna len fascinuje, ze do mna, ako vodica osobneho auta, kazdu jesen hucia, ake su zimne pneumatiky potrebne. A to nielen len pri snezeni, ale aj od nizkych teplot. A aj tie zimne gumy mam, aj ked auto mozem v klude pri takomto pocasi nechat doma.
A tu sa nam v klude, v hlavnom meste, premavaju autobusy a trolejbusy, ktore vezu denne desatisice ludi, na celorockach (ktore su ktovie ako zjazdene), ktore pri troche snehu absolutne stracaju trakciu. Ved to je chore.
Inac, v r. 1990 sme sli do Mnichova, co sme na ceskej strane chceli dat retaze, tak na nemeckej bola sucha cesta. Nechapali sme, az kym sme neuvideli. Nemci neodhrnali smeh z vozovky, ale ho odmetali. Nechodilo vozidlo s radlicou, ale s podobne sikmym zariadenim, kde sa v protismere otacala kefa a zametala sneh na kraj vozovky, takze nezostavala ziadna vrstva ako pod pluhom, a ked tak minimalna. Mozno by aj toto stalo za zamyslenie.
JE otazka ci by nestalo za uvahu na DBP dovybavit autobusy sypacom piesku ako v norsku. Nieco podobne ako maju vlaky, pred pohananu napravu to nasype piesok po stlaceni, tak isto vybavit a naucit vodicov nahadzovat retaze a problem by bol vyrieseny. Autobusy by trosku meskali (nahodenie retazi, celkovo viacej aut v meste) ale premavali.
Ved to je cele chore, kolko napdlo? 5 ci az 10 cm ? Keby napadlo 20 tak vyhlasia mimoriadny stav, stav ohrozenia, povolaju armadu a zalohy???? Vsetci vedeli ze nasnezi . . . asi sa spoliehali, ze to zase nevyjde, ako obycajne . . . Len tak by ma zaujimalo, ked je vyberove konanie na autobusy, ci je tam aj nejake kriterium na jazdu do kopca na trocha zasnezenej ceste. Je mi jasne, ze ked sa to ujazdi, tak sa smyka, ale zavisi aj od typu a mkonstrukcie autobusu. So starou S120 som vysiel vsade, s novym autom (predny nahon) som zostal v tretine kopca co so starou 120tkou som vysiel bez problemov. Aj zimne gumy napriklad by mozno bol prinos, aspon na tie spoje co maju kopcovity teren a pocita sa s problemami na ceste . . . No, snad bude teplejsie a troska to do vecera polavi. A v noci bude mrznut .
Inak Šancová je tak upchatá, že blokuje Trnavské Mýto. Paradoxne relatívne neďaleko odtiaľ, na Megnetovej, policajti strážili zastavenie vozidiel na signály Stoj! Rozhodne v tomto počasí mimoriadne potrebná vec.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
aaron
A tu sa nam v klude, v hlavnom meste, premavaju autobusy a trolejbusy, ktore vezu denne desatisice ludi, na celorockach (ktore su ktovie ako zjazdene), ktore pri troche snehu absolutne stracaju trakciu. Ved to je chore.