devinska cesta moze byt tazsie prejazdna, policajna tmavomodra fabia (ano, radar so senickymi SPZ) mala blizke stretnutie plechoveho druhu s dvomi dalsimi autami medzi sihotou a BVS
A teraz sa zahram na velkeho sotousa ? Tak ak sa nemylim (a kludne ma oprav, mylim sa dost casto):
L51 - 2 vozy/4 vodici, 1 kolo 32 minut + 1 voz/2 vodici vikend
L58 - 1 voz/1-2 vodici (neviem ako to presne je), 1 kolo 23 minut + bez vikendu
L69 - 1 voz/2 vodici, 1 kolo 15 minut + vikend to iste
Cize dokopy to mas 4 vozy a 7 alebo 8 vodicov cez tyzden a 2 vozy a 4 vodici cez vikend.
Kebyze zoberieme teoreticky linku od Krasnan po Pharos, tam a spat by to trvalo cca 48 minut (6 minut Krasnany - Odborarska podla L51, 6 minut Odborarska - Radiova podla L58, 6 minut Radiova - ASP podla L65 a 6 minut ASP - Pharos podla L69). Po Technicku by to tam a spat trvalo cca 30 minut (to iste po radiovu plus som ratal +- 3 minuty po Technicku).
Takze ak by ti 1 voz dokazal odist kazdu hodinu a skrateny kazdych 40 minut, tak by si v spickach mohol mat 20 minut a mimo 30-40 minut a cez vikend by sa dal pouzit 30 minutovy interval. Len s tym, ze linka do Pharosu by tym padom v spicke mavala obcas trochu vacsie okno, ako by bolo vhodne.
Ci su to dobre vyratane cisla, to uz neviem na rychlo overit, v kazdom pripade by sa dokazal dat v urcitom useku zaujimavejsi interval a usetril by sa 1 voz a 2 vodici cez tyzden
Milé deti, z dôvodu technických problémov historický trolejbus 9Tr 152 od 15,45 nepremáva.
Zatiaľ nie je isté, či sa podarí nájsť adekvátne historické záložné vozidlo.
So zlucenim 51 a 58 som sa kedysi hral a podla mna by to bolo dobre riesenie. Akurat je otazka co s Tehelnou. Ale ci by som to spajal aj so 69, to neviem. Asi jedine ak by sa tym usetril voz do vypravy.
No tak to mozeme zosotousit uplne a zlucit L51, L58 a L69 do jednej linky Krasnany - Odborarska - Magnetova - Radiova - (Technicka obcasna) - Avion - Pharos. Tam uz neusetris ludi a vzkm? (samozrejme neviem, kolko ludi cestuje az na Trnavske myto s L51, ale predsa tam im ide aj elektricka, tak nebudeme zbytocne vlacit 2 linky po rovnakej trase )
Nehovoril som o dvadsiatich stojacich vozoch na Trnávke, ale celkovo o dvadsiatich stojacich vozoch. Dokonca až o 25. Denná výprava je 89 vozov, s domácou rezervou tak 95 vozov. Nových trolejbusov je 120. Takže rozdiel medzi výpravou a stavom je 25 vozov. To mi chceš povedať, že správka, vozy po nehodách a vadné vozy tvoria 20% vozového parku trolejbusov? To je v prvom rade absurdné a v druhom rade to ani nie je pravda.
Cestujúceho, vodičov a hlavne úradníkov, ktorí sa tým v krajnom prípade budú zaoberať, vôbec nezaujíma zlé rozdelenie vozov medzi vozovňami, ktoré su navyše jedna prevádzka a nevedia si vymeniť vozy podľa potreby. Bordel v Beuse nikoho nezaujíma. A dopláca na to cestujúci, ktorému príde stará hrča, ale keď ide okolo Hroboňovej, kde stojí 10 pojazdných vozov na ploche, tak je to trochu... výsmech?
Podniku horí pod zadkom, malo by jazdiť aspoň 105 vozov v dennej výprave, ale to sa nezmení ani po zmene linkového vedenia, iba ak by sa pridali výkony, s čím sa neuvažuje, keďže na to nie sú peniaze. To je tak, keď nakúpiš vozy pre nové trate a žiadne nové trate nepostavíš.
Preprava vzduchu nahradu nevyzaduje, ale preprava ludi ano. Opat: Pracuju tam ludia co platia dane tomuto mestu presne tak ako ostatni a z toho titulu maju pravo na zabezpecenie zakladnej dopravnej obsluznosti, teda aspon nejakej moznosti dostat sa do prace a z prace.
Predlzenie 58 by riesilo co? Musel by si do nej pridat poradie, takze by si neusetril ani vodica, ani vozidlo. Prave naopak, celodennou premavkou 58 po predlzenej trase by si potrebu vodicov este zvysil, pretoze dnes ti 58 vyjazdi jeden vodic a 69 dvaja vodici. Po novom by si potreboval na obe poradia "dlhej" 58 dvoch vodicov, cize celkovo styroch vodicov. Cez vikend dnes stacia dvaja, po novom by si potreboval styroch.
147 ponechať, mňa zaujíma dokedy bude premávať 69, tu je výkon menej ako 4 a pol človeka od jej vzniku a nasadzujú sa tu vozidlá od Sor B(N) 9,5, BN 10,5 až po Karosu.
No v porovnaní s ostatnými tá 147 so 44 je využitá asi tak najviac, lebo ešte sa mi nestalo že by som v ňom nevidel aspoň jedného-dvoch cestujúcich.
Problém je v tom, že aj v tých oblastiach majú nárok na MHD a hlavne ak to sú kopcovité časti mesta.
Dovolím si dovetok: Linku 147 a iné podobné nezmysly s reálnym denným výkonom 4 a pol človeka + detský kočiarik treba zrušiť ad definitivum. Navždy!
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Max
Zatiaľ nie je isté, či sa podarí nájsť adekvátne historické záložné vozidlo.