Bratislava nie je Norsko. Sypac a jeho instalacia stoji velke peniaze a ta investicia sa ti jakziv nevrati v meste, kde snezi mozno trikrat do roku. A skutocne chcem vidiet, ako na plne nizkopodlaznu mestsku SORku, kde je medzi karoseriou a kolesom par centimetrov miesta, nasadi niekto retaz...
Mna len fascinuje, ze do mna, ako vodica osobneho auta, kazdu jesen hucia, ake su zimne pneumatiky potrebne. A to nielen len pri snezeni, ale aj od nizkych teplot. A aj tie zimne gumy mam, aj ked auto mozem v klude pri takomto pocasi nechat doma.
A tu sa nam v klude, v hlavnom meste, premavaju autobusy a trolejbusy, ktore vezu denne desatisice ludi, na celorockach (ktore su ktovie ako zjazdene), ktore pri troche snehu absolutne stracaju trakciu. Ved to je chore.
Inac, v r. 1990 sme sli do Mnichova, co sme na ceskej strane chceli dat retaze, tak na nemeckej bola sucha cesta. Nechapali sme, az kym sme neuvideli. Nemci neodhrnali smeh z vozovky, ale ho odmetali. Nechodilo vozidlo s radlicou, ale s podobne sikmym zariadenim, kde sa v protismere otacala kefa a zametala sneh na kraj vozovky, takze nezostavala ziadna vrstva ako pod pluhom, a ked tak minimalna. Mozno by aj toto stalo za zamyslenie.
JE otazka ci by nestalo za uvahu na DBP dovybavit autobusy sypacom piesku ako v norsku. Nieco podobne ako maju vlaky, pred pohananu napravu to nasype piesok po stlaceni, tak isto vybavit a naucit vodicov nahadzovat retaze a problem by bol vyrieseny. Autobusy by trosku meskali (nahodenie retazi, celkovo viacej aut v meste) ale premavali.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
llubik